Z jakiego rynku auto? Oficjalnie od 2001 w UE obiwiazywała norma E3. Chyba, że rozeszło sie o miesiące. Tak czy siak tez PDE. Na zwyklych pompach w 124 byly 360 i 400.
420 miały wtryski PDE i HPI. HPI odznaczało się przeważnie czerwonym wypełnieniem zera w emblemacie oznaczającym moc na przedniej atrapie, HPI wychodziło od 2003 roku. Oba fabrycznie wychodziły Euro 3. Miałem 420 PDE z 2000 roku i była EURO 3.
Euro 2 były na rzędowej pompie wtryskowej i nie było wariantu 420 jeżeli chodzi o model 124, tylko 400 i chyba jeśli się nie mylę to 360.
HPI były dostępne od 2001 roku, ale to i tak z normą Euro3.
5eba jak masz VIN to podeślij na priv to ogarnę co i jak.
Nie zgodzę się z tym że HPI było od 2001,
w 2001 to weszła 420 PDE tylko nie wiem czy od razu E3 czy najpierw E2 (pierwsze PDE zadebiutowało w 1998 w 114, 340KM i 380KM).
HPI jest tj. pisze VeRay, od 2003 r. (również montowane w 440KM i 470KM ze słynnym Turbocompound)
Nie zgodzę się z tym że HPI było od 2001,
w 2001 to weszła 420 PDE tylko nie wiem czy od razu E3 czy najpierw E2 (pierwsze PDE zadebiutowało w 1998 w 114, 340KM i 380KM).
HPI jest tj. pisze VeRay, od 2003 r. (również montowane w 440KM i 470KM ze słynnym Turbocompound)
Sugeruję się m.in. tym zapisem, ale i przeglądając aukcje trafiałem na HPI z lat 2001-2002.
W takim razie w jakich latach produkowane były 420 PDE? (razem na pewno nie były produkowane)
W tym artykule nie jest podane kiedy silnik zadebiutował w ciężarówkach, możliwe że był montowany od 2001 np. łodziach, co do ogłoszeń to bym nie zwracał uwagi ponieważ często zdarzają się błędy.
Jak będę miał chwilę czasu to przejrzę Trajlery z lat 2001-2003 to może coś znajdę na temat HPI
420 PDE były wypuszczane w 98 roku z normą EURO 2, silniki DSC 12 05. Najstarszy samochód 420 na PDE jaki odszukałem jest z maja 99 roku z silnikiem DC 12 01 L01. Według informacji z google już spełniał normę EURO3.
Nawiązując do wspomnianych 360 i 400. Oba silniki to E2 na rzędowej pompie wtryskowej, z tą różnicą, że 400 ma sterowanie EDC, a 360 mechaniczne ("gaz" na linkę).
420 spotykałem w pojazdach z końcówki lat 90, ale czy to były fabryczne wypusty, czy jakieś przekładki - nie wiem. Pewne jest, że PDE zadebiutowało prędzej niż HPI. Wydaje mi się, że zmiana PDE/HPI była w 2003r.
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 11 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę