Strona 3553 z 3553 [ Posty: 71050 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13549 3550 3551 3552 3553
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3647
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
poza przodami, to jakie ciśnienie na napędach utrzymujecie 315/70?
8,5 napędy, 9 reszta.

Tak właśnie sprawdzam:

Obrazek

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: wczoraj, 10:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 6040

Cytuj:
Takie słodkie pierdzenie o niższych oporach toczenia, redukcji CO2, a w praktyce może i mniej bieżnika, ale przynajmniej krócej wytrzymuje.
Jeszcze trzeba dodać, że im niższy bieżnik, tym większe ryzyko uszkodzenia opony. Po tym dziadostwie po którym my jeździmy, przy nowych oponach najwyżej trochę mięska wyrwie, jak bieżnik słaby to już uszkodzenie w rowku i zaczyna się oglądanie, czy to poważne, czy tylko powierzchowne. Albo inaczej - jebnie czy nie jebnie.
No ale opory toczenia...

Mihu, 385/55 przy tyle 315/60? Nie jest za wysoko? A rozmiar miałeś na wąskich z przodu?


Post Wysłano: wczoraj, 12:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2474
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Luka, 385/55 przy tyłach 295/60. Za wysoko nie jest, większość marek nawet fabrycznie daje możliwość takiej konfiguracji do low decka.
Poniżej przykład - Scania świeżo po założeniu Blackliona 385/55. Fabrycznie była na przodach 315/60.

Obrazek


Post Wysłano: wczoraj, 14:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4083
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Nie dość, że kania to jeszcze na szerokim laczku.
Taki kryzys w branży :lol:

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: wczoraj, 15:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 846
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
poza przodami, to jakie ciśnienie na napędach utrzymujecie 315/70?
8,5 napędy, 9 reszta.

Tak pytam, bo całe życie pompowałem na 8,5, a ostatnio na wulkanizacji obiło mi się o uszy 7,5, sprawdziłem tabele też wychodzi 7,5 i pytam, w sumie na forum też przeglądam to pisali o 7,5 bo widać cały czas robię źle :roll: zakładając bliżniaka 11,5t

_________________
:mrgreen:


Post Wysłano: wczoraj, 18:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 kwie 2023, 21:24
Posty: 30
Lokalizacja: Chajnówek

Cytuj:
Nie dość, że kania to jeszcze na szerokim laczku.
Taki kryzys w branży :lol:
Rozum i godność człowieka, tylko ogon do zmiany. :D


Post Wysłano: wczoraj, 20:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1933
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Cytuj:
Cytuj:
Ja na Scanie zakładałem cały komplet nowy, aktualnie mają najechane około 200 tysięcy. Na przodzie Uniroyal, zjechane 1/2 bieżnika. Z tym, że 80% to ładunki po 24. Na tyle 1/3 zjechana, a marka to jakieś coś chińskie.
Też Ci tak siedzi ten Uniroyal jakby był niedopompowany?
Obrazek
Tak samo, z tym że ja mam naczepówki na przodzie. Miękka guma i chyba dlatego, ale prowadzi się bardzo dobrze. Na śliskim ładnie się trzymały drogi.

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: wczoraj, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6069
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
poza przodami, to jakie ciśnienie na napędach utrzymujecie 315/70?
8,5 napędy, 9 reszta.

Tak pytam, bo całe życie pompowałem na 8,5, a ostatnio na wulkanizacji obiło mi się o uszy 7,5, sprawdziłem tabele też wychodzi 7,5 i pytam, w sumie na forum też przeglądam to pisali o 7,5 bo widać cały czas robię źle :roll: zakładając bliżniaka 11,5t
Jak wszyscy wiemy lepiej troszkę za dużo niż troszkę za mało.
Ja trzymam na napędach 8,5, szerokie przody 8,5, naczepy 9.00.
To jak ktoś się zagłębia i fuka że ja to 7,5, a ja to 9.00, to wszystko jest lipa.
Po pierwsze przy montażu może I dmuchniesz sobie jeden z drugim ile chcesz, ale po roku lub dwóch, rzeczywiste wartości są daleko inne niż delikwent myśli że są. Jak jest upał, i 24 tony na pace, to po godzinie jazdy z tych idealnych 8,5 lub 9.00 robi się 11.00 :).
Przy pomiarze innym manometrem te idealne dla delikwenta wartości też rozjeżdżają się w cały świat.
Sam kiedyś sprawdzając cisnienia, ruszyłem zaworkiem tak, że po sprawdzeniu troszkę wiało z zaworka, ruszyłem nim znowu i się uspokoiło, pytanie ilu sprawdziło i zostawiło zaworek rozszczelniony?

Ot i takie pilnowanie ciśnień. Zakładając że w ogóle ktoś to robi regularnie, np co kwartał, bo jak to w rzeczywistości wygląda to wszyscy wiemy. 95% kierowców po montażu nie sprawdza ciśnień do zużycia, lub wystrzału:).

Znam nawet jednego takiego, który nie ogarnął podziałki na manometrze i myśląc że jest najzajebistrzym kierowcą świata, [wycenzurowano] naszego wulkanizatora że źle mu nadmuchał. Problem tylko taki, że Pan kierowca patrzył na jednostki bar :). Wstyd żenada, spalić cegłę - to obce dla niego pojęcia. Nadal uważa że będzie wszystkich nauczał, i tak naucza, co dwa miesiące w innej firmie.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 6040

Cytuj:
Luka, 385/55 przy tyłach 295/60. Za wysoko nie jest, większość marek nawet fabrycznie daje możliwość takiej konfiguracji do low decka.
Poniżej przykład - Scania świeżo po założeniu Blackliona 385/55. Fabrycznie była na przodach 315/60.
A w naczepach megach jakie preferujesz rozmiary opon? Duża felga, mała felga?

Actrosy jeżdżą na takich mega niskich kołach. Jest sens jeśli 295/60 i 385/55 się mieszczą?
355/50 R 22,5
315/45 R 22,5
Obrazek
Cytuj:
Sam kiedyś sprawdzając cisnienia, ruszyłem zaworkiem tak, że po sprawdzeniu troszkę wiało z zaworka, ruszyłem nim znowu i się uspokoiło, pytanie ilu sprawdziło i zostawiło zaworek rozszczelniony?
Dlatego jak sprawdzam, to zawsze przed zakręceniem zakrętki psikam wodą z płynem, bo też mi się zdarzyło, że po sprawdzaniu zaworek się zablokował i na drugi dzień powietrza nie było w kole.
Cytuj:
Po pierwsze przy montażu może I dmuchniesz sobie jeden z drugim ile chcesz, ale po roku lub dwóch, rzeczywiste wartości są daleko inne niż delikwent myśli że są. Jak jest upał, i 24 tony na pace, to po godzinie jazdy z tych idealnych 8,5 lub 9.00 robi się 11.00 .
Kiedyś to pisałem, że sprawdzałem opony w przyczepie zimą rano i było powiedzmy 8, ale nie zdążyłem wszystkich sprawdzić, przyczepa została, wróciłem na bazę jak słońce już dobrze świeciło i w tych samych oponach, w słońcu było 8,5 bara.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 kwie 2010, 21:42
Posty: 298
GG: 1843593
Samochód: MAN
Lokalizacja: EWI

Dla naczepy megi moim zdaniem najbardziej optymalny rozmiar to 435/50 r19.5 spoko przebiegi i normalne ceny.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 3553 z 3553 [ Posty: 71050 ] Przejdź na stronę Poprzednia 13549 3550 3551 3552 3553


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: