wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://www.wagaciezka.com/ |
|
Transporty ponadnormatywne (gabaryty) http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3600 |
Strona 106 z 139 |
Autor: | BAG [ 08 kwie 2013, 23:35 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: :O, o kurka ![]() Kurczaki zaczely jezdzic do Polski.......(kurczaki bo ten zolty jest obledny...prawdziwe kurczeta).... mozna ich zobaczyc na MOP Zarska Wies 7 km A4 kierunek Wroclaw... do jutra beda tam przynajmniej dwa staly......a potem co kilka dni..... Sam nie wiedzalem ze maja "Titany" zobaczymy z jakim motorem? Jutro do nich dolacze popytam.... Ciekawy maja adapter do rur, wozki Scheuerle adapter to niezly wynalazek.....Prosty jak budowa cepa, funkcjonalny jak....cholera sam nie wiem do czego porownac jest zarabisty ![]() ![]() Cytuj: Witajcie Panowie, Od jakiegoś czasu szukam czegoś na "wzór i podobieństwo" ciągnika do ponadgabarytów. Ściślej mówiąc ciągnika 6x4 (na zwolnicach) i z hydrauliką. Wie ktoś może z Szanownych Forumowiczów, gdzie znaleźć coś takiego? Adamie chcesz kupic, sfotografowac i zrobic model, pojezdzic? Myslac o hydraulice to masz na mysli przystawke poboru mocy ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | AdamZST [ 09 kwie 2013, 0:02 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Mowiac z hydraulika, mialem na mysli przystawke do wywrotu. Szczerze mowiac bardziej myslalem o uzywaniu tego ciagnika, ale model tez mozna zrobic...Sugerujesz, ze te uzywki juz nie nadaja sie do jazdy? Dokladniej ujmujac zwyczajny ciagnik 6x4 bedzie odpowiedni, byle byl na zwolnicach, co do jakiegos szczegolnego sprzegla, to mam nadzieje nie bedzie potrzebne (zespol pojazdow do okolo 70 ton). To jak, orientujecie sie moze kto zamierza pozbyc sie starego taboru? |
Autor: | DRIVER1965 [ 09 kwie 2013, 0:04 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
jurexdaf,to jutro się widzimy.Około południa powinniśmy być przy autach. |
Autor: | jurexdaf [ 09 kwie 2013, 21:24 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Metalchem Kościan ![]() Mix-Trans ![]() Universal Transport (x3) ![]() Numery na UT 413, 414, 415 ![]() |
Autor: | BAG [ 11 kwie 2013, 4:42 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
[quote="AdamZST"] Adamie nie wiem jakie masz potrzeby ale taka konfiguracja 6x4 siodlo, 70t DMZ pod wywrotke jest jest zrozumiala ale rzadko spotykana w tym kaju i raczej ekonomicznie nie uzasadniona (wmaga zezwolenia na poruszanie sie po drogach publicznych, ciekawe czy takie usyskasz) napisz cos wiecej co chcesz wozic....gdzie? na alledrogo jest kilka ciagnikow w takiej konfiguracji ..... ceny raczej chore... ![]() |
Autor: | AdamZST [ 11 kwie 2013, 21:07 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
DMC musi być minimum te 70 ton. Siodło 3,5 cala. Teraz kwestia wysokości siodła. Czy 125cm będzie wystarczające pod Tiefbett'a? Ciągnik głównie pod naczepę niskopodwoziową, ma jeździć po kraju, a dokładniej to w koło komina. Wywrotka jest dodatkowo, gdy niskopodwozie będzie stało. Myślę, że chyba nie trzeba żadnych pozwoleń (wywrotka 2 osie). Mówisz o nieekonomiczności, ale z moich obserwacji wynika, że lepiej mieć 6x4 kosztem większego spalania, niż latać po budowie w poszukiwaniu liny... Bo wystarczy trochę błotka, czy lekka górka i ciągniki 4x2 na budowie już nie dają rady, ba nawet drobniejszy piasek jest dla nich problemem. Myślę, że nie bez powodu to rozwiązanie sprawdziło się u naszych zachodnich sąsiadów, choć ostatnio widzę, że też przechodzą na 4x4 (ze względu na wspomnianą przez Ciebie ekonomiczność). Wspomniałeś, że ceny są raczej chore, powoli dochodzę do wniosku, że chyba z używanym ciągnikiem jak z winem i skrzypcami.... im starsze tym lepsze (do takiej myśli skłaniają mnie ceny...). |
Autor: | Przemooooo [ 12 kwie 2013, 12:53 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Czy jest jakieś prawo ograniczające przejazd transportu ponadnormatywnego na terenie niemiec z niedzieli na poniedziałek?. Pytam bo z obserwacji widzę, że rzadko kiedy stoją gabaryty na parkingach jadąc z niedzieli na poniedziałek do niemca, a i w ruchu tez ich nie widać. |
Autor: | DRIVER1965 [ 12 kwie 2013, 13:06 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Tak,duże ładunki mogą jeździć od poniedziałku wieczorem,do piątku 6:00.Czasami jedziemy na zezwoleniu weekendowym,wydawanym do podstawowego zezwolenia i wtedy można jechać z piątku na sobotę i z niedzieli na poniedziałek. |
Autor: | Przemooooo [ 12 kwie 2013, 13:18 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Jednak się nie myliłem, dzięki DRIVER1965 za rozjaśnienie. Transport wieży wiatrowych do PL z Lindenami zakończony sukcesem, czy nadal w akcji? Powodzenia |
Autor: | DRIVER1965 [ 12 kwie 2013, 14:08 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Stoimy właśnie na Jędrzychowicach,już z drugim kursem.7zestawów mieszanych,4 Lindenów + 3 Wiesiollków.Szef Lindena jak zwykle za fajerą. |
Autor: | BAG [ 12 kwie 2013, 15:50 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: DMC musi być minimum te 70 ton. Siodło 3,5 cala. Teraz kwestia wysokości siodła. Czy 125cm będzie wystarczające pod Tiefbett'a? Witaj Andrzeju teraz napisałeś co chcesz robić, myślałem że wanna i ładować 50t równo z nadstawkami..... ![]() ![]() |
Autor: | AdamZST [ 12 kwie 2013, 16:16 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Nie przesadzajmy znowu z tym ładowaniem tyle ![]() Siodło 3,5", ponieważ i wywrotka i tiefbett mają czopy 3,5. Nie chce zmieniać. Wysokość z rysunku Tiefbett'a odczytałem 1230mm. Dlatego zapytałem czy siodło na wysokości 125cm wystarczy. |
Autor: | Boro [ 12 kwie 2013, 18:35 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Oglądając ostatnio odcinek konwoju zauważyłem BEDMET,y i Chem-Sped, czy ten transport czasem nie pilotował FOX
Podobno Manik po tym transporcie trafił do aso zaledwie po paru miesiącach od kupna
![]() I takie tam https://www.youtube.com/watch?v=J09RI3t ... cg&index=1 |
Autor: | BAG [ 12 kwie 2013, 22:28 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Nie przesadzajmy znowu z tym ładowaniem tyle
skoro juz masz takie czopy to OK lepiej nie zmieniac ale ciezko bedzie podpiac cos na szybko....(wymiana szczek "pieska" lub "adapter") wysokosc siodla tez bedzie OK....
![]() Siodło 3,5", ponieważ i wywrotka i tiefbett mają czopy 3,5. Nie chce zmieniać. Wysokość z rysunku Tiefbett'a odczytałem 1230mm. Dlatego zapytałem czy siodło na wysokości 125cm wystarczy. |
Autor: | AdamZST [ 12 kwie 2013, 22:37 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
No wolałbym, żeby te czopy zostawić. Jaką markę polecacie? Jakie wersje silnikowe? |
Autor: | BAG [ 12 kwie 2013, 23:16 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Jaką markę polecacie? Jakie wersje silnikowe?
Ciezkie pytanie, jezdzilem MAN-em 480 i 530, Scania 480, obecnie Volvo 660 i 700...... Wszystkie daja rade z 130 tonami.... ![]() ![]() |
Autor: | AdamZST [ 12 kwie 2013, 23:40 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Szkoda, że wszystko ciągle stoi gdzieś za granicą. Słyszałem, że podobno Man lub Scania byłyby najlepsze. No zobaczymy co wpadnie. Poszukiwania trwają. Strasznie nie lubię pośredników, którzy za to, że dodają ogłoszenie już sobie doliczają kilkanaście tysięcy. Od kilku miesięcy obserwuję rynek i mogę stwierdzić, że jeśli coś sensownego się pojawi to natychmiast znika. Czyżby taki zbyt i taka podaż na rynku pracy na te wozy? Czy to może jakaś nisza rynkowa? Może ktoś w Waszych Firmach planuje zmiany taboru? |
Autor: | BAG [ 12 kwie 2013, 23:57 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Szkoda, że wszystko ciągle stoi gdzieś za granicą. Słyszałem, że podobno Man lub Scania byłyby najlepsze. No zobaczymy co wpadnie. Poszukiwania trwają. Strasznie nie lubię pośredników, którzy za to, że dodają ogłoszenie już sobie doliczają kilkanaście tysięcy.
Od kilku miesięcy obserwuję rynek i mogę stwierdzić, że jeśli coś sensownego się pojawi to natychmiast znika. Czyżby taki zbyt i taka podaż na rynku pracy na te wozy? Czy to może jakaś nisza rynkowa? Może ktoś w Waszych Firmach planuje zmiany taboru? W poprzedniej firmie mielismy Mercedesy 6x4 2644 (staruszki SK) byly jeszcze w trasie a "pan w turbanie" i walizka pelna $ juz czekal na ich powrot..... ![]() |
Autor: | AdamZST [ 13 kwie 2013, 0:02 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
No wyjazd rzeczywiście problemem nie jest. Kwestia stanu tego samochodu i jego przebiegu. Ciągle mi się wydaje, że to najważniejsze kryterium. Co najgorsze nie koniecznie stan pojazdu jest adekwatny do ceny. Zastanawiam się, co takiego w tym samochodzie jest? Silnik, skrzynia, mosty, trochę elektroniki, a ceny jednak spore. Wydawałoby się, że to nic takiego i nic skomplikowanego. |
Autor: | Slash [ 13 kwie 2013, 9:41 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Cytuj: Oglądając ostatnio odcinek konwoju zauważyłem BEDMET,y i Chem-Sped, czy ten transport czasem nie pilotował FOX
Podobno Manik po tym transporcie trafił do aso zaledwie po paru miesiącach od kupna![]() I takie tam https://www.youtube.com/watch?v=J09RI3t ... cg&index=1 ![]() Przecież MAN który wiózł tą tarcze (Jest to ten niebieski,pierwszy 680 konny w BEDME'CIE) to on już pierwszej nowości nie jest. Wiem że to była nówka ale w którym roku kupiona to nie pamiętam ![]() Ale patrząc na niektóre fotki tego MAN'A to data zdjęć najstarszych jakie widziałem to 2008 rok. |
Strona 106 z 139 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |