[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
wagaciezka.com - Forum transportu drogowego :: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) - Strona 78
wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Transporty ponadnormatywne (gabaryty)
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3600
Strona 78 z 139

Autor:  levy_inf [ 20 maja 2012, 17:08 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Panowie mam kilka pytań bo akurat piszę magisterkę o gabarytach i tak mnie zastanawia kilka spraw:

-często wrzucacie fotki gabarytów długich powyżej 40 metrów, według rozporządzenia takie rzeczy powinna pilotować policja (powyżej 40 metrów zestaw lub powyżej 120 metrów kolumna) a na fotkach policji nie widać..

-czy gdzieś w sieci mogę znaleźć info na temat różnic w zasadach dotyczących norm wymiarów, nacisków osi, zasad pilotowania w Polsce i innych krajach EU?

pozdro
Jeżeli chodzi o Polskę to post wyżej masz czarno na białym najnowsze rozporządzenie i do tego dorzuć odpowiednie paragrafy z kodeksu ruchu drogowego. W Niemczech zaś troszkę obszerniejsza lektura w postaci rozporządzenia " RGST 1992 ", które reguluje większość zagadnień dotyczących transportów ponadnormatywnych i do tego paragrafy 29 i 46 STVO (niemiecki kodeks ruchu drogowego) oraz paragraf 70 STVZO (niemiecki kodeks dopuszczenia pojazdów do ruchu).
W innych krajach nie jestem taki biegły więc trzeba liczyć na innych forumowiczów.
Dodam jeszcze że w Niemczech też jest odgórna tabelka od jakich wymiarów ma być pilot BF2, kiedy BF3 a kiedy policja a w rzeczywistości każdy urzędniki ustalający warunki przejazdu robi to wedle własnego uznania i w zależności od trasy jaką ma poruszać się transport. Jeśli ktoś mnie pyta (a pytają często), powyżej jakich parametrów musi być pilotaż BF3? Odpowiadam: Jeżeli jest tak napisane w zezwoleniu w warunkach przejazdu.

Autor:  mihau [ 22 maja 2012, 19:34 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Dzięki za odpowiedź,

z poprawionej ustawy wynika że:
pilotowanie:


3) pilotowania przejazdu pojazdu nienormatywnego przez pilota, w przypadku gdy pojazd przekracza co najmniej jedną z następujących wielkości:

a) długość - 23 m,

b) szerokość - 3,2 m,

c) wysokość - 4,5 m,

d) rzeczywista masa całkowita - 60 t;


nie ma nic o dwóch pilotach
nie ma nic o pilotowaniu przez policję

może ktoś jeszcze coś podpowie czy nowe przepisy już obowiązują i od kiedy i czy są już odpowiednie rozporządzenia właściwych ministrów (sorki że takie głupie pytania ale może muszę całą pracę poprawić, wiedziałem że jest nowy tekst ustawy ale nie widziałem jeszcze tych rozporządzeń).

i może ktoś dla przykładu wie coś o przepisach np na skandynawię albo austrię (tak ogólnikowo).

Autor:  mihau [ 22 maja 2012, 20:51 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

może było o tym w innym temacie ale jako że tutaj sporo o gabarytach to i tutaj napiszę:

w 2009 roku powstał program "oversize baltic" - program którego celem jest ujednolicenie procedur związanych z transportem nienormatywnym w rejonie południowego bałtyku, program dotyczy południowej Szwecji, północnych Niemiec, północnej i środkowej Polski, Litwy, Łotwy i Estonii.
celem programu w praktyce miało być stworzenie do 2011 roku centrum informacyjnego, centrum gdzie można by uzyskać zezwolenie (bez znajomości języków obcych, czyli u nas w Pl załatwiamy zezwolenie na Niemcy lub Szwecję bez szukania itd :!: :!: :!: ), poprawa współpracy handlowej, stworzenie strategii rozwoju branży itp.

patrząc na stronkę to niewiele zostało zrobione, o żadnym centrum informacyjnym ani zezwoleniowym nic nie słychać a pięniądze na ten projekt częściowo poszły oczywiście z UE.

http://www.transportoversize.eu/en/articles/

Autor:  Lukassz [ 24 maja 2012, 12:31 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

http://www.scheuerle.com/en/products/ne ... oster.html

Ciekawy wynalazek

Autor:  DRIVER1965 [ 24 maja 2012, 15:33 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

THP,z zasilaniem hydraulicznym z naczepy,a nie z ciągnika.

Autor:  wojtas92 [ 24 maja 2012, 15:38 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

http://www.airliners.net/photo/SkyEurop ... 2d48df5b8c

TAKIE O! :mrgreen:

Autor:  levy_inf [ 25 maja 2012, 14:37 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
THP,z zasilaniem hydraulicznym z naczepy,a nie z ciągnika.
Na dodatek z agregatem napędowym pozwalającym zrezygnować z ciągnika pchającego w niektórych sytuacjach.
Cytuj:
może było o tym w innym temacie ale jako że tutaj sporo o gabarytach to i tutaj napiszę:

w 2009 roku powstał program "oversize baltic" - program którego celem jest ujednolicenie procedur związanych z transportem nienormatywnym w rejonie południowego bałtyku, program dotyczy południowej Szwecji, północnych Niemiec, północnej i środkowej Polski, Litwy, Łotwy i Estonii.
celem programu w praktyce miało być stworzenie do 2011 roku centrum informacyjnego, centrum gdzie można by uzyskać zezwolenie (bez znajomości języków obcych, czyli u nas w Pl załatwiamy zezwolenie na Niemcy lub Szwecję bez szukania itd :!: :!: :!: ), poprawa współpracy handlowej, stworzenie strategii rozwoju branży itp.

patrząc na stronkę to niewiele zostało zrobione, o żadnym centrum informacyjnym ani zezwoleniowym nic nie słychać a pięniądze na ten projekt częściowo poszły oczywiście z UE.

http://www.transportoversize.eu/en/articles/
Wydaje mi się że było zbyt małe zaangażowanie ze strony firm Transportowych. W Polsce większość firm zajętych było nowym rozporządzeniem i stałymi zezwoleniami. W Niemczech mają już ujednolicony system do załatwiania zezwoleń który z powodzeniem wprowadzili w 2007 z pomocą właśnie Firm Transportowych. O ile mi wiadomo to prowadzone są rozmowy z krajami skandynawskimi, mające na celu wprowadzenie niemieckiego rozwiązania w tych krajach.
Więc raczej nadziei na ten serwis nie ma. Przynajmniej w Niemczech to na pewno nie wypali, wszyscy są już tak przyzwyczajeni do systemu że nikomu nie będzie chciało się przenosić lub przełączać miedzy jednym a drugim.
Poza tym dzięki istniejącemu systemowi policja może 24h / 7 dni w tygodniu sprawdzić, czy dany transport ma zezwolenie, czy go nie ma i czy posiadane przez kierowcę zezwolenie nie jest w jakiś sposób modyfikowane lub podrobione.

Autor:  pilot GZ [ 27 maja 2012, 10:40 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Witam wszystkich.
Czy mógłby mi ktoś coś więcej napisać o firmie "Petrer Star" ?

Autor:  krzychu1478 [ 27 maja 2012, 13:34 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

kolego chyba chodzi ci o Peterstar z szydłowca??

Autor:  pilot GZ [ 27 maja 2012, 15:14 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Tak. Literówka mi sie wkradła.

Autor:  Speed [ 27 maja 2012, 17:09 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Witam wszystkich.
Czy mógłby mi ktoś coś więcej napisać o firmie "Petrer Star" ?
Ostatnio przywieźliśmy do chich dwa traktory gąsienicowe i podobno robi om cały czas Wschód.
Dalej z tymi traktorami jechali do Kijowa.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 27 maja 2012, 17:49 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Dziś około 02:00 w nocy na wysokości Tczewa leciał gabaryt, miał wrzucone dwa domki na jednym PILOCIE.

Autor:  DoBo [ 27 maja 2012, 19:26 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

ENERGOPOL Szczecin :wink:

http://www.witd.bydgoszcz.pl/AKTUALNOSC ... h-138.html

OL-Trans

http://www.witd.bydgoszcz.pl/AKTUALNOSC ... i-126.html

http://www.witd.bydgoszcz.pl/AKTUALNOSC ... h-132.html

Autor:  jurexdaf [ 27 maja 2012, 20:14 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Kolego BoDo to co ty wstawiłeś to nic w porównaniu z tym :)
OL-TRANS
http://www.witd.bydgoszcz.pl/AKTUALNOSC ... s-137.html
Ci to dopiero są odważni :D

Autor:  krzychu1478 [ 27 maja 2012, 21:30 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

tak peterstar obsługuje w 90% wschód i to daleki ale jeżdżą tez po całej europie. Posiadają ok 20 zestawów.

Autor:  multiheniek [ 28 maja 2012, 12:03 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:

Cytat z jednego raportu:

...W trakcie pilotowania pojazdu inspektorzy zauważyli kolejny pojazd nienormatywny przewożący maszynę budowlaną, poruszający się bez stosownego zezwolenia drogą wojewódzką nr 265...

Ciekawe jak, w czasie gdy sami byli w trakcie jazdy (pilotowania) zauważyli brak stosownego zezwolenia w innym, również jadącym samochodzie?

Szósty zmysł?

Autor:  DoBo [ 28 maja 2012, 13:43 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Hehe, zobaczyli że drugi zestaw z tej samej firmy i pewnie pomyśleli że też nie ma kwita :wink: .

Autor:  Kuba_Truck_Bydgoszcz [ 28 maja 2012, 14:58 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Mylisz sie :P Bo tylko jedno auto jest z Ol-Transu w artykule o koparkach :P

Autor:  DoBo [ 28 maja 2012, 15:11 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Tak czy tak, firma znana dobrze tamtejszej Inspekcji na pewno hehe :P

Autor:  Speed [ 29 maja 2012, 16:40 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Trochę ostatniego Pilotażu.

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek

Strona 78 z 139 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/