Cytuj:
Chwała jednak chłopakowi, że się zapytał, że przeczytał argumenty za i przeciw. Może ten "kubeł zimnej wody" uchroni Go przed założeniem tematu: "Poszedłem pod spedycję i plajtuję".
Dzieki Użytkownik za wytlumaczenie kwestii francuskich drog ! Sam pisalem ze sie nie znam i ze sie pytam zeby potem nie bylo "niepotrzebnej, kolejnej, szybkiej plajty". Dlatego nie rozumiem niektorych komentarzy. Nigdzie nie napisalem ze sie znam, ze n pewno otworze czy przy "zysku" 800€ ( przy czym jeszcze trzeba by bylo duzo odjac) na zestaw bym juz jutro otwieral firme transportowa. Tak samo napisalem ze nie znam sie na stawkach i dlatego zapytalem o to jak Wy oceniacie stawke 0,9 w takich warunkach jakie opisalem...
Ale z drugiej strony jestem niezmiernie wdzieczny kazdemy ktory napisal cos "glebszego" i poswiecil pare minut swojego czasu zeby mi cos opisac! Fajnie ze jednak wiekszosc komentarzy na cos opdowiada czy wnosi cos do "dyskusji".
Cytuj:
Cytuj:
Może pierwsze pytanie jaki należałoby zadać to: jaki masz budżet/ile kasy masz na start ?
Aha...no i dobra rada: musisz liczyć, że auto realnie jeździ 10 miesięcy w roku...
Budzet by sie znalazl jakis do 50k€.
A co do tych 10 miesiecy to dobra uwaga, dziekuje.
Cytuj:
Pewnie eksport i import sam byś musiał ogarnac.
Rozumiem ze chodzi o rozne papierki pozwolenia? Spedycja by mi pomogla. Ale tez dobry punkt o ktorym nowiciusze powinni wiedziec.
Cytuj:
I jeszcze koszt założenia działalności, wszystkie kwity potrzebne do transportu.
O tym akurat chyba troche cos wiem
licencja wspolnoty, certyfikat kompetencji itd.
Cytuj:
A gdzie Polska? Czemu żaden Niemiec albo Francuz nie chce się tego podjąć? Nie dziwię się, że nas potem nie lubią jak im się panoszymy na podwórku.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Chcieli Unie maja unie
zasypuja nas kauflandami, lidlami, aldikami, rossmanami, carrefourami, auchanami, mercedesami, manami, renaultami, firmy budowlane, maszyny budowlane... a jak polacy by mieli "zabrac" prace niemca to juz nie
Niby ma byc konwergencja, wszystcy w UE miec powoli taki sam standard zycia ale jednak nie kosztem Niemiec i Francji. Po to wzieli Polske, Rumunie, Bulgarie, kiedys Ukraine i moze nawet Turcje... Zeby miec tania sile robocza i rynek zbytu. Jak dla mnie, to nie ma sie co za bardzo przejmowac czy nas lubia czy nie dopoki polacy zachowuja sie jak normalni ludzie a nie jak polaczki.
Wedlug mnie Niemcy i Francja zyskaja wystarczajaco duzo dzieki UE
Ale zeby tutaj nie rozpetac politycznej debaty to dalej nie bede drazyc tematu
Cytuj:
0,9 za każdy przejechany kilometr.
tyle mam w kraju no i nie robię 3000 tygodniowo tylko 1200 .
przychodu netto mam połowę twojego.
viatola płacę 360 zł/ miesiąc.
policz moje koszty i swoje oraz zarobek mój i swój.
jak to wyliczysz to zobacz jaka masz "super"stawkę.
powodzenia.
Ciekawe, nie znam sie na stawkach ale jezeli faktycznie masz 0,90€/km po Polsce to pokazuje to jak "dobra" stawka jest ta mi zaproponowana.
Znasz moze srednie stawki dla Francji/Niemiec/Polski ? Jest moze jakas bezplatna gielda ale w miare wiarygodna?
Cytuj:
Zawsze może iść w Limited Edition.
Premiumka po ND / naczepa ze spedycji i kierowca z UA.
Pozyskiwanie paliwa, styl RO.
Dobre LingLongi i LANDEM !
Fajna masz fotke.
Wolalbym bez przekretow.
Cytuj:
Weź jeszcze pod uwagę kilka czynników.
Przy robocie na przerzutach po zachodzie jedno auto to generalnie zarzynanie się. Albo je po prostu stawiasz i kierowca idzie na wolne - czyli przy systemie 3/1, który jest najbardziej popularny przez 3 miesiące w roku nie zarabiasz, ale płacisz leasingi, podstawy itd. (a jeszcze dojdą Ci święta, więc nawet lepiej). Zatrudnisz 2 kierowców (założmy, że system 2/2), to płacisz 2 podstawy i mało wykorzystasz tą i tak słabą zachodnią stawke, wyślesz auto na zachód, przyciągniesz do Polski, porobisz trochę pustych kilometrów i ostatecznie się okaże, że większość kilometrów robisz nie za 0.9 tylko za 0.7 E/km. Więc w sumie najsensowniej od razu wziąc dwa klamoty, zatrudnić 3 kierowców i żonglować, tylko jak sam widzisz, trochę za słaba stawka
Dalej, nic nie napisałeś, czy robota jest w kółkach (czy masz ją tylko w jedną stronę), czy masz płatne za puste doloty, jak spedycja podchodzi do tematu kilometrów, czy je obcina, czy ich nie liczy z google maps najprostszą linią oporu.
Odnośnie kalkulacji, trochę ze spalaniem Ci poniosło, załóż sobie te 33 litry, nie sądze, żeby ci kierowca to średnio przekroczył
Do kosztów sobie dodaj minimum :
adblue,
parkingi płatne,
przedstawiciel na Francje,
maut Niemcy,
weź pod uwagę, że ciężarówka nie jeździ idealnie po trasie wytyczonej przez mapę,
ubezpieczenie policz sobie jakieś 10 tyś rocznie,
ktoś musi czas pracy rozliczać - jakieś 100 zł miesięcznie od kierowcy,
drobne pierdoły, oleje, płyny, żarówki,
jak będziesz jeździł przez Holandię (oszczędność na maucie), to policz 125E miesięcznie za winietę,
Przy tej stawce to nie inwestowałbym, wysokie ryzyko, niski zarobek.
Dzieki Ci bardzo. Cenne wskazowki bardzo jak na moja bardzo mala wiedze
Myslalem wlasnie tak jak piszesz ze najlepiej zatrudnic 2 kierowcow w systemie 2/2. Znam firmy czy kierowcow ktorzy dojezdzaja do tirow. Czyli myslalem ze byloby to wykonalne zeby ciezarowka nie wracala do Polski tylko pozostawala "na trasie". Ale to juz faktycznie lepiej rozlozyc koszt 3 kierowcow na 2 zestawy niz 2 na 2. Tylko ze ryzyko. Nie chcialem od razu brac nie wiadomo ilu kierowcow i tirow.
Robota jest w kolkach ale za dojazd czy doloty nie placa o ile dobrze pamietam. Najbardziej kosztowny by chyba byl dojazd do Niemiec a potem ciezarowka by juz zostawala praktycznie na/przy trasie. Tak to sobie wyobrazalem ale czy to realne to juz inna sprawa.
Co do podejscia obliczania km to dobre pytanie. Powinienem zaraz o to pytac i wiedziec a jendak...
Odnosnie spalania to widzisz jako pierwszy piszesz... wiedzialem ze troche zawyzam ( i nie wliczam wlasnie AdBlue) ale nie ze o tyle... a roznica 7 litrow na 100km to przy 12 000 km, 1000€ oszczednosci... a to juz powazna kwota...
Moge zapytac co masz na mysli piszac przedstawiciel na Francje?
Ubezpieczenie 10 tys zloty czy euro rocznie? I czy za tylko OC tylko AC? Co z NNW? Jak chce obliczyc w kalkulatorach jakis to trzeba miec juz dzialalnosc zarejestrowana itd...
I wielkie dzieki za reszte wymienionych kosztow ktorych nie uwzglednilem !
Twoj post jest duza pomoca.
P.S. Moge zapytac przy jakiej stawce ty bys sie skusil
?