wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://www.wagaciezka.com/ |
|
Transporty ponadnormatywne (gabaryty) http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3600 |
Strona 73 z 139 |
Autor: | multiheniek [ 21 mar 2012, 13:02 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Cytuj: Wedlug mnie jesli szerokosc jest powyzej 2,55m to nie jest to tak do konca ok ![]() A jakie to ma znaczenie skoro to "gabaryt" ? Wszak to jeden z zestawów naszego konwoju. |
Autor: | mumin_ [ 21 mar 2012, 15:12 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Tworzy się tym samym tzw "sztuczny gabaryt". Chociaż w tym wypadku można się z tym kłócić bo śmigła są ze sobą połączone ramą i wiezione jako 1element. ![]() |
Autor: | Cineks [ 21 mar 2012, 15:44 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Tyle, że już za samą długość jest gabarytem bo wątpię żeby ten zestaw mieścił się w 16.50m |
Autor: | transp [ 21 mar 2012, 16:00 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: Wedlug mnie jesli szerokosc jest powyzej 2,55m to nie jest to tak do konca ok ![]() A jakie to ma znaczenie skoro to "gabaryt"? Wszak to jeden z zestawów naszego konwoju. A bez różnicy jest czy jedzie 1 czy 5 aut z ładunkami nawet większymi, każdy odpowiada za ładunek na swoim aucie. |
Autor: | multiheniek [ 21 mar 2012, 19:00 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj:
Duże mianowicie ładunek łączony (a w przypadku próby przekroczenie wymiarów szerokość, wysokość ect. ładunek musi być nie podzielny) tak więc wedle przepisów jeśli wystaje poza obrys naczepy na szerokość to jest to jednak ładunek łączony.
Masz niewątpliwie rację i zgadzam się z tym co napisałeś. Ale zwróć uwagę na "opakowanie". Jest ładowane w "całości" na zestaw. Czy jest to ładunkiem podzielnym czy nie trudno mi dyskutować. Tak przyjechały z Niemiec a znając ich realia ...
A bez różnicy jest czy jedzie 1 czy 5 aut z ładunkami nawet większymi, każdy odpowiada za ładunek na swoim aucie. |
Autor: | Herakles [ 21 mar 2012, 19:13 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Znaczenie jest ogromne bo łamiąc (lub w tym przypadku naginając, choc ze tego zdjecia nie ma 100% pewnosci) przepisy przewoznik staje sie bardziej konkurencyjny wobec innych graczy na rynku. Jesli ladujemy wiecej niz jeden ladunek i poprzez to ze zaladujemy wiecej niz jeden transport nabierze wymiarow nienormatywnych lamiemy prawo. Dotyczy to wszystkich wymiarow, jak uczy praktyka najrzadziej dotyczy to wlasnie szerokosci, stad moja ciekawosc i uwaga co do tego konkretnego zdjecia. Kilka przykladow sztucznych gabarytow: - [dlugosc] zaladowane 2 skrzynie o dlugosci 5,50m kazda na tiefbecie trzyosiowym z dolnym pokladem o dlugosci 7 m i mozliwosci rozciagu o 5 m. Powinny jechac 2 auta, kazde zaladowane jedna skrzynia. Zwroccie uwage jaka w takim przypadku niezdrowa przewage konkurencyjna zyskuje taka firma! Jest po prostu okolo 2 razy tansza... - [waga] zaladowane 2 skrzynie, kazda o wadze 25 ton na piecioosiowego semika, waga calkowita grubo przekracza normatywne 40 ton. Powinny jechac 2 (mniejsze) zestawy, zysk analogicznie jak wyzej - [wysokosc] zaladowane jedna na drugim plaskie elementy dzwigarow dachowym (lub inne plaskie, mozliwe do sztaplowania), laczna wysokosc po zaladunku przekracza 4,00m = zlamanie przepisow, sztuczne tworzenie wymiaru nienormatywnego, nie miesci sie w wysokosci 4,00m to dawaj drugi zestaw i reszte tam zaladujemy ... ale to oczywiscie drozej kosztuje ![]() Jako ze zmienily sie przepisy przewiduje ze rok, dwa zycie wymusi na niektorych graczach pewien umiar lub po prostu niektorzy szybko nadrobia braki w edukacji, niestety jak uczy zycie, najwiecej i najszybciej uczymy sie na swoich bledach. |
Autor: | Herakles [ 21 mar 2012, 19:17 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Cytuj:
Duże mianowicie ładunek łączony (a w przypadku próby przekroczenie wymiarów szerokość, wysokość ect. ładunek musi być nie podzielny) tak więc wedle przepisów jeśli wystaje poza obrys naczepy na szerokość to jest to jednak ładunek łączony.
Masz niewątpliwie rację i zgadzam się z tym co napisałeś. Ale zwróć uwagę na "opakowanie". Jest ładowane w "całości" na zestaw. Czy jest to ładunkiem podzielnym czy nie trudno mi dyskutować. Tak przyjechały z Niemiec a znając ich realia ...A bez różnicy jest czy jedzie 1 czy 5 aut z ładunkami nawet większymi, każdy odpowiada za ładunek na swoim aucie. Ja bym nie nazwal tego opakowaniem, to raczej stelaz umozliwiajacy zaladunek 3 sztuk na jedno auto, sprytne, oczywiscie, kazdemu na reke ![]() Przyjechaly z Niemiec na niemieckim zestawie a to ma tam znaczenie, niestety o czym firma Brandt & Wangler napewno sobie zdaje sprawe ![]() |
Autor: | multiheniek [ 21 mar 2012, 19:38 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Owe "opakowanie" nie wystawało poza obrys (szerokość) naczepy więc pozostaje tylko kwestia długości a ta była jednakowa dla wszystkich załadowanych łopat. |
Autor: | transp [ 21 mar 2012, 19:47 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Owe "opakowanie" nie wystawało poza obrys (szerokość) naczepy więc pozostaje tylko kwestia długości a ta jest jednakowa dla wszystkich załadowanych łopat.
jeśli faktycznie nie przekroczyło dodatkowych wymiarów (łącznie z wagą) standardowych poza długością, to tak taki załadunek stelażowy jest możliwy, w każdym innym przypadku jest to ładunek, który jest możliwy do podzielenia mimo iż jest przewożony na ładnie po skręcanym stelażu który nie bardzo rzuca się w oczy. ![]() Jeśli chodzi o Niemcy to jest jedna różnica, Polak miałby o połowę mniejsze szanse się wytłumaczyć z takiego załadunku ![]() Choć taki sposób już nie raz widziałem i dużo firm go praktykuje, z wiadomych spraw jak się nie da stawką to trzeba nadrabiać ilością ![]() |
Autor: | mumin_ [ 21 mar 2012, 20:18 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj:
- [dlugosc] zaladowane 2 skrzynie o dlugosci 5,50m kazda na tiefbecie trzyosiowym z dolnym pokladem o dlugosci 7 m i mozliwosci rozciagu o 5 m. Powinny jechac 2 auta, kazde zaladowane jedna skrzynia. Zwroccie uwage jaka w takim przypadku niezdrowa przewage konkurencyjna zyskuje taka firma! Jest po prostu okolo 2 razy tansza...
A już po "zbiciu" chociażby deskami tych 2 drewnianych skrzyń "do kupy" mamy teoretycznie ładunek niepodzielny. Jest to po prostu naginanie przepisów. ![]() |
Autor: | Herakles [ 21 mar 2012, 20:31 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Owe "opakowanie" nie wystawało poza obrys (szerokość) naczepy więc pozostaje tylko kwestia długości a ta była jednakowa dla wszystkich załadowanych łopat.
To w porzadku ![]() ![]() |
Autor: | Herakles [ 21 mar 2012, 20:32 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Cytuj:
- [dlugosc] zaladowane 2 skrzynie o dlugosci 5,50m kazda na tiefbecie trzyosiowym z dolnym pokladem o dlugosci 7 m i mozliwosci rozciagu o 5 m. Powinny jechac 2 auta, kazde zaladowane jedna skrzynia. Zwroccie uwage jaka w takim przypadku niezdrowa przewage konkurencyjna zyskuje taka firma! Jest po prostu okolo 2 razy tansza...
A już po "zbiciu" chociażby deskami tych 2 drewnianych skrzyń "do kupy" mamy teoretycznie ładunek niepodzielny. Jest to po prostu naginanie przepisów. ![]() To by bylo juz przegiecie ![]() ![]() |
Autor: | mumin_ [ 21 mar 2012, 20:40 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj:
To by bylo juz przegiecie
Nie ma sensu bo wedle sztuki transportowej takie skrzynie powinny być przewożone osobno. Podałem tylko przykład naruszeń takiego typu.
![]() ![]() |
Autor: | fh16/660 [ 21 mar 2012, 20:43 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Niejednokrotnie zdarzało mi przewozić się "sztuczne" łączone ładunki; dwóch skrzyń jakiś wężownic krótkich zbiorników. Mi rzuciła się w oczy inna mała rzecz tzn zestaw z łopatami kręci pauzę "w złamaniu" jakoś to mało profesjonalne ![]() |
Autor: | multiheniek [ 22 mar 2012, 0:38 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Sprawa nie jest jeszcze zakończona. Przypomnę: Cytuj: Oto nadeszła odpowiedź (?) z WITD Gdańsk.
A to moja odpowiedź i bardzo konkretne pytanie na końcu:Szanowny Panie, W odpowiedzi na Pana kolejne pismo z dnia 13 marca 2012 r. uprzejmie informuję, iż zgodnie z art. 130 a ust. 5f ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. w Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.), usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych w przypadkach, o których mowa w ust. 1 lub 2, należy do zadań własnych powiatu. Starosta realizuje te zadania przy pomocy powiatowych jednostek organizacyjnych lub powierza ich wykonywanie zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych. Inspektorzy dokonujący czynności kontrolnych w sposób prawidłowy poinformowali uprawnioną do pilotowania pojazdów firmę, która posiada ważną umowę na usuwanie pojazdów z Urzędem Miasta w Gdańsku. Wobec powyższego brak podstaw do uwag kierowanych przez Pana pod adresem tut. Inspektoratu w kwestii odpowiedzialności za rzekomo niezgodne z prawem działania w/w podmiotu. Ponownie podkreślam, iż materiał filmowy zamieszczony w internecie nie pokazuje całości sytuacji, a z informacji posiadanych przez tut. Inspektorat przjazd pojazdu nienormatywnego był pilotowany przez pojazd, który spełniał wszystkie wymagania wskazane w przytoczonym przez Pana rozporządzeniu. Do zabezpieczenia przejazdu zostały skierowane przez podmiot uprawniony do usuwania pojazdów pojazdy oznakowane jako Pomoc Drogowa, lecz służyły one wyłącznie do zabezpieczania trasy przejazdu, w tym wyjazdów z dróg bocznych a nie pilotowały pojazdów nienormatywnych. Z poważaniem Joanna Czartowska Naczelnik Wydziału Prawnego Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Gdańsku tel. (+48 58) 524-12-98 fax 524-12-92 Szanowna Pani Naczelnik. Ponownie dziękuję Pani za odpowiedź na mój mail. Jest nieco bardziej obszerna od poprzedniej choć nadal oszczędna w szczegółach dotyczącej omawianej sprawy. Zacytowane przez Panią regulacje prawne dotyczące tzw. usuwania pojazdów nie są przeze mnie kwestionowane i nie są przedmiotem