Cytuj:
Cytuj:
THP 25ton na os do 5km/h
Dokładnie. Nasza VARIOMAX ma 24t na oś jak się właśnie dowiedziałem.
Ogólnie rzecz biorąc to każdy "pendel" jest osobna osią tak wiec na jednej osi w zawieszeniu typu "pendel-x" mamy dwie osie o dopuszczalnym nacisku 12t każda co daje 24t. Ale wytłumacz to gościowi z DEKRY który fachu uczył się 30 lat temu i takich wynalazków nie widział.
Tu bym się zastanowił czy gość z Dekry tak do końca nie ma racji?
Mianowicie oś technicznie ma takie parametry ale patrząc na zwykłe Pendel X tak jak wspomniałeś dają 12ton( z reguły są one na oponach 285/70 R19,5) nośność takiej opony wynosi około 3000kg x 4opony na linii jest 12ton

. Pisząc oczywiście jakie uzyskuję dozwolone przy prędkości około 80km/h.
levy_inf: czy mógłbyś mi czymś potwierdzić że dopuszczalny nacisk na Pendel X jest technicznie 24ton( bo z tym się nie spotkałem, widziałem kiedyś 15ton na tabliczce Faymonvilla), tym bardziej w naczepie typ. Variomax?
Jeśli się mylę, to prosiłbym o wytłumaczenie
Jak pisze
MarcinBTC: THP owszem jet 25ton, jak dobrze pamiętam 16ton przy prędkości rzędu 80km/h, ale na THP występuję 8szt opon na linii.