Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 sty 2010, 8:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Co ja ci mam powiedziedz od pół roku tak jeżdżę bo nawet kalibracja poduszek komputerem nie pomogła i jest dobrze.
W volvie, dafie, iveco masz jeden czujnik po prawej stronie zamiast na środku mostu jak to w manie bywa i jakoś jeżdżą te samochody i się nic tam nie dzieje.
Dlatego trzeba połączyć obie strony lewą i prawą przewodem pneumatycznym aby z obu stron było takie same ciśnienie w poduszkach. Miałem tak jak wypoziomowałem pilotem to miałem mniej więcej równe ciśnienie w poduszkach z dwóch stron, po paru kilometrach jazdy robiło się tak że z jednej strony było powietrze w poduszkach a z drugiej było pusto w poduszkach jak samochód był pusty gdy załadowany był to jeszcze jakoś wszystko normalnie działało

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 sty 2010, 13:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Miałem tak jak wypoziomowałem pilotem to miałem mniej więcej równe ciśnienie w poduszkach z dwóch stron, po paru kilometrach jazdy robiło się tak że z jednej strony było powietrze w poduszkach a z drugiej było pusto w poduszkach jak samochód był pusty gdy załadowany był to jeszcze jakoś wszystko normalnie działało
Miałem taki sam przypadek w Renault Magnum. Co gorsza nikt nie zwrócił na to uwagi, dopiero po pewnym czasie, gdy pewnego dnia auto zapięło inną naczepę (normalnie jeździ z silosem) okazało się że górna część ściany przedniej wystaje za obrys auta ponad 15 cm. Jak się potem okazało przez ten niesprawny zawór poziomowania skrzywiła się rama i to dość znacznie (ok 8 cm różnicy między stronami).
Teraz jest połączone tak jak właśnie kolega MAN to opisał i nie ma z tym żadnych problemów.


Post Wysłano: 03 sty 2010, 23:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 paź 2008, 20:57
Posty: 85
GG: 0
Samochód: man

czyli tak obie strony do kupy i potem przy ekasie prawa lewa tez razem i elektryczny jeszcze musze kombinowac dopoki roboty nie ma dzieki bardzo :D


Post Wysłano: 05 sty 2010, 1:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
czyli tak obie strony do kupy i potem przy ekasie prawa lewa tez razem i elektryczny jeszcze musze kombinowac dopoki roboty nie ma dzieki bardzo :D
Sprawdz numer przewodu przy prawym czujniku i przy lewym czujnkiu i przy ecasie znajdzie te przewody odetnij przewód który wychodzi z ecasa do lewego czujnika i podłacz go do przewodu który idzie z ecasa do prawego czujnika w innym przypadku bedzie się paliła czerwona kontrolka od poziomowania gdy bedzie podłaczony tylko jeden czujnik od poziomowania

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 lis 2013, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2012, 17:57
Posty: 18

Witam odświeżam kotleta, w moim f2000 w trakcie jazdy po równej drodze potrafi opuścić prawą stronę i nie może się wypoziomować. Po kilku próbach normalnie się podnosi i problem ustępuje. Co może być tego przyczyną? Dodam że jest to Man 19.343 na BDF-ie, izoterma, ładunki 12 ton.


Post Wysłano: 01 gru 2013, 7:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Uszkodzony sensor.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 03 gru 2013, 19:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2012, 17:57
Posty: 18

Jaki sensor? To się dzieję tylko raz na jakiś czas.


Post Wysłano: 03 gru 2013, 19:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5882
Samochód: Volvo FH

Ten tzw poziomak. Jeden przy prawym kole, jeden przy lewym.
Odepnij kostkę raz od lewego raz od prawego, jeśli będzie poprawa to ten przy którym odpiąłeś będzie ugryziony.

Po wymianie niby trzeba robić kalibrację, ale nie zawsze.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 04 gru 2013, 11:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Czujnik poziomu obraca sie wokol osi krzyzaka ktory przykrecony jest do dzwigni i potem do osi pojazdu . Sprobuj poruszac nim delikatnie w lewo prawo ale w poziomie pojazdu ( zawsze sa jakies luzy ) , miej w tym czasie wlaczony zaplon . Jezeli ECAS zacznie zmieniac poziom to definitywnie oznacza usterke czujnika , jezeli poziom zostanie ten sam to czujnik nie powinien sprawiac problemu .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: