Strona 13 z 13 [ Posty: 250 ] Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 13
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 lut 2023, 16:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5704
Samochód: Volvo FH

Kupiłem pierwszy raz w życiu całoroczne Firestone 225/45/17 do Partnera z 17go roku (jak by co, nic szerszego tam nie wejdzie, nie ma opcji :) ).
Odczucia mieszane, te opony są dość głośne, trakcja na śniegu/ błotku pośniegowym tak na 4-, jak będą miały ze 40kkm będzie lipa. Być to może przez za dużą szerokość, w sumie wóz miał tylko wyglądać fajnie, to jeździ 5-6kkm rocznie.
Plusy to oczywiście brak konieczności przekładania, innych w sumie brak :D .

W ciężkim aucie 4x4 które ma być rodzinne, bezpieczne, ma wszędzie wjechać, zahamować kiedy trzeba, to średni pomysł. Firestone to średnia półka, pewnie jakiś Michał jest o klasę lepszy. Nie zmienia to faktu że cena takiego Michała zabija, I mimo wszystko to tylko opona całoroczna. Zima będzie lepsza w zimie, lato będzie lepsze w lato, nawet od wielosezonowego Michała.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 03 lut 2023, 17:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 285

Jeżdżę od wielu lat na wielosezonach w 2 autach mam kumho solid ha31 i uważam że to świetne opony ( jedno 4x4 drugie napęd na przednią oś) . Świetnie na śniegu a i w lato nie ma żadnych problemów. Mam w aucie zony Michelin crossclimat 2 i w zimie bym powiedział średnie. A całosezonowe kumho lepiej w zimie się sprawdzały od zimowych hankookow porównując nowe. Miałem kiedyś Dębice navigator 2 i w zimie chodziły jak zimowe, a latem były głośne ogólnie miałem wrażenie że to praktycznie zimowki.


Post Wysłano: 03 lut 2023, 20:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5704
Samochód: Volvo FH

Wiesz, jak szukałem tych opon, to oczytałem się artykułów, opinii, wypowiedzi różnych mądrych użytkowników, I ogólnie każdy mega zadowolony. Kupiłem, założyłem, i średnio generalnie.
Ale to często tak jest. Ja raczej krytycznie podchodzę do różnych kwestii, I nie mam problemu żeby napisać że to a tamto kupiłem i jest przypał, wprost przeciwnie do 90% społeczeństwa, które użytkując byle co, z automatu uważa to coś za najlepsze na świecie.

W kwestii opon wielosezonowych, wyjątkowo Pneumaster zgadza się ze mną, górna półka, reszta to śmiecie. Tylko górna półka kosztuje tyle co lato i zima średniej ze półki, wcale nie będąc lepszą. Oczywiście nawet górna półka, jeśli zostanie 3mm będzie słabo.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 03 lut 2023, 21:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5767

Cytuj:
Na wielosezonowych mogę cisnąć po mokrej autostradzie 160 km/h przy +2 stopniach czy się zabiję?
Daj znać, jak przetestujesz, chyba, że nie będziesz dał rady, to nie.

Goodyeary miały teraz promocje, fajnie cenowo wychodziły. Podobnie cenowo jak zimówki, więc gdzie tam jeszcze lato kupować. Po zimie jestem zadowolony, zobaczymy w lecie.


Post Wysłano: 03 lut 2023, 22:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 285

Na wielosezonowych spokojnie bez żadnego problemu polecisz jak na każdych innych . Tylko że w Polsce na autostradach jest 140 max ,a +2 to możesz się nadziać na "czarny lód" a na to ci żadne opony nie pomogą przy tej prędkości. Generalnie prawdziwe wielosezony są wyraźnie droższe od zimowych czy letnich premium mimo iż często mogą nie pochodzić spod drogich marek opon


Post Wysłano: 04 lut 2023, 8:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2765
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Jeżdżę od wielu lat na wielosezonach w 2 autach mam kumho solid ha31 i uważam że to świetne opony ( jedno 4x4 drugie napęd na przednią oś) . Świetnie na śniegu a i w lato nie ma żadnych problemów. Mam w aucie zony Michelin crossclimat 2 i w zimie bym powiedział średnie. A całosezonowe kumho lepiej w zimie się sprawdzały od zimowych hankookow porównując nowe. Miałem kiedyś Dębice navigator 2 i w zimie chodziły jak zimowe, a latem były głośne ogólnie miałem wrażenie że to praktycznie zimowki.
O ile wczesniej chwalilem wielosezony Vredestein to majac w rodzinie na jednym aucie Debice Navigator 2 stwierdzam ze na tym akurat jezdzi sie słabo a wrecz fatalnie w porównaniu z powyższymi ale czego oczekiwac od budżetowej opony

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 05 lut 2023, 10:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 285

Navigator 2 jest już dawno nie produkowana,teraz jest zupełnie inna opona navigator3. Ja tam nie miałem problemów z navigator 2 na śniegu,tylko latem była wyraźnie głośna co mi generalnie nie przeszkadzało bo się takimi drobnostkami nie przejmowałem ale wyraźnie to było czuć.choc owszem auto na tych gumach było lekkie i nstosunkowo wąskich oponach co mogło pomagać w trakcji.


Post Wysłano: 25 lut 2023, 13:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1569
Lokalizacja: Chełmek

Jak tam w innych markach zużywają się przody? W każdym Ivecu bardziej zużywa się lewa ale prawie równomiernie, natomiast prawa zdziera się mniej przy czym bardziej się ścina zewnętrzny bark. Teraz mam przejechane 130 tysięcy i jeszcze prawa-lewa jest mało widoczne, natomiast prawy bark już jest dwa razy niższy od lewego. Jest to szczególnie widoczne przy 385/55 , na profilu 65 różnica jest dużo mniejsza. Będzie chyba trzeba za jakiś czas zmienić całe koła prawo/lewo albo odwrócić opony na felgach tyle że to jest Michelin Antisplasch i taka trochę lipa dawać rant do środka.
Jeżeli ktoś zjeżdża opony w sto tysięcy to różnicy nie zobaczy, ale po dużym przebiegu to jest masakra, w jednym aucie po przebiegu 460 tysięcy środek opony miał jeszcze ze 6mm natomiast na barku wyszła już guma przekładkowa więc generalnie potencjał nie wykorzystany i tu opona nie była obracana nigdy...dodam że pompowanie po 9 barów wiele tu nie zmieniło i chyba jednak najsensowniejszym rozwiązaniem jest zachowanie kierunku ale obrócenie opony do środka...


Post Wysłano: 26 lut 2023, 0:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5767

W każdy aucie, zwłaszcza szerokie przodu trzeba rotować.


Post Wysłano: 03 mar 2023, 14:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 767
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Jak tam w innych markach zużywają się przody? W każdym Ivecu bardziej zużywa się lewa ale prawie równomiernie, natomiast prawa zdziera się mniej przy czym bardziej się ścina zewnętrzny bark. Teraz mam przejechane 130 tysięcy i jeszcze prawa-lewa jest mało widoczne, natomiast prawy bark już jest dwa razy niższy od lewego. Jest to szczególnie widoczne przy 385/55 , na profilu 65 różnica jest dużo mniejsza. Będzie chyba trzeba za jakiś czas zmienić całe koła prawo/lewo albo odwrócić opony na felgach tyle że to jest Michelin Antisplasch i taka trochę lipa dawać rant do środka.
Jeżeli ktoś zjeżdża opony w sto tysięcy to różnicy nie zobaczy, ale po dużym przebiegu to jest masakra, w jednym aucie po przebiegu 460 tysięcy środek opony miał jeszcze ze 6mm natomiast na barku wyszła już guma przekładkowa więc generalnie potencjał nie wykorzystany i tu opona nie była obracana nigdy...dodam że pompowanie po 9 barów wiele tu nie zmieniło i chyba jednak najsensowniejszym rozwiązaniem jest zachowanie kierunku ale obrócenie opony do środka...
Tak tak się dzieje we wszystkich. Tania marka nie dojeździ 460tkm więc aż tak na końcu nie widoczne. W przypadku 55 dobrze jest mieć jedną naczepęna tym rozmiarze i wtedy tam AntySpalsh do wew i dojeździć.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 13 z 13 [ Posty: 250 ] Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 13


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: