Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 lut 2014, 22:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

Cytuj:
A co z kodem 95 ( kwalifikacją zawodową ) ?
Jeśli masz ten kod wpisany w prawko, to po kilku dniach od otrzymania nowego brytyjskiego prawka otrzymasz pocztą kartę DCPC. Kwalifikacja też jest wymienna. I za to nic nie płacisz.


Post Wysłano: 16 lut 2014, 4:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 wrz 2011, 5:04
Posty: 463
GG: 1
Samochód: Daihatsu Sirion
Lokalizacja: Glasgow

Cytuj:
Niestety nie mam pewności czy możesz od razu aplikować o kartę. Ja składałem wniosek osobiście w oddziele DVLA, i od razu z prawkiem złożyłem wniosek o kartę.
Aplikować można dopiero po 6 miesiącach rezydentury, ale wymienić można od ręki.
Cytuj:
Aha, dokumenty wysyłasz razem z wnioskiem. Przez ten czas jesteś bez prawka, ale masz potwierdzenie z poczty o wysyłce do DVLA. Możesz jeździć, a w razi kontroli masz jakiś czas na przedstawienie dokumentów. Razem z prawkiem wysyłasz dowód osobisty lub paszport (polecam wysłać dowód).
To nie do końca tak. To znaczy w jego przypadku owszem, ale może ktoś to jeszcze będzie kiedyś czytał. Więc:

Jak się ma brytyjskie: Jeździć bez prawka można tu zawsze i wszędzie, po prostu jak będą chcieli, to mają prawo zażądać abyś się przespacerował do najbliższego komisariatu policji i pokazał.

Jak się ma polskie zarejestrowane w DVLA - jak powyżej.

Jak się ma polskie niezarejestrowane w DVLA: teoretycznie też można jeździć bez prawka, ale jesteś niesprawdzalny w bazie danych. Mogą (ale nie muszą) Cię zatrzymać podejrzewając jazdę bez uprawnień.

_________________
Tak lubię: http://youtu.be/R15gD35BsiA

http://www.gazetae.com


Post Wysłano: 16 lut 2014, 11:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

Cytuj:
Aplikować można dopiero po 6 miesiącach rezydentury, ale wymienić można od ręki.
Nie rozumiem tego co napisałeś :( Jest wzmianka w aplikacji że możesz aplikować po 185 dniach od przyjazdu. A jakoś ja podałem 1 maja 2013 jako datę przyjazdu, składając wniosek pod koniec czerwca.


Post Wysłano: 17 lut 2014, 1:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 wrz 2011, 5:04
Posty: 463
GG: 1
Samochód: Daihatsu Sirion
Lokalizacja: Glasgow

Cytuj:
Cytuj:
Aplikować można dopiero po 6 miesiącach rezydentury, ale wymienić można od ręki.
Nie rozumiem tego co napisałeś :( Jest wzmianka w aplikacji że możesz aplikować po 185 dniach od przyjazdu. A jakoś ja podałem 1 maja 2013 jako datę przyjazdu, składając wniosek pod koniec czerwca.
Aplikować: wystąpić o wyrobienie karty do tachografu.
Wymienić: wymienić posiadaną polską na brytyjską.

_________________
Tak lubię: http://youtu.be/R15gD35BsiA

http://www.gazetae.com


Post Wysłano: 22 lut 2014, 15:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

Cześć.
Przyszło mi do głowy aby poruszyć temat zabezpieczenia ładunku w UK. Jakie macie doświadczenia w tej kwestii?


Post Wysłano: 22 lut 2014, 15:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 wrz 2011, 5:04
Posty: 463
GG: 1
Samochód: Daihatsu Sirion
Lokalizacja: Glasgow

Ja mam takie, że zawsze mówią "it will be all right" i że mają mnie za czubka że wszystko co tego wymaga przymocowuję porządnie.

W firmie w której pracowałem nie było jednego busa z nierozwaloną ścianką działową, bo oni zajeżdzali do firmy, otwierali tylne drzwi, ładowali paletę, zamykali i jechali - i przy pierwszym hamowaniu było BUM. Węgiel w workach wożą na flatbedach nieprzmocowany zupełnie...

Z drugiej strony jeździłem kiedyś w firmie wożącej szklane panele które łatwo się tłukły to po prostu ładowali zawsze 20% więcej (a i tak był w firmie busik który ekspresowo dowoził na te place budowy na których zabrakło).

Z drugiej strony dużo jest firm "oldskulowych" - flatbed, sheeting and roping - czyli platforma na której ładunek opakowujesz luźną plandeką i mocujesz go sznurami.

_________________
Tak lubię: http://youtu.be/R15gD35BsiA

http://www.gazetae.com


Post Wysłano: 11 paź 2015, 15:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2014, 8:52
Posty: 29
Samochód: Actros

Witam razem z kolega planujemy zmienić prace i zaatakować UK.
W związku z tym mamy kilka pytań, prosimy o odpowiedzi:

1. Czy dobrym okresem startu jest początek roku styczeń/luty?
2. Czy nie mając doświadczenia w pracy w UK, lepiej zacząć od solówki czy od razu zestaw?
3. W jaki sposób w ogłoszeniach o pracę określa się podwójną obsadę?
4. Czy jest jakiś przyzwoity słownik z określeniami typowymi dla pracy kierowcy?
5. Czy stawki podawane w ogłoszeniach są netto czy brutto?
6. Jaki rejon kraju jest najlepszy pod względem wynagrodzeń?
7. Jak wygląda wzór umowy o prace w charakterze kierowcy? Na co uważać przy jej podpisywaniu?


Post Wysłano: 14 paź 2015, 19:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 sty 2012, 14:06
Posty: 123
GG: 1
Samochód: DAF 105XF
Lokalizacja: Widnes

1. Nie. Styczeń i luty to najgorszy okres na przyjazd.
2. Zaczynać tam, gdzie dostaniesz pracę. Jak juz zarabiasz, to na spokojnie możesz szukać lepszej pracy.
3. Double manned, double manned team.
5. Brutto.


Post Wysłano: 17 paź 2015, 18:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2014, 8:52
Posty: 29
Samochód: Actros

Dzieki bardzo :)
Jesli ktos moglby jeszcze cos dodac odnosnie moich pytan to bylbym wdzieczny.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: