wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Transporty ponadnormatywne (gabaryty)
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3600
Strona 99 z 139

Autor:  levy_inf [ 31 sty 2013, 21:19 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Dziękuje za odpowiedź. No za bardzo już nie ma pola manewru co do naczepy, ponieważ jest taka, a nie inna jak również i wózek.
Co do ciągnika, to raczej też ograniczmy wybór ze względu na uniwersalność.
Sęk w tym, że masa na tabliczce wózka, a masa na tabliczce samej naczepy różni się tylko o 3 tony, czyli o tyle ile waży sam wózek.
Wychodzi zatem, że zamiast podwyższać ładowność, rozkłada tylko naciski na oś.
Co do konfiguracji 6x4, to na stacji kontroli uzyskałem informację, że DMC będzie wynosić 33 tony (11,5 t osie ciągnące i 10 t przednia).
Czy ktoś może potwierdzić te informacje?
Czy może jeszcze ktoś z szanownych Forumowiczów uzupełni wypowiedź?
Jakie wartości podane są na tych tabliczkach, może zdjęcia daj to pomożemy.

Kodeks ruchu drogowego mówi że oś napędzana może mieć nacisk do 11,5t. Jeżeli jest w parze z drugą osią napędzaną a odległość między nimi mieści się w zakresie 1,3m - 1,8m (większość ciągników 6x4 jakie spotkałem tak ma) wtedy razem mogą mieć nacisk do 18t z czego 1 może mieć 11,5 a druga 6,5 albo obie po 9t, albo inaczej. Ważne żeby suma nie przekraczała 18 a na pojedynczej nie było więcej niż 11,5. Jeżeli na żadnej z obu osi nie przekroczony jest nacisk 9,5t to dopuszcza się nacisk na dwie osie wynoszący 19t zakładając że os ma zawieszenie pneumatyczne i ogumienie bliźniacze.
Cytuj:
Od kiedy w Polsce jest 10 ton na oś prowadzącą :?:
Nie znalazłem odniesienia do osi prowadzącej. Rzeczoznawca odwołał się pewnie do zapisu że oś nie będąca osią napędową ma dopuszczalny nacisk równy 10t.
Też mi się wydaje ze będzie to tylko 9t.

Autor:  DRIVER1965 [ 31 sty 2013, 21:20 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Adam,to ta naczepa nie ma rejestracji?Bo powinny być dwa dowody rejestracyjne,jeżeli naczepa jest dzielona.

Autor:  AdamZST [ 31 sty 2013, 21:29 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Adam,to ta naczepa nie ma rejestracji?Bo powinny być dwa dowody rejestracyjne,jeżeli naczepa jest dzielona.
Ma rejestracje, ale w kraju za Odrą i co dziwne ma jedna rejestrację dla naczepy i wózka.
W kraju będzie to pierwsza rejestracja. Na tabliczce jest podana masa 65 000 kg, przy czym nie ma tam żadnej innej informacji czego to dotyczy. Poniżej są 1. 10 000kg , 2. 10 000kg, 3. 10 000 kg, 4. 10 000kg, domyślam się, że chodzi o naciski na poszczególne osie. Poniżej tego jest wartość 25 000 kg, co może tyczyć się nacisku na siodło.
Na tabliczce wózka jest wartość 68 000 kg i poniżej kolejno wypisane osie z takimi samymi naciskami 1,2,3,4 i oprócz tego jest
5. 10 000 kg. Pod tym znajduję się wartość 18 000 kg - myślę, że również chodzi o nacisk siodła.

Jak to rozumieć? Jako dopuszczalna masa całego zestawu? Czy dopuszczalna masa naczepy?

Autor:  MAN [ 31 sty 2013, 21:38 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

To o czy piszesz są to dopuszczane naciski techniczne dla tej naczepy czyli na siodło 25 ton i na osie po 10 ton a nie naciski administracyjne
czyli maksymalna masa 65 ton lub 68 ton minus masa naczepy wyjdzie ci ładowność naczepy
przy wózku dolly rozkłada się nacisk naczepy na 18 ton na siodło ciągnika i 10 ton na wózek dolly czyli łącznie nacisk sworznia królewskiego w tym wypadku wynosi 28 ton
Czyli podejrzewam żeby był maksymalny nacisk na siodło 25 ton to potrzebny będzie czteroosiowy ciągnik do trzyosiowego ciągnika potrzebny będzie wózek dolly

Autor:  AdamZST [ 31 sty 2013, 21:42 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
To o czy piszesz są to dopuszczane naciski techniczne dla tej naczepy czyli na siodło 25 ton i na osie po 10 ton a nie naciski administracyjne
czyli maksymalna masa 65 ton lub 68 ton minus masa naczepy wyjdzie ci ładowność naczepy
przy wózku dolly rozkłada się nacisk naczepy na 18 ton na siodło ciągnika i 10 ton na wózek dolly czyli łącznie nacisk sworznia królewskiego w tym wypadku wynosi 28 ton
A jak to się będzie miało do ładowności? Mam na myśli to, że zakładając, iż uzyskam odstępstwa to jaka będzie ładowność tej naczepy wraz z ciągnikiem? Czy należy dodać do tej wartości DMC ciągnika i odjąć jego masę, uzyskując w ten sposób ładowność zestawu?

Autor:  levy_inf [ 31 sty 2013, 21:45 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:
Adam,to ta naczepa nie ma rejestracji?Bo powinny być dwa dowody rejestracyjne,jeżeli naczepa jest dzielona.
Ma rejestracje, ale w kraju za Odrą i co dziwne ma jedna rejestrację dla naczepy i wózka.
W kraju będzie to pierwsza rejestracja. Na tabliczce jest podana masa 65 000 kg, przy czym nie ma tam żadnej innej informacji czego to dotyczy. Poniżej są 1. 10 000kg , 2. 10 000kg, 3. 10 000 kg, 4. 10 000kg, domyślam się, że chodzi o naciski na poszczególne osie. Poniżej tego jest wartość 25 000 kg, co może tyczyć się nacisku na siodło.
Na tabliczce wózka jest wartość 68 000 kg i poniżej kolejno wypisane osie z takimi samymi naciskami 1,2,3,4 i oprócz tego jest
5. 10 000 kg. Pod tym znajduję się wartość 18 000 kg - myślę, że również chodzi o nacisk siodła.

Jak to rozumieć? Jako dopuszczalna masa całego zestawu? Czy dopuszczalna masa naczepy?
68 000kg to jest dopuszczalna masa całkowita pojazdów (dolka + naczepa).
Masz 50t na osiach naczepy i dolki. Dodajesz do tego 28t na osiach ciągnika 6x4 (niech już bedzie 9 + 9 na pędnych + 10 na prowadzącej) i masz DMC zespołu pojazdów 78t. Oczywiście zakładając że ciągnik ma też dopuszczalny nacisk na siodło co najmniej 18t.
Odejmujesz od tych 78t masę ciągnika, dolki i naczepy i masz ładowność zestawu.

Autor:  AdamZST [ 31 sty 2013, 21:47 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:

Kodeks ruchu drogowego mówi że oś napędzana może mieć nacisk do 11,5t. Jeżeli jest w parze z drugą osią napędzaną a odległość między nimi mieści się w zakresie 1,3m - 1,8m (większość ciągników 6x4 jakie spotkałem tak ma) wtedy razem mogą mieć nacisk do 18t z czego 1 może mieć 11,5 a druga 6,5 albo obie po 9t, albo inaczej. Ważne żeby suma nie przekraczała 18 a na pojedynczej nie było więcej niż 11,5. Jeżeli na żadnej z obu osi nie przekroczony jest nacisk 9,5t to dopuszcza się nacisk na dwie osie wynoszący 19t zakładając że os ma zawieszenie pneumatyczne i ogumienie bliźniacze.
Zatem, DMC 33 tony będzie możliwe po uzyskaniu odstępstw na taki ciągnik?

Autor:  AdamZST [ 31 sty 2013, 21:51 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Adam,to ta naczepa nie ma rejestracji?Bo powinny być dwa dowody rejestracyjne,jeżeli naczepa jest dzielona.
Ma rejestracje, ale w kraju za Odrą i co dziwne ma jedna rejestrację dla naczepy i wózka.
W kraju będzie to pierwsza rejestracja. Na tabliczce jest podana masa 65 000 kg, przy czym nie ma tam żadnej innej informacji czego to dotyczy. Poniżej są 1. 10 000kg , 2. 10 000kg, 3. 10 000 kg, 4. 10 000kg, domyślam się, że chodzi o naciski na poszczególne osie. Poniżej tego jest wartość 25 000 kg, co może tyczyć się nacisku na siodło.
Na tabliczce wózka jest wartość 68 000 kg i poniżej kolejno wypisane osie z takimi samymi naciskami 1,2,3,4 i oprócz tego jest
5. 10 000 kg. Pod tym znajduję się wartość 18 000 kg - myślę, że również chodzi o nacisk siodła.

Jak to rozumieć? Jako dopuszczalna masa całego zestawu? Czy dopuszczalna masa naczepy?
68 000kg to jest dopuszczalna masa całkowita pojazdów (dolka + naczepa).
Masz 50t na osiach naczepy i dolki. Dodajesz do tego 28t na osiach ciągnika 6x4 (niech już bedzie 9 + 9 na pędnych + 10 na prowadzącej) i masz DMC zespołu pojazdów 78t. Oczywiście zakładając że ciągnik ma też dopuszczalny nacisk na siodło co najmniej 18t.
Odejmujesz od tych 78t masę ciągnika, dolki i naczepy i masz ładowność zestawu.
Dziękuje wszystkim za pomoc i wyjaśnienia.
Co w przypadku, gdy niekoniecznie będę chciał poruszać się z Doll'ką? To wtedy zmianie (zmniejszeniu) ulegnie tylko nacisk na siodło?
Z wypowiedzi wnioskuje, że maksymalna DMC takiego ciągnika nie może być wyższa niż 28 ton? Dalej zachodzę w głowę dlaczego uzyskałem informacje o 33 tonach?

Autor:  levy_inf [ 31 sty 2013, 21:56 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:

Kodeks ruchu drogowego mówi że oś napędzana może mieć nacisk do 11,5t. Jeżeli jest w parze z drugą osią napędzaną a odległość między nimi mieści się w zakresie 1,3m - 1,8m (większość ciągników 6x4 jakie spotkałem tak ma) wtedy razem mogą mieć nacisk do 18t z czego 1 może mieć 11,5 a druga 6,5 albo obie po 9t, albo inaczej. Ważne żeby suma nie przekraczała 18 a na pojedynczej nie było więcej niż 11,5. Jeżeli na żadnej z obu osi nie przekroczony jest nacisk 9,5t to dopuszcza się nacisk na dwie osie wynoszący 19t zakładając że os ma zawieszenie pneumatyczne i ogumienie bliźniacze.
Zatem, DMC 33 tony będzie możliwe po uzyskaniu odstępstw na taki ciągnik?
Niestety co najwyżej 30t jeżeli rozstaw między pędnymi osiami będzie większy niż 1,8m i ta nieszczęsna oś prowadząca będzie rzeczywiście mogła mieć te 10t. Na ciągnik 6x4 podejrzewam że dostaniesz DMC = 28t.

Jeżeli wypniesz dolke to masz 4x10t na naczepie + 28t w ciągniku co daje 68t. Tak jak MAN pisał aby uzyskać pełny nacisk na siodło = 25t potrzeba 4 osiowego ciągnika.

Autor:  AdamZST [ 31 sty 2013, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:

Kodeks ruchu drogowego mówi że oś napędzana może mieć nacisk do 11,5t. Jeżeli jest w parze z drugą osią napędzaną a odległość między nimi mieści się w zakresie 1,3m - 1,8m (większość ciągników 6x4 jakie spotkałem tak ma) wtedy razem mogą mieć nacisk do 18t z czego 1 może mieć 11,5 a druga 6,5 albo obie po 9t, albo inaczej. Ważne żeby suma nie przekraczała 18 a na pojedynczej nie było więcej niż 11,5. Jeżeli na żadnej z obu osi nie przekroczony jest nacisk 9,5t to dopuszcza się nacisk na dwie osie wynoszący 19t zakładając że os ma zawieszenie pneumatyczne i ogumienie bliźniacze.
Zatem, DMC 33 tony będzie możliwe po uzyskaniu odstępstw na taki ciągnik?
Niestety co najwyżej 30t jeżeli rozstaw między pędnymi osiami będzie większy niż 1,8m i ta nieszczęsna oś prowadząca będzie rzeczywiście mogła mieć te 10t. Na ciągnik 6x4 podejrzewam że dostaniesz DMC = 28t.

Jeżeli wypniesz dolke to masz 4x10t na naczepie + 28t w ciągniku co daje 68t. Tak jak MAN pisał aby uzyskać pełny nacisk na siodło = 25t potrzeba 4 osiowego ciągnika.
W wypadku 4 osiowego ciągnika, wózek dolly będzie podwyższał ładowność? Czy nadal DMC pozostanie na poziomie 68 ton?
W tym wypadku, skoro ciągnik będzie mógł mieć obciążenie siodła 25 ton, to wózek będzie mógł być wykorzystany do podwyższenia ładowności?

Autor:  levy_inf [ 31 sty 2013, 22:13 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
W wypadku 4 osiowego ciągnika, wózek dolly będzie podwyższał ładowność? Czy nadal DMC pozostanie na poziomie 68 ton?
W tym wypadku, skoro ciągnik będzie mógł mieć obciążenie siodła 25 ton, to wózek będzie mógł być wykorzystany do podwyższenia ładowności?
Na chłopski rozum to tak by było, ale dalej ogranicza nas dopuszczalne obciążenie trzpienia królewskiego w dolce, wynosząca 18t (obowiązuje zasada najmniejszego wspólnego mianownika). Tej wartości teoretycznie nie wolno przekroczyć. Więc podpięcie dolki używając 4 osiowego ciągnika uzyskamy lepsze rozłożenie ciężaru na osiach.
Gdzie to się może przydać? Np. zawozimy gdzieś w pole wiatraki mamy te 4+4 osie. Okazuje się że droga dojazdowa ma dozwolony nacisk na os = 8t i nie ma możliwości uzyskania zezwolenia na więcej. Podpinamy dolke z odpowiednią ilością osi i jedziemy zgodnie z przepisami. Takie przypadki też się zdarzają chociaż rzadko.

Autor:  AdamZST [ 31 sty 2013, 22:20 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:
W wypadku 4 osiowego ciągnika, wózek dolly będzie podwyższał ładowność? Czy nadal DMC pozostanie na poziomie 68 ton?
W tym wypadku, skoro ciągnik będzie mógł mieć obciążenie siodła 25 ton, to wózek będzie mógł być wykorzystany do podwyższenia ładowności?
Na chłopski rozum to tak by było, ale dalej ogranicza nas dopuszczalne obciążenie trzpienia królewskiego w dolce, wynosząca 18t (obowiązuje zasada najmniejszego wspólnego mianownika). Tej wartości teoretycznie nie wolno przekroczyć. Więc podpięcie dolki używając 4 osiowego ciągnika uzyskamy lepsze rozłożenie ciężaru na osiach.
Gdzie to się może przydać? Np. zawozimy gdzieś w pole wiatraki mamy te 4+4 osie. Okazuje się że droga dojazdowa ma dozwolony nacisk na os = 8t i nie ma możliwości uzyskania zezwolenia na więcej. Podpinamy dolke z odpowiednią ilością osi i jedziemy zgodnie z przepisami. Takie przypadki też się zdarzają chociaż rzadko.
To jeszcze raz dziękuje Panowie, bardzo mi pomogliście, za co jestem bardzo wdzięczny.
W jeden wieczór rozwialiście moje miesięczne rozważania.
Niestety 4 osiowy ciągnik nie wchodzi w grę. Zostaje ten 3 osiowy. Mam nadzieje, że jakoś to będzie z tą ładownością.

Autor:  levy_inf [ 31 sty 2013, 22:26 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
W wypadku 4 osiowego ciągnika, wózek dolly będzie podwyższał ładowność? Czy nadal DMC pozostanie na poziomie 68 ton?
W tym wypadku, skoro ciągnik będzie mógł mieć obciążenie siodła 25 ton, to wózek będzie mógł być wykorzystany do podwyższenia ładowności?
Na chłopski rozum to tak by było, ale dalej ogranicza nas dopuszczalne obciążenie trzpienia królewskiego w dolce, wynosząca 18t (obowiązuje zasada najmniejszego wspólnego mianownika). Tej wartości teoretycznie nie wolno przekroczyć. Więc podpięcie dolki używając 4 osiowego ciągnika uzyskamy lepsze rozłożenie ciężaru na osiach.
Gdzie to się może przydać? Np. zawozimy gdzieś w pole wiatraki mamy te 4+4 osie. Okazuje się że droga dojazdowa ma dozwolony nacisk na os = 8t i nie ma możliwości uzyskania zezwolenia na więcej. Podpinamy dolke z odpowiednią ilością osi i jedziemy zgodnie z przepisami. Takie przypadki też się zdarzają chociaż rzadko.
To jeszcze raz dziękuje Panowie, bardzo mi pomogliście, za co jestem bardzo wdzięczny.
W jeden wieczór rozwialiście moje miesięczne rozważania.
Niestety 4 osiowy ciągnik nie wchodzi w grę. Zostaje ten 3 osiowy. Mam nadzieje, że jakoś to będzie z tą ładownością.
Ja tam zawsze się cieszę jak mogę pomóc koledze po fachu. Podowiaduj się jeszcze dokładnie w sprawie tego 4 osiowego ciągnika i podniesienia ładowności u fachowców. Najlepiej gdzieś na trasie mądrego inspektora zagadać albo do ITD zadzwonić i kogoś kompetentnego w transporcie ponadnormatywnym poprosić.
Na pewno w weekend się jeszcze ktoś w temacie udzieli, teraz to jednak większość w trasie i nie zawraca sobie głowy forum.

Autor:  BAG [ 01 lut 2013, 20:46 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Nie wspomnę,że oznakowanie niezgodne z przepisami.Chociażby brak tablicy.
jak pamietam w naszym kraju obowiazuja choragiewki.... tablice to imperialistyczny wymysl ktory toleruja nasze sluzby kontrolne....

Autor:  BAG [ 01 lut 2013, 21:42 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

[quote="AdamZST"][quote="levy_inf"][quote="AdamZST"][quote="DRIVER1965"]Adam,to ta naczepa nie ma rejestracji?
Dziękuje wszystkim za pomoc i wyjaśnienia.
Co w przypadku, gdy niekoniecznie będę chciał poruszać się z Doll'ką? To wtedy zmianie (zmniejszeniu) ulegnie tylko nacisk na siodło?
Z wypowiedzi wnioskuje, że maksymalna DMC takiego ciągnika nie może być wyższa niż 28 ton? Dalej zachodzę w głowę dlaczego uzyskałem informacje o 33 tonach?[/quote

Co do ciagnika 6x4 to wiecej nie wyciagniesz 9+13+13 tak bym to odczytal (to jest technicznie ograniczone pomijam regulacje prawne w danych krajach) to jest ciagnik siodlowy wiec wazne ile ma wpisane w dopuszczalnej masie calkowitej zestawu "moj" MAN mial 120t. Co do naczepy to podaj marke, model moze ktos ma blizniacza, jak pamietam faymonville 1+4 miala cos kolo 60 ton ladownosci a z 2-osiowym dolly 72t. (juz dokladnie nie pamietam) ...dolly pozwala optymalnie rozlozyc ciezar (punkt ciezkosci) wiekszosc "tiewbetow" ma srodek ciezkosci na koncu powierzchni ladunkowej (lub prawie na pierwszej osi)..... malo kto o tym pamieta i jak sie cos zaladuje na srodku to przewaznie oski napedowe sa przeciazone ....dolly pozwala przesunac srodek ciezkosci do przodu... jak nie masz odstepstwa to zycze powodzenia.... :lol: rejestracja tego "wynalazku" przyprawi Cie o kilka siwych wlosow.... :lol: jezeli kupiles u dilera to niech on dostarczy Ci odstepstwo....znam przypadki przedsiebiorcow ktorzy kilka ladnych miesiecy walczyli o rejestracje naczep nawet pomimo posiadanych odstepstw...i jednego ktory sie poddal i po dwuletniej walce z urzednikami zarejestrowal naczepe w Niemczech..... pomimo ze podobne jezdza od lat.... :shock: I na koniec rodzynek jesli zarejestrujesz dolly osobno i naczepe osobno to w swietle polskiego prawa nie mozesz wyjechac takim zestawem na droge publiczna .... ciagniesz dwie naczepy :!: :!: :lol: .... co jest niezgodne z przepisami w Naszym kochanym kraju...... :lol: podpowiedz: musisz zarejestrowac naczepe jako 4+1 z adnotacja w dowodzie rej. o mozliwej zmianie konfiguracji + dodatkowa os, wieksze DMC....nie pytaj jak to zrobic bo moge sie tylo domyslic jak to przechodzi w urzedzie....

Autor:  AdamZST [ 02 lut 2013, 0:56 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

No to widzę, że niestety wygląda to jak wszystko u nas.
Co do ciągnika, to z technicznych warunków wynika, że przykładowo MAN o którym wspomniałeś ma 9, 13, 13 nacisku na osie (techniczne naciski na osie). Czy występując o odstępstwa na ten ciągnik może to przejść?
Naczepa to Nooteboom Euro 70, niestety nie zakupiona u dilera, bo nie jest nowa.
Na pewno nie pomyliłeś ładowności z DMC tej naczepy? Mam tu na myśli Faymonville.
To jakie naciski na oś miałaby ta naczepa? Albo nie była to naczepa na Pendel X?
Oczywiście mogę się mylić i przepraszam, jeżeli nie słusznie zwracam na to uwagę.
Pytam Was- Fachowców od tego.
Właśnie co do odstępstwa to będę się o nie starał. Najpierw wolałem się poradzić jak już wspomniałem Fachowców.
Już słyszałem głosy, że 65 ton to masa całkowita zestawu... co mało nie przyprawiło mnie o zawał, bo po co komu taka naczepa z powiedzmy niezbyt dużą ładownością.

Autor:  BAG [ 02 lut 2013, 1:52 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Wracajac do naczepy popatrz na broszure producenta http://www.nooteboomgroup.com/server/mu ... serve/482/ nie ma tam Twojego typu ale dane sa porownywalne miedzy 47-60t dla zwyklych osi....dla 1+4. Tu jest podobna http://szukaj.pl.mobile.eu/ciezarowka-o ... abNumber=1 bez dolly i z odstepstwem na 70t DMC (naczepy) ladownosc 45,6t. zadzwonie do kumpla i podam ci dokladne parametry z dowodu tego faymonville-a

Autor:  DRIVER1965 [ 02 lut 2013, 7:47 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:
Nie wspomnę,że oznakowanie niezgodne z przepisami.Chociażby brak tablicy.
jak pamietam w naszym kraju obowiazuja choragiewki.... tablice to imperialistyczny wymysl ktory toleruja nasze sluzby kontrolne....
Kolego ITD,miałem na myśli pilota,a nie pojazd przewożący ładunek.Zwróć uwagę,czy pilot przed pojazdem,ma tablicę z szerokością.

Autor:  BAG [ 02 lut 2013, 11:37 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Kolego ITD,miałem na myśli pilota,a nie pojazd przewożący ładunek.Zwróć uwagę,czy pilot przed pojazdem,ma tablicę z szerokością.


Szanowny Kierowco 65' Witaj moze przed nim szedl kolega obarczony sprzetem wymaganym na takie imprezy np.Obrazek :lol: tablice i koguty tez nie sa problemem Obrazek :lol:
kazdy duzy transport wymaga skomplikowanej oprawy a wszelkie tajniki logistyczne sa pilnie strzezona tajemnica firm organizujacych przeprawy takich klamorow....:lol: :lol:


Ps. w domu czy z kabinki? :D

Autor:  DRIVER1965 [ 02 lut 2013, 13:00 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

A w domku.Na Helmstedt wyłożyła się ciężarówka (dokładnie spadła ze skarpy.Załadowałem ją i przywiozłem do PL.A jak tam kolego transformator ? Na statku ?

Strona 99 z 139 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/