omawianej sprawy. To co jest istotą sprawy to sposób w jaki te czynności zostały dokonane. Materiał filmowy o którym raczyła pani już wspominać nie jest dla mnie jedynym źródłem informacji o przebiegu wydarzeń. Uzupełniają go rozmowy z kierowcą jednego z zatrzymanych samochodów i pracownikiem firmy NAPARTY AUTO SERWIS, która prowadzi wspomniany parking administracyjny i której to samochody brały udział w tej „akcji” więc posiadam wystarczający zasób wiedzy dotyczącej omawianych wydarzeń nie tylko w dniu zatrzymania ale i także w dniu kiedy zestawy były doprowadzane do punktu kontrolnego na pomiary. Była Pani uprzejma napisać, że: cyt.…” Inspektorzy dokonujący czynności kontrolnych w sposób prawidłowy poinformowali uprawnioną do pilotowania pojazdów firmę, która posiada ważną umowę na usuwanie pojazdów z Urzędem Miasta w Gdańsku”… Nie neguję zasadności ani prawidłowości działań inspektorów WITD. A już najmniej tego, że: „…w prawidłowy sposób poinformowali uprawnioną do tego jednostkę (firmę NAPARTY)…” tylko w jaki sposób i z zastosowaniem jakich pojazdów zostało to przez tą firmę zrealizowane. W dalszej części Pani odpowiedzi czytam: cyt. …” a z informacji posiadanych przez tut. Inspektorat przejazd pojazdu nienormatywnego był pilotowany przez pojazd, który spełniał wszystkie wymagania wskazane w przytoczonym przez Pana rozporządzeniu.”… Potwierdzam. Jeden samochód pilotujący Ford na kilka pojazdów ponadnormatywnych. Czy GDKiA wydałaby kiedykolwiek zezwolenie na przejazd takiej kolumny z jednym samochodem pilotującym? Mając na względzie wagę pojazdów, jednym z zaleceń na zezwoleniu byłoby zachowanie kilkusetmetrowych odstępów pomiędzy pojazdami na tzw. obiektach inżynieryjnych na trasie przejazdu co wiązałoby się z koniecznością użycia kilku pojazdów pilotujących. Po dwa na każdy zestaw (przed i za pojazdem pilotowanym) co byłoby zgodne z treścią rozporządzenia (dot. pilotażu) które stanowi: § 2. 2. Pojazd, który przekracza co najmniej jedną z następujących wielkości: … 4) masa całkowita - 60 t - powinien być pilotowany przy użyciu dwóch pojazdów wykonujących pilotaż, poruszających się z przodu i z tyłu pojazdu. Ale gdyby nawet przyjąć, że wymagano by dwóch (minimum) stosownie do treści w/w rozporządzenia: ... § 2. 3. Pojazdy poruszające się w kolumnie powinny być pilotowane przy użyciu dwóch pojazdów wykonujących pilotaż, poruszających się na początku i końcu kolumny. … to i tak mamy o jeden za mało. Kolejna część Pani odpowiedzi to informacja, że: …” Do zabezpieczenia przejazdu zostały skierowane przez podmiot uprawniony do usuwania pojazdów pojazdy oznakowane jako Pomoc Drogowa, lecz służyły one wyłącznie do zabezpieczania trasy przejazdu, w tym wyjazdów z dróg bocznych a nie pilotowały pojazdów nienormatywnych”… Proszę mi więc wytłumaczyć jaka jest różnica pomiędzy tym (podkreślenie) co określa: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 kwietnia 2004 r w sprawie pojazdów wykonujących pilotaż (Dz. U. z dnia 13 maja 2004 r.) Na podstawie art. 64 ust. 6 pkt 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r. Nr 58, poz. 515, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje: § 1. 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają: … 2) pilotowanie - zespół czynności wykonywanych na drodze przez pilotów korzystających z pojazdów wykonujących pilotaż, które mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego podczas przejazdu pojazdu; a tym co pisze Pani opisując to co robiły samochody pomocy drogowej: (cyt) ...”Do zabezpieczenia przejazdu zostały skierowane przez podmiot uprawniony do usuwania pojazdów pojazdy oznakowane jako Pomoc Drogowa, lecz służyły one wyłącznie do zabezpieczania trasy przejazdu”… Wszak to wypełnia w 100% to co określa pkt 2 I ostatnie słowa zacytowanego zdania: "...zabezpieczania...w tym wyjazdów z dróg bocznych..." Czyli w przypadku pojawienia się na tych drogach innych pojazdów (chcących wjechać na trasę przejazdu) byłyby one zatrzymywane przez wspomnianych kierowców a więc dochodziłoby do czynności kierowania ruchem a zgodnie z tym co poniżej w/w (kierowcy pojazdów pomocy drogowej) nie posiadają takich uprawnień. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 lipca 2010 r. w sprawie kierowania ruchem drogowym ... § 2. 1. Do dawania poleceń i sygnałów uczestnikowi ruchu lub innej osobie znajdującej się na drodze upoważnia się: … 5) osoby (uprawnione- przyp. autora) wykonujące pilotaż pojazdów nienormatywnych - podczas wykonywania czynności związanych z przejazdem tych pojazdów; … W tym wykazie nie ma kierowców pojazdów pomocy drogowej i nie wymaga się od nich odbycia stosownych szkoleń w zakresie kierowania ruchem drogowym. Skoro więc wspomniana „uprawniona” firma (NAPARTY) nie posiada pojazdów do pilotażu ani uprawnionych do tego kierowców to może po prostu należy w takich przypadkach obrać inną strategię działania lub… zmienić firmę świadczącą ten rodzaj usług przynajmniej w zakresie dotyczącym pojazdów ponadnormatywnych? Na koniec zadam Pani jedno pytanie i prosiłbym o konkretną odpowiedź. Jakie działania podjęliby by inspektorzy ITD gdyby na trasie swojego patrolu spotkaliby tak pilotowaną (przez nie spełniające warunków pojazdy kierowane przez nie posiadających stosownych uprawnień kierowców i w niewystarczającej ilości na taką liczbę pojazdów) kolumnę pojazdów ponadnormatywnych? Z poważaniem |
Autor: | wojtas92 [ 22 mar 2012, 2:04 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Czytam wszystko od deski do deski co im piszesz i co oni odpisują, i tak sobie myślę, że ty inspektorem powinieneś zostać, bo wiesz więcej od nich ![]() ![]() |
Autor: | puzonista36 [ 24 mar 2012, 2:16 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
http://fakty.interia.pl/galerie/polska/ ... 3535,1,269 Panasy ![]() ![]() |
Autor: | levy_inf [ 24 mar 2012, 13:33 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Cytuj: Cytuj:
- [dlugosc] zaladowane 2 skrzynie o dlugosci 5,50m kazda na tiefbecie trzyosiowym z dolnym pokladem o dlugosci 7 m i mozliwosci rozciagu o 5 m. Powinny jechac 2 auta, kazde zaladowane jedna skrzynia. Zwroccie uwage jaka w takim przypadku niezdrowa przewage konkurencyjna zyskuje taka firma! Jest po prostu okolo 2 razy tansza...
A już po "zbiciu" chociażby deskami tych 2 drewnianych skrzyń "do kupy" mamy teoretycznie ładunek niepodzielny. Jest to po prostu naginanie przepisów. ![]() To by bylo juz przegiecie ![]() ![]() |
Autor: | Cineks [ 25 mar 2012, 21:09 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Arcona Transport / ADAC Polcat, Auchan Częstochowa. ![]() ![]() ![]() |
Autor: | MAN F8 19.361 [ 27 mar 2012, 20:22 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Te betonowe elementy z powyższego postu lecą do Pszczyny, praktycznie już na wylocie po prawej stronie DK1 na budowę ZPM H.Kania ![]() ![]() |
Strona 73 z 139 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |