Cytuj:
Nie wiem czy posiada EDC. Chciałbym też to wiedzieć. Nie wiem również czy jest to Euro 2 czy Euro 3
Model 94 220KM. Rocznik 1997. Czy to jest jedyny zawór z przewodem elektrycznym (przewód pojedyńczy czy wiązka przewodów?)
Jutro podniosę kabinę i będę szukał.
Jak ty nawet nie wiesz czy masz EDC czy nie to o czym my tu rozmawiamy??
Jak masz EDC to po przekreceniu kluczyka na desce rozdzielczej tam gdzie sa kontrolki powinna ci sie zapalic kontrolka EDC (chyba ze zarowka jest przepalona). Jak nie masz EDC to w tym samym miejscu znajduje sie kontrolka swiecy zarowej (taka spiralka). Obie te kontrolki maja kolor zolty.
Cytuj:
Raczej nie, sam miałem kiedyś ominięty/otwarty ten nieszczęsny EHAB w MANie gdyż rdzeń zaworu kleił się do cewki i zawór się czasami nie otwierał i był problem z odpaleniem silnika gdyż paliwo szło z powrotem do baku zamiast na pompę wtryskową.
Prędzej stawiam na przekaźnik jeśli to silnik z EDC przez to silnik dostaje cały czas zasilanie mimo wyłączenia prądu za pomocą kluczyka
EHAB to elektrozawór do którego jest przykręcone kilka rurek paliwowych, trzeba trochę czasu żeby to ogarnąć aby wiedzieć skąd i dokąd idzie paliwo przez te rurki
Mozna to bardzo latwo sprawdzic: wystarczy zbadac czy po wylaczeniu zaplonu z EDC z pinu 14 ginie napiecie 24V. Poza tym w Scanii zasilanie EHAB nie idzie przez przekaznik tylko bezposrednio z EDC. Sprawdzenie instalacji zajmuje 2 minuty. Ja jednak stawiam na EHAB. Dosc czesta usterka w Scania.
Do zaworu EHAB V45 idzie wiazka przewodow skladajaca sie z 2 przewodow: czarny masa i czerwony +24V