Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Nowa Scania XT

40TON.netKonektor5000.pl anteny CB radiaNaprawa foteli TIR



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 03 sty 2014, 14:27 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 03 sty 2014, 14:00
Posty: 5
Witam,
Chciałbym sie dowiedzieć jak wygląda sprawa z uzyskaniem licencji transportowej ,nie posiadam certyfikatu kompetencji zawodowych.Od 5 lat jestem kierowca jeżdżącym na trasach międzynarodowych ,przez cały ten czas pracuje dla jednej firmy ,która to własnie ona zaproponowała mi abym kupił własny samochód ,chodzi tutaj o solówke 7.5 lub 12 dmc i wykonywał dla nich przewozy międzynarodowe takie jakie wykonuje dotychczas z tym ,że na własnym rozrachunku.Temat ogólnie po wstępnych kalkulacjach jest bardzo dobry ,byłaby to praca z pierwszej ręki z fabryki skąd wychodzi towar ,więc wydaje mi się ,że nie ma co się zastanawiać tylko działać ;) stąd właśnie pytanie do osób które coś więcej wiedzą w tym temacie ,a wiem że są takie na tym forum ,choć jestem nowo zarejestrowanym użytkownikiem to naprawde od dość długiego czasu czytam forum jako gość ;)
Znalazłem firmy które zajmują się udzieleniem takiej licencji, może ktoś korzystał z takich usług ? to by było dla mnie chyba najlepsze rozwiązanie ,bo taka firma zajmuje sie kompleksowym załatwianiem formalności ,po wstępnej rozmowie telefonicznej z tym ,że Panem koszt takiej licencji to około 8000zł +1600zł za użyczenie certyfikatu(pół roczna opłata) oraz ewentualny koszt ubezpiecznia (około 800zł) aby ominąc wymagane ubezpiecznie majątkowe 9 tyś EUR.
Chciałem się zapytać czy to jest zgodne z prawem w taki sposób jak to opisałem wyżej i czy ogólnie warto by było w takie coś wchodzić czy może lepiej normalnie samemu załatwić licencje ,certyfikat ma mój znajomy także z użyczaniem nie byłoby problemu.
Prosiłbym was o jakieś opinie na ten temat jakie by było lepsze rozwiazanie dla początkującego przewoznika ,moja wiedza jest raczej minimalna w tych sprawach prawnych.
Sorry za tak rozległy opis ale chciałem przedstawić jak to się ma w mojej sytuacji i co byście radzili ,a może ktoś korzystał z takich usług i może podać sprawdzone namiary.
Pozdrawiam i dziękuje za wszelkie rady ;)


Ostatnio zmieniony 03 sty 2014, 14:31 przez Martinez, łącznie zmieniany 1 raz.
Link jest niepotrzebny. Jeszcze raz się pojawi a będzie to potraktowane jako reklama. Proszę korzystać konsekwentnie z polskich znaków diakrytycznych


Na górę
PostWysłano: 03 sty 2014, 20:03 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3425
Samochód: orange i grafitowy
zacznij od przeczytania ustawy o transporcie drogowym oraz aktualnie obowiązujących rozporządzeń unijnych 1071,1072.

zastanawia mnie cena za licencję 8 tyś.? jak będziesz miał komplet dokumentów to zdaje mi sie że zapłacisz połowę i będziesz miał własną - olej cwaniaków.

teraz jest okres zmian przepisów - ma byc zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.

w sprawie licencji międzynarodowej najlepiej zadzwoń do BOTM na Pańską w Warszawie lub do regionalnego stowarzyszenia przewoźników.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
PostWysłano: 04 sty 2014, 2:18 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 03 sty 2014, 14:00
Posty: 5
Czyli po zmianie przepisów zamiast licencji wystarczyłoby zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego? czy może nowe przepisy utrudnią dostęp do licencji poprzez udzielenie takiego zezwolenia?
No utrudnić jak utrudnić ,bardziej chodzi pewnie tutaj o dodatkowe koszta które trzeba będzie ponieść...


Na górę
PostWysłano: 04 sty 2014, 9:25 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3425
Samochód: orange i grafitowy
tak w/g nowych przepisów to zezwolenie ma być podstawowym dokumentem jednak tak naprawdę nikt nie wie jak to będzie.
osobiście jeszcze nic nie załatwiałem po zmianach i szczerze mówiąc nie bardzo mi sie chce w tym babrać.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
PostWysłano: 04 sty 2014, 11:24 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 03 sty 2014, 14:00
Posty: 5
Według informacji na stronie BOTM te przepisy już obowiązują od sierpnia 2013 ,koszt takiego zezwolenia to 1000zł i wydaje go Starostwo ,później z takim zezwoleniem możemy się ubiegać o licencje wspólnotową która kosztuje 4000zł + 440zł za każdy kolejny wypis.

Generalnie jeśli chodzi o jedno auto to mam rozumieć ,że takiego wypisu nie będę potrzebował?

Panowie jeszcze chciałem się zapytać jak to będzie wyglądało z kolejnością.Punkt pierwszy otwieram działalność ,następnie kupuje auto i pod te auto które będzie stało pod płotem ubiegam się o licencje? czyli +/- miesiąc samochód będzie musiał stać?


Na górę
PostWysłano: 04 sty 2014, 12:04 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3425
Samochód: orange i grafitowy
Przemek_89 pisze:
Według informacji na stronie BOTM te przepisy już obowiązują od sierpnia 2013 ,koszt takiego zezwolenia to 1000zł i wydaje go Starostwo ,później z takim zezwoleniem możemy się ubiegać o licencje wspólnotową która kosztuje 4000zł + 440zł za każdy kolejny wypis.

Generalnie jeśli chodzi o jedno auto to mam rozumieć ,że takiego wypisu nie będę potrzebował?



nie ma znaczenia czy masz jeden pojazd czy sto przepisy są jednakowe dla wszystkich.

Przemek_89 pisze:
Panowie jeszcze chciałem się zapytać jak to będzie wyglądało z kolejnością.Punkt pierwszy otwieram działalność ,następnie kupuje auto i pod te auto które będzie stało pod płotem ubiegam się o licencje? czyli +/- miesiąc samochód będzie musiał stać?


otwierasz działalność uzyskujesz nr nip, regon, kupujesz pojazd i przerejestrowujesz na siebie, składasz dokumenty do starostwa w tym, także certyfikat kompetencji oraz potwierdzenie sytuacji finansowej, wypełniasz dokumenty potrzebne do uzyskania zezwolenia oraz wnosisz opłatę i czekasz aż dostaniesz papiery. potem lecisz do BOTM by uzyskać licencję wspólnotową i znów czekasz oczywiście po wpłaceniu kasy, ale mając zezwolenie ze starostwa może już jeździć po kraju.
jak już uda ci się pojechać to potem składasz pierwszą fakturę i znów czekasz na pieniążki, aż łaskawie spedycja zapłaci.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
PostWysłano: 06 sty 2014, 9:44 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 sty 2014, 10:40
Posty: 14
GG: 3771559
Lokalizacja: rzeszów
Przemek_89 pisze:
Witam,
Chciałbym sie dowiedzieć jak wygląda sprawa z uzyskaniem licencji transportowej ,nie posiadam certyfikatu kompetencji zawodowych.Od 5 lat jestem kierowca jeżdżącym na trasach międzynarodowych ,przez cały ten czas pracuje dla jednej firmy ,która to własnie ona zaproponowała mi abym kupił własny samochód ,chodzi tutaj o solówke 7.5 lub 12 dmc i wykonywał dla nich przewozy międzynarodowe takie jakie wykonuje dotychczas z tym ,że na własnym rozrachunku.Temat ogólnie po wstępnych kalkulacjach jest bardzo dobry ,byłaby to praca z pierwszej ręki z fabryki skąd wychodzi towar ,więc wydaje mi się ,że nie ma co się zastanawiać tylko działać ;) stąd właśnie pytanie do osób które coś więcej wiedzą w tym temacie ,a wiem że są takie na tym forum ,choć jestem nowo zarejestrowanym użytkownikiem to naprawde od dość długiego czasu czytam forum jako gość ;)
Znalazłem firmy które zajmują się udzieleniem takiej licencji, może ktoś korzystał z takich usług ? to by było dla mnie chyba najlepsze rozwiązanie ,bo taka firma zajmuje sie kompleksowym załatwianiem formalności ,po wstępnej rozmowie telefonicznej z tym ,że Panem koszt takiej licencji to około 8000zł +1600zł za użyczenie certyfikatu(pół roczna opłata) oraz ewentualny koszt ubezpiecznia (około 800zł) aby ominąc wymagane ubezpiecznie majątkowe 9 tyś EUR.
Chciałem się zapytać czy to jest zgodne z prawem w taki sposób jak to opisałem wyżej i czy ogólnie warto by było w takie coś wchodzić czy może lepiej normalnie samemu załatwić licencje ,certyfikat ma mój znajomy także z użyczaniem nie byłoby problemu.
Prosiłbym was o jakieś opinie na ten temat jakie by było lepsze rozwiazanie dla początkującego przewoznika ,moja wiedza jest raczej minimalna w tych sprawach prawnych.
Sorry za tak rozległy opis ale chciałem przedstawić jak to się ma w mojej sytuacji i co byście radzili ,a może ktoś korzystał z takich usług i może podać sprawdzone namiary.
Pozdrawiam i dziękuje za wszelkie rady ;)



Witam. W chwili obecnej przed uzyskaniem licencji musisz postarać się o zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego. Koszt 1000zł. Dokument wydawany jest bezterminowo. Możesz go zrobić w starostwie bądź w BOTM. Teraz pozostaje kwestia czy chcesz jeździć w kraju czy transport międzynarodowy.
Koszt licncji kraj to 1000zł. Międzynarodówka to 4000zł + 440zł każdy wypis.


Ostatnio zmieniony 06 sty 2014, 9:51 przez Martinez, łącznie zmieniany 1 raz.
Reklama. Numer telefonu usunięty.


Na górę
PostWysłano: 06 sty 2014, 13:31 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 03 sty 2014, 14:00
Posty: 5
W moim przypadku będzie to międzynarodówka i będę potrzebował samą licencje bez wypisu? skoro bede posługiwał się tylko jednym autem.

Dziękuje za odpowiedzi ,już mniej więcej wiem za co się zabrać ;)


Na górę
PostWysłano: 06 sty 2014, 14:25 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 sty 2014, 10:40
Posty: 14
GG: 3771559
Lokalizacja: rzeszów
Przemek_89 pisze:
W moim przypadku będzie to międzynarodówka i będę potrzebował samą licencje bez wypisu? skoro bede posługiwał się tylko jednym autem.

Dziękuje za odpowiedzi ,już mniej więcej wiem za co się zabrać ;)




To znaczy,że bedziesz potrzebował jeden wypis. Licencja jest dokumentem, który znajduje się w siedzibie.
Czyli koszt to 4000zł + 440 + 1000zł plus zabezpieczenie finansowe i koszty związane z umową z osobą z certyfikatem. Jeśli jesteś zainteresowany jestem w stanie pomóc w tych wszystkich formalnościach tj. od umowy z osobą zarządzającą oraz załatwieniem rzeczy w BOTM


Na górę
PostWysłano: 06 sty 2014, 15:07 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 03 sty 2014, 14:00
Posty: 5
infotrans24 jak możesz to wyślij mi swoje namiary na priv.


Na górę
PostWysłano: 06 sty 2014, 17:46 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 27 lut 2013, 22:56
Posty: 2
GG: 3381213
Samochód: volov fh
a czy to prawda ze zamiast zabezpieczenia 9.000 euro mozna wykupic jakies ubezpieczenie za bodajże 1000zl? slyszalem cos takiego i niewiem czy to prawda


Na górę
PostWysłano: 06 sty 2014, 18:15 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3425
Samochód: orange i grafitowy
mniamniam pisze:
a czy to prawda ze zamiast zabezpieczenia 9.000 euro mozna wykupic jakies ubezpieczenie za bodajże 1000zl? slyszalem cos takiego i niewiem czy to prawda

można wykupić.
ceny z ofert internetowych są od 500 zł za pierwszy pojazd, kolejne taniej.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
PostWysłano: 06 sty 2014, 18:23 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 sty 2014, 10:40
Posty: 14
GG: 3771559
Lokalizacja: rzeszów
Tak. To prawda. Cena za 1 pojazd to około 500zł, a każdy kolejny ok.300zł.


Na górę
PostWysłano: 03 lut 2014, 16:52 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 cze 2010, 21:12
Posty: 133
Samochód: TGA 18:440 hakówka
Lokalizacja: ~WLKP~
zzx pisze:
Przemek_89 pisze:
Według informacji na stronie BOTM te przepisy już obowiązują od sierpnia 2013 ,koszt takiego zezwolenia to 1000zł i wydaje go Starostwo ,później z takim zezwoleniem możemy się ubiegać o licencje wspólnotową która kosztuje 4000zł + 440zł za każdy kolejny wypis.

Generalnie jeśli chodzi o jedno auto to mam rozumieć ,że takiego wypisu nie będę potrzebował?



nie ma znaczenia czy masz jeden pojazd czy sto przepisy są jednakowe dla wszystkich.

Przemek_89 pisze:
Panowie jeszcze chciałem się zapytać jak to będzie wyglądało z kolejnością.Punkt pierwszy otwieram działalność ,następnie kupuje auto i pod te auto które będzie stało pod płotem ubiegam się o licencje? czyli +/- miesiąc samochód będzie musiał stać?


otwierasz działalność uzyskujesz nr nip, regon, kupujesz pojazd i przerejestrowujesz na siebie, składasz dokumenty do starostwa w tym, także certyfikat kompetencji oraz potwierdzenie sytuacji finansowej, wypełniasz dokumenty potrzebne do uzyskania zezwolenia oraz wnosisz opłatę i czekasz aż dostaniesz papiery. potem lecisz do BOTM by uzyskać licencję wspólnotową i znów czekasz oczywiście po wpłaceniu kasy, ale mając zezwolenie ze starostwa może już jeździć po kraju.
jak już uda ci się pojechać to potem składasz pierwszą fakturę i znów czekasz na pieniążki, aż łaskawie spedycja zapłaci.


A jak to jest z licencją na kraj. Jeżeli złoże wszystkie potrzebne dokumenty w starostwie, wpłacę pieniądze itd.
starostwo wyda mi zezwolenie (jak w przypadku licencji międzynarodowej) żebym mógł spokojnie poruszać się po kraju?


Na górę
PostWysłano: 03 lut 2014, 20:27 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3425
Samochód: orange i grafitowy
wszystkie potrzebne dokumenty są zapisane w ustawie - trzeba przeczytać.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
PostWysłano: 03 lut 2014, 20:47 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 cze 2010, 21:12
Posty: 133
Samochód: TGA 18:440 hakówka
Lokalizacja: ~WLKP~
zzx pisze:
wszystkie potrzebne dokumenty są zapisane w ustawie - trzeba przeczytać.


Nie zrozumiałeś mnie, chodzi mi o to że jak już złoże wszystkie potrzebne dokumenty w starostwie, uiszczę opłatę itd. muszę czekać za licencją, ale czy mogę już wtedy jeździć?


Na górę
PostWysłano: 03 lut 2014, 21:52 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3425
Samochód: orange i grafitowy
Atego1228 pisze:
zzx pisze:
wszystkie potrzebne dokumenty są zapisane w ustawie - trzeba przeczytać.


Nie zrozumiałeś mnie, chodzi mi o to że jak już złoże wszystkie potrzebne dokumenty w starostwie, uiszczę opłatę itd. muszę czekać za licencją, ale czy mogę już wtedy jeździć?

nie masz licencji i wypisów nie możesz jeździć jak będziesz miał komplet papierów to dopiero wtedy możesz zacząć swiadczyć usługi transportowe.
za brak dokumentu jest kara, podobnie jak za brak licencji - samo złożenie dokumentów nie jest jednoznaczne z wydaniem uprawnień.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
PostWysłano: 04 lut 2014, 12:18 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 sty 2014, 10:40
Posty: 14
GG: 3771559
Lokalizacja: rzeszów
Czas oczekiwania na zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika czyt. licencję to ustawowo 1 miesiąc. W praktyce to czas oczekiwania wynosi do jednego tygodnia. Zalezy jakie starostwo


Na górę
PostWysłano: 06 paź 2016, 11:43 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 675
Lokalizacja: Siedlce
Witajcie.

Panowie, sytuacja jak u kolegi, który założył temat. Pracowałem u swojego pracodawcy, teraz idę na swoje, pod jego spedycją i tu ważna rzecz. Mam zamiar wynajmować cały skład od niego.

W związku iż, jest koniec roku, a nie mam jeszcze KRS do dzisiaj (mija już 3 tydzień) to teraz obawiam się, że żeby wyrobić licencję itd. to zjedzie się do grudnia, a jak wiadomo w grudniu max pojeżdżę 3 tyg, a za samochód będę musiał płacić. Styczeń to też kiepski okres.

Teraz pojawił się problem. Że żeby wyrobić ten cały badziew to potrzebuję samochodu, a żebym mógł go wziąć, na potrzeby wyrobienia licencji to on u siebie musi go jakby wyrejestrować, i teraz pytania. Czy da się to jakoś załatwić, żebym nie płacił za wynajem samochodu (kupę siana) i się na niego patrzył? Jest jakaś możliwość, żeby mój szef go użytkował dopóki ja nie wyrobię licencji?

Ile mniej więcej mogę czekać na dokumenty licencję i zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego? Ustawowo jest to miesiąc, ale ciekawi mnie ile w praktyce to zajmuje.

Zastanawiam się czy nie lepiej poczekać do grudnia i w okresie 20.12-06.01 tego nie zrobić, bo wtedy bym się dogadał, żeby za wynajem nie płacić bo auto i tak będzie stało.


Na górę
PostWysłano: 06 paź 2016, 12:15 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 877
GG: 2291240
Samochód: HiWay, R420, R500, Actros MP4
Lokalizacja: Szczecin
2-3 tygodnie ja czkekałem i za pierwszym razem i ostatnio na wypis. Kiedyś słyszałem że niby można było zrobić licencję na osobówkę z hakiem ale nie wiem ile w tym prawdy...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy