Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Retarder
Post Wysłano: 22 wrz 2011, 19:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Witam !
Co moze się stać gdy pojedziemy na zaciągniętym retarderze ? Kilka razy zdarzyło mi się go przed ruszeniem nie zwolnić i zastanawiałem się co jest nie tak, ze auto nie idzie :mrgreen:
Samochód, to Scania 124, 420 HPI, 2003r.
Czy w tym modelu nie powinno być kontrolki od zaciągniętego retardera ?

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Tytuł: Re: Retarder
Post Wysłano: 22 wrz 2011, 19:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

kiedy tylko naciśniesz pedał gazu retarder się wyłącza:) czyli nie stanie się NIC, czasami też ze świateł ruszam rozpędzam się i jak zmieniam bieg i w tym momencie czuję, że mnie coś trzyma, patrze a tu retarder na dole:)

a kontrolki retardera też nie mam chyba dopiero w eRce jest


Tytuł: Re: Retarder
Post Wysłano: 25 wrz 2011, 12:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 mar 2008, 19:09
Posty: 198
GG: 0

Cytuj:
kiedy tylko naciśniesz pedał gazu retarder się wyłącza:) czyli nie stanie się NIC, czasami też ze świateł ruszam rozpędzam się i jak zmieniam bieg i w tym momencie czuję, że mnie coś trzyma, patrze a tu retarder na dole:)

a kontrolki retardera też nie mam chyba dopiero w eRce jest

W R jest, ale tylko jak działa. Jeżeli trzymamy nogę na gazie to kontrolka się nie świeci, podczas redukcji jak zaczyna trzymać to kontrolka zapala się ... Z własnego doświadczenia powiem że ta kontrolka nic nie daje bo jest tak jak pisaliście wyżej, że orientujemy się za którymś razem podczas redukcji że "coś" trzyma :)


Tytuł: Re: Retarder
Post Wysłano: 26 wrz 2011, 11:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Cytuj:
Cytuj:
kiedy tylko naciśniesz pedał gazu retarder się wyłącza:) czyli nie stanie się NIC, czasami też ze świateł ruszam rozpędzam się i jak zmieniam bieg i w tym momencie czuję, że mnie coś trzyma, patrze a tu retarder na dole:)

a kontrolki retardera też nie mam chyba dopiero w eRce jest

W R jest, ale tylko jak działa. Jeżeli trzymamy nogę na gazie to kontrolka się nie świeci, podczas redukcji jak zaczyna trzymać to kontrolka zapala się ... Z własnego doświadczenia powiem że ta kontrolka nic nie daje bo jest tak jak pisaliście wyżej, że orientujemy się za którymś razem podczas redukcji że "coś" trzyma :)

Dlatego Scania ma taki bajer, jak przycisk AUT obok dźwigni od retardera. Pstrykami i retarder włącz się tylko z pedałem hamulca 8)


Tytuł: Re: Retarder
Post Wysłano: 26 wrz 2011, 14:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

AUT działa o ile mamy wszystko w porządku z ABS-em:P jeżeli coś tam nie gra co się często w starszych 4-kach zdarza to działa tylko Retarder od dźwigni


Tytuł: Re: Retarder
Post Wysłano: 08 paź 2011, 17:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Nie ma tam przypadkiem jakiejś regulacji siły hamowania retardera ?
Wcześniej działał mocniej a teraz, nawet jak wajcha jest całkiem na dole, to ledwo hamuje :?:

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Tytuł: Re: Retarder
Post Wysłano: 08 paź 2011, 18:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
kiedy tylko naciśniesz pedał gazu retarder się wyłącza:) czyli nie stanie się NIC, czasami też ze świateł ruszam rozpędzam się i jak zmieniam bieg i w tym momencie czuję, że mnie coś trzyma, patrze a tu retarder na dole:)

a kontrolki retardera też nie mam chyba dopiero w eRce jest

W R jest, ale tylko jak działa. Jeżeli trzymamy nogę na gazie to kontrolka się nie świeci, podczas redukcji jak zaczyna trzymać to kontrolka zapala się ... Z własnego doświadczenia powiem że ta kontrolka nic nie daje bo jest tak jak pisaliście wyżej, że orientujemy się za którymś razem podczas redukcji że "coś" trzyma :)

Dlatego Scania ma taki bajer, jak przycisk AUT obok dźwigni od retardera. Pstrykami i retarder włącz się tylko z pedałem hamulca 8)
nie tylko scania kolego:) Man tez ma :)


Tytuł: Re: Retarder
Post Wysłano: 08 paź 2011, 20:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5884
Samochód: Volvo FH

Jak u mnie w EmAEnie zaczął słabo hamować retarder, to zostało jakieś 4 litry oleju w skrzyni. Rzuć okiem czy nie ma jakichś widocznych wycieków, najlepiej to jak byś poziom sobie sprawdził tak dla pewności.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Tytuł: Re: Retarder
Post Wysłano: 15 paź 2011, 19:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Jakiej specyfikacji olej tam się wlewa ? - (Scania 124, 420 HPI, 2003r)

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Tytuł: Re: Retarder
Post Wysłano: 15 paź 2011, 22:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 21:03
Posty: 252
Lokalizacja: krakow

kolego olej -ATF


Tytuł: Re: Retarder
Post Wysłano: 15 paź 2011, 23:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

ATF II czy ATF III ?

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: