Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 wrz 2011, 19:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Dziś mam zagadkę, komu się uda rozwiązać stawiam piwo no i będę wdzięczny za pomoc :)
Mianowicie jakieś 15-20 tys km temu robiłem przednie hamulce w przyczepie, okładziny i toczenie bębnów, do tego nowe grzechotki ręczne.
Dziennie robię ok 500km z czego połowa na pusto, tonaż z ładunkiem 34-38 t. Jakieś 30km robię po górach dokładnie Żywiec-Sucha B., a reszta trasy już normalne drogi nizinne. Bardzo często sprawdzałem czy bębny nie są za gorące, czy się nie palą, zawsze było ok. Skoki były wręcz za duże, kilka dni temu byłem na rejestracji przyczepy i musiałem hamulce podkręcać bo były za słabe, więc raczej się nie spaliły.
A cały problem tkwi w tym że po tych niecałych 20 tys. okazało się że już nie mam okładzin, co może być powodem tak szybkiego ich znikania. Przy okazji dodam, że w aucie na przedniej osi, oczywiście tarczówki, nowