Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 mar 2014, 14:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

Oświeć mnie gdzie, bo poza stwierdzeniem, że listwy są napędzane 3 siłownikami hydraulicznymi nic nie ma.

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Post Wysłano: 27 mar 2014, 18:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Załóżmy sa 24 listwy w pozycji przy samym końcu naczepy. Następnie jednocześnie cofa sie w stronę ciągnika co 3 listwa, potem kolejne do momentu aż wszystkie listwy zrobią około 30cm 'dziure' pomiędzy sobą a krancem naczepy. Następnie wszystkie listwy wracają jednocześnie do położenia poczatkowego. Tak odbywa sie rozladunek. Załadunek w odwrotnej kolejności.

Wysłane z mojego HaTeCeka

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 28 mar 2014, 11:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

Tak, to wiem, ale jak są napędzane te listwy?

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Post Wysłano: 28 mar 2014, 12:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Tak, to wiem, ale jak są napędzane te listwy?
Tak jak miałeś napisane wcześniej. Pod podłogą zamontowane są siłowniki hydrauliczne które poruszają listwami. Siłowniki napędzane są olejem z hydrauliki samochodu. Masz rozdzielacz w naczepie którym włączasz cały mechanizm i albo rozładunek albo załadunek ustawiasz.


Post Wysłano: 28 mar 2014, 13:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

Dzięki. Własnie nie wiedziałem jak jest rozwiązane zasilanie siłowników.

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Post Wysłano: 28 mar 2014, 20:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2010, 15:09
Posty: 135
GG: 5672017
Samochód: Man TGA

Cytuj:
Tak odbywa sie rozladunek. Załadunek w odwrotnej kolejności.
Jeżdżę już trochę z tą naczepą, ale nigdy nie przytrafiło mi się ładować czegoś za pomocą podłogi. Bynajmniej tutaj służy ona tylko i wyłącznie do rozładunku.
Załadunek wygląda zawsze w taki sposób:

http://i60.tinypic.com/2rgif50.jpg


Ostatnio zmieniony 28 mar 2014, 23:27 przez Marecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Zmniejsz rozmiar zdjęć, bo rozjeżdża forum.


Post Wysłano: 29 mar 2014, 0:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Jeżdżę już trochę z tą naczepą, ale nigdy nie przytrafiło mi się ładować czegoś za pomocą podłogi
A ja też jeździłem trochę z taką naczepą i często zdarzały mi się takie załadunki, m.in. makulatura i odpady z papieru w balach. Wtedy ściana zostaje z tyłu naczepy do załadunku.


Post Wysłano: 29 mar 2014, 1:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 sty 2011, 17:50
Posty: 237
GG: 636485
Samochód: FH12
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
Cytuj:
Jeżdżę już trochę z tą naczepą, ale nigdy nie przytrafiło mi się ładować czegoś za pomocą podłogi
m.in. makulatura i odpady z papieru w balach. Wtedy ściana zostaje z tyłu naczepy do załadunku.
albo chociazby palety


Post Wysłano: 30 mar 2014, 21:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

Wózek widłowy z paletą uszkodziłby listwy?


Post Wysłano: 30 mar 2014, 21:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Z tego co wiem są różne grubości listew montowanych na naczepach - chodzi mi o ściankę profilu z jakiego są wykonane listwy. Żeby jeździć po tym wózkiem widłowym musiały by być założone naprawdę grube listwy. Z reguły nie powinno się jeździć wózkiem tylko włączyć podłogę na wciąganie i układać palety na brzegu a ona je wciągnie.


Post Wysłano: 03 kwie 2014, 15:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2010, 15:09
Posty: 135
GG: 5672017
Samochód: Man TGA

To ja powiem tak, najwidoczniej te naczepy co się tutaj na Szwecji ciąga mają grube listwy..Bo wszystko jest ładowane za pomocą wózków widłowych..każda paleta, dosłownie każda paleta jest ładowana wózkiem. Czasami się zdarza, ale bardzo rzadko np wtedy jak w miejscu załadunku nie ma dużej fadromy i ładują małą przez tylne drzwi a nie górą.


Post Wysłano: 16 lis 2014, 21:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lis 2014, 21:23
Posty: 1
Samochód: Scania 144L 460 V8

Witam. Akurat pracuję z tego typu naczepą głównie wożę "biomasę" czyli zrąbkę leśną na opał, rzadziej trocinę a czasem też palety. Generalnie podczas załadunku palet wolę jeździć po naczepie małym paleciakiem i ustawiać je według swojego uznania. Tak samo podczas rozładunku paleciakiem podsuwam palety na koniec naczepy. Dlaczego ? Ze względu właśnie na nierówne listwy na podłodze (naczepa ma już kilka lat) palety podczas wsuwania i wysuwania lubią sie przekręcić i zablokować.


Post Wysłano: 19 lip 2016, 20:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Od wczoraj mam przyjemność, albo i nie przyjemność (okaże się po czasie), ciągać tego typu naczepę firmy Reisch (2015 r.) wyposażoną dodatkowo w szyny Joloda do przewozu papieru w rolach. Ale do rzeczy, pytanie do bardziej doświadczonych osób z tego typu pojazdami. Wysłali mnie dziś na załadunek złomu do Freiburga. Po przyjechaniu na miejsca okazało się, że są to dosyć spore elementy, pociętę, z ostrymi krawędziami. Woziłem ponad 2 lata złom, ale hakowcem, nigdy walkingfloor'em. Czy taki ładunek nadaje się do tego typu naczep? Według mnie nie bardzo, bo można uszkodzić zarówno podłogę, jak i boczne ściany podczas załadunku/rozładunku, gdy jakaś ostry element o coś zahaczy. Zgłosiłem temat do firmy, wysłałem fotki nich się martwią. Dodatkowo murzynkowi obsługującemu koparkę jak ładował wypadł jeden element z chwytaka i uderzył w boczną ścianę. :evil:

Obrazek

Obrazek


Post Wysłano: 19 lip 2016, 22:05
Awatar użytkownika

Moderator

Online

Online

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2136
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Później jak beda chcieli zaladowac Ci wlasnie ten papier w rolach to moga robic problemy ze wzgledu na jakies wlasnie male uszkodzenia przez ten zlom co moze skutkowac ze ten papier zostanie uszkodzony.

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 19 lip 2016, 22:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Mało widziałem, mało słyszałem, ale żeby ruchomą złom targać?? To raczej do tego nie służy.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 19 lip 2016, 22:20
Awatar użytkownika

Moderator

Online

Online

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2136
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Ostatnio rozmawialem z klientem to jego jedynym argumentem bylo to ze ma wieksza kubature i wiecej zabierze.

_________________
www.flickr.com/marekjastrzebski


Post Wysłano: 21 lip 2016, 16:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2638
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Na dłuzsza mete to rozwali sie naczepe w pół roku takiej roboty, ale pojedyncze strzaly przezyje, pół biedy jak fuchsem wpuszcza chwytak do naczepy i nad sama podloga otwiera, gorzej jakby z fadromy to szło :D no i tyłu trzeba pilnowac przy rozladunku zeby nie uszkodzic czegos kupą złomu w poblizu

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 21 lip 2016, 17:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Na dłuzsza mete to rozwali sie naczepe w pół roku takiej roboty, ale pojedyncze strzaly przezyje, pół biedy jak fuchsem wpuszcza chwytak do naczepy i nad sama podloga otwiera, gorzej jakby z fadromy to szło :D no i tyłu trzeba pilnowac przy rozladunku zeby nie uszkodzic czegos kupą złomu w poblizu

Właśnie delikatnie ładował koparką i przy samej podłodze puszczał, ale i tak po rozładunku miejscami podłoga i boczne ściany porysowane. To są sporadyczne tematy. 90% roboty to wyjazd z papierem w rolach i powrót z makulaturą do papierni albo śmieciami do spalarni.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 21 lip 2016, 20:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lip 2013, 18:49
Posty: 7

Sporo czasu ciągam już podłogę wiec sprawa ma się tak że ważną rzeczą jest jaką grubość desek masz na podłodze przy konfiguracji naczepy sie dostosowuje do ładunków jakie sie wozi. W Niemczech jest to często spotykane zjawisko że złom właśnie ciąga się podłogami. Moja naczepa którą obecnie ciagam też jest z Niemiec i woziła tylko złom. W wewnątrz na ścianach ma jakies niewielkie wgniecenia ale nie duże a na podłodze jakichś szczególnych znaków nie ma. Grunt przy transporcie złomu to rozgarnięty operator który to ładuje :]


Post Wysłano: 21 lip 2016, 21:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Na co zwrócić uwagę przy kupnie nie nowej ruchomej?? Knapen podobno pierwsza liga ale nie ma ramy i tu wg mnie wygrywa schmitz, schmitz w stosunku do atm ma tylne drzwi bardzo liche - walkliner - jakieś dziwne mocowania poprzeczek do scian - sam nie wiem ... a reisch ?? Stas ??

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: