Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 kwie 2024, 14:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2018, 23:28
Posty: 24

Witam wszystkich.
Posiadam obecnie na stanie wywrotkę MAN L2000, niestety jest to już trochę sprzęt leciwy.
Dodatkowo brakuje mu np. blokady mostu a kupienie całego mostu z blokadą i odpowiednim przełożeniem graniczy z cudem.
Początkowo był także problem z przełożeniem mostu ponieważ wywrot prawdopodobnie został założony na samochodzie który podiadał dawniej kontener i miał szybszy most. Poprzedniemu właścicielowi to nie przeszkadzało ponieważ woził węgiel po mieście.
Ja jako kompletny laik w temacie po zakupie samochodu załadowałem go ziemią i biedaczek nie miał siły ruszyć z miejsca na grząskim terenie. Dopiero zmiana mostu na najwolniejszy rozwiązała sprawę.

Niestety czas już rozstać się z maszyną i postanowiłem poszukać coś nowszego.
Jak się okazuje kupić oryginalną wywrotkę jest chyba niemożliwe.
Zauważyłem że dużo osób kupuje najprawdopodobniej używane Many z niemiec i przerabia je zakładając produkowane przez siebie wyworty. I to chyba jedyne wyjście by kupić tego typu sprzęt.
Poradźcie na co zwrócić uwagę, czy oni skracają ramy pod wywrotkę? Czy może kupują takie krótkie wersje np. z kontenera?
Jakie skrzynie mają te many? Jakie musi być przełożenie mostu żeby to sobie radziło w terenie z pełnym załadunkiem, np. ruszenie z miejsca budowy z załadunkiem. Zależy mi także na ładowności około 7t
Czy zawieszenie pneumatyczne sprawdza się w wywrotkach??
Znalazłem na internecie gościa który robi takie samochody, co doradzicie?

https://www.otomoto.pl/ciezarowe/oferta ... E5LjAuMC4w

https://www.otomoto.pl/ciezarowe/oferta ... A5LjAuMC4w

Czy może lepiej na własną rękę poszukać na niemcach jakiegoś TGL mocniejszego z krótką ramą blokadą i juz w polsce zamówić zabudowę?


Post Wysłano: 28 kwie 2024, 14:30

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5935

A co to znaczy oryginalny wywrot? Każde podwozie tak samo jest zabudowywane. Zamówione w konkretnej specyfikacji, a później wio do zewnętrznej firmy, która robi zabudowę. Każdą zabudowę, czy kontener, czy szambiarkę, czy wywrotkę. W fabryce to jedynie na konia wrzucają siodło jak homonto i tyle fabryka robi z zabudów.
Tak, skracają ramy, zazwyczaj kątówką i przesuwają mosty, jeśli trzeba. Jak jest dobrze zrobione, to będzie jeździć.
Zawieszenie pneumatyczne jest ok, zwłaszcza w aucie 4x2. Problem w aucie takim jak Twoje to nie tylko przełożenie mostu, ale też małe kółka, które w terenie nie będą sobie radzić, a do tego silniki o małych pojemnościach, które mają mało momentu.

Jak chcesz to mam do sprzedania MANa 18.290, z 3 stronną wywrotką.


Post Wysłano: 28 kwie 2024, 20:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 427
Samochód: 2xr420 r500 r580

4x2 może być całe na poduszkach ale kup coś normalnego na 22.5 kołach wtedy 315/80 z bieżnikiem budowlanym i auto zrobi robotę i 12 ton na pace tez nie będzie sie bało.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: