Strona 60 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 158 59 60 61 62162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 lis 2010, 16:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 mar 2009, 23:23
Posty: 124
Lokalizacja: poland

Żebyście nie myśleli że szukam dziury w całym ale to co mówicie to tak jakby 10h jazdy było nominalne. A nominal to 9 h jazdy+1jazdy na przedłużeniu.Wiec nie można przekroczyć na raz 4,3h jazdy w nominalnym czasie jazdy a nie w 10h czasie jazdy

_________________
.A


Post Wysłano: 20 lis 2010, 16:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4069
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Właśnie miałem pisać o tej dziurze :lol:

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 20 lis 2010, 16:30

Podany przeze mnie przykład dotyczy sytuacji przedłużenia czasu jazdy do 10h (dwa razy w ciągu tygodnia).

Jeszcze raz:

Jedziesz 4,5h, odstajesz 45 min przerwy. Jedziesz 2h, dajmy na to masz załadunek 30 min, ale przed nim mogłeś wykręcić 45 min przerwy. Masz przed sobą dużo drogi i chcesz przedłużyć czas jazdy w ciągu tego dnia do 10h więc 4,5h jazdy + 2h jazdy daje nam 6,5h jazdy więc zostaje Ci 3,5h jazdy do 10h. Ponieważ po tych 2h zrobiłeś 45min przerwy to masz czyste konto na następne 4,5h jazdy, a że zostało Ci 3,5h (bo tyle brakuje do 10h w tym dniu) to jedziesz 3,5h i stoisz 11h lub 9h.


Post Wysłano: 20 lis 2010, 19:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 wrz 2010, 19:51
Posty: 66
GG: 1437399
Samochód: Kadett
Lokalizacja: Augustów | Polska | Europa | Świat

Mam dwa pytania:

1. Pewnego dnia nieprawidłowo włożyłem wykresówkę do tachografu. Kontrolka włączyła się dopiero po 2,5 godziny jazdy. Wyjąłem ją i włożyłem nową a na starej wyrysowałem czas jazdy. Na starej cała jazda wyrysowała się w jednym miejscu, bo tarczka była zablokowana i nie mogła się przekręcić. Czy grożą mi za to jakieś konsekwencje, jeśli zatrzyma mnie inspekcja?

2. Na kursie uczono mnie, że jedna wykresówka może być używana maksymalnie przez 24 godziny. Ktoś mi powiedział, że można używać dłużej pod warunkiem, że pauza nachodzi na jazdę (nie odwrotnie), lub pauza na pauzę. Czy to prawda?


Post Wysłano: 20 lis 2010, 19:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4069
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

1. raczej nie
2. absolutnie nie

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 20 lis 2010, 20:06

Cytuj:
1. Pewnego dnia nieprawidłowo włożyłem wykresówkę do tachografu. Kontrolka włączyła się dopiero po 2,5 godziny jazdy. Wyjąłem ją i włożyłem nową a na starej wyrysowałem czas jazdy. Na starej cała jazda wyrysowała się w jednym miejscu, bo tarczka była zablokowana i nie mogła się przekręcić. Czy grożą mi za to jakieś konsekwencje, jeśli zatrzyma mnie inspekcja?
Dla pewności można opisać tarczkę z tyłu "awaria tachografu" lub coś w ten deseń.


Post Wysłano: 20 lis 2010, 20:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4069
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Cytuj:
1. Pewnego dnia nieprawidłowo włożyłem wykresówkę do tachografu. Kontrolka włączyła się dopiero po 2,5 godziny jazdy. Wyjąłem ją i włożyłem nową a na starej wyrysowałem czas jazdy. Na starej cała jazda wyrysowała się w jednym miejscu, bo tarczka była zablokowana i nie mogła się przekręcić. Czy grożą mi za to jakieś konsekwencje, jeśli zatrzyma mnie inspekcja?
Dla pewności można opisać tarczkę z tyłu "awaria tachografu" lub coś w ten deseń.
wcześniej coś kulawo przeczytałem
ale z tyłu czas jazdy to trzeba było wyrysować na nowej, co ją włożyłeś do tacho, a tą zepsutą za okno :]
ale to raczej kwestia indywidualna, bo mógłbyś wyrysować np 2h jazdy poł godziny pracy i właśnie napisać ze naprawiałeś tacho
bo po co wozić ze sobą dowody, że się coś źle zrobiło

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 20 lis 2010, 20:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 wrz 2010, 19:51
Posty: 66
GG: 1437399
Samochód: Kadett
Lokalizacja: Augustów | Polska | Europa | Świat

Cytuj:
Cytuj:
1. Pewnego dnia nieprawidłowo włożyłem wykresówkę do tachografu. Kontrolka włączyła się dopiero po 2,5 godziny jazdy. Wyjąłem ją i włożyłem nową a na starej wyrysowałem czas jazdy. Na starej cała jazda wyrysowała się w jednym miejscu, bo tarczka była zablokowana i nie mogła się przekręcić. Czy grożą mi za to jakieś konsekwencje, jeśli zatrzyma mnie inspekcja?
Dla pewności można opisać tarczkę z tyłu "awaria tachografu" lub coś w ten deseń.
Tak właśnie zrobiłem i podpisałem.

Z tymi wykresówkami trochę lipa, bo mam kilka takich wykresówek, gdzie spóźniłem się z wymianą na nową.


Post Wysłano: 03 gru 2010, 16:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Posty: 466
Lokalizacja: war-maz

koledzy przekroczyłem czas jazdy zamiast 4,5 jechałem 5,5. Co mam zrobić zeby to jakos załagodzic. ??

_________________
Nie rabotajesz, to i nie kuszajesz:)


Post Wysłano: 03 gru 2010, 17:08

Cytuj:
koledzy przekroczyłem czas jazdy zamiast 4,5 jechałem 5,5. Co mam zrobić zeby to jakos załagodzic. ??
Na tarczce z tyłu piszesz:

12/561/2006 Przekroczenie czasu jazdy z powodu (zator drogowy, wypadek, coś tam coś tam) 24 kilometr (przykład) drogi nr.....

Należy to zrobić zaraz po zatrzymaniu się na przerwę lub odpoczynek i odstać tyle ile masz odstać.


Post Wysłano: 06 gru 2010, 21:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2010, 19:12
Posty: 2
GG: 0
Samochód: DAF CF
Lokalizacja: Anglia(southend on sea)-OPOLE

witam
jestem od niedawna kierwca ciezarowki i nie do konca jestem pewny jak powinienem wykonac przerwe weekendowa.A mianowicie.
Jezdze ciezarowka od 4h do 5 godz dziennie w 8 godzinnym dniu pracy.Ostatnio jezdzilem 6 dni z rzedu a tydzien predzej trzy dni(czwartek,piatek,sobota)od 9 rano w sobote do 2 nad ranem w poniedzielek mialem przerwe po tych trzech dniach jazdy czyli 43h(czyli zalicza sie to do odpoczynku skroconego tak?
Nastepnie od pon do piatku pracowalem za kolkiem ok 4h dziennie.Ostatnia jazda zakonczyla sie o 9:30 rano w sobote a nastepna zaczela sie o 1.30 w nocy n ad ranem w poniedzialek wiec 40h odpoczynku wiec tez skrocony odpoczynek.
Wiem ze najpozniej w 3 tyg musze doliczyc sobie te stracone godz do odp.Ale czy moge je dodac do dobowego czy tylko weekendowego odpoczynku?
czy mogly ktos mi to dokladnie wytlumaczyc jak to prawnie wyglada?


Post Wysłano: 07 gru 2010, 8:54

Możesz ten czas dodać do dobowego odpoczynku lub do tygodniowego. To nie ma znaczenia. W podanym przez Ciebie przykładzie masz dwa odpoczynki tygodniowe skrócone jeden po drugim, a to jest niedopuszczalne.


Post Wysłano: 07 gru 2010, 18:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2009, 15:59
Posty: 13
GG: 0

Cytuj:
witam
jestem od niedawna kierwca ciezarowki i nie do konca jestem pewny jak powinienem wykonac przerwe weekendowa.A mianowicie.
Jezdze ciezarowka od 4h do 5 godz dziennie w 8 godzinnym dniu pracy.Ostatnio jezdzilem 6 dni z rzedu a tydzien predzej trzy dni(czwartek,piatek,sobota)od 9 rano w sobote do 2 nad ranem w poniedzielek mialem przerwe po tych trzech dniach jazdy czyli 43h(czyli zalicza sie to do odpoczynku skroconego tak?
Nastepnie od pon do piatku pracowalem za kolkiem ok 4h dziennie.Ostatnia jazda zakonczyla sie o 9:30 rano w sobote a nastepna zaczela sie o 1.30 w nocy n ad ranem w poniedzialek wiec 40h odpoczynku wiec tez skrocony odpoczynek.
Wiem ze najpozniej w 3 tyg musze doliczyc sobie te stracone godz do odp.Ale czy moge je dodac do dobowego czy tylko weekendowego odpoczynku?
czy mogly ktos mi to dokladnie wytlumaczyc jak to prawnie wyglada?
Cytuj:
Możesz ten czas dodać do dobowego odpoczynku lub do tygodniowego. To nie ma znaczenia. W podanym przez Ciebie przykładzie masz dwa odpoczynki tygodniowe skrócone jeden po drugim, a to jest niedopuszczalne.
witam odnosnie skroconego odpoczynku ,brakujace godziny mozna tylko dodac do weekendowego odpoczynku a nie dobowego ,poniewaz dobowego sie nie rekompensuje


Post Wysłano: 07 gru 2010, 18:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2009, 15:59
Posty: 13
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
2gi link przedstawia przepisy AETR nie aktualne na Unii
Nie do końca. Jeśli jedziesz, dajmy na to, na Ukrainę, tam się ładujesz, to jazda według AETR obowiązuje Cię do miejsca rozładunku więc np. w Polsce możesz robić pauzę 45 min w postaci 3x15 etc.
przerwa 3x15 minut nie istnieje mozna miec 45 min,lub 15 i 30 niema innej mozliwosci


Post Wysłano: 07 gru 2010, 18:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 gru 2010, 19:12
Posty: 2
GG: 0
Samochód: DAF CF
Lokalizacja: Anglia(southend on sea)-OPOLE

Cytuj:
Możesz ten czas dodać do dobowego odpoczynku lub do tygodniowego. To nie ma znaczenia. W podanym przez Ciebie przykładzie masz dwa odpoczynki tygodniowe skrócone jeden po drugim, a to jest niedopuszczalne.

dzieki za szybka odpowiedz!

wiec wyglada to tak
pierwszy weekend co skrocilem o 3h to odrobilem w ciagu odpoczynku dobowego poniewaz moj odpoczynek dobowy to 16h,ale blad moj polega na tym ze tydzien pozniej skrocilem do 40h odpoczynek weekendowy.
Wiec jak mam uporzadkowac teraz ta sprawe?te 5h dolozyc do odpoczynku dobowego a w ten weekend co teraz bedzie juz musze miec min 45h odpoczynku tak?czy co kolega radzi?
a jak wyglada nastepny weekend?co drugi mozna skracac?
pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 07 gru 2010, 18:48 przez kris81, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 07 gru 2010, 18:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2009, 15:59
Posty: 13
GG: 0

wedlug mnie kazdy podany przyklad jest prawidlowy poniewaz nie przekraczasz jednorazowo 4.3 h jazdy bez odpoczynku


Post Wysłano: 07 gru 2010, 19:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4069
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
witam odnosnie skroconego odpoczynku ,brakujace godziny mozna tylko dodac do weekendowego odpoczynku a nie dobowego ,poniewaz dobowego sie nie rekompensuje
Człowieku nie odzywaj się, jak nie masz pojęcia o sprawie!!

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 07 gru 2010, 20:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2814
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
2gi link przedstawia przepisy AETR nie aktualne na Unii
Nie do końca. Jeśli jedziesz, dajmy na to, na Ukrainę, tam się ładujesz, to jazda według AETR obowiązuje Cię do miejsca rozładunku więc np. w Polsce możesz robić pauzę 45 min w postaci 3x15 etc.
przerwa 3x15 minut nie istnieje mozna miec 45 min,lub 15 i 30 niema innej mozliwosci
Chłopaku 3x15 istnieje i Wolfzan to ladnie wytlumaczyl

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 08 gru 2010, 22:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lis 2010, 20:54
Posty: 7
GG: 0

Mam 2 pytania odnosnie czasu pracy a konkretniej zaswiadczen o dzialalnosci a minowicie:
Jestem kierowca w firmie (przewoz na potrzeby wlasne) srednio jezdze 2 razy w tygodniu po okolo 4-5 godzin. Jesli pierwsza jazde zrobie we wtorek np. wyjazd o godzinie 6 powrot 11 a nastepna jazde mam w piatek wyjazd o 5 a powrot o 11 to jakie godziny powinienem wpisac na zaswiadczeniu o dzialalnosc pomiedzy tymi dwoma jazdami (biorac pod uwage to ze zaznaczam na zaswiadczeniu punkt-"wykonywal inna prace niz prowdzenie pojazdu" gdyz przez pozostaly czas jestem magazynierem). Kolejne pytanie: czy po zakonczeniu np. wspomnianej wtorkowej jazdy wyciagam tarczke i zakreslam recznie na odwrocie 11h pauzy?


Post Wysłano: 08 gru 2010, 23:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2814
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Wtorek 11 do Piątek 5.

Na odwrocie nie musisz wykreślać gdyż masz zaswiadczenie ktore potwierdza twoja aktywnosc

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 60 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 158 59 60 61 62162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: