Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 lis 2017, 22:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2017, 9:26
Posty: 22
Samochód: MAN TGA
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Witam.
Jest wiele tematów na ten temat ale nigdzie nie uzyskałem pomocy.

Otóż nie przelewa się paliwo z dużego zbiornika do małego. Scania pobiera paliwo z małego zbiornika (prawa strona) a w dużym cały czas jest pełno.
Przewód łączący oba zbiorniki drożny.
Przepychałem powietrzem paliwo z jednego do drugiego z myślą że może w tym dolnym przewodzie jest jakaś bańka powietrza ale dalej nic.
Odpowietrzniki obu zbiorników drożne.
Co może być? :(


Post Wysłano: 17 lis 2017, 23:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

Odkręcić przewod łączący zbiorniki dmuchnąć powietrzem, odkręcić zaworki czy działają prawidłowo. Zawsze można dmuchnąć w zaworek powietrzem. Tam nie ma żadnej filozofii..


Post Wysłano: 18 lis 2017, 12:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2017, 9:26
Posty: 22
Samochód: MAN TGA
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Wiem że nie ma filozofii ale już tego próbowałem i nic. Próbowałem wszystkiego i nic.


Post Wysłano: 18 lis 2017, 13:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Korki szczelne?

Zamień miejscami na próbę.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 18 lis 2017, 15:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

Spróbuj dmuchnąć powietrzem przez odpowietrznik na zbiorniku. Ale musisz popuścić korek( jak tego nie zrobisz może się zbiornik powiekszyc). Nie raz miałem taki problem w Scanii czy to 4 czy R i zawsze wystarczyło odkręcić przewod łączący, dmuchnąć i się przelewało. Jeżeli z zawroka na odkręconym przewodzie leci ropa to musi przelać nie ma bata.


Post Wysłano: 18 lis 2017, 17:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2017, 9:26
Posty: 22
Samochód: MAN TGA
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Korki, jak dmucham powietrzem przez odpowietrznik, to słychać że powietrze nimi leci. Czyli nie za bardzo są szczelne. Podłączyłem dziś przewód od sprężarki do odpowietrznika na 15 min i w końcu zaczęło się przelewać. Zobaczymy jak będzie dalej.

Dziękuję Panowie za pomoc :D


Post Wysłano: 18 lis 2017, 21:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

Teraz powinno już być ok, choć są szanse, że jest coś w zbiorniku i może zatykać przepływ. Miejmy nadzieję, że będzie wszystko w porządku.


Post Wysłano: 19 lis 2017, 15:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2017, 9:26
Posty: 22
Samochód: MAN TGA
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Miejmy nadzieję :D
Jeszcze raz dzięki za pomoc i dobre słowo :D

Jeszcze jedno.
Ponoć jest różnica od którego zbiornika należy zacząć tankowanie aby uniknąć zapowietrzania się przewodu przelewowego.
Jak to z tym jest?


Post Wysłano: 25 lis 2017, 16:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

Raczej nie ma różnicy. Nigdy do tego nie przywiązywałem wagi i nigdy mi się nie zapowietrzył przepływ.


Post Wysłano: 25 lis 2017, 17:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

Nie ma znaczenia od którego zaczyna się tankowanie.


Post Wysłano: 27 lis 2017, 11:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2017, 9:26
Posty: 22
Samochód: MAN TGA
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Ok. Dziękuję bardzo za pomoc :D


Post Wysłano: 27 lis 2017, 15:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

A jednak w Manach czy Reanult T, naklejki są na zbiorniku, który ma być pierwszy atakowany.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 03 gru 2017, 9:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2009, 12:39
Posty: 409
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Wejherowo

W Scani też. Ale nigdy nie zauważyłem jakichkolwiek skutków ubocznych. Może ktoś mądrzejszy ode mnie ma jakąś teorie na ten temat?


Post Wysłano: 03 gru 2017, 23:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
A jednak w Manach czy Reanult T, naklejki są na zbiorniku, który ma być pierwszy atakowany.
Że co w Manie jest naklejka który bak zalewać pierwszy, to totalna bzdura
Oba zbiorniki są połączone dołem przewodem o średnicy około 2 cm oprócz tego oba zbiorniki posiadają zawór kulowy aby można było odłączyć drugi zbiornik

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 gru 2017, 23:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Niemniej jednak taka naklejka w tgxach jest, bynajmniej u mnie była


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 03 gru 2017, 23:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Proszę Panie magister-inżynier, bzdura :
https://otomotopl-imagestmp.akamaized.n ... rev001.jpg

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 03 gru 2017, 23:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Co nie zmienia faktu że nie ma znaczenia który bak zalejesz pierwszy bo i tak układ się nie zapowietrzy a paliwo i tak przeleci do drugiego baku

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 gru 2017, 8:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Tja...

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 22 gru 2017, 11:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2017, 9:26
Posty: 22
Samochód: MAN TGA
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Próbowałem zalewać zaczynając najpierw od jednego potem od drugiego i jest to samo :) Jednak przyczyną był zapowietrzony przewód łączący zbiorniki. Teraz jest ok bez względu od którego zacznę tankowanie :)


Post Wysłano: 22 gru 2017, 12:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

W Scanii przelew paliwa to pikuś. Dobrze, że dziala. Następnym razem będziesz wiedzial. (:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: