Witam.
Jakiś czas temu przymierzałem się do takiej małej, fotograficznej prezentacji firmy. Na przymierzaniu się jednak wtedy skończyło..Tym razem postaram się jako tako zobrazować to, czym jeździmy, na co narzekamy i co chwalimy. Zacznę od transportu krajowego, gdzie flota tychże pojazdów jest mniejsza, aczkolwiek bardziej urozmaicona- ze względu na sam rodzaj pojazdów jak i na ich wiek. Następnie przejdziemy do przysłowiowego exportu, gdzie zapanuje nieco większa monotonia… ale i tam znajdzie się coś ciekawego dla oka..no i dla pasjonatów Renault w wersji ciężkiej.
Transport krajowy w naszej firmie to około 45 ciągników siodłowych, spełniających normy emisji spalin Euro 3 oraz Euro 4 sprzęgniętych z naczepami chłodniczymi zachodnich producentów. Wśród pojazdów ciężarowych dominują skandynawskie marki , takie jak Volvo czy Scania . Wśród pojazdów z Goteborga znajdziemy samochody z jednostkami o mocach 380, 420 i 460 KM- dwunastolitrowe silniki zamontowane pod kabinami typu L2 oraz dwa rodzynki- jeden to pochodzący z przełomu 2001/2002 roku 460 konny Globetrotter, jeszcze ze starszą kabiną L1 oraz drugi, 400 konny, 13 litrowy doposażony w automatyczną skrzynię biegów I-SHIFT wyprodukowany w 2008 roku.
![Obrazek](http://www2.picturepush.com/photo/a/6250325/oimg/Anwil-Transport/DSC-1758.jpg)
![Obrazek](http://www1.picturepush.com/photo/a/7288739/220/Anwil-Transport/DSC-1890.jpg)
![Obrazek](http://www5.picturepush.com/photo/a/7288748/220/Anwil-Transport/DSC-1897.jpg)
Scania natomiast reprezentowana jest przez piętnaście jednostek, osadzonych na 12 litrowych silnikach o mocach rzędu 380 – 420. Pierwsze trzy egzemplarze, pochodzące z 2001 roku to 400-tki zabudowane kabinami Topline. Samochody te są od nowości w posiadaniu firmy i na dzień dzisiejszy każda z nich „zarobiła” swój pierwszy milion , nie sprawiając przy tym większych problemów technicznych.
![Obrazek](http://www2.picturepush.com/photo/a/3414180/oimg/Anwil-Transport/DSC-0607.jpg)
Do nich należałoby dopisać kolejne trzy, tym razem w niższych kabinach, 380 konne motory wyprodukowane w latach 2002-2004. Wśród pojazdów 4 generacji we flocie znajdują się jeszcze dwie ostatnie 124-ki - są to 7 letnie, 420 konne ciągniki z automatycznymi skrzyniami biegów , różniące się od swoich poprzedników pompowtryskiwaczami, których nie mają poprzedniczki oraz kabinami Topline.
![Obrazek](http://www1.picturepush.com/photo/a/3209104/oimg/Anwil-Transport/DSC-0450a.jpg)
![Obrazek](http://www2.picturepush.com/photo/a/7288750/220/Anwil-Transport/DSC-1905.jpg)
Era Scanii serii R w Anwilu rozpoczęła się w roku 2009, kiedy to firma zakupiła 420 konną R-kę. Jedyna, charakterystyczna, przyozdobiona srebrnym logo producenta, osadzona na „szerokiej gumie” już rok później zyskała rodzeństwo- do firmy trafiły dwie kolejne, również 420 tyle, że zabudowane kabinami w wersji Highline.
![Obrazek](http://www2.picturepush.com/photo/a/7298895/oimg/Anwil-Transport/Obraz-127.jpg)
![Obrazek](http://www2.picturepush.com/photo/a/5691340/220/Anwil-Transport/P1330696.jpg)
Pojazdy sprawują się na tyle dobrze, że postanowiono iśc tym tropem i kolejny zakup skierować również w stronę szwedzkiego gryfa. I tak też się stało.. W maju tego roku, na plac wjechały trzy Scanie. Dwie z nich to kabiny Highline, z których jedna dodatkowo została doposażona w klimatyzację postojową, trzecia natomiast to popularna Topline.
![Obrazek](http://www3.picturepush.com/photo/a/5661351/oimg/Anwil-Transport/DSC-1447.jpg)
![Obrazek](http://www3.picturepush.com/photo/a/6250176/220/Anwil-Transport/DSC-1698.jpg)
Kolejna marka, jaka pojawiła się na krajówce to produkt naszych zachodnich sąsiadów ,M.A.N. .Na dzień dzisiejszy eksploatujemy 5 takowych ciągników. Cztery z nich to starsze, pochodzące z 2004 roku TGA 18.460, piąty natomiast to rok nowszy, M.A.N. 18.430 z silnikiem D20 zabudowany największą z możliwych kabin tego producenta. Razem z nim do firmy trafił bliźniaczy pojazd, który po krótkim czasie eksploatacji został skasowany po wypadku, w jakim brał udział
![Obrazek](http://www2.picturepush.com/photo/a/2135480/oimg/Anwil-Transport/DSC-1154.jpg)
![Obrazek](http://www5.picturepush.com/photo/a/7288733/220/Anwil-Transport/DSC-1877.jpg)
Ostatni producent, najmniej liczny w transporcie krajowym tej firmy to Renault. Przedstawicielką tej marki na krajówce jest wyprodukowane w 2006 roku Premium 440 Dxi, zintegrowane z automatyczną skrzynią biegów. Samochód ten jest w naszej firmie od nowości, na początku jednak służył w transporcie międzynarodowym. Przyszedł czas dla samochodów Euro 5, czas dla tych starszych się niestety skończył. W efekcie paryżanka jeździ po drogach naszego kraju, przemierzając go w każdym możliwym kierunku.
![Obrazek](http://www3.picturepush.com/photo/a/720536/oimg/Anwil-Transport/DSC03939aa.jpg)
![Obrazek](http://www4.picturepush.com/photo/a/7980957/220/Anwil-Transport/Premium-328-KRAJ.jpg)
Wszystkie nasze samochody, wykonujące przewozy krajowe łączone są w zestaw z naczepami chłodniczymi różnych producentów. Obecnie dominującą marką jest Lamberet oraz Schmitz, które to wspierane są przez francuskiego Cherau’a . Każda z naczep posiada dodatkowo zamontowany termograf, czujniki temperatury, natomiast w ich wnętrzu znajduje się przesuwana przegroda, drugi parownik, rzadziej, druga podłoga. Specyfika pracy w transporcie chłodniczym wymaga tego, by każda naczepa posiadała także kosz paletowy. Na przednich ścianach naszych naczep znajdziemy agregaty zarówno Thermo King’a, jak i równie znanego Carriera. Wśród nich są te nowsze, zarówno jak i te starsze.
![Obrazek](http://www4.picturepush.com/photo/a/3414277/oimg/Anwil-Transport/DSC-0697.jpg)
![Obrazek](http://www5.picturepush.com/photo/a/3414258/220/Anwil-Transport/DSC-0678.jpg)
![Obrazek](http://www2.picturepush.com/photo/a/2068460/220/Anwil-Transport/DSC-1363.jpg)
Transport międzynarodowy
Firma w miarę swojego rozwoju oraz upływu czasu, który zmusza przewoźników do inwestowania w tabor, a zarazem zmniejszania kosztów utrzymania i eksploatacji pozbywała się starszego taboru, wypierając go nowymi produktami francuskiego producenta. „Wysłużone”, kilkuletnie Volva trafiały na transport krajowy, a w zamian za nie, firma nabywała od lokalnego dealera coraz to nowsze Premiumki. Nastąpiło odejście od szwedzkiej, dobrej marki i wybór padł właśnie na Renault. Po krótkiej eksploatacji 440-tki postanowiono zainwestować w tę markę i w 2007 roku zakupiono 10 egzemplarzy Renault Premium, tym razem już w wersji 450 Dxi. Silniki o pojemności 10 837 cm zintegrowane są z automatycznymi skrzyniami biegów, a w kabinie, poza wyposażeniem standardowym znajdują się lodówki. Epoka Premium’ek trwała nadal, w 2008 roku przybyło ich 26 sztuk.
![Obrazek](http://www1.picturepush.com/photo/a/6250179/oimg/Anwil-Transport/DSC-1705.jpg)
![Obrazek](http://www4.picturepush.com/photo/a/7288732/220/Anwil-Transport/DSC-1875.jpg)
![Obrazek](http://www4.picturepush.com/photo/a/2634692/oimg/Renault-Premium-450-DXi---%2523-343/DSC-0720.jpg)
Jedynym odstępstwem od reguły był zakup Volva z 13 litrową jednostką o mocy 440 KM w najwyższej kabinie XL. Auto to dotarło do firmy z niemieckiego salonu, pierwotnie miało ono służyć prawdopodobnie w transporcie kontenerów w Niemczech, docelowo jednak trafiło do Poznania.
![Obrazek](http://www1.picturepush.com/photo/a/988774/oimg/VOLVO-FH-440-XL---%2523-400/DSC-0468aa.jpg)
![Obrazek](http://www1.picturepush.com/photo/a/2649124/220/VOLVO-FH-440-XL---%2523-400/DSC-0705.jpg)
Rok później do firmy trafiły 3 większe „siostry” Premiumek- Renault Magnum 460Dxi oraz kolejne 5 mniejszych Francuzek. Rok 2010 w kwestii taboru samochodowego przyniósł 11 najnowszych, 460 konnych silników zamontowanych w nowych Renault Premium. Samochody te poza detalami we wnętrzu oraz mocą silnika nie różnią się od siebie niczym, wyniki paliwowe jednak są niewspółmierne do 450 konnych poprzedniczek.
![Obrazek](http://www3.picturepush.com/photo/a/3414331/oimg/Anwil-Transport/DSC-0738.jpg)
![Obrazek](http://www5.picturepush.com/photo/a/7288493/220/Anwil-Transport/DSC-1872.jpg)
![Obrazek](http://www3.picturepush.com/photo/a/3414351/220/Anwil-Transport/DSC-0767.jpg)
W 2011 rok firma wkroczyła stawiając sobie niezwykle ciężką poprzeczkę, w postaci inwestycji w to, co ekologiczne i oszczędne. Na plac wjechały dwa egzemplarze Renault Premium 460 DXi z jednostkami spełniającymi normę EEV. Do tego grona, krótko po tym dołączyła trzecia, o tych samych parametrach.
![Obrazek](http://www3.picturepush.com/photo/a/6250321/oimg/Anwil-Transport/DSC-1745.jpg)
![Obrazek](http://www4.picturepush.com/photo/a/6250322/220/Anwil-Transport/DSC-1746.jpg)
Niestety rok 2011 sprawił, że wielu przedsiębiorców, ze względu na co by nie mówić, kosmiczne ceny paliwa zrezygnowało bądź nawet zbankrutowało. Przewoźnicy mający jeden bądź kilka samochodów, często nie byli w stanie utrzymać swoich firm, co kończyło się przegraną. Wielu, którym udało się utrzymać na rynku, szukało i wciąż szuka nowych, lepszych rozwiązań i sposobów na to, by minimalizować te koszty, by ich tabor było nowoczesny i oszczędny, a kierowcy, którzy na co dzień zasiadają za sterami tych samochodów, potrafili w pełni wykorzystywać ich możliwości, przy zachowaniu wszelkich zasad pozwalających osiągnąć jak największe oszczędności w kwestii spalania tych pojazdów. Takim krokiem w Anwil’u był zakup ciągników siodłowych spod znaku srebrnej gwiazdy. Dwa białe Mercedesy Actrosy 1844 z najwyższymi kabinami trafiły latem w szeregi firmy. Kierowcy, którzy otrzymali te auta, mieli okazję uczestniczyć w szkoleniach organizowanych przez firmę MB Polska , mających na celu przygotować ich do jazdy, a przede wszystkim do odpowiedniego wykorzystania wszystkich możliwych urządzeń i systemów, w które wyposażone są te samochody.
![Obrazek](http://www4.picturepush.com/photo/a/7288737/220/Anwil-Transport/DSC-1886.jpg)
Rok bieżący to kolejne plany rozwoju firmy, a co za tym idzie inwestycji w nowy tabor. Początek kwietnia skutkował odbiorem 5 ciągników siodłowych Renault Premium 460 Dxi EEV. Na dzień dzisiejszy auta te są w trakcie oklejania w barwy firmowe, lada moment jednak wyruszą do pracy…
![Obrazek](http://www1.picturepush.com/photo/a/7981199/oimg/Anwil-Transport/NOWE.jpg)
Tabor naczepowy exportu wygląda już nieco bardziej zróżnicowanie. Producentem, który niewątpliwie zdominował ten dział jest oczywiście Schmitz-od lat doceniany i wykorzystywany przez Anwil, zarówno w transporcie krajowym jak i zagranicznym. Na dzień dzisiejszy najstarsze naczepy to pojazdy z początku roku 2000, które mimo swojego wieku są nadal eksploatowane, a co najważniejsze, przynoszą zyski. Później dotarły kolejne produkty z grupy SKO 24, wyposażone w system TWIN DECK, przegrody, dwa parowniki. Przez lata firma pozbywała się, a jednocześnie nabywała kolejne naczepy…
![Obrazek](http://www5.picturepush.com/photo/a/2646483/oimg/Anwil-Transport/DSC-0781.jpg)
![Obrazek](http://www5.picturepush.com/photo/a/7981228/220/Anwil-Transport/000-1005a.jpg)
2008 rok to dostawa nowiutkich naczep Lamberet, w wersji SR2 Futura. Podobnie do pozostałych, te również zostały bogato wyposażone w przestrzeni ładunkowej, a na ich przednich ścianach zawisły natomiast agregaty TK Sl200e oraz TK Spectrum.
![Obrazek](http://www3.picturepush.com/photo/a/5691556/oimg/Anwil-Transport/P1280749.jpg)
W 2010 roku odebraliśmy 4 nowe pojazdy z zabudową chłodniczą, wyprodukowane przez firmę Schmitz Cargobull. Naczepy te, jako pierwsze w firmie zostały doposażone w agregaty Thermo King SLX – wówczas najnowsze jednostki tego producenta.
![Obrazek](http://www1.picturepush.com/photo/a/7981284/oimg/Anwil-Transport/P1340641AA.jpg)
![Obrazek](http://www1.picturepush.com/photo/a/5691554/220/Anwil-Transport/P1300865.jpg)
Rok po roku docierały do firmy nowe, jak i używane naczepy nie tylko ze Schmitz’a ale także francuski Lamberet czy Cherau, a także Krone. Co do tej ostatniej marki, firma do niedawna eksploatowała dwie takowe naczepy, w ostatnim czasie (2011 rok) dołączyły następne dwie, zupełnie nowe naczepy Krone z zabudową DUOPLEX, z agregatami chłodniczym Thermo King SLX Spectrum- przystosowanym do obsługi dwóch parowników. W tym samym roku firma zakupiła kolejne 10 sztuk identycznych naczep z urządzeniami chłodniczymi marki Thermo King.
![Obrazek](http://www5.picturepush.com/photo/a/7981293/220/Anwil-Transport/P1370770.jpg)
Kwiecień 2012 – rozpoczęliśmy odbiór 15 naczep Schmitz Cargobull z najmocniejszymi, zintegrowanymi z drugim parownikiem agregatami serii SLX SPECTRUM. Z upływem czasu na plac docierają kolejne egzemplarze, które są odbierane bezpośrednio od przedstawiciela firmy Thermo King, który to kompleksowo „instaluje” systemy chłodnicze na nowych nabytkach.
![Obrazek](http://www3.picturepush.com/photo/a/7981321/oimg/Anwil-Transport/ODBI%C3%93R-SCHMITZ.jpg)
Na zdjęciu 2 z 15 naczep, tuż po wyjeździe z serwisu Thermo King.
Ponadto, w ciągu minionego roku w firmie pojawiały się auta testowe. Na pierwszy ogień poszedł M.A.N. ....
..kolejny to premierowy Mercedes Benz Actros z silnikiem 1845..
![Obrazek](http://www1.picturepush.com/photo/a/7094064/220/Anwil-Transport/P1370861A.jpg)
..tuż po nim okazja do przypomnienia sobie starych, dobrych czasów - Volvo FH 460 Globetrotter XL z popularną skrzynią biegów I-SHIFT
![Obrazek](http://www3.picturepush.com/photo/a/7288496/220/Anwil-Transport/DSC-1847.jpg)
I to by było na tyle...Krótka prezentacja przedstawiająca obecną flotę firmy, stworzona chyba tylko po to, by samemu sobie poukładać, jak to naprawdę wygląda ilościowo i jakościowo A czemu nie miałbym przy okazji pokazać tego tutaj - na forum...
|