Autor
Wiadomość
Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 06 wrz 2015, 9:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Właśnie też mam 2013, chyba wrzesień, czyli "ostatni z ostatnich".
Jest wcięcie na ten wylot webasto?

Jeszcze by mnie interesowały pokrowce na fotele i podłokietniki. Polecicie coś? Bo te też ponoć są inne, niż w starszych i wolałbym nie wyrzucić kasy.


Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 16 sty 2016, 18:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 cze 2009, 19:33
Posty: 1085
GG: 2300025
Samochód: 106.530 SC
Lokalizacja: ZSW, ZGL, ZS

Dywaniki mam. Potrzebowałbym teraz jakichś instrukcji, jak zdjąć plastiki deski, żeby wcisnąć pod nie nadmiar dywaników.

Ktoś wie, gdzie są śruby, zatrzaski, ile ich i ogólnie jakieś porady? Nie chciałbym nic ułamać, a przy moim szczęściu pewnie narobiłbym burdlu, gdybym się do tego zabrał na raz. :D


Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 18 sty 2016, 15:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2015, 14:06
Posty: 10

Poszukuję ciągnika siodłowego w cenie do 175 000 netto z roczników 2011/2012 w kabinie SSC ewentualnie rozważam też kandydaturę Scanii z tych samych roczników z normą E5. Zależy mi na dobrym stosunku ceny do jakości i dobrych cenach czesci wraz z serwisem. Jak to jest w DAFie jak wypada względem innych producentów np. Scanii jesli chodzi o awaryjność i ceny.


Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 22 sty 2016, 19:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Poszukuję ciągnika siodłowego w cenie do 175 000 netto z roczników 2011/2012 w kabinie SSC ewentualnie rozważam też kandydaturę Scanii z tych samych roczników z normą E5. Zależy mi na dobrym stosunku ceny do jakości i dobrych cenach czesci wraz z serwisem. Jak to jest w DAFie jak wypada względem innych producentów np. Scanii jesli chodzi o awaryjność i ceny.
Daf jest dość prostą i udaną konstrukcją a końcówka E5 w MXie super :) co do porównań o koszty ?? jak zawsze 90% zależy od tego co się działo z autem wcześniej i jak bardzo oszczędzali na serwisie 8)
w mojej ocenie do miliona są to auta bez awaryjne (drobiazgi czasem.....) a obsługa sprowadza się do wymiany olejów i filtrów i po pół bańki zestaw rolek paska dla spokojności :D i to cała filozofia dafa

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 23 sty 2016, 2:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
a obsługa sprowadza się do wymiany olejów i filtrów i po pół bańki zestaw rolek paska dla spokojności :D i to cała filozofia dafa
Z tego co wiem to tam są 2 paski i taka ciekawostka: koszt w serwisie za 2 komplety 3600 zł netto.


Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 23 sty 2016, 9:00

Nie raz wypowiadałem się w kwestii DAFa i osobiście uważam, że to bardzo wdzięczne auta. Mam tu na myśli "sto piątki". Stosunkowo niewiele elektroniki (w porównaniu do MB, Volvo), prosta konstrukcja. Owszem, wygląd nieco od siekiery, ale daje się to zaakceptować.
Jeśli miałabym wchodzić w transport mając ileś tam na start, z pewnością brałbym wersję ATe, z 460 konnym silnikiem, MX-em, w manualu. Może i nie byłby to SSC, ale na pojedynczą obsadę SC na kraj jest aż nadto, z kolei na międzynarodówkę też daje radę.


Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 05 sty 2017, 18:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Jak rozróżnić wersję ATE od zwykłej z 2012 roku? Bo handlarze masowo oklejają w znaczki ATE.


Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 05 sty 2017, 19:13

Cytuj:
Jak rozróżnić wersję ATE od zwykłej z 2012 roku? Bo handlarze masowo oklejają w znaczki ATE.
Szerokie oparcia foteli. Lampy zespolone w błotnikach wyglądają tak, jak w TGX a przynajmniej bardzo podobnie.
Szerokie gumy mocujące nadkola. Same nadkola są lekko zaokrąglone w odniesieniu do starszych.
W SC spoiler dachowy nie jest podnoszony w całości, lecz tylko część (1/3) jest regulowana.
Reszty zmian w wyglądzie nie pamiętam.
A wszystkie wersje ATe w manualu miały skrzynie biegów 6-cio stopniowe. Zasłony oryginalnie w wersji ATe były w żółto-brązowym odcieniu, w zwykłej sto-piątce w takim szaro-popielatym.
W tym temacie masz typowego ATe w wersji SC i manualu.
[EDIT]
Poza tym wersja ATe też miała możliwość wyboru z blendą nad szybą lub bez. Do tego (o ile występowały) boczne obrysy przy moście mocowane były do nadkola a nie na dodatkowym, stalowym wsporniku. W wersji tej też spoiler dachowy był w dwóch wersjach regulacji: na korbkę bezstopniowo, lub na śruby w kilku pozycjach.


Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 06 sty 2017, 13:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Wszystko co opisałeś oznacza lifting Dafa we wrześniu 2012, co nie znaczy że jest to wersja ATE. Oglądałem Dafy na nowych nadkolach i fotelach i nigdzie nie miały oznaczenia ATE. Dlatego taka zagadka czy każdy po lifcie był już ATE.


Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 07 sty 2017, 19:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Wszystko co opisałeś oznacza lifting Dafa we wrześniu 2012, co nie znaczy że jest to wersja ATE. Oglądałem Dafy na nowych nadkolach i fotelach i nigdzie nie miały oznaczenia ATE. Dlatego taka zagadka czy każdy po lifcie był już ATE.
z sierpnia 12r (produkcja) posiada te wszystkie zmiany oprócz spojlera dachowego a nie ma znaczka ATe ale zespół napędowy już taki sam :) także były też tzw przejściówki tak samo jak kiedyś E3 z prostokątnymi lampami na początku produkcji

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 15 sie 2017, 19:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2017, 22:35
Posty: 85
Samochód: Man tgx

Ile wchodzi ADblue do Dafa105?
Mi jak zaleje pokazuje na wskaźniku równo połowę?
tankujecie na stacjach czy z bańki ?


Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 15 sie 2017, 19:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Zależy na jakich kołach, ale w standardzie wchodzi coś koło 100 l, w medze chyba 60 l


Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 16 sie 2017, 15:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cytuj:
Ile wchodzi ADblue do Dafa105?
Mi jak zaleje pokazuje na wskaźniku równo połowę?
tankujecie na stacjach czy z bańki ?
w standardzie = 60L

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 17 sie 2017, 13:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2017, 22:35
Posty: 85
Samochód: Man tgx

Jeszcze jedna adegnota.
Otóż gniazdo zapalniczki na 24 V z prawej strony przy nogach kierowcy jest węższe niż obok na 12 V.
Chciałem coś podłączyć na 24V pod zapalniczkę a tu zonk.
Mniejszą wtyczkę zmienić ? może są jakieś przejściówki.
Pierwszo widzę takie coś.


Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 17 sie 2017, 14:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Są do kupienia przejściówki z małej wtyczki na dużą

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 17 sie 2017, 15:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Ja osobiście wolałbym kupić nowe gniazdo na duży wtyk . Kosztuje pewnie tyle co przejściówka . A żeby to wymienić wcale nie ma tak dużo roboty .

_________________
DAF 95XF 430


Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 17 sie 2017, 15:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
w standardzie = 60L
No to w takim razie mam niestandardowy zbiornik = 100l


Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 17 sie 2017, 16:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Jak są dwa kotły to zawsze jest zbiornik ad blue. 100 l

_________________
DAF 95XF 430


Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 17 sie 2017, 22:37
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4159
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Cytuj:
Ja osobiście wolałbym kupić nowe gniazdo na duży wtyk . Kosztuje pewnie tyle co przejściówka . A żeby to wymienić wcale nie ma tak dużo roboty .
Ale w sumie po co zmieniać jak można tylko wsadzić przejściówkę i korzystać :) no ale każdy ma swoje metody. Ja np. mam dwa gniazda 24V. Jedno standardowe drugie to wąskie.
Cytuj:
Jak są dwa kotły to zawsze jest zbiornik ad blue. 100 l
A ja myślałem, że gdzieś w przedziale 70-80L jest.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Tytuł: Re: Daf XF 105
Post Wysłano: 18 sie 2017, 16:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2017, 22:35
Posty: 85
Samochód: Man tgx

Jeszcze małe pytanie jak unieść kabinę aby sprawdzić stan oleju?
Swoją drogą też ta miarka jest umiejscowiona gdzieś podobno podspodem?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: