Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 paź 2011, 14:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 paź 2010, 21:29
Posty: 35
GG: 1
Lokalizacja: Secemin

Witam. Wie ktoś może jak ustawić rozrząd w tym volvie? Na wałku rozrządu są jakieś znaki i na kole zamachowym też, jak to zestroić żeby nie zniszczyło silnika i było wszystko ok?


Post Wysłano: 12 paź 2011, 18:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

pytanie po co rozbierales silnik jak nie wiesz jak poskladac ???
jak daleko zaszedles z rozbiorka?
czy miales zdjeta glowice ?
czy zdemontowane byly wszystkie kola rozrzadu ?
jaki masz typ kompresora ?
podaj dokladniejsze dane auta VIN lub kod silnika i oznaczenie glowicy ....

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 12 paź 2011, 18:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 paź 2010, 21:29
Posty: 35
GG: 1
Lokalizacja: Secemin

wiem jak poskładać silnik, tylko że mam inną głowicę i nie ma na niej znaku który zaznaczyłem na trybach (myślałem że obejdzie się bez zmiany ale była pęknięta) aktualnie mam wyjęte tłoki i tuleje (silnik po przegrzaniu) koła nie były demontowane oczywiście oprócz tego na głowicy i wałka rozrządu, reszty nie wiem bo autko nie jest u mnie na placu.


Post Wysłano: 12 paź 2011, 23:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

podaj VIN auta to przykleje instrukcje ustawiania rozrzadu

ps na glowicy nie ma znakow znaki sa na walku rozrzadu i na pierwszym mostku poza tym ana kole rozrzadu posrednim i napinaczu oraz kole zamachowym

pozdrowienia

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 15 paź 2011, 9:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 paź 2010, 21:29
Posty: 35
GG: 1
Lokalizacja: Secemin

Nr. VIN tego volva -> YV2A4B3A8XB215543
silnik jak już pisałem to d12a 420km


Post Wysłano: 15 paź 2011, 12:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

Obrazek


1. kolo zebate walu korbowego
2. kolo zebate posrednie ( zazebienie stale )
3. kolo zebate napedu pompy wodnej
4. kolo zebate napedu kompresora
5. kolo zebate walka rozrzadu
6. kolo zebate posrednie ( zazebienie REGULOWANE !!! )
7. kolo zebate posrednie ( zazebienie stale )
8. kolo zebate posrednie ( zazebienie stale )
9. kolo zebate napedu pompy wspomagania
10. kolo zebate napedu pompy paliwowej ( przez kolo posrednie)
11. kolo zebate posrednie ( zazebienie stale )
12. kolo zebate napedu pompy hydraulicznej przystawki
13. kolo zebate napedu pompy cisnienia oleju silnika
14. kolo zebate posrednie ( zazebienie stale )

ustaw silnik
znakami na kole zamachowym "0" i sprawdz czy tlok na 1 cylindrze jest u samej gory !!!
Obrazek
co powinno odpowiadac TDC ( Top Death Centre _ gorne martwe polozenie tloka cylindra 1 )
znacznik na walku rozrzadu i pomiedzy kreskami znacznika na pierwszej podporze walka rozrzadu
"" UWAGA OBA ZNAKI MUSZA SIE ZGADZAC INNACZEJ WAL SILNIKA JEST ODWROCONY 180 STOPNI ""
Obrazek

zakladasz walek rozrzadu na glowice i nie dociagasz srub zeby obracac reka az sie znaki zgodza nastepnie zakladasz kolo zebate na walek rozrzadu ( posiada pin lokalizacyjny da sie zalozyc tylko w 1 pozycji ...
dociagasz sruby walka rozrzadu zgodnie ze specyfikacja silnika

kolejnosc dociagania i nacig jak na rysunku przOd silnika Z LEWEJ STRONY
Obrazek

luzujesz sruby mocujace kola zebatego 6
Obrazek
a nastepnie dokrecasz je PALCAMI

bierzesz 2 szczelinomierze o grubosci 0.1 mm i wkladasz pomiedzy zeby kola walka rozrzadu 5, kola posredniego regulowanego 6 i kola posredniego stalego 7
Obrazek


dociagnij kluczem LEKKO sruby wskazane
wyjmujesz szczelinomierze i poruszajac kolem zebatym reka mierzysz luz miedzyzebowy
Obrazek

Obrazek

Obrazek


( najlepsze wskazanie cyfrowym lub analogowym miernikiem mikrometrycznym jest to pomiar SPRAWDZAJACY A NIE USTALAJACY JAK NIE SA TAKIE SAME TO COS JEST NIE TAK POSKLADANE !!!
jak OK to dociagasz sruby kola regulacyjnego naciagiem zgodnie ze specyfikacja i W KOLEJNOSCI !!

Obrazek

montujesz kolo polozenia czujnika walka rozrzadu
Obrazek
i oscylator walu korbowego

Obrazek

Obrazek

zakladam na tym etapie ze wszystko masz poskladane i dociagniete jak nalezy za wyjatkiem klawiatury zaworow i wtryskow oraz obudowy rozrzadu
Obrazek
Obrazek


celem sprawdzenia montuje sie obudowe rozrzadu z przodu wklada i przykreca czujnik walka rorzadu i przed odpaleniem silnika robi pomiar synchronizacji czujnikow ( rozrzadu i walu korbowego ) oscyloskopem lub miernikiem multimedialnym z taka opcja

ewentualnie obracaj silnikiem reka na kole zamachowym 12 razy i sprawdza czy znaki na kole zamachowym i walku rozrzadu sa DOKLADNIE W TEJ SAMEJ POZYCJI !!! przeuniecie rozrzadu o 1 zab w jedna czy druga strone nie spowoduje uszkodzen silnika tylko rozsynchronizuje start i nie bedzie plynnie pracowal i mial odpowiedniej mocy

pozdrowienia i molej zabawy

ps kompresor jednocylindrowy wymaga montazu zsymchroniz:D

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 15 paź 2011, 17:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 paź 2010, 21:29
Posty: 35
GG: 1
Lokalizacja: Secemin

Wielkie dzięki kolego masz u mnie duże piwo. A wiesz może jaką siłą dokręcać korbowody i głowice?


Post Wysłano: 15 paź 2011, 17:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

dziekuje wiem :D




...
panewki glowne
krok 1 150 Nm +/- 20 Nm
krok 2 120 stopni ( naciag katowy )

panewki korbowodowe 275 Nm +/- 15 Nm

dysza chlodzenia dna tloka 25 Nm +/- 4 Nm

glowica krok 1 60 Nm +/- 10 Nm kolejnosc jak na obrazku
Obrazek
( PRZOD SILNIKA Z LEWEJ STRONY ..!!!)
glowica krok 2 sprawdzic jeszcze raz 60 Nm +/- 10 Nm w takiej samej kolejnosci

glowica krok 3 90 stopni ( naciag katowy )
Obrazek

glowica krok 4 90 stopni (naciag katowy )

Obrazek

SUMUJAC WSZYSTKIE SRUBY MUSZA BYC DOKRECONE W TAKIEJ KOLEJNOSCI JAK NA OBRAZKU 60 Nm + 180 STOPNI !!!!!!!!

kolo zamachowe 245 Nm + 25/- 0 Nm wtakiej kolejnosci
Obrazek


pozdrowienia

ps. przypominam o wymianie podkladek pod wtryskami na nowe jak wtryski LUKAS z luskami miedzianymi 2 generacji ( 2 rowki ) !!!
i koniecznosci ustawienia luzu zaworowego oraz wstepnego nacisgu wtryskow

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 15 paź 2011, 22:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 paź 2010, 21:29
Posty: 35
GG: 1
Lokalizacja: Secemin

Dzięki, a o co chodzi z tymi stopniami? bo zawsze dokręcałem kluczem na określoną siłę, nie zwracałem uwagi na żadne stopnie..


Post Wysłano: 16 paź 2011, 10:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

Obrazek


przyklad dociagasz srube 60 Nm + 90 stopni oznacza dociagniecie kluczem dynamometrycznym do 60 Nm i doatkowo dociagnieci kluczem zwyklym o jedna czwarta pelnego obrotu ( 60 stopni to jena trzecia a 180 to polowa pelnego obrotu )

glowice sie BARDZO CIEZKO DOKRECA CZASAMI TRZEBA 2 OSOBY


pozdrowienia

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 14 gru 2012, 21:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 gru 2012, 20:56
Posty: 2
Samochód: VOLVO FM7 290

Cześć, a ja mam pytanie i prośbę do Szpaka - jeśli możesz podać jak ustawić rozrząd dla VOLVO FM7 290, silnik D7, VIN: YV2J4DEA4XA501131 POJ 7300 to bardzo proszę o pomoc.
dzięki, czekam z niecierpliwością :)
Wojtek


Post Wysłano: 14 gru 2012, 22:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

na szybko mogę Ci przesłać na maila w ang na forum wkleję jak będę miał czas na tłumaczenie opisu
pozdrowienia

nie będę się rozpisywał jak rozebrać bo masz pewnie już w częściach :D
mam tylko nadzieje ze najpierw ustawiłeś wal korbowy w pozycji TDC 9 GÓRNE MARTWE POŁOŻENIE TŁOKA na cylindrze 1 po kompresji i zablokowałeś kolo zamachowe na znaczniku 0 aby się nie przesunęło oraz masz ustawiana pompę wtryskowa ( kolo zębate na pompie zablokowane klinem i wałek pompy zablokowany) !!

Obrazek

tak wygląda rozrząd D7 290

1. kolo zębate walu korbowego
2. kolo zębate pośrednie
3. kolo zębate pompy wtryskowej
4. kolo zębate napędu pompy wodnej
5. kolo zębate napędu kompresora
6. kolo zębate napędu pompy wspomagania
7. kolo zębate walka rozrządu
8. kolo zębate pośrednie napędu pompy ciśnienia oleju silnika
9. kolo zębate napędu pompy ciśnienia oleju silnika

tak powinny wyglądać znaczniki kol po montażu
Obrazek

Obrazek

Obrazek

a tak pomiary kontrolne po montażu

Obrazek

Obrazek

Obrazek


powodzenia :D

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 15 gru 2012, 16:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 gru 2012, 20:56
Posty: 2
Samochód: VOLVO FM7 290

Dzięki wielkie, nieoceniona pomoc :D będę walczyć! A podeślij mi na meila: sylwiar18@wp.pl ten opis po angielsku i sobie przetłumaczę, dzięki jeszcze raz, wojtek


Post Wysłano: 05 sty 2015, 12:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2015, 12:04
Posty: 2
Samochód: RENAULT

Witam. A możecie podać jak jest z silnikiem 13 w renault magnum DXI tzn. Jak ustawić rozrząd


Post Wysłano: 05 sty 2015, 12:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2015, 12:04
Posty: 2
Samochód: RENAULT

auto z 2008 roku muszę wymontować wałek bo krzywka mi poszła


Post Wysłano: 21 sty 2015, 23:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sty 2015, 22:50
Posty: 1

Witam.
Mam problem z dokręceniem głowicy w silniku D7E. Chodzi o kolejność i moment.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: