Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2015, 21:27
Posty: 11

Jestem posiadaczem Iveco daily 2,8TD z dość wysoką plandeką i kurnikiem.
Średnie spalanie jest na poziomie 15-18 l/100km
Planuję skrócić plandekę o około 0,5m, tak aby nie wystawała powyżej kurnika, czy owiewki.
Myślę też nad usunięciem kurnika i wstawieniem owiewki.
Czy takie zmiany będą miały istotny wpływ na spalanie?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...

Pewnie tak ale ekonomicznie może się nie opłacać. Hotele dla kierowcy do tanich nie należą a gdzieś spać przecież muszą...

/by papatalk

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Na moje to skróć plandekę żeby była równo z kurnikiem, szkoda wywalać sypialkę jak już jest. Co do spalania to 18l to mi TGL wciąga jak się ekonomicznie pojedzie, w jakiej kondycji masz wtryski???

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2015, 21:27
Posty: 11

Cytuj:
Pewnie tak ale ekonomicznie może się nie opłacać. Hotele dla kierowcy do tanich nie należą a gdzieś spać przecież muszą...

/by papatalk
Autem podróżują z reguły 2 lub trzy osoby na montaże domków, także wynajęcie noclegu tak czy inaczej jest koniecznością
Cytuj:
Na moje to skróć plandekę żeby była równo z kurnikiem, szkoda wywalać sypialkę jak już jest. Co do spalania to 18l to mi TGL wciąga jak się ekonomicznie pojedzie, w jakiej kondycji masz wtryski???
Auto w ogóle nie kopci i chyba wtryski są ok, ale powyżej 80km/h odgłos turbiny staję się dokuczliwy i być może tutaj trzeba się dopatrywać problemu. Na dniach się zabieram za auto i być może coś się wyjaśni.

Może jest na tym forum osoba, która będzie porównać różnicę w zużyciu paliwa z sypialką i bez.

Czy jest sens montować boczne spojlery na plandekę plandeka wystaje około 10cm z każej strony?

Zdjęcie auta:
Obrazek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...

Wywalenie kurnika i obniżenie plandeki bardzo wpłynie na poprawę spalania. Zwłaszcza w długich trasach. Bo jak jazda na miejscu to raczej nic nie pomoże z w/w.

/by papatalk

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2015, 21:27
Posty: 11

Cytuj:
Wywalenie kurnika i obniżenie plandeki bardzo wpłynie na poprawę spalania. Zwłaszcza w długich trasach. Bo jak jazda na miejscu to raczej nic nie pomoże z w/w.

/by papatalk
Skrócenie plandeki to mało kosztowny problem - w granicach 600zł
Natomiast kurnik to już zabawa ze wspawaniem elementu dachu, malowaniem, zakupem i montażem owiewki i tutaj mam już większe wątpliwości opłacalności zabiegu.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 871
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...

No to jedyne co w tym przypadku ja bym zrobił to plandeke obniżył do dachu kurnika a po bokach delikatne owiewki dorobił do szerokości plandeki. Ale to i tak kosmetyka bo kurnik największą robotę robi w tym aucie... Jak masz kogoś kto zna się na blacharce to spokojnie Ci usunie tą sypialke.

/by papatalk

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Co do auto to zaczął bym od zrobienia turbiny, diagnostyki auta, bo pali zdecydowanie za dużo. Z jakimi prędkościami porusza się auto jakie obroty ma przy 90 km/h może masz wolny most? Potem obniżył bym plandekę i jak koniecznie nie potrzebujesz kurnika to wstawił bym spojler i owiewki.
Co do spalania nie masz wycieków gdzieś, bo złożyłeś temat, w którym pisałeś, że masz nieoryginalny zbiornik.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2015, 21:27
Posty: 11

Cytuj:
Co do auto to zaczął bym od zrobienia turbiny, diagnostyki auta, bo pali zdecydowanie za dużo. Z jakimi prędkościami porusza się auto jakie obroty ma przy 90 km/h może masz wolny most? Potem obniżył bym plandekę i jak koniecznie nie potrzebujesz kurnika to wstawił bym spojler i owiewki.
Co do spalania nie masz wycieków gdzieś, bo złożyłeś temat, w którym pisałeś, że masz nieoryginalny zbiornik.
Wycieków na 100% nie ma
Most raczej standardowy i auto nie jedzie szybciej na pusto niż 110km/h (GPS) 2,8TD 125KM, a od 80 do 100km/h przyspiesza niewiele lepiej niż skład pociągu.
Obroty wydają się raczej niskie w stosunku do prędkości jazdy. Przy 100km/h raczej nie przekraczają 3tys/min


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Jak latasz takim żaglowcem po 110 to ile ma palić, jak pojedziesz 90km/h to możesz liczyć spalanie, takim autem jeździ się już prawie jak ciężarówka. A jak gps pokazuje 110km/h to na liczniku już pewnie ze 120 130 wiec musi swoje wziąć.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2015, 21:27
Posty: 11

Cytuj:
Jak latasz takim żaglowcem po 110 to ile ma palić, jak pojedziesz 90km/h to możesz liczyć spalanie, takim autem jeździ się już prawie jak ciężarówka. A jak gps pokazuje 110km/h to na liczniku już pewnie ze 120 130 wiec musi swoje wziąć.
Gdzie ja napisałem, że latam po 110?
Czy nie było by mądrzej mnie spytać ile licznik pokazuje zamiast bawić się w jasnowidza i wysnuwać błędne wnioski?
Akurat w tym aucie jest odwrotnie co do prędkości.
Buda już skrócona o 50cm, kurnik chyba się odklei i muszę jeszcze poszukać bocznych lotek. Plandeka ma szerokość 230cm i w na wysokości dachu wystaje poza obrys auta chyba ze 30cm. to chyba tez swoje robi.
Turbina sprawdzona i podobno są już jakieś luzy na niej, ale nie ma jeszcze z nią tragedii.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2010, 21:12
Posty: 131
Samochód: actros mp3
Lokalizacja: ~WLKP~

mi mascott 3.0 160, palił po 15l/100 km, bez plandeki. same burty i kuras do góry, towary w granicach 1t. w tą i spowrotem, dlaczego te auta tyle palą nie wiem. Zrobiłem kiedyś kółko 1000km, w paliwo poszło 800zł to za głowe się chwyciłem. Od razu wziąłem ducato, bo z paliwa bym nie wyszedł :mrgreen:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

ile ładujesz na ten pojazd?
bo tak " na oko" to paka ma ok.4,5 -5 metrów długości.
obojętnie co zrobisz to poniżej 15 l.nie będzie spalania.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 lut 2015, 21:27
Posty: 11

Cytuj:
ile ładujesz na ten pojazd?
bo tak " na oko" to paka ma ok.4,5 -5 metrów długości.
obojętnie co zrobisz to poniżej 15 l.nie będzie spalania.
1-3 Tony.
Paka ma 6,2m długości


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6304
Lokalizacja: Wrocław

kurnik jest bardzo niekorzystny z punktu widzenia aerodynamiki i spalanie rośnie dość mocno wraz z prędkością.
jest to problem jaki dotyka też kampery.
najpopularniejsza zabudowa kampera - alkowa przypominająca pojazd dostawczy z kurnikiem ma tą zaletę, że pozostała częśc pojazdu jest "schowania" za część przednią. kamper alkowa taki jak mój (24 lata, 2,5td, 3,5t) spala przy prędkości 80km/h poniżej 9l/100km, ale jadąc 115-120km/h przekracza już 14l/100km.

dla mnie to nie ma znaczenia, bo jeżdżę blisko (najdalej Niemcy) i zawiedzam - nie śpieszę się. ale zaczyna to być problemem, gdy ktoś chce jechać do Hiszpanii, Włoch i interesuje go jak najszybsze dojechanie.

dlatego też obecnym trendem jest zabudowa half-integral http://www.camprest.com/pl/rodzaje-kamperow pozwalająca na jazdę z prędkościami 130-150km/h po autostradzie z umiarkowanym zużyciem paliwa. kolega posiadający takiego kampera (cena w salonie około 300tyś zł) mówił o zużyciu do 10l/100km przy prędkości 140km/h. oczywiście obowiązkowo 6-cio biegowa skrzynia.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Ostatnio zmieniony 26 lut 2015, 7:33 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Cytuj:
ile ładujesz na ten pojazd?
bo tak " na oko" to paka ma ok.4,5 -5 metrów długości.
obojętnie co zrobisz to poniżej 15 l.nie będzie spalania.
1-3 Tony.
Paka ma 6,2m długości
jak sądzę pojazd ma dmc. 3,5 tony choć może mieć i 6,5 tony.
nie ma to jednak żadnego znaczenia dla spalania cudów nie ma taki"żagiel" z taką masą własną + ładunek swoje musi łyknąć.
podtrzymuje swoją opinię że nie zejdziesz poniżej 15 l i to jadąc z wiatrem na pusto.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 gru 2013, 16:08
Posty: 15
GG: 12063514
Lokalizacja: Lubno!

To są stare silniki jeszcze ze starych modeli dlatego tyle palą. Ja mam daily z 95r. 2.5TD 100km to mi pali 11l/100km przy jeździe 85km/h i średnio tona ładunku to już ma 2300rpm na ostatnim biegu.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2019, 17:05
Posty: 4
Samochód: Master IV blizniak

Cytuj:
Jestem posiadaczem Iveco daily 2,8TD z dość wysoką plandeką i kurnikiem.
Średnie spalanie jest na poziomie 15-18 l/100km
Planuję skrócić plandekę o około 0,5m, tak aby nie wystawała powyżej kurnika, czy owiewki.
Myślę też nad usunięciem kurnika i wstawieniem owiewki.
Czy takie zmiany będą miały istotny wpływ na spalanie?
A potem się dziwicie że wtryski padają przy 100 tyś....Dodam że 16 l to mnie ciężarówka paliła o ładowności 4 t.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: