wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Transporty ponadnormatywne (gabaryty)
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3600
Strona 73 z 139

Autor:  multiheniek [ 21 mar 2012, 13:02 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:

Wedlug mnie jesli szerokosc jest powyzej 2,55m to nie jest to tak do konca ok ;)

A jakie to ma znaczenie skoro to "gabaryt" ? Wszak to jeden z zestawów naszego konwoju.

Autor:  mumin_ [ 21 mar 2012, 15:12 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Tworzy się tym samym tzw "sztuczny gabaryt". Chociaż w tym wypadku można się z tym kłócić bo śmigła są ze sobą połączone ramą i wiezione jako 1element. :wink:

Autor:  Cineks [ 21 mar 2012, 15:44 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Tyle, że już za samą długość jest gabarytem bo wątpię żeby ten zestaw mieścił się w 16.50m

Autor:  transp [ 21 mar 2012, 16:00 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:

Wedlug mnie jesli szerokosc jest powyzej 2,55m to nie jest to tak do konca ok ;)

A jakie to ma znaczenie skoro to "gabaryt"? Wszak to jeden z zestawów naszego konwoju.
Duże mianowicie ładunek łączony (a w przypadku próby przekroczenie wymiarów szerokość, wysokość ect. ładunek musi być nie podzielny) tak więc wedle przepisów jeśli wystaje poza obrys naczepy na szerokość to jest to jednak ładunek łączony.
A bez różnicy jest czy jedzie 1 czy 5 aut z ładunkami nawet większymi, każdy odpowiada za ładunek na swoim aucie.

Autor:  multiheniek [ 21 mar 2012, 19:00 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Duże mianowicie ładunek łączony (a w przypadku próby przekroczenie wymiarów szerokość, wysokość ect. ładunek musi być nie podzielny) tak więc wedle przepisów jeśli wystaje poza obrys naczepy na szerokość to jest to jednak ładunek łączony.
A bez różnicy jest czy jedzie 1 czy 5 aut z ładunkami nawet większymi, każdy odpowiada za ładunek na swoim aucie.
Masz niewątpliwie rację i zgadzam się z tym co napisałeś. Ale zwróć uwagę na "opakowanie". Jest ładowane w "całości" na zestaw. Czy jest to ładunkiem podzielnym czy nie trudno mi dyskutować. Tak przyjechały z Niemiec a znając ich realia ...

Autor:  Herakles [ 21 mar 2012, 19:13 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Znaczenie jest ogromne bo łamiąc (lub w tym przypadku naginając, choc ze tego zdjecia nie ma 100% pewnosci) przepisy przewoznik staje sie bardziej konkurencyjny wobec innych graczy na rynku.

Jesli ladujemy wiecej niz jeden ladunek i poprzez to ze zaladujemy wiecej niz jeden transport nabierze wymiarow nienormatywnych lamiemy prawo. Dotyczy to wszystkich wymiarow, jak uczy praktyka najrzadziej dotyczy to wlasnie szerokosci, stad moja ciekawosc i uwaga co do tego konkretnego zdjecia. Kilka przykladow sztucznych gabarytow:

- [dlugosc] zaladowane 2 skrzynie o dlugosci 5,50m kazda na tiefbecie trzyosiowym z dolnym pokladem o dlugosci 7 m i mozliwosci rozciagu o 5 m. Powinny jechac 2 auta, kazde zaladowane jedna skrzynia. Zwroccie uwage jaka w takim przypadku niezdrowa przewage konkurencyjna zyskuje taka firma! Jest po prostu okolo 2 razy tansza...

- [waga] zaladowane 2 skrzynie, kazda o wadze 25 ton na piecioosiowego semika, waga calkowita grubo przekracza normatywne 40 ton. Powinny jechac 2 (mniejsze) zestawy, zysk analogicznie jak wyzej

- [wysokosc] zaladowane jedna na drugim plaskie elementy dzwigarow dachowym (lub inne plaskie, mozliwe do sztaplowania), laczna wysokosc po zaladunku przekracza 4,00m = zlamanie przepisow, sztuczne tworzenie wymiaru nienormatywnego, nie miesci sie w wysokosci 4,00m to dawaj drugi zestaw i reszte tam zaladujemy ... ale to oczywiscie drozej kosztuje :)

Jako ze zmienily sie przepisy przewiduje ze rok, dwa zycie wymusi na niektorych graczach pewien umiar lub po prostu niektorzy szybko nadrobia braki w edukacji, niestety jak uczy zycie, najwiecej i najszybciej uczymy sie na swoich bledach.

Autor:  Herakles [ 21 mar 2012, 19:17 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:
Duże mianowicie ładunek łączony (a w przypadku próby przekroczenie wymiarów szerokość, wysokość ect. ładunek musi być nie podzielny) tak więc wedle przepisów jeśli wystaje poza obrys naczepy na szerokość to jest to jednak ładunek łączony.
A bez różnicy jest czy jedzie 1 czy 5 aut z ładunkami nawet większymi, każdy odpowiada za ładunek na swoim aucie.
Masz niewątpliwie rację i zgadzam się z tym co napisałeś. Ale zwróć uwagę na "opakowanie". Jest ładowane w "całości" na zestaw. Czy jest to ładunkiem podzielnym czy nie trudno mi dyskutować. Tak przyjechały z Niemiec a znając ich realia ...

Ja bym nie nazwal tego opakowaniem, to raczej stelaz umozliwiajacy zaladunek 3 sztuk na jedno auto, sprytne, oczywiscie, kazdemu na reke :)

Przyjechaly z Niemiec na niemieckim zestawie a to ma tam znaczenie, niestety o czym firma Brandt & Wangler napewno sobie zdaje sprawe :)

Autor:  multiheniek [ 21 mar 2012, 19:38 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Owe "opakowanie" nie wystawało poza obrys (szerokość) naczepy więc pozostaje tylko kwestia długości a ta była jednakowa dla wszystkich załadowanych łopat.

Autor:  transp [ 21 mar 2012, 19:47 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Owe "opakowanie" nie wystawało poza obrys (szerokość) naczepy więc pozostaje tylko kwestia długości a ta jest jednakowa dla wszystkich załadowanych łopat.
jeśli faktycznie nie przekroczyło dodatkowych wymiarów (łącznie z wagą) standardowych poza długością, to tak taki załadunek stelażowy jest możliwy, w każdym innym przypadku jest to ładunek, który jest możliwy do podzielenia mimo iż jest przewożony na ładnie po skręcanym stelażu który nie bardzo rzuca się w oczy. :mrgreen:
Jeśli chodzi o Niemcy to jest jedna różnica, Polak miałby o połowę mniejsze szanse się wytłumaczyć z takiego załadunku :)
Choć taki sposób już nie raz widziałem i dużo firm go praktykuje, z wiadomych spraw jak się nie da stawką to trzeba nadrabiać ilością :?

Autor:  mumin_ [ 21 mar 2012, 20:18 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
- [dlugosc] zaladowane 2 skrzynie o dlugosci 5,50m kazda na tiefbecie trzyosiowym z dolnym pokladem o dlugosci 7 m i mozliwosci rozciagu o 5 m. Powinny jechac 2 auta, kazde zaladowane jedna skrzynia. Zwroccie uwage jaka w takim przypadku niezdrowa przewage konkurencyjna zyskuje taka firma! Jest po prostu okolo 2 razy tansza...
A już po "zbiciu" chociażby deskami tych 2 drewnianych skrzyń "do kupy" mamy teoretycznie ładunek niepodzielny. Jest to po prostu naginanie przepisów. :roll:

Autor:  Herakles [ 21 mar 2012, 20:31 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Owe "opakowanie" nie wystawało poza obrys (szerokość) naczepy więc pozostaje tylko kwestia długości a ta była jednakowa dla wszystkich załadowanych łopat.
To w porzadku :). Kwestia dlugosci nie jest tutaj sporna, nawet jesli łopaty różnily by sie dlugoscia (co jest z zasady nie mozliwe), no chyba zeby ladowac jedna lopate za drugą co oczywiscie jest nonsenem :)

Autor:  Herakles [ 21 mar 2012, 20:32 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:
- [dlugosc] zaladowane 2 skrzynie o dlugosci 5,50m kazda na tiefbecie trzyosiowym z dolnym pokladem o dlugosci 7 m i mozliwosci rozciagu o 5 m. Powinny jechac 2 auta, kazde zaladowane jedna skrzynia. Zwroccie uwage jaka w takim przypadku niezdrowa przewage konkurencyjna zyskuje taka firma! Jest po prostu okolo 2 razy tansza...
A już po "zbiciu" chociażby deskami tych 2 drewnianych skrzyń "do kupy" mamy teoretycznie ładunek niepodzielny. Jest to po prostu naginanie przepisów. :roll:

To by bylo juz przegiecie :) Jaki sens bylby ladowac 2 maszyny w skrzynie skoro mozna by zbic jedna wieksza i zaladowac dwie maszyny ale w jedna skrzynie ;)

Autor:  mumin_ [ 21 mar 2012, 20:40 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
To by bylo juz przegiecie :) Jaki sens bylby ladowac 2 maszyny w skrzynie skoro mozna by zbic jedna wieksza i zaladowac dwie maszyny ale w jedna skrzynie ;)
Nie ma sensu bo wedle sztuki transportowej takie skrzynie powinny być przewożone osobno. Podałem tylko przykład naruszeń takiego typu.

Autor:  fh16/660 [ 21 mar 2012, 20:43 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Niejednokrotnie zdarzało mi przewozić się "sztuczne" łączone ładunki; dwóch skrzyń jakiś wężownic krótkich zbiorników. Mi rzuciła się w oczy inna mała rzecz tzn zestaw z łopatami kręci pauzę "w złamaniu" jakoś to mało profesjonalne :P

Autor:  multiheniek [ 22 mar 2012, 0:38 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Sprawa nie jest jeszcze zakończona. Przypomnę:
Cytuj:
Oto nadeszła odpowiedź (?) z WITD Gdańsk.


Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana kolejne pismo z dnia 13 marca 2012 r. uprzejmie informuję, iż zgodnie z art. 130 a ust. 5f ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. w Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.),

usuwanie pojazdów oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych w przypadkach, o których mowa w ust. 1 lub 2, należy do zadań własnych powiatu. Starosta realizuje te zadania przy pomocy powiatowych jednostek organizacyjnych lub powierza ich wykonywanie zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych.

Inspektorzy dokonujący czynności kontrolnych w sposób prawidłowy poinformowali uprawnioną do pilotowania pojazdów firmę, która posiada ważną umowę na usuwanie pojazdów z Urzędem Miasta w Gdańsku. Wobec powyższego brak podstaw do uwag kierowanych przez Pana pod adresem tut. Inspektoratu w kwestii odpowiedzialności za rzekomo niezgodne z prawem działania w/w podmiotu. Ponownie podkreślam, iż materiał filmowy zamieszczony w internecie nie pokazuje całości sytuacji, a z informacji posiadanych przez tut. Inspektorat przjazd pojazdu nienormatywnego był pilotowany przez pojazd, który spełniał wszystkie wymagania wskazane w przytoczonym przez Pana rozporządzeniu. Do zabezpieczenia przejazdu zostały skierowane przez podmiot uprawniony do usuwania pojazdów pojazdy oznakowane jako Pomoc Drogowa, lecz służyły one wyłącznie do zabezpieczania trasy przejazdu, w tym wyjazdów z dróg bocznych a nie pilotowały pojazdów nienormatywnych.
Z poważaniem

Joanna Czartowska
Naczelnik Wydziału Prawnego
Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Gdańsku
tel. (+48 58) 524-12-98 fax 524-12-92
A to moja odpowiedź i bardzo konkretne pytanie na końcu:

Szanowna Pani Naczelnik.

Ponownie dziękuję Pani za odpowiedź na mój mail. Jest nieco bardziej obszerna od poprzedniej choć nadal oszczędna w szczegółach dotyczącej omawianej sprawy.

Zacytowane przez Panią regulacje prawne dotyczące tzw. usuwania pojazdów nie są przeze mnie kwestionowane i nie są przedmiotem omawianej sprawy. To co jest istotą sprawy to sposób w jaki te czynności zostały dokonane.

Materiał filmowy o którym raczyła pani już wspominać nie jest dla mnie jedynym źródłem informacji o przebiegu wydarzeń. Uzupełniają go rozmowy z kierowcą jednego z zatrzymanych samochodów i pracownikiem firmy NAPARTY AUTO SERWIS, która prowadzi wspomniany parking administracyjny i której to samochody brały udział w tej „akcji” więc posiadam wystarczający zasób wiedzy dotyczącej omawianych wydarzeń nie tylko w dniu zatrzymania ale i także w dniu kiedy zestawy były doprowadzane do punktu kontrolnego na pomiary.

Była Pani uprzejma napisać, że:

cyt.…” Inspektorzy dokonujący czynności kontrolnych w sposób prawidłowy poinformowali uprawnioną do pilotowania pojazdów firmę, która posiada ważną umowę na usuwanie pojazdów z Urzędem Miasta w Gdańsku”…

Nie neguję zasadności ani prawidłowości działań inspektorów WITD. A już najmniej tego, że: „…w prawidłowy sposób poinformowali uprawnioną do tego jednostkę (firmę NAPARTY)…” tylko w jaki sposób i z zastosowaniem jakich pojazdów zostało to przez tą firmę zrealizowane.

W dalszej części Pani odpowiedzi czytam:

cyt. …” a z informacji posiadanych przez tut. Inspektorat przejazd pojazdu nienormatywnego był pilotowany przez pojazd, który spełniał wszystkie wymagania wskazane w przytoczonym przez Pana rozporządzeniu.”…

Potwierdzam. Jeden samochód pilotujący Ford na kilka pojazdów ponadnormatywnych. Czy GDKiA wydałaby kiedykolwiek zezwolenie na przejazd takiej kolumny z jednym samochodem pilotującym?

Mając na względzie wagę pojazdów, jednym z zaleceń na zezwoleniu byłoby zachowanie kilkusetmetrowych odstępów pomiędzy pojazdami na tzw. obiektach inżynieryjnych na trasie przejazdu co wiązałoby się z koniecznością użycia kilku pojazdów pilotujących. Po dwa na każdy zestaw (przed i za pojazdem pilotowanym) co byłoby zgodne z treścią rozporządzenia (dot. pilotażu) które stanowi:

§ 2. 2. Pojazd, który przekracza co najmniej jedną z następujących wielkości:

4) masa całkowita - 60 t
- powinien być pilotowany przy użyciu dwóch pojazdów wykonujących pilotaż, poruszających się z przodu i z tyłu pojazdu.


Ale gdyby nawet przyjąć, że wymagano by dwóch (minimum) stosownie do treści w/w rozporządzenia:
...

§ 2. 3. Pojazdy poruszające się w kolumnie powinny być pilotowane przy użyciu dwóch pojazdów wykonujących pilotaż, poruszających się na początku i końcu kolumny.



to i tak mamy o jeden za mało.


Kolejna część Pani odpowiedzi to informacja, że:

…” Do zabezpieczenia przejazdu zostały skierowane przez podmiot uprawniony do usuwania pojazdów pojazdy oznakowane jako Pomoc Drogowa, lecz służyły one wyłącznie do zabezpieczania trasy przejazdu, w tym wyjazdów z dróg bocznych a nie pilotowały pojazdów nienormatywnych”…

Proszę mi więc wytłumaczyć jaka jest różnica pomiędzy tym (podkreślenie) co określa:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 kwietnia 2004 r w sprawie pojazdów wykonujących pilotaż (Dz. U. z dnia 13 maja 2004 r.)
Na podstawie art. 64 ust. 6 pkt 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r. Nr 58, poz. 515, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§ 1. 2. Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:

2) pilotowanie - zespół czynności wykonywanych na drodze przez pilotów korzystających z pojazdów wykonujących pilotaż, które mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego podczas przejazdu pojazdu;


a tym co pisze Pani opisując to co robiły samochody pomocy drogowej:

(cyt) ...”Do zabezpieczenia przejazdu zostały skierowane przez podmiot uprawniony do usuwania pojazdów pojazdy oznakowane jako Pomoc Drogowa, lecz służyły one wyłącznie do zabezpieczania trasy przejazdu”…

Wszak to wypełnia w 100% to co określa pkt 2

I ostatnie słowa zacytowanego zdania:

"...zabezpieczania...w tym wyjazdów z dróg bocznych..."

Czyli w przypadku pojawienia się na tych drogach innych pojazdów (chcących wjechać na trasę przejazdu) byłyby one zatrzymywane przez wspomnianych kierowców a więc dochodziłoby do czynności kierowania ruchem a zgodnie z tym co poniżej w/w (kierowcy pojazdów pomocy drogowej) nie posiadają takich uprawnień.

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych
i Administracji
z dnia 6 lipca 2010 r. w sprawie kierowania ruchem drogowym

...

§ 2. 1. Do dawania poleceń i sygnałów uczestnikowi ruchu lub innej osobie znajdującej się na drodze upoważnia się:



5) osoby (uprawnione- przyp. autora) wykonujące pilotaż pojazdów nienormatywnych - podczas wykonywania czynności związanych z przejazdem tych pojazdów;




W tym wykazie nie ma kierowców pojazdów pomocy drogowej i nie wymaga się od nich odbycia stosownych szkoleń w zakresie kierowania ruchem drogowym.

Skoro więc wspomniana „uprawniona” firma (NAPARTY) nie posiada pojazdów do pilotażu ani uprawnionych do tego kierowców to może po prostu należy w takich przypadkach obrać inną strategię działania lub… zmienić firmę świadczącą ten rodzaj usług przynajmniej w zakresie dotyczącym pojazdów ponadnormatywnych?

Na koniec zadam Pani jedno pytanie i prosiłbym o konkretną odpowiedź.

Jakie działania podjęliby by inspektorzy ITD gdyby na trasie swojego patrolu spotkaliby tak pilotowaną (przez nie spełniające warunków pojazdy kierowane przez nie posiadających stosownych uprawnień kierowców i w niewystarczającej ilości na taką liczbę pojazdów) kolumnę pojazdów ponadnormatywnych?


Z poważaniem

Autor:  wojtas92 [ 22 mar 2012, 2:04 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Czytam wszystko od deski do deski co im piszesz i co oni odpisują, i tak sobie myślę, że ty inspektorem powinieneś zostać, bo wiesz więcej od nich :mrgreen: Motają się w tych swoich odpowiedziach, masło maślane. Hehehe. Podziwiam i z niecierpliwością czekam na finał :]

Autor:  puzonista36 [ 24 mar 2012, 2:16 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

http://fakty.interia.pl/galerie/polska/ ... 3535,1,269

Panasy :D Reklama musi być :]

Autor:  levy_inf [ 24 mar 2012, 13:33 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
- [dlugosc] zaladowane 2 skrzynie o dlugosci 5,50m kazda na tiefbecie trzyosiowym z dolnym pokladem o dlugosci 7 m i mozliwosci rozciagu o 5 m. Powinny jechac 2 auta, kazde zaladowane jedna skrzynia. Zwroccie uwage jaka w takim przypadku niezdrowa przewage konkurencyjna zyskuje taka firma! Jest po prostu okolo 2 razy tansza...
A już po "zbiciu" chociażby deskami tych 2 drewnianych skrzyń "do kupy" mamy teoretycznie ładunek niepodzielny. Jest to po prostu naginanie przepisów. :roll:

To by bylo juz przegiecie :) Jaki sens bylby ladowac 2 maszyny w skrzynie skoro mozna by zbic jedna wieksza i zaladowac dwie maszyny ale w jedna skrzynie ;)
Jeżeli jeżeli zestaw wraz z ładunkiem spełnia kryteria pojazd nienormatywnego a ładunkiem jest skrzynia i lub kontener to zawartość tej skrzyni lub kontenera musi być też niepodzielna. (taka jest zapiska w niemieckich przepisach dotyczących pojazdów ponadnormatywnych)

Autor:  Cineks [ 25 mar 2012, 21:09 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Arcona Transport / ADAC Polcat, Auchan Częstochowa.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  MAN F8 19.361 [ 27 mar 2012, 20:22 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Te betonowe elementy z powyższego postu lecą do Pszczyny, praktycznie już na wylocie po prawej stronie DK1 na budowę ZPM H.Kania :D Od około dwóch tygodni można ich tam podziwiać czekających na rozładunek :wink:

Strona 73 z 139 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/