Cytuj:
Przykładem załadunek tych kartonowych 6kątnych big bagów (zawsze zapominam jak się nazywają, chyba oktanbig czy coś takiego).
Octa kolego to z greckiego osiem
Octabiny wozimy cały czas z niemieckich chemparków (Bayer Krefeld, Leverkusen, Dormagen) i nigdy nie spinamy tego pasami. Choćby było i 26 palet (~24500kg). Jedyne zabezpieczenie jakiego wymagają to palety CP1 lub inne jednorazówki w liczbie dwóch lub trzech, które stawia się z tyłu ładunku na sztorc i dociąga do oktabinów dwoma pasami. To wszystko. Klienci by nie przyjęli towaru, gdybyśmy go gnietli pasami od góry. Poza tym to nie miałoby sensu, bo samego granulatu w oktabinie jest max do 3/4 jego wysokości. a reszta to świeże powietrze...
Cytuj:
i kazali maty i pasy zapinać....
Już chyba kiedyś o tym wspominałem. Przykład z pewnej firmy niemieckiej, dla której nasze dwa auta wożą towar do Polski.
Gdy zaczęli wysyłać swój towar (kieeedyś, lata temu) zawołali jakiegoś Jorga, czy innego Hansa z niemieckiej policji, aby ustalił im standardy zabezpieczania ładunku. Minęło wiele lat, technologia zabezpieczeń i transportu poszła do przodu, ale oni nadal kurczowo trzymają się co ów policjant im kiedyś zalecił.
i wyobraź sobie, że ładujesz ten swój towar, ale...
- musisz ładować prawą stroną
- na każdą paletę z towarem musisz położyć pustą europaletę
- na każde dwie palety musisz dać dwa pasy, z czego jeden musi zapinać się na lewej stronie, a drugi na prawej...
Ładujesz 26 palet. Musisz wrzucić z paleciary na pakę kolejne 26 pustych do zabezpieczenia, oraz przygotować 26 pasów... zasłona....
Nic, że masz nową naczepę z kodem XL, nic że masz deski po sam sufit. Tak im pokazano i już.