Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 mar 2021, 5:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 mar 2008, 20:33
Posty: 109
Samochód: MAN TGA 26.460 6x4 2003r.
Lokalizacja: Wołomin

mysle nad zmiana TGA D28 2003r
naScania R410 2015 , pomijac iz silnik troche za slaby co myslicie o R410:

https://www.otomoto.pl/oferta/scania-r4 ... 511c264197

nie znam sie wogole na scanii ale słyszalem ze SKANIOO najlepsza :)


Post Wysłano: 09 mar 2021, 14:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

I tak będzie dużo mocniejsza od D28. Nawet jeśli to 460. W zupełności wystarczy chyba że masz zamiar mieć 60 t DMC


Post Wysłano: 11 mar 2021, 12:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2016, 14:36
Posty: 153
Samochód: jakiś jest
Lokalizacja: LTM

Gość który podkręca mi auta, twierdzi, że ojro 6 scanii można bez problemu mapować. Jak pytałem o 410 to proponował jakieś 40-50 km i przyroście momentu do około 2350-2400 Nm. A jak się nie mylę v8 500 miało 2400 Nm momentu :wink: Co do 410 jako takiej, myślę, że to jeden z lepszych silników w Scanii podobnie jak 450 :]


Post Wysłano: 13 mar 2021, 19:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

410 Scanii daje chyba 2100 2200Nm przy względnie niskich obrotach tj 1000 /min to będzie zdacydowanie lepiej szło jak D28 460 gdzie moment jest o ile się nie mylę niższy i trzeba go zdacydowanie bardziej kręcić. Tak że nawet bez żadnego ingerowania auto będzie wydawało się zdecydowanie przyjemniejsze do prowadzenia . Uważam nawet że po górę 410 nie dała by szans 460 D28 pod górę.coz z tego że auto słabsze jak wysoki moment jest dłuższy i mocniejszy przy niskich obrotach. A żeby mocniejszym D28 wyjsc szybciej pod górę trzeba by go mocno kręcić na obrotach pod górę i szybko redukować by utrzymać obroty bo względnie wysoka moc i moment jest wysoko a ze spadkiem obrotów auto szybko puchnie. Żadna przyjemność jazdy.Nie zawsze parametr mocy nie jest miarodajny ,a wyższa pojemność silnika Scanii i wysokie ciśnienie wtrysku robi swoje


Post Wysłano: 13 mar 2021, 20:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5965
Samochód: Volvo FH

Ja bym bardzo chciał zobaczyć jak 410 Kania, objeżdża Mana 460. W sumie to jestem w stanie postawić na to kasę:).

Jak byś popatrzył na krzywe przyrostu momentu i mocy, to widział byś, że Kania uzyskuje max moment ze 100obr niżej niż taki Man. I w sumie nie wiele to wnosi. Tzn fajnie, czuć różnicę że to auto z dołu ciągnie, ale nie ma opcji żeby objechać tym jakąkolwiek 460tkę, nawet tą Mana.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 13 mar 2021, 21:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 470
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Tak dla ścisłości D2876 460 km ma 2100 NM w zakresie 900-1300 obr. Razem z Kierownikiem bym się założył, zwłaszcza przy 40RMC


Post Wysłano: 13 mar 2021, 23:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

No z 460moze trochę przesadziłem .Ale do 410 D28 to przepaść.Ale i tak uważam że 410 się dużo lepiej jeździ od 460d 28. Odczucia są dużo lepsze a i pod górę raczej Man miałby kłopoty..


Post Wysłano: 14 mar 2021, 12:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Scaniowskie 410KM jest ekonomiczne a nie mocne. Nie sugerujcie się tym ze starszym R420.
R420 szło, bo tam jest trochę więcej niutów i 2 turbo, a to daje dużo i spokojnie robi FH460 czy TGa 440 ale ceną jest paliwo.
R410 jest prostsze względem R450, i nie chodzi tylko o EGR. Jeśli zależy na małym spalaniu to R410, jeśli "musi to jechać " to 450 lub 500.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Post Wysłano: 14 mar 2021, 14:27

Jeździłem 450 i 410 pod tą samą robotą, trasa 4/72/9/6 więc trochę górek też było. Tonaże od 10 do 18t, różnica w mocy nie zauważalna w spalaniu też. Inaczej może być przy takim aucie typowo specjalistycznym. :)


Post Wysłano: 16 mar 2021, 15:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2012, 15:09
Posty: 22
Samochód: Man tgx 440
Lokalizacja: Wielun

U taty w firmie mają cztery r440 pod koniec roku kupili r410 i po jakiś 2 miesiącach zrobili ją na 460, efekt 2l spalanie w dół i moc odczuwalnie na plus


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: