wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Transporty ponadnormatywne (gabaryty)
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3600
Strona 97 z 139

Autor:  DRIVER1965 [ 14 sty 2013, 6:48 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

A podłoga pomiędzy piętrami jest regulowana?Można poprosić trzodę z dołu,aby się położyła,obniżyć podłogę a góra będzie stała.

Autor:  Martin [ 14 sty 2013, 10:04 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

No nie ukrywam, że zostałem już parę razy ukarany.
Cytuj:
A podłoga pomiędzy piętrami jest regulowana?Można poprosić trzodę z dołu,aby się położyła,obniżyć podłogę a góra będzie stała.
Tak podłoga jest regulowana, ale wolę już zapłacić mandat jak ją obniżyć i poobcierać grzbiety krową. Mandat na pewno wyjdzie taniej wtedy :D

Autor:  Herakles [ 14 sty 2013, 23:24 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:
Naczepa standard, tylko do dużego bydła trzeba podnosić wysoko dachy.

Obrazek
Obawiam się że na Niemcy będzie problem z załatwieniem "100% wodoszczelnego" zezwolenia.
Po pierwsze naczepa po wysunięciu dachu staje się pojazdem ponadnormatywnym, a taki wymaga w Niemczech zezwolenie na odstępstwo zgodnie z Paragrafem 70 niemieckiego kodeksu dopuszczenia pojazdów do ruchu. Dopiero po uzyskaniu takiego dokumentu można starać się o zezwolenie. Z paragrafem nie powinno być problemu, jednak w paragrafie zostanie umieszczony wpis że można taką naczepą przewozić tylko niepodzielne ładunki. I tutaj zaczynają się schody. Oczywiście jeżeli by jakiegoś nosorożca, słonia albo jelenia z dużym porożem lub jakieś inne wysokie zwierze to ok. W twoim wypadku kilka sztuk bydła przeszło by może na jednym poziomie ale na dwóch poziomach nie da rady (wedle przepisów).
Można troszkę pokombinować w wniosku i dostaniesz zezwolenie na konkretną trasę na 3 miesiące i można je do woli odnawiać w nieskończoność lub uzyskać kilka na różne trasy. Spotkałem już i roczne zezwolenia na wyznaczoną trasę oczywiście na niezbyt duże parametry, na tranzyt Holandia-Niemcy wydaje mi się że dało by rady załatwić roczne.
Problem w tym że większość policjantów zerknie w wymiary i jak się będą zgadzać to pojedziesz dalej, ale np. na A30 jak cię fachowcy od gabarytów zatrzymają to pierwszy problemem będzie podzielny ładunek (kilka sztuk bydła). Co potem?

Wydaje mi się że naczepa jest skonstruowana tak aby można wykorzystać przepisy wszystkich krajów a te niestety różnią się i w niektórych państwach norma jest więcej niż 4m wysokości.
W Niemczech pozostało chyba wozić na górnym pokładzie bydło na siedząco :) będą krówki miały wygodniej.

W razie pytań zapraszam na http://www.zezwoleniatransportowe.pl lub http://www.polishpermits.com .
Jesli DMC <40 T to chyba nie musi wyrabiac PAR. 70, nie ? Podobnie jak platformy lub semiki 2+3 osi.
Niech sobie kolega wyrobi jednorazowe, na 30 przejazdow, na 3 miesiace, na tranzyt NL-D-PL i zobaczymy jak BAG zareaguje podczas nastepnej kontroli na trasie na takiego kwita :)

Autor:  AdamZST [ 15 sty 2013, 14:36 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Czytam posty i zastanawiam się czy ktoś z was wyrabiał paragraf 70? Jak to wygląda? Czy zestaw musi przejść przegląd w dekrze? czy honorują polskie przeglądy?

Jeszcze mam pytanie do "Ponadnormatywnych" oczywiście w pozytywnym znaczeniu tego słowa, widzę, że sporo ciągników pod gabarytami to Volva i Man'y? Czy to jest jakoś uzasadnione specyfiką tych pojazdów, czy po prostu jakieś inne względy zadecydowały o zakupie? Jakimi mocami dysponują ciągniki do gabarytów? Jak zachowują się skrzynie biegów z takimi ładunkami? Czy to automaty? Co uważacie, Panowie za najlepsze rozwiązanie w tej kwestii (odnośnie mocy, skrzyni biegów, konfiguracji napędów)?

Autor:  witek [ 15 sty 2013, 14:52 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

W wielkim skrócie aby uzyskać par. 70, musisz zrobić badanie w Dekrze niemieckiej (okazyjnie w PL ;)). Po dokładnym wymierzeniu całego zestawu, Dekra wystawia Gutachten na podstawie którego składasz wniosek do urzędu o wydanie par. 70 który ważny jest chyba 5 lat.


Pytanie z innej beczki. Macie kogoś od zezwoleń na Czechy? Najlepiej jakaś czeska firma która zorganizuje też pilotaż.

Autor:  levy_inf [ 17 sty 2013, 15:23 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
a moze Te co pojada na "strychu" beda mialy 10% wagi tych co pojada na dole a jako stado beda musialy jechac razem (dla miejszego stresu pozostalych) i w swietle §70 bedzie taki transport uzasadniony... :lol: :lol: ciekawy przypadek, mysle ze Ch. Pikos pomoze trzeba dobrze przedstawic sprawe w urzedzie, (moze kolega jest w posadaniu homologacji na ta naczepe, na tej podstawie mozna by sie ubiegac o odstepstwo w D) 4,30m to nie tragedia w tranzycie przez Niemcy.. . Jednak "wysokosc" jest najgorszym parametrem z jakim trzeba sie uporac podczas transportu, chociaz najmniej zauwazalnym.... Ciekawe czy kolega stara sie o zezwolenie na D bo chce byc przykladnym przewoznikiem :D czy zostal przykladnie ukarany :roll: ciekaw jestem co kolega zalatwi....Powodzenia
No i tu przyznaję koledze rację, trzeba by burzę mózgów zrobić, argumentów nawymyślać i jakoś może urząd się przekona. :)
Tak na poważnie, Pikos zezwolenie pewnie zrobi (ja też bym zrobił), nie będzie ono jednak w 100% zgodne z przepisami, bo albo zrobią bez paragrafu że niby ładunek jest na wysokości 4,3m albo zrobią z paragrafem i będzie można teoretycznie jedno zwierze wozić i ewentualnie parę małych (max 10% wagi dużego). :)
Cytuj:
Czytam posty i zastanawiam się czy ktoś z was wyrabiał paragraf 70? Jak to wygląda? Czy zestaw musi przejść przegląd w dekrze? czy honorują polskie przeglądy?

Jeszcze mam pytanie do "Ponadnormatywnych" oczywiście w pozytywnym znaczeniu tego słowa, widzę, że sporo ciągników pod gabarytami to Volva i Man'y? Czy to jest jakoś uzasadnione specyfiką tych pojazdów, czy po prostu jakieś inne względy zadecydowały o zakupie? Jakimi mocami dysponują ciągniki do gabarytów? Jak zachowują się skrzynie biegów z takimi ładunkami? Czy to automaty? Co uważacie, Panowie za najlepsze rozwiązanie w tej kwestii (odnośnie mocy, skrzyni biegów, konfiguracji napędów)?
Firma mojej żony załatwia paragrafy praktycznie co tydzień. Jak pisał kolega witek, trzeba zrobić przegląd w siedzibie DEKRA lub TUV albo rzeczoznawca przyjeżdża w umówione miejsce i wykonuje Gutachten. Stały paragraf w Niemczech ważny jest 6 lat.
Jeżeli chodzi o ciągniki to podejrzewam że Volvo z racji mocnych i zrywnych silników. MAN z powodu wysokich DMC w kombinacji z naczepą lub przyczepą (TGX V8 680 8x4 ma DMC zespołu pojazdów = 250t ) no i nie do przecenienia, sprzęgło hydrokinetyczne (Volvo już ponoć też montuje do 750-tek).
Jeżeli chodzi o moce to od 380, 420 przez 500, 530, 540 do 580, 610, 660, 680, 700 i 750 PS mają standardowe ciągniki siodłowe, są też zapewne jakieś podkręcane maszyny (Fabelmayer ma chyba MAN,y z rasowanymi silnikami o większej mocy).
Przy ciężkich ładunkach to raczej sprzęgło i mosty bardziej dostają w kość niż skrzynia biegów.
Jeżeli chodzi o dobór ciągników, to według mnie do lekkich i małych zestawów jak najkrótsze i najlżejsze ciągniki najlepiej dobierać, do ciężkich sprzętów to obowiązkowo dwie osie pędne, duża moc, no i hydrokinetyczne sprzęgło było by idealnym dopełnieniem.
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Naczepa standard, tylko do dużego bydła trzeba podnosić wysoko dachy.

Obrazek
Obawiam się że na Niemcy będzie problem z załatwieniem "100% wodoszczelnego" zezwolenia.
Po pierwsze naczepa po wysunięciu dachu staje się pojazdem ponadnormatywnym, a taki wymaga w Niemczech zezwolenie na odstępstwo zgodnie z Paragrafem 70 niemieckiego kodeksu dopuszczenia pojazdów do ruchu. Dopiero po uzyskaniu takiego dokumentu można starać się o zezwolenie. Z paragrafem nie powinno być problemu, jednak w paragrafie zostanie umieszczony wpis że można taką naczepą przewozić tylko niepodzielne ładunki. I tutaj zaczynają się schody. Oczywiście jeżeli by jakiegoś nosorożca, słonia albo jelenia z dużym porożem lub jakieś inne wysokie zwierze to ok. W twoim wypadku kilka sztuk bydła przeszło by może na jednym poziomie ale na dwóch poziomach nie da rady (wedle przepisów).
Można troszkę pokombinować w wniosku i dostaniesz zezwolenie na konkretną trasę na 3 miesiące i można je do woli odnawiać w nieskończoność lub uzyskać kilka na różne trasy. Spotkałem już i roczne zezwolenia na wyznaczoną trasę oczywiście na niezbyt duże parametry, na tranzyt Holandia-Niemcy wydaje mi się że dało by rady załatwić roczne.
Problem w tym że większość policjantów zerknie w wymiary i jak się będą zgadzać to pojedziesz dalej, ale np. na A30 jak cię fachowcy od gabarytów zatrzymają to pierwszy problemem będzie podzielny ładunek (kilka sztuk bydła). Co potem?

Wydaje mi się że naczepa jest skonstruowana tak aby można wykorzystać przepisy wszystkich krajów a te niestety różnią się i w niektórych państwach norma jest więcej niż 4m wysokości.
W Niemczech pozostało chyba wozić na górnym pokładzie bydło na siedząco :) będą krówki miały wygodniej.

W razie pytań zapraszam na http://www.zezwoleniatransportowe.pl lub http://www.polishpermits.com .
Jesli DMC <40 T to chyba nie musi wyrabiac PAR. 70, nie ? Podobnie jak platformy lub semiki 2+3 osi.
Niech sobie kolega wyrobi jednorazowe, na 30 przejazdow, na 3 miesiace, na tranzyt NL-D-PL i zobaczymy jak BAG zareaguje podczas nastepnej kontroli na trasie na takiego kwita :)
Paragraf 70 jest wymagany jeżeli chociaż jeden z wymiarów jest przekroczony, więc to że DMC < 40t nic nie znaczy. Jeżeli przekroczona jest wysokość, długość lub szerokość pojazdu też wymagany jest Paragraf 70. Dla przypomnienia paragraf 70 nie tyczy się ładunku tylko samego pojazdu.

Autor:  AdamZST [ 17 sty 2013, 18:13 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Dziękuje za odpowiedź levy_inf.

A jak wygląda w Polsce kwestia odstępstw?
Czy jeśli zestaw nie będzie zarejestrowany na odstępstwa (czyli DMC zestawu 40 ton), a zostanie wykupione zezwolenie kat. VI to czy będzie to zgodne z przepisami? Czy taki zestaw o masie całkowitej do 60 ton będzie się mógł poruszać mimo tego, że jest zarejestrowany na DMC 40 ton?
Jak długo czeka się na paragraf 70 w Niemczech oraz jak wyglądają kwestie odstępstw w Polsce?

Autor:  Herakles [ 17 sty 2013, 19:18 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:

Paragraf 70 jest wymagany jeżeli chociaż jeden z wymiarów jest przekroczony, więc to że DMC < 40t nic nie znaczy. Jeżeli przekroczona jest wysokość, długość lub szerokość pojazdu też wymagany jest Paragraf 70. Dla przypomnienia paragraf 70 nie tyczy się ładunku tylko samego pojazdu.
Chcesz powiedziec ze jesli na 90 cm semika 2+3 osi zaladuje skrzynie 3,40 m wysoką a po zaladunku wymiary calego zestawu beda 16,50 x 2,55 x 4,30 x 40 t to ta naczepa musi miec PAR. 70 zeby otrzymac pojedyncze miesieczne zezwolenie ?

Autor:  AdamZST [ 17 sty 2013, 21:06 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:

Paragraf 70 jest wymagany jeżeli chociaż jeden z wymiarów jest przekroczony, więc to że DMC < 40t nic nie znaczy. Jeżeli przekroczona jest wysokość, długość lub szerokość pojazdu też wymagany jest Paragraf 70. Dla przypomnienia paragraf 70 nie tyczy się ładunku tylko samego pojazdu.
Chcesz powiedziec ze jesli na 90 cm semika 2+3 osi zaladuje skrzynie 3,40 m wysoką a po zaladunku wymiary calego zestawu beda 16,50 x 2,55 x 4,30 x 40 t to ta naczepa musi miec PAR. 70 zeby otrzymac pojedyncze miesieczne zezwolenie ?
Wydaję mi się, że paragraf dotyczy wymiarów samego zestawu pojazdów bez ładunku. Tzn, że jeżeli zestaw nie przekracza skrajni to nie jest potrzebny paragraf.

Autor:  Herakles [ 17 sty 2013, 23:18 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:

Paragraf 70 jest wymagany jeżeli chociaż jeden z wymiarów jest przekroczony, więc to że DMC < 40t nic nie znaczy. Jeżeli przekroczona jest wysokość, długość lub szerokość pojazdu też wymagany jest Paragraf 70. Dla przypomnienia paragraf 70 nie tyczy się ładunku tylko samego pojazdu.
Chcesz powiedziec ze jesli na 90 cm semika 2+3 osi zaladuje skrzynie 3,40 m wysoką a po zaladunku wymiary calego zestawu beda 16,50 x 2,55 x 4,30 x 40 t to ta naczepa musi miec PAR. 70 zeby otrzymac pojedyncze miesieczne zezwolenie ?
Wydaję mi się, że paragraf dotyczy wymiarów samego zestawu pojazdów bez ładunku. Tzn, że jeżeli zestaw nie przekracza skrajni to nie jest potrzebny paragraf.

Wlasnie, mam podobne zdanie stad moje pytanie z konkretnym przypadkiem dwa posty wyzej.

Autor:  Leszek [ 18 sty 2013, 10:32 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Mam pytanie do kolegów co jeżdżą ładować na Hutę Częstochowa. Co tam się ostatnio dzieje, że takie zatrzesienie ponadmormatywnych jest? Wczoraj chyba z 30 sztuk zestawów w kolejce stało, z tego co zauważyłem to masa Ol-Transów, PKS Opole chyba jeszcze był... Niestety nie miałem ze sobą aparatu...

Autor:  DRIVER1965 [ 18 sty 2013, 10:40 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Ładowali blachę wymiarową,czy 3m szeroką ?Jak 3m,to zrozumiałe.Kiedyś ładowałem blachę do Niemiec,z której robili wieże elektrowni wiatrowych.W tym samym zakładzie ładowałem "wiatraki" do Polski.

Autor:  Leszek [ 18 sty 2013, 10:45 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Stali w kolejce na załadunek, ale raczej coś szerszego, bo wszystko platformy były. Wynika z tego, że chyba jakiś nowy kontrakt, bo po nowym roku taki duży ruch się tam zrobił. Już nie pamiętam kiedy widziałem tam takie kolejki.

Autor:  DRIVER1965 [ 18 sty 2013, 14:32 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Stali w kolejce na załadunek, ale raczej coś szerszego, bo wszystko platformy były. Wynika z tego, że chyba jakiś nowy kontrakt, bo po nowym roku taki duży ruch się tam zrobił. Już nie pamiętam kiedy widziałem tam takie kolejki.
Lub przeciwnie.Nie ma nowych kontraktów,więc wozi się cokolwiek DO,żeby nie jechać do Niemiec na pusto PO.

Autor:  Mark [ 18 sty 2013, 19:00 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:
Stali w kolejce na załadunek, ale raczej coś szerszego, bo wszystko platformy były. Wynika z tego, że chyba jakiś nowy kontrakt, bo po nowym roku taki duży ruch się tam zrobił. Już nie pamiętam kiedy widziałem tam takie kolejki.
Lub przeciwnie.Nie ma nowych kontraktów,więc wozi się cokolwiek DO,żeby nie jechać do Niemiec na pusto PO.
Jędruś raczej przyznam tobie rację to widać na drogach.

Autor:  levy_inf [ 19 sty 2013, 22:43 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:

Paragraf 70 jest wymagany jeżeli chociaż jeden z wymiarów jest przekroczony, więc to że DMC < 40t nic nie znaczy. Jeżeli przekroczona jest wysokość, długość lub szerokość pojazdu też wymagany jest Paragraf 70. Dla przypomnienia paragraf 70 nie tyczy się ładunku tylko samego pojazdu.
Chcesz powiedziec ze jesli na 90 cm semika 2+3 osi zaladuje skrzynie 3,40 m wysoką a po zaladunku wymiary calego zestawu beda 16,50 x 2,55 x 4,30 x 40 t to ta naczepa musi miec PAR. 70 zeby otrzymac pojedyncze miesieczne zezwolenie ?
Nic takiego nie chciałem powiedzieć. Precyzuję swoją wypowiedz. Jeżeli chociaż jeden z dopuszczonych wymiarów samego pojazdu lu zespołu pojazdów jest przekroczony, wtedy wymagany jest paragraf 70. W wypadku naczepy do przewożenia bydła po wysunięciu dachu pojazd sam w sobie staje się ponadnormatywny bo nie ładunek a sama naczepa ma wysokość 4,3 m. W twoim przypadku nie zestaw a ładunek przekracza normę. To w Niemczech jednak jest rozróżniane.
Specjalnie zwróciłem uwagę czego tyczy się paragraf 70 w ostatnim zdaniu mojego postu.
Cytuj:
Dziękuje za odpowiedź levy_inf.

A jak wygląda w Polsce kwestia odstępstw?
Czy jeśli zestaw nie będzie zarejestrowany na odstępstwa (czyli DMC zestawu 40 ton), a zostanie wykupione zezwolenie kat. VI to czy będzie to zgodne z przepisami? Czy taki zestaw o masie całkowitej do 60 ton będzie się mógł poruszać mimo tego, że jest zarejestrowany na DMC 40 ton?
Jak długo czeka się na paragraf 70 w Niemczech oraz jak wyglądają kwestie odstępstw w Polsce?
Jeżeli chodzi o Polskę to niestety większość firm robi sobie papiery w własnym zakresie więc nie mam z tym zbyt wiele do czynienia. Logicznie myśląc to nie będzie twój przypadek zgodny z przepisami. Jednak nie zajmuję oficjalnego stanowiska.
W kwestii paragrafów 70. Jeżeli do danego pojazdu jest Gutachten to stały paragraf powinno dać się załatwić w tydzień, chociaż przepisy i dyrektywy dotyczące procedur w papirologii w gabarytach w Niemczech mówią o 14 dniach minimum.

Autor:  BAG [ 20 sty 2013, 1:56 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

[quote="levy_inf"]
sprzęgło hydrokinetyczne (Volvo już ponoć też montuje do 750-tek).

Ciekawe wiesci :?: nie sadze zeby do tego silnika ktos wymyslil przemiennik i skrzynie ktora da rade takiemu momentowi....ostatnio spotkalem VOLVO ze skrzynia Allison (typowy automat na przekladni planetarnej) ale to byla 660-tka.....
750-ka ma inna skrzynie niz 700-ka....

Autor:  Michał M. [ 23 sty 2013, 17:45 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Obrazek
Volvo FH16 700 XXL Torben Rafn (D) by MichalMPL, on Flickr

A2 Bramki Gołuski

Autor:  CHRABĄSZCZ [ 24 sty 2013, 11:19 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

http://youtu.be/ydFEE5qYHMU
http://youtu.be/wUVkz0q_eKU
te "Rurki" nasze ;)

a te pozdrawiamy , mijanka na d.k.nr 6 przed Nowogardem
https://www.youtube.com/watch?v=KAxFpLRHiJA

Autor:  BAG [ 26 sty 2013, 0:40 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
To ciekawe my wozimy dla "Lindena" na zachodzie a on wozi do Polski? :?: :?: swiat sie konczy.... :lol: dokad jechaly te "slomki" :?:

Strona 97 z 139 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/