Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 sie 2011, 20:08

Witam mam pytanko którzy producenci oferują lub oferowali C.S z normą E4 bez dodatku Ad-blue wiem że jest MAN oraz Scania
będę wdzięczny za odpowiedzi
pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 31 sie 2011, 22:12 przez Użytkownik usunięty, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 31 sie 2011, 21:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Tatra :U


Post Wysłano: 31 sie 2011, 21:30

he bardzo zabawne :? poważnie pytam


Post Wysłano: 31 sie 2011, 21:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5931

I zdaję się, że nikt poza tym. Man w którymś momencie również odszedł od EGR na rzecz SCR (adblue), a teraz nawet Scania nie ma wszystkich silników w swojej ofercie "bez adblue".


Post Wysłano: 31 sie 2011, 22:11

rozmawiałem ze znajomym i mi mówił że jego scania R420 jest E4 bez ad-blue.To wychodzi że w pewnym momencie tylko MAN oraz Scania produkowała E4 bez Ad-Blue.
To prawda co (piszę co słyszałem) że E4 bez ad-blue lepiej wychodzisz ani jeżeli E5 z Ad-blue??


Post Wysłano: 01 wrz 2011, 9:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:06
Posty: 35
Lokalizacja: Łódź

Swego czasu Volvo też oferowało silniki spełniające normę Euro4 z wykorzystaniem EGR. Były to silniki D13B o mocy: 360, 400, 440 i 500 KM.


Post Wysłano: 01 wrz 2011, 13:45

Dziękuje za odpowiedzi
To prawda co (piszę co słyszałem) że E4 bez ad-blue lepiej wychodzisz ani jeżeli E5 z Ad-blue??


Post Wysłano: 02 wrz 2011, 21:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2005, 20:34
Posty: 35
GG: 0

kamil2007 wszystko zależy w jakim stopniu użytkujemy auto na drogach płatnych.
Jednak biorąc pod uwagę zużycie AdBlue na poziomie 1,5l/100km, załóżmy, że autko zrobi 12000km, daje nam to zużycie rzędu 180l adblue w miesiącu razy 0,8zł netto za litr adblue daje nam to porażający koszt 144zł/miesięcznie :)
Natomiast różnica na km w Niemczech między E5 a E4 to 0,028eur, czyli przyjmując po średnim kursie 4zł EURPLN to Euro4 przestaje być opłacalne po przejechaniu 1285km na drodze płatnej.

Oczywiście różnica może jeszcze wynikać z ceny pojazdu, E4 przy zakupie jest tańsze od E5, ale większość producentów już nie oferuje nowych E4, więc porównanie nowych aut ze starszą i nowszą normą może być trudne.
Dodatkowo to, że nie wlewasz adblue wcale nie oznacza, że twój budżet zapomina o kosztach ekologii, ponieważ Scania była w stanie dojść do normy E5(E4 chyba też) za pomocą filtra który można wymienić jedynie w serwisie Scanii, wymiana kosztuje bodajże ok. 10tyś na rok(nie jestem w stanie potwierdzić na 100% ponieważ Scanii E5 bez adblue nie posiadam).

Inną kwestią jest jeszcze spalanie i moc przy obu normach, więc tak naprawdę trudno powiedzieć, która jest tańsza w utrzymaniu, ponieważ nie da się jednoznacznie porównać spalania aut. Jednak moim zdaniem nowsze normy wciąż są bardziej opłacalne.


Post Wysłano: 02 wrz 2011, 22:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5931

EGR znacznie powszechniej jest używany w samochodach osobowych, a pewnie nie raz słyszałeś o zapychających się filtrach cząstek stałych i innych kłopotach eksploatacyjnych z tym związanych. W końcu niektóre warsztaty oferują nawet całkowite usunięcie owego filtra + ingerencje w komputer, tak, aby silnik działał w normalnym trybie, nawet bez filtra.

Wszystkie systemy oczyszczania spalin są dość skomplikowane, a przez to narażone na awarie, które z kolei drogo kosztują. Każdy system ma również swoje wady i zalety.


Post Wysłano: 02 wrz 2011, 23:14

Dziękuje koledzy za wyczerpującą opowiedz brałem pod uwagę używane Auta z normą E4 oraz E5
pozdrawiam


Post Wysłano: 03 wrz 2011, 7:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2006, 19:53
Posty: 136
GG: 4086911
Lokalizacja: Opoczno

Scania z Egr zużywa 1 litr wiecej paliwa, niz inna ciężarówka z AdBlue. Wiec co wychodzi lepiej?
1 litr Adblue czy 1 litr oleju opałowego?


Post Wysłano: 03 wrz 2011, 9:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3271
Lokalizacja: eu

Cytuj:
litr oleju opałowego?
:lol: :lol:
Uważaj... bo jak się państwo dowie co tankujesz. to...


Post Wysłano: 03 wrz 2011, 10:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3571
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Scania z Egr zużywa 1 litr wiecej paliwa, niz inna ciężarówka z AdBlue.
Żeby tylko litr ...

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 03 wrz 2011, 20:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Scania z Egr zużywa 1 litr wiecej paliwa, niz inna ciężarówka z AdBlue. Wiec co wychodzi lepiej?
1 litr Adblue czy 1 litr oleju opałowego?
Cena w hurcie podobna.... :lol:
Pewny jesteś co do swoich obliczeń??

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 05 wrz 2011, 1:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

A ja pytanie z innej beczki czym grozi jazda samochodem
Volvo z Adblue "bez adblue" ... dodam ze samochód z 2007r.
i nie ma zadnego spadku mocy itp.... ale czy coś może się podziać
z systemem/silnikiem ???? czy można to "olać"

swoją drogą 85gr/l to bardzo tanio...
na stacji najtaniej znalazłem po 1,4zł/litr....

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 26 lut 2012, 12:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

zadałem pytanie i sam sobie (i wam) na nie odpowiem...

otóż ... bez adblue jeździłem 2 m-ce... bo nie płatne drogi bo mechanik powiedział ze
jeśli moc nie spada to nic sie nie stanie... i takie tam ...

i po tych 2-mc zatankowałem i wyszło że nie szkodzi... ponieważ czynnik jednocześnie chłodzi wtryskiwacz który jest narażony da dość wysokie temp. (kilka set stopni)
i w wyniku braku chłodzenia ..najprawdopodobniej doszło do uszkodzenia wtryskiwacza tzn.
zaczęło z niego cieknąć w miejscu gdzie metal wchodzi w plastik ...nienaprawialne ... wymiana na używany 800zł ... choć z 2 strony podobno nawet w samochodach które cały
czas mają adblue dochodzi również do takich awarii wiec ciężko jednoznacznie stwierdzić...

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 26 lut 2012, 17:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Zobacz jaka jest temperatura spalin gdy nie masz adblue

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 26 lut 2012, 23:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Cytuj:
Zobacz jaka jest temperatura spalin gdy nie masz adblue
hmm kolego jaka nizsza czy wyższa? Jesli chodzi o MANa w E4 z EGR dodatkowe koszta wychodzą kiedy to chłodnia EGR ma wycieki. Wtedy trzeba wymienić chłodnice lub naprawić wkład a to własnie kolejne koszta.


Post Wysłano: 26 lut 2012, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Robiłem iveco bez adblue to spaliny były tak gorące że oparzyć sie można było

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: