Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 lut 2011, 15:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2011, 15:08
Posty: 10
GG: 0
Samochód: Scania

Witam.
Mam do kupienia w dobrych pieniądzach Scanie R480 Eur4 z 2007r skrzynia polautomat i chciałbym sie dowiedzieć od użytkowników jak najwięcej info o tym modelu. Najważniejsze to jak z paliwem i awaryjnością. Pytam bo w seri 4 z silnikami 470 te motory były wadliwe, widać było dużo ofert z zaznaczeniem "uszkodzony silnik". Czy w R-ce jest lepiej?


Post Wysłano: 27 lut 2011, 11:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2011, 15:08
Posty: 10
GG: 0
Samochód: Scania

Czyli nikt z tego portalu nie jeździ ani nie jeździł takim samochodem i nic o nim nie wie ?


Post Wysłano: 27 lut 2011, 23:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 paź 2008, 19:44
Posty: 5
GG: 0
Samochód: Daf LF Iveco EuroCargo
Lokalizacja: Suwałki

Ja akurat jezdziłęm Scania R480 ale manual z 2008 i musze przyznać, że nie mam zastrzeżeń. Jeżeli chodzi o spalanie to jak na taki dość spory silnik nie było źle. Generalnie wychodziło około 30l/100km. Silnik rzędowy 6-cylindrowy na dwóch turbinach z takimi miałem do czynienia. Jeżeli faktycznie masz okazje kupić za dobre pieniążki to warto. Euro 4 bez ADblue to mocny argument. Pozdrawiam


Post Wysłano: 28 lut 2011, 16:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2011, 15:08
Posty: 10
GG: 0
Samochód: Scania

Dzieki za odpowiedz :) Szczerze to tylko troche martwie się o ten automat, ale skuszę się pojeżdże troche i napisze co i jak :)


Post Wysłano: 01 mar 2011, 1:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

jezeli jest to skrzynia z serii 5 to mozesz miec problemy tzn nie z "automatem", a mechanicznymi bebechami tej skrzyni. Chyba ze cos juz bylo robione.


Post Wysłano: 04 mar 2011, 22:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

Cytuj:
Ja akurat jezdziłęm Scania R480 ale manual z 2008 i musze przyznać, że nie mam zastrzeżeń. Jeżeli chodzi o spalanie to jak na taki dość spory silnik nie było źle. Generalnie wychodziło około 30l/100km. Silnik rzędowy 6-cylindrowy na dwóch turbinach z takimi miałem do czynienia. Jeżeli faktycznie masz okazje kupić za dobre pieniążki to warto. Euro 4 bez ADblue to mocny argument. Pozdrawiam
Kolego napisz z jakim tonażem i po jakich trasach takie spalanie, bo 30 litrów to mało mówi.


Post Wysłano: 20 mar 2011, 12:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2011, 15:08
Posty: 10
GG: 0
Samochód: Scania

No więc chciałbym zakończyć temat. Wybór padł na Scanie r R420 topline w wersji z manualem. Narazie zrobiła 3 trasy. Spalanie? Trasa na Słowacje w 1 strone jakies 12t z powrotem 16t Sam byłem zaskoczony komputer pokazał 25,5l za drugim razem 25,3. Jestem też pozytywnie zaskoczony tym że w aucie jest bardzo cicho jak na taką budę. Ogólnie narazie wszystko super :)


Post Wysłano: 31 maja 2011, 21:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 maja 2011, 18:27
Posty: 6
GG: 36122033
Samochód: R500
Lokalizacja: Espańa+TJE

Cytuj:
Witam.
Mam do kupienia w dobrych pieniądzach Scanie R480 Eur4 z 2007r skrzynia polautomat i chciałbym sie dowiedzieć od użytkowników jak najwięcej info o tym modelu. Najważniejsze to jak z paliwem i awaryjnością. Pytam bo w seri 4 z silnikami 470 te motory były wadliwe, widać było dużo ofert z zaznaczeniem "uszkodzony silnik". Czy w R-ce jest lepiej?
Nie rozumiem kolegi,pytasz o V8 480 a wspominasz o serii 4 z 470-mi wadliwymi.To dwie osobne bajki.Skakanki 470 to R6 silniki a nie V8,470 ma dwie turbinki i smiga jak petarda względem spalania.Nie wiem kto wystawił taką opinie że są psujne??Jeżeli chodzi o gulgoty V8 480,spala od 30-36l/100 w zależności od kapitana,ładunków,kierunku trasy.Średnio jak śmigałem V-ką paliła mi 34 za mojej kadencji-przewaga full ładunku i włochy.POzdr i nie motajcie silników.

_________________
od gulgotu V8 mam palpitacje -ta z fotki nie moja


Post Wysłano: 31 maja 2011, 21:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 gru 2007, 22:06
Posty: 21
GG: 7469391

Cytuj:
Nie rozumiem kolegi,pytasz o V8 480 a wspominasz o serii 4 z 470-mi wadliwymi.To dwie osobne bajki.Skakanki 470 to R6 silniki a nie V8,470 ma dwie turbinki i smiga jak petarda względem spalania.Nie wiem kto wystawił taką opinie że są psujne??Jeżeli chodzi o gulgoty V8 480,spala od 30-36l/100 w zależności od kapitana,ładunków,kierunku trasy.Średnio jak śmigałem V-ką paliła mi 34 za mojej kadencji-przewaga full ładunku i włochy.POzdr i nie motajcie silników.
Kolego chyba pomyliłeś silnik. 480 były "fałki" ale tylko w serii 4 a nie w R. Silniki 480 montowane w serii R to zwykła rzędówka z 2 turbinami. Mogę tylko to powiedzieć:
Cytuj:
POzdr i nie motajcie silników.

_________________
Pozdrawiam Morusek11


Post Wysłano: 01 lip 2011, 15:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lut 2007, 22:37
Posty: 48
Lokalizacja: Szwagrów

Czy są jakieś problemy z elektroniką albo osprzętem silnika? Bo kolega także rozważa zakup R480 E4 tylko ma pewne obawy. Czy ten filtr cząstek stałych stwarza jakieś problemy i jak się spisują te dwie turbiny?

_________________
Szerokości


Post Wysłano: 01 lip 2011, 20:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2010, 21:03
Posty: 3
GG: 15891130

Witam co do SCANIA R480 to mykałem taką z tatą Scania byłą w automacie biegi były w manetce przy kierownicy dwa do przodu i jeden do tyłu 1 do przodu zmieniał biegi szybciej i bardziej ekonomicznie, a 2 To ja go tak nazywałem na pokaz, Bo ciągną obroty niemal do końca zegara i gdy się depło to fajny odgłos dawała jak stara dobra V8. Co do stanu technicznego zawieszała się tylko pompka paliwa i nie wiem dlaczego ale najczęściej na wyjeździe z Patborga w stronę małej granicy ( Może nie chciała opuszczać Danni :P ) A ogulnie to polecam najlepsza ciężarówka jaką jechałem a przebyłem już europę Stralisem, Magnum, M.A.N'em TGA/TGL/F2000, i starym FH ale SCANIA w moim przypadku Highline bije je wszystkie na głowę.

Pozdrawiam BarTek


Post Wysłano: 02 lip 2011, 1:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lut 2007, 22:37
Posty: 48
Lokalizacja: Szwagrów

W Padborgu jak i całej Danii można spotkać więcej R480 jak R470. Głównie te pojazdy wożą zwierzynę i drób. Dlatego chciałem się upewnić bo jest to inna- bardziej zmodyfikowana konstrukcja jak R420.

_________________
Szerokości


Post Wysłano: 04 sty 2017, 10:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

a co powiecie czy wogole to sie zgadza 2008 r 480 r6 euro 5 ???

czy to sa duzo inne silniki ?? jakies awarie ?

bez adblue ?

w manualu ??


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: