wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=40572
Strona 10 z 27

Autor:  jabson [ 14 cze 2014, 23:47 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Nie. Po 40

Autor:  combol [ 15 cze 2014, 10:39 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Premium bardzo mi się podoba ,chyba jedno z najlepszych aut do takich prac;) Nie jestem pewny ale przypadkiem nie byleś kiedyś na Tasomixie z towarem? ;)

Autor:  ociu [ 15 cze 2014, 11:43 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Jakbyś kiedyś się kręcił z Wrocka do Skokowej to łap: http://allegro.pl/orurowanie-trux-kelsa ... 06021.html
Chłopaki handlują skandynawskimi gadzetami do aut, ceny w miare sensowne :)

Autor:  jabson [ 15 cze 2014, 18:18 ]
Tytuł:  Re: Odp: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Cytuj:
Premium bardzo mi się podoba ,chyba jedno z najlepszych aut do takich prac;) Nie jestem pewny ale przypadkiem nie byleś kiedyś na Tasomixie z towarem? ;)
No w tasomixie byłem np. w czwartek i w piątek ;)

Autor:  jabson [ 17 cze 2014, 23:20 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Post pod postem, ale z nowości to Renata dzisiaj przeszła samą siebie. Serwis Renault w Kutnie już zaciera ręce. Wymieniony APM, zawór ciśnienia powietrza skrzyni biegów i na deser kompletne sprzęgło. Miesiąc pracy w dupę

Autor:  MechanikSochaczew [ 17 cze 2014, 23:55 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Wściekły się dzisiaj.

U mnie paryż na ishifta stoi, druga na apm nie wrzuca biegów w łodzi..... Twoja też.

Wszystko dzisiaj.

Autor:  jabson [ 18 cze 2014, 9:00 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

No to jak na APM i nie wrzuca biegów to to samo co u mnie. Problemy z ciśnieniem powietrza etc.

Autor:  MechanikSochaczew [ 18 cze 2014, 12:33 ]
Tytuł:  Re: Odp: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Cytuj:
No to jak na APM i nie wrzuca biegów to to samo co u mnie. Problemy z ciśnieniem powietrza etc.
Zaraz jade wymienić. Na jakiej podstawie wymienili ci sprzeglo? Masz ishifta AT czy starszego VT. Jak AT to trzeba było zabrać stary silownik sprzęgła. Coś czuje, że nie mogli zdiagnozowac i wymieniali na chybił trafił. Hamulec walka ci robili ? Bo tarczki w aso kosztują 222zł uszczelka 16, uszczelniacze tłoka 90.... a potem skrzynie trzeba zdejmować jeszcze raz.

Taniej byś miał u mnie lub u marka z lekre, a tak sprzeglo 3300, APM 2200 [.....] 8 pękło ?

Autor:  jabson [ 18 cze 2014, 14:12 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Sprzęgło 2700 plus 1200 za przekładkę, sprzęgło wymienili po wymianie AMP kiedy skrzynia nie mogła wrzucić żadnego biegu. Najpierw diagnoza kompem i błąd wysprzęglika - wartości zamiast do 32 były prawie 70 - za daleko go wypychało bo już nie miał czego pchać. Wyjęli wysprzęglik który okazał się sprawny i stwierdzili uszkodzenie widełek. Odsunęli skrzynię i okazało się, że uszkodzone są tam te rolki na widełkach no i sprzęgło było tak zjechane, że żyletka została, tłumiki drgań już były rozwalone no i obudowa docisku zaczęła obcierać, na docisku data produkcji 06.2005. Sam osobiście byłem przy wszystkich diagnozach bo łaziłem z nerwów po warsztacie i widziałem jakie wartości pokazywał komputer przy wstępnej diagnozie zanim do czegokolwiek się dotknęli. Na skrzynię szło za duże ciśnienie powietrza i do całego układu walił za dużo oraz leciało z niego wszystkimi możliwymi otworami powietrze na zewnątrz. Ledwo dojechałem na serwis więc nawet nie miałem za wielkiego wyboru. Mam tam u Nich rabat także nie jest źle ;) AMP jest regenerowany a ten mój stary jak się okazało już ktoś nieumiejętnie próbował ratować i nic to nie dało.
Raz już przerabiałem w tej białej temat APM więc wiem, że mieli rację. Sprzęgło widziałem i także złom. Po prostu wniosek jeden - handlarz prawdy Ci nie powie i dobrego Ci nie sprzeda.
Oglądałem Range T sleeper cab i jestem urzeczony...

Autor:  MechanikSochaczew [ 18 cze 2014, 15:22 ]
Tytuł:  Re: Odp: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Jak ciśnienie puści większe niż 8.5 nie wrzucisz biegu. Jak dodatkowo łapią jeszcze hamulce w naczepie to do wymiany apm i ogranicznik ciśnienia. Jak tylko duże cisnienie na skrzynie to tylko ogranicznik.


A drugą mam na warsztacie, też ishift. Odwrotnie zalozona tarcza sprzęgła zrobiła sieczke.

Autor:  jabson [ 18 cze 2014, 15:49 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

U mnie w ogóle źle ciśnienia dawał na wszystko. A te tarcze odwrotnie to już jakiś magik musiał zakładać

Autor:  Sible [ 18 cze 2014, 15:59 ]
Tytuł:  Re: Odp: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Cytuj:
A drugą mam na warsztacie, też ishift. Odwrotnie zalozona tarcza sprzęgła zrobiła sieczke.
W stodole zakładali to sprzęgło czy co ?

Autor:  Kapsiu [ 18 cze 2014, 16:26 ]
Tytuł:  Re: Odp: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Cytuj:
Cytuj:
A drugą mam na warsztacie, też ishift. Odwrotnie zalozona tarcza sprzęgła zrobiła sieczke.
W stodole zakładali to sprzęgło czy co ?
A co ma piernik do wiatraka, prócz tej samej ilości liter?

Autor:  jabson [ 18 cze 2014, 17:01 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Tak Panowie. Ja też tęsknię za tematem o sukcesach i porażkach. Jak wyjadę Renią z serwisu to dam znać. Teraz proszę o koniec off topicu

Autor:  MechanikSochaczew [ 19 cze 2014, 2:54 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Cytuj:
Tak Panowie. Ja też tęsknię za tematem o sukcesach i porażkach. Jak wyjadę Renią z serwisu to dam znać. Teraz proszę o koniec off topicu
Już chyba ich nie da rady wskrzesić.....

Wracając do renowki, skrzyni i APM'u....
Jak masz widełki i silownik sprzęgła z boku skrzyni masz starego optidrivera VT, tak jak ja, więc taka cena za sprzeglo, w nowszym AT silownik sprzęgła jest razem z lozyskiem oporowym, a docisk jest wyciskany nie odciagany. Te silowniki z AT używane po 1000zł sprzedawalem, w komplecie ze sprzeglem za 4500 jest nowe.
Zbyt pochopnie napisałem, że u mnie tylko APM i ogranicznik ciśnienia..... Wymieniłem oba, bo faktycznie na zasilaniu skrzyni mialem 11bar..... Ciśnienie teraz 8.5 czyli prawidłowe, błędy pogasly. A renowka? Pojedzie...... Na sztywnym holu z pod łodzi na sochaczew......
.

Autor:  5eba [ 19 cze 2014, 10:12 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Cytuj:
Po prostu wniosek jeden - handlarz prawdy Ci nie powie i dobrego Ci nie sprzeda.
Troche przesadzasz. Przy kupnie Ci powiedzial, ze nowe zalozyli?? Auto ma takie przebieg a nie inny i pewne sprawy sie koncza - naturalna sprawa.

Nie doczytalem tego nigdzie - regulacja zaworow na spalanie Ci pomogla??

Autor:  jabson [ 19 cze 2014, 10:30 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Tak regulacja zaworów pomogła i była wskazana. Z 40 zszedł na 33. Od samego początku były też wg. Mnie problemy z doborem przez skrzynie przełożeń. Prawdopodobnie problemy z ciśnieniem na skrzynie już był i tylko się pogłębiał. Ciekaw jestem jak się teraz będzie to układać.

Autor:  MechanikSochaczew [ 19 cze 2014, 10:46 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Zazwyczaj regulacja pomaga. Mój ojro pinć max 30. :wink:

Autor:  5eba [ 19 cze 2014, 12:44 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Cytuj:
Zazwyczaj regulacja pomaga. Mój ojro pinć max 30. :wink:
Ostatnio Stralisa sprawdzalem (430e3) - w kolo komina (pod wywrotka,50km kolko w tym 3 gorki porzadne do pokonania na pelno) - i 32/100 wyszlo przy dmc 40-41 - chyba nie bede dziury w calym szukal - ale chcialbym 30/100 :)

Autor:  jabson [ 19 cze 2014, 13:50 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.440 LX, Renault Premium 440 DXi

Jak masz 31 to nie szukaj. Ja w ostatnim tygodniu przed awarią jak przeliczylem to wyszedłem 31 litrów. Zobaczę teraz po naprawach jak się uksztaltuje

Strona 10 z 27 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/