Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 sty 2013, 12:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2013, 12:40
Posty: 3
Samochód: MAN TGA 26360

Witam. Mam solówkę man tga 6x2 dł całkowita 10,8m i chciałbym kupic przyczepe wydawało mi sie to bardzo proste ale jak juz zacząłem szukac pojawiły sie pytania.Po pierwsze chciałbym kupic cos na zasadzie "tandemu" ale w solowce mam górny zaczep i niewiele moge znalezc czegos interesujacego z gornym zaczepem a znowu cos fajnego ma dolny zaczep i tak mysle czy mozna przerabiac czy wystarczy tylko dobry spawacz czy jakies certyfikaty i wogole?Teraz nastepne co do długosci poniewaz bym chciał przyczepe przejazdową a mam winde w solówce orginalna ZEPRO o dł ok 1,5m czyli musze brac krótką przyczepe mysle ze tyko ok 6m. Własnie nie wiem juz jak to zgrac zeby było dobrze i zeby jak najwiecej zaladowac.PROSZE ZORIENTOWANYCH W TEMACIE O POMOC bo jak to tej pory ciagałem tylko naczepy co do przyczep jestem zielony.


Ostatnio zmieniony 15 sty 2013, 10:03 przez Leszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Edytowałem nazwę tematu. Wstaw jeszcze znaki interpunkcyjne, bo nie da się tego czytać.


Post Wysłano: 12 sty 2013, 14:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5084
Samochód: orange i grafitowy

1.jak daleko od tyłu pojazdu masz belkę z zaczepem.
2. długość takiego zestawu to max 18,75.
3. w skandynawii są "popularne" przyczepy z dyszlem wysuwanym tylko na czas załadunków ( nie mylić z francuskimi przyczepami z obrotnicą i dyszlem hudraulicznym).
4.jak to ma być przyczepa z obrotnicą (preferowana) czy tandem? z dolnym sprzęgiem możesz mieć problem bo jest winda choć w holandii są przyczepy z obrotnica i dolnym sprzęgiem.
5. jaką masz na samochodzie zabudowę pewnie taką samą będziesz chciał mieć na przyczepie.

w mojej ocenie będziesz miał duży kłopot by cos takiego skompletować i na dokładę jak będziesz chciał mieć przejazdówkę to praktycznie niemożliwe(choć cuda się zdarzają).
nie ma pojazdów którymi da się załatwić wszystkie tematy i na coś trzeba się zdecydować.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 12 sty 2013, 16:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2013, 12:40
Posty: 3
Samochód: MAN TGA 26360

belka z zaczepem jest zaraz pod windą jakies 30 moze 40 cm od tyłu (tradycyjny zaczep pod przyczepę).Myslalem wlasnie o tandemie z rozsuwanym dyszlem na czas rozładunku (przeładunku).Zabudowa firanka zawieszenie w solowce mam pneumatyczne i musiało by byc takie samo w przyczepie do wyrownania poziomu na czas rozładunku bo solo jest na kolach 22,5.


Ostatnio zmieniony 13 sty 2013, 13:04 przez marcinos83, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 12 sty 2013, 22:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5084
Samochód: orange i grafitowy

to w ym rzypadku możesz tylko szukać przyczepy z górnym sprzęgiem i to rówineż może byc tandem. problemem będzie by miała wysuwany dyszel na naszym rynku bardzo rzadko spotykany model, a przeróbka chyba będzie kosztowna.
proponuję dać sobie spokój z szukaniem do tego samochodu przyczepy przejazdowej i kupić zwykłą z obrotnicą lub tandem do górnego sprzęgu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 14 sty 2013, 19:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

Kolego napisz jaką masz długosć paki na tym manie i nie możesz tak sobie strzelać że przyczepa 6M musisz wiedziec dokładnie jaka długosć podejdzie.Następna sprawa do że 80% tandemów jest z dolnym dyszlem, odradzam wynalazki typu regulowany dyszel.Ja mam 3 zestawy +przyczepy i jeden tandem wszystkie z windami.Jest opcja na dolny zaczep u ciebie ale do tego trzeba troche przeróbek i nie wiem czy to się opłaca,ponieważ trzeba założyć windę specjalną pod dolny sprzeg ona ma troche bardziej siłowniki schowane pod pakę no i belka sprzęgowa koszt ok 4000zł.Ja bardziej zadowolony jestem z tandemu ,mniej kłopotlliwa przy manewrowaniu niż przyczepa na obrotnicy.


Post Wysłano: 14 sty 2013, 21:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2013, 12:40
Posty: 3
Samochód: MAN TGA 26360

Długość paki jest 8,2m całe solo ma 10,8m (najdalsze punkty na pierwszym przeglądzie) chciałbym cos dobrac po prostu zeby zmiescic sie w wymiarach składu i uzyskac jak najwiecej miejsc paletowych.Nastawiam sie na szukanie tandemu (gorny zaczep) najlepiej by bylo gdyby był przejazdowy ale jak nie bedzie przejazdowki to trodno trzeba bedzie sobie radzic inaczej.Nie chciałbym przyczepy z obrotnicą bo przyznam sie nigdy nie jezdzilem takim sprzetem :) i dlatego wolałbym tandem zeby zaoszczedzic sobie czasu i dobrej zabawy ogladajacym mnie jak sie mecze pod rampą :lol: Oczywiscie wszystko jest do przejscia ale to juz ostatecznosc.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: