Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 maja 2013, 22:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Witam po podpięciu pod TGiksu Naczepy schmitz na wyświetlaczu zapalają się Komunikaty "ABS Trailer" i "Brake Trailer". Do tego świeci się żółta kontrolka ABS kontrolka od hamulców z wykrzyknikiem i czerwony trójkącik z wykrzyknikiem. W czym jest problem :?: naczepa hamuje normalnie a świeci się owe stado kontrolek :mrgreen:

_________________
MAN


Post Wysłano: 20 maja 2013, 22:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Sprawdź spiralę od ABSu tą, którą łączysz auto i naczepę taka duża okrągła wtyczka. Może z nią jest coś nie tak. U mnie tak się działo, a że ciągam wanienkę z podnoszoną ośką to przy skręcaniu i napięciu spirali ośka się opuszczała i podnosiła i masa błędów na wyświetlaczu. Sprawdź jeszcze wszystkie wtyczki od ABSu w naczepie przy tarczach może tam coś zaśniedziało i robi psikusy?


Post Wysłano: 20 maja 2013, 22:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Jakie osie SAF'a czy BPW ? Strzelam że czujnik na którymś z kół :)


Post Wysłano: 20 maja 2013, 23:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Oski Safa naczepa chodziła tylko 3 miesiące z autem bez ABS Premiumka, później stała prawie 2 lata. Ośka podnosi się po przekręceniu kluczyka :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 20 maja 2013, 23:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

W bpw sprawdzając czujniki podnosiliśmy koło i odczepialiśmy kostkę od czujnika i sprawdzając miernikiem impulsy (kręcąc kołem) dochodziliśmy do winowajcy.NA szybko możesz też podmienić kabel ebs z auta w którym działał (brak błędów)


Post Wysłano: 20 maja 2013, 23:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

U mnie też się podnosiła i opuszczała, ale podczas manewrowania dostawała małpiego rozumu przez spiralę. Tak jak wspomniał przedmówca sprawdź czujniki przy kołach Skoro stała 2 lata to mogło się coś zastać i teraz nie działa poprawnie. Może psiknięcie jakimś preparatem na zaśniedzenia i trochę szczotką drucianą i pomoże.


Post Wysłano: 20 maja 2013, 23:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ja nie podnoszę koł nie czyszczę wtyczek, przypinam komputer.... Naprawdę ułatwia prace i ogranicza koszty...

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 21 maja 2013, 8:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Łukaszu ty jesteś mechanikiem i masz odpowiedni sprzęt. Jeśli kto tego nie posiada to siłą rzeczy tego nie zrobi. Druga sprawa jest taka, że sebotrucker zapytał o problem i dzielimy się doświadczeniami i jak każdy poradził sobie we własnym zakresie. To co piszesz jest logiczne i jak najbardziej się z tym zgadzam - podłączyć komputer i wiadomo wszystko bez zbędnej roboty.


Post Wysłano: 22 maja 2013, 23:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Kabel ABS/EBS sprawdzony sprawny.
Przejście od kabla spiralnego do wtyczki od modulatora jest.
Czujniki ABS sprawne oba po 1769 ohm.
Podczas kręcenia kołem czujniki wytwarzają prąd zmienny.

Podmieniliśmy dzisiaj naczepy kolega podpiął moją pod Magnumkę i zapaliło mu się "IMO EBS defect".
Natomiast ja podpiąłem jego Frechauf i zapaliło mi się "TRAILER ABS" ok i kontrolka zgasła.
Wychodzi na to że problem tylko i wyłącznie z naczepą i w dodatku z samym modulatorem który po włączeniu zapłonu nie reaguje słychać tylko regularne cichutkie cykanie w modulatorze niczym zegarek :mrgreen:

_________________
MAN


Post Wysłano: 23 maja 2013, 0:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Czyli po sprawdzeniu wszystkie co proponowaliśmy masz odpowiedź. Wyrzuć ten modulator po co Ci abs, prawdziwy traker nie potrzebuje tych wszystkich systemów :D


Post Wysłano: 23 maja 2013, 19:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Podstawowe pytanie jaki tam jest zawór ?


Post Wysłano: 23 maja 2013, 20:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

knorr bremse :wink:
http://www.erentek.co.uk/parts/ecu_ebs.jpg
Dokładnie taki :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 23 maja 2013, 22:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Skoro to jest knorr g2 lub g 2.1 to ma taką przypadłość że jak zarejestruję usterkę wewnętrzną to pomimo poprawnego działania nie zgasi lampki sam , dopóki jej nie zgasisz komputerem .


Post Wysłano: 23 maja 2013, 23:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Ok dzięki kolego Dominik jutro jestem umówiony u komputerowca zobaczymy co z tego wyjdzie :)

_________________
MAN


Post Wysłano: 25 paź 2013, 22:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 mar 2011, 22:38
Posty: 9
GG: 1
Samochód: SCHMITZ
Lokalizacja: mazowieckie

Cytuj:
Skoro to jest knorr g2 lub g 2.1 to ma taką przypadłość że jak zarejestruję usterkę wewnętrzną to pomimo poprawnego działania nie zgasi lampki sam , dopóki jej nie zgasisz komputerem .
?????
Jeżeli jest to G2 to w przejściu w tryb awaryjny (nie uruchamia cewek przy właczeniu zapłonu) nie podniósł by osi...

_________________
ASO KNORR BREMSE WABCO HALDEX BPW SAF SCHMITZ
specjalizacja naczepy/przyczepy
naprawy od A do Z
diagnostyka oryginalnymi narzędziami KNORR BREMSE WABCO HALDEX, programowanie, osie podnoszone itd


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: