wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

[Volvo] Duże spalanie
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11491
Strona 2 z 3

Autor:  chwast [ 24 lis 2007, 23:17 ]
Tytuł: 

Nie wiem, ale wydaje mi się że niektórzy na forum nie mają zielonego pojęcia o samochodach.
Volvo z przebiegiem 1,1mln km to samochód na pewno nie nadający się do remontu silnika!
Osobiście mam volvo 380KM i Scanie 113M-360 i jest prawdą że volvo spala od 33ldo 36l po kraju z 24 tonami i nie jest to bynajmniej kwestia uszkodzenia silnika ,po prostu volvo nie lubi górek!!!
Szczerze to powiem Wam Scania 113M ze zwykłą pompą 360 rocznik 1991,więc już staruszka ale nie spali więcej niż 34l'
Z takim samym ładunkiem w tą samą trasę jedzie volvo i scania(volvo z roku 1998) i na prostej lepiej sobie radzi volvo (ma szybsze przełożenie) ale wystarczy małe wzniesienie i Scania dochodzi Volvo bez najmniejszego problemu i spala przy tym do 3l mniej.
Jednak uważam Volvo za samochód mniej awaryjny,aczkolwiek chciałbym mieć Volvo z silnikiem Scanii byłby to ideał.

Autor:  Bajzel [ 24 lis 2007, 23:21 ]
Tytuł: 

Jednak musisz pamiętać, że milion milionowi nie równy, trzeba wziąźć pod uwagę, że jeden samochód może nabić milion pokonując ciężkie trasy np. na Rumunie, a drugi "strzeli miliona" podczas kursów po niemieckich autostradach - dostrzegasz różnice?

Autor:  JoHn [ 24 lis 2007, 23:22 ]
Tytuł: 

Nie chce mi się wierzyć, kolego chwast, że jest jak piszesz. Być może "siedzą Ci już pompowtryski w tym Volvie. Miałem Scanie 143H 420 V8 i Volvo 420. Scania na zwykłej pompie z 96 r. i Volvo 99r. I obydwa samochody szły tak samo z lekką przewagą Scani. W końcu V8.

Autor:  ego [ 24 lis 2007, 23:37 ]
Tytuł:  Duże spalanie

Oczywiście że intercooler może być przyczyna zwiększonego spalania.Konkretnie jego nieszczelność.Wystarczy pęknięcie.Także pęknięcie przewodu łączącego lub kolektura wydechowego.Turbosprężarka nie osiąga wymaganych obrotów.Paliwo dostaje, ale spala przy zbyt małej ilości tlenu.Często wzrasta temperatura cieczy chłodzącej przy tym.

Autor:  chwast [ 24 lis 2007, 23:37 ]
Tytuł: 

Kolego John pompowtryski wymieniałem w styczniu tego roku.
Moje odczucia są takie scanie(1,4 mln km) mam 6 lat,volvo(900tyś km) 2 lata,więc przez ten okres poznałem oba samochody , zużycie paliwa też się tak kształtuje.


W zupełności się zgodze z tym, iż samochód eksplatowany po niemieckich autostradach jest w dużo lepszym stanie niż samochód poruszający się po takich dzikich krajach jak rumunia,ukraina,itp.
W takich warunkach dużo lepszym rozwiązaniem są silniki dużej pojemności np.16 litrowe ,Volvo FH 16 będzie spalało mniej paliwa lub podobnie w ciężkich warunkach.Podobnie jest u scanii.

[ Dodano: Sob, 24.11.2007, 22:39 ]
Gdyby intercooler był pęknięty to samochód paliłby z 45l na 100km!!!
A poza tym kierowca czułby jak samochód słabnie bardzo szybko pod obciążeniem(czyt.górą)

Autor:  AdekS [ 24 lis 2007, 23:48 ]
Tytuł: 

Cytuj:
...i jest prawdą że volvo spala od 33ldo 36l po kraju z 24 tonami i nie jest to bynajmniej kwestia uszkodzenia silnika ,po prostu volvo nie lubi górek!!!
Z tym się mogę zgodzić, w naszej 380 spalanie aktualnie wynosi 34-36l/100, tylko że nonstop 20-24t i prawie cały czas góry. Ale nie znaczy to że "Vovlo nie lubi górek", po prostu 380 koni musi się więcej napracować niż np. 420.
A co do spalania Scani i Volva, to niema ich co porównywać, ponieważ są to 2 zupełnie różne silniki.

Autor:  ego [ 24 lis 2007, 23:53 ]
Tytuł:  Volvo dużo pali

Dodano: Sob, 24.11.2007, 22:39 ]
Gdyby intercooler był pęknięty to samochód paliłby z 45l na 100km!!!
A poza tym kierowca czułby jak samochód słabnie bardzo szybko pod obciążeniem(czyt.górą)

Generalnie sie zgadzam.Ale zależy od pęknęcia.

Autor:  DK [ 25 lis 2007, 9:12 ]
Tytuł: 

Więc trzeba odrzucić usterki, wtrysków, turbiny i intercoolera. Moze wina leży po stronie pompy paliwa, może ona coś ''świruje'' chociaż w pompie to tylko sekcje mogą ''paść'' ale w tedy byłby problem z rozruchem, tak samo zaworki przy pompie, skoro auto normalnie się zachowuje jest dynamiczne to może być wina ''komputera'' mapy sterującej zasilaniem silnika, moze tam się coś zknociło ale to sprawdzisz tylko w serwisie :(

Autor:  crook [ 25 lis 2007, 10:32 ]
Tytuł: 

a jeździsz sam czy jakiś kierowca na nim śmiga
bo widzisz to czasem wiana kierowcy że przepał wychodzi a potem krzyczy na CB "sprzedam oszczędności",
a z drugiej strony to stawiam pompowtryski w naszym było to samo słaby jak cholerka i dużo palił nawet powyżej 44L/100km, ale u mnie chodzą wywrotki

Autor:  mateuszz-m1 [ 27 lis 2007, 16:08 ]
Tytuł: 

Cytuj:
sprawdź intercoler!!! on może być odpowiedzialny za zbyt duże spalanie?
a nie osłabł?

[ Dodano: Wto, 20.11.2007, 22:09 ]
wybacz niedoczytałem przecież jest słaby!!!
mam identyczny problem z reno 385km
zero dymu, oleju nie ubywa a skubana słaba !!!
byle górka i do małej skrzyni trzeba schodzić
ja stawiam na intercoler ale sprawdzę to dopiero w sobotę jak auto zjedzie
pozdro
Renie tak mają że trzeba schodzić do dolnej

Autor:  weni [ 27 lis 2007, 23:12 ]
Tytuł: 

mam winowajce!!! był pęknięty pedał gazu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tragedia spalanie 43litry zobaczymy teraz
kierowca wraca z Kielc i dzwonił że nigdzie nie zszedł do małej skrzyni :lol:
teraz będę sprawdzał spalanie :twisted:
pozdrawiam panowie i powodzenia w poszukiwaniu awarii w waszych wozach

Autor:  chwast [ 27 lis 2007, 23:39 ]
Tytuł: 

Czemu tak piszesz że w Reniach trzeba schodzić do dolnej skrzyni.
Miałem Magnumke i faktycznie słabawy samochód ,wcześniej widzi górę niż ona sama jest ale żeby schodzić tak nisko dziwne!!!

Autor:  DK [ 28 lis 2007, 8:42 ]
Tytuł: 

PEKNIETY PEDAL GAZU??

Autor:  mateuszz-m1 [ 28 lis 2007, 13:41 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Czemu tak piszesz że w Reniach trzeba schodzić do dolnej skrzyni.
Miałem Magnumke i faktycznie słabawy samochód ,wcześniej widzi górę niż ona sama jest ale żeby schodzić tak nisko dziwne!!!
Zależy gdzie sie jeździ i w jakim stanie może silnik jest

Autor:  weni [ 29 lis 2007, 18:05 ]
Tytuł: 

do DK tak kolego i nie było widać pęknięcia z zewnątrz tylko wzmocnienie się "odspawało " z jednej strony . Naciskając na pedał gazu czułeś że on idzie na dół tymczasem on nie ciągnął linki gazu ot taka sobie awaria!!!
po zespawaniu i wzmocnieniu tego elementu kierowca nie schodzi na górkach do małej skrzyni= wszystko wróciło do normy .
koszt naprawy 0pln pozdrawiam :D

Autor:  DK [ 29 lis 2007, 18:45 ]
Tytuł: 

HEHE to rzeczywiście głupstwo a nie awaria ale dobrze że znaleźliście awarię.

Autor:  mateuszz-m1 [ 29 lis 2007, 21:53 ]
Tytuł: 

Cytuj:
a jeździsz sam czy jakiś kierowca na nim śmiga
bo widzisz to czasem wiana kierowcy że przepał wychodzi a potem krzyczy na CB "sprzedam oszczędności",
a z drugiej strony to stawiam pompowtryski w naszym było to samo słaby jak cholerka i dużo palił nawet powyżej 44L/100km, ale u mnie chodzą wywrotki
Kolego kierowca ale już trzech jeździło tym samochodem i mówią to samo że słabe no i dużo pali

Autor:  ego [ 29 lis 2007, 22:28 ]
Tytuł:  Re: Duże spalanie VOLVA

Cytuj:
witam co sie może dziać że moje volvo 380KM pali 40L/100KM???????
proszę o czym to może być spowodowane?? no i słabe jest??
A jaki związek ma pęknięty pedał gazu z nadmiernym spalaniem?? Chyba,że to było tylko przywidzenie lub autosugestia.Bo,że wydawało się słabe to zrozumiałe

Autor:  weni [ 30 lis 2007, 0:25 ]
Tytuł: 

do EGO jeżeli silnik ci idzie do 1200-1300 obrotów i nie ma siły auto to trasę np 300 km nie robisz w 4,5 godziny tylko w 6-6,5 przelicz to na motogodziny albo jak chcesz inaczej i Ci wyjdzie spalanie!!! kalkulator prawdę Ci powie i faktura za paliwo. Pozdrawiam

Autor:  ego [ 30 lis 2007, 22:37 ]
Tytuł:  Duże spalanie..

1200-1300 /min to jest ok. 70/godz. Jeśli auto przy prędkości 70/h pali więcej niż przy 85/h to się całkiem zgodzę. Moze i tak jest..

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/