Cytuj:
też czekam na tą odpowiedz a moja nie uwzględniała tego że zostałeś dowieziony do auta do F bo tego nie napisałeś wcześniej
a co do innych uwag to u ciebie tydzień to raz okres miedzy odpoczynkami tygodniowymi, a raz jak jest wygodniej,to od niedzieli 0.00
co do współpracy w kwestii zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdu i nowymi przepisami we F,to możesz się tym zająć na szerszą skale bo co mamy spać w hotelach jak można wyciągać tylko karty i wpisem manualnym dokumentować wykonanie odpoczynku poza pojazdem
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Podaj mi ten przykład że jak mi lepiej to tak to traktuje, zawsze opieram się na przepisie.
Tak więc powiedz mi choć jedno zdanie zgodne z przepisami co ma wspólnego jazda "na 10h" z odpoczynkiem tyg. Jak znajdziesz stawiam piwo marki fox
A o wpisach już dużo mówiłem i dalej powtórzę, Twój kolega dał się naciąć żeby w PL zapłacić za brak zaświadczenia albo po prostu źle udokumentował swoje aktywności.
Cytuj:
Krzysiek nie wiem o co chodzi z tymi odpoczynkami, że raz od niedzieli a innym razem jak wygodnie. Jak robię 45 h pauzy to chyba nie ma znaczenia kiedy i po tej przerwie dni pracy liczą mi się od początku.
Sent from my GT-I9100
Zależy czym dla Ciebie są te dni pracy ale mylisz się.
Co do poprzednich Twoich pytań to tak.
Z wydruku wynika że pewnie źle zrobiłeś wpis manualny
Cytuj:
Też mi się wydaje, że samemu bym to zrobił lepiej.
Jak teraz skończę kurs, to będę miał tydzień wolnego. Później wracam, wrzucam kartę do tacho i przy pytaniu czy to był koniec zmiany mam zaznaczyć, że "nie" i selektorem opisać co robiłem, tak?
Sent from my GT-I9100
Dokładnie, pewnie masz tacho które ma z 5lat. W nowszych jest to trochę inaczej i łatwiej chyba.
Cytuj:
Jak zaczynam pracę o 4.30 to jeśli wcześniejszy czas oznaczę jako pauza, to mogę normalnie jechać i nie będzie problemu że nie ma 9h przerwy. Dodam, że pracę zaczynam we Francji, czyli juz dzień wcześniej jesteśmy w trasie.
Dojazd musisz udokumentować do pojazdu i ile Ci zostanie "czasu pracy" tyle potem możesz pracować... Ale jeśli faktycznie wpiszesz sobie pauze to możesz zaraz pracować tylko musisz się wytłumaczyć że nie dojechałeś do auta tylko byłeś w pobliżu i na ten okres masz pauze, co jest nie zgodne bo nie miałeś.
Cytuj:
Skoro dzień wcześniej jesteś w trasie i jesteś wieziony to zaznaczasz ten okres czasu jako dyżur (od wyjazdu z bazy do dojazdu do samochodu, który stoi we Francji).
Cytuj:
Czyli ten okres 17h z wydruku można by tak właśnie zaznaczyć, ale kolega krzysiekjx1 pisał, że tak nie bardzo.
Sytuacja była taka, że wyjechaliśmy z PL ok. 21. Na miejscu byliśmy o 9.
Później czekaliśmy aż kierowcy zjadą z trasy. Chwila ogarniania spraw, rozpakowanie rzeczy w aucie i tak zlecialo. Włozyliśmy karty zeby był zapis o pauzie przed wyjazdem.
Sent from my GT-I9100
Tak tak... zaznacz sobie 17h dyspozycyjności a powodzenia przy kontroli... Nie każ mi liczyć ile to wyjdzie jak Ci sumują dwa dni "u nas", za granicą to nawet nie mówię.
Weź na tym wydruku opisz wszystko i wyrysuj sobie dojazd do samochodu (no chyba że potem zaraz jechałeś to tylko pauzę żebyś norm nie przekroczył) tak aby nie przekroczyć max czasów (jeśli znasz podstawy), a tak jak pisałem wcześniej wydruk będzie Twoim ratunkiem jeśli zmaściłeś wpis manualny.
Nie wiem, co jeszcze chcesz wiedzieć?
Cytuj:
jeśli kierowca chce jutro jechać o północy (00.05), a wyciągnął kartę 27.04.2014r. o 07.41 i od 28.04.2014 do 03.06.2014 miał chorobowe, to ja mu wypisuję dziś urlopówkę od tego 27.04.2014 do 04.06.2014 00.05 ?
No dobrze by było... Po to są te rubryki aby je zaznaczyć. Na czas chorobowego zaświadczenie z czasu chorobowego (ale fajnie napisałem). A gdy chorobowe się skończyło zaświadczenie od tego czasu do rozpoczęcia pracy z zaznaczeniem że kierowca odpoczywał. Czyli nie jedno zaświadczenie potrzeba że tak powiem.