Strona 1 z 16 [ Posty: 301 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 516 Następna
Autor
Wiadomość
Tytuł: Opony do megi..
Post Wysłano: 28 sie 2012, 18:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Witam.
Panowie czy ktoś robił probe z zestawieniem rozmiarów opon w medze 315/70 przód i 295/60 tył , mowa oczywiście o ciągniku w którym obniżę przód na poduszce ?? Chodzi dokładnie o to czy ABS nie będzie pokazywał błędu z racji dużej różnicy średnicy koła miedzy osiami. Przy okazji na jakiś oponach jeździcie?? My z racji tego ze michelin na przód ( 315/60 ) kosztuje ponad 2k netto chcemy zrobić probe z 315/70 gdzie jest ogromny wybór producentów i ceny dużo niższe.


Ostatnio zmieniony 02 wrz 2016, 21:14 przez Bauer, łącznie zmieniany 1 raz.
Ortografia.


Post Wysłano: 28 sie 2012, 19:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Ja miałem 70tki na obu osiach. Po czym przód zmieniłem na 80tki. Przez ok 2 km komp pokazywał że oś nepędzana się ślizga i "puszczał" gaz. Potem wszystko się ułożyło, nic sie nie dzieje.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 28 sie 2012, 19:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

tak , ale między 315/70 - 315/80 nie ma aż tak dużej różnicy jak w moim przypadku. Dodam, że chodzi o FH z 2007r.


Post Wysłano: 28 sie 2012, 19:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Nikt na forum takiej "modernizacji raczej nie przeprowadzał. Ile teraz przełożenie opony? pogadaj z wulkanizatorem może wrzuci ci używki na próbę, lub pożycz od kogoś.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 28 sie 2012, 20:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Tak właśnie myślałem , założę na próbę jakieś używki i sprawdzę.


Post Wysłano: 28 sie 2012, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W TGA na przód założyłem 315/70 a tył jest 315/60 i wszystko śmiga bez problemu.
Na 60 strasznie tłucze na dziurach jak założysz 70 na przód komfort jazdy się poprawi :D

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 29 sie 2012, 13:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

W Stralisie mam 385/65 przód i tył 315/70 żadnych problemów z ABS/ASR...


Post Wysłano: 12 paź 2012, 19:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Panowie , co możecie polecić na oś prowadząca w rozmiarze 385/55R22.5??


Post Wysłano: 09 sty 2013, 21:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2013, 21:07
Posty: 17

Witam, u mnie w Volvie jest tak zrobione tutaj masz fotkę: http://imageshack.us/f/849/imag0096km.jpg/ Tylko że tego nie widać tak bo jest nie wypoziomowany (tył jest podniesiony, przód opuszczony) Volvo FH 480 2008r :)


Post Wysłano: 10 sty 2013, 0:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4061
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Po co mega jak takie laczki tam wkładacie?

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 13 sty 2013, 12:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2013, 21:07
Posty: 17

Z tyłu jest na zwykłych kołach (mega) żeby podeszło pod naczepę a z przodu zakładamy większe bo więcej wytrzymają, oczywiście jak ktoś jeździ na międzynarodówkę bo na nasze drogi to koleiny zjadą i lepiej założyć węższe i mniejsze. :)


Post Wysłano: 28 sty 2013, 22:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

Witam, mam 3 many tga low deck i na przodzie 315/70/22,5 tył 295/60/22,5, wypoziomowany na kompie i jest ok. większe opony na przodzie= większy przebieg i lepszy komfort jazdy!!! ostatni też założyłem "70" do premium dxi low deck i też nie ma problemu! :)


Post Wysłano: 29 sty 2013, 18:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Witam.
Już przełożyłem w dwóch autach prowadzące na "70" i faktycznie wszystko jest w porządku, powiedzcie mi tylko jaką markę zakładacie w tym rozmiarze na prowadzącą i czy w przepisach nie ma jakiegoś kruczka na temat takiej konfiguracji??


Post Wysłano: 29 sty 2013, 18:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

Witam, w manach ma continentale hsr 2, a premium matador silent, nie słyszałem aby przeisy
zabraniały takiej konfiguracji. :wink:


Post Wysłano: 31 sty 2013, 22:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 sty 2013, 21:07
Posty: 17

Ja mam Volva które miały wyjść na standardzie ale są z tyłu zmienione koła na 60tki i do tego duże zbiorniki więc ma to wygląd "ni mega ni standard" a o przepisach nie słyszałem żeby zabraniały zakładać większe opony...


Post Wysłano: 09 lut 2013, 14:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Panowie , orientuje się ktoś jaka muszę mieć felgę żeby założyć szerokie przody do chińczyka?? taka od naczepy podejdzie 11.75x22 ET120 ??


Post Wysłano: 10 lut 2013, 18:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

kolego jeśli chcesz na przód szerokie koła założyć, to żeby było to fachowo, ET powinno być 135, nie w każdym aucie ET 120 dobrze pasuje.


Post Wysłano: 10 lut 2013, 22:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Dzięki wielkie kolego...:)


Post Wysłano: 06 kwie 2013, 4:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Panowie , mógłby mi ktoś doradzić jakie oponki założyć na przód do cs. Chodzi mi o rozmiar 385/55R22.5 oczywiście prowadzące , nie mamy w firmie jeszcze takich opon na przodzie i chciałbym się poradzić.


Post Wysłano: 08 maja 2013, 22:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 776
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
kolego jeśli chcesz na przód szerokie koła założyć, to żeby było to fachowo, ET powinno być 135, nie w każdym aucie ET 120 dobrze pasuje.
generalnie tylko Scania ma kłopot z ET (lekko ociera i nie wszystkie) , naczepówka ET120 da radę, stosuje się je zamiennie. Oczywiście trzeba mieć baczenie :D na to aby zawór był bezpieczny ale w większości naczepówek ET120 zawór jest na zewnatrz a nie nad zaciskiem.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 16 [ Posty: 301 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 516 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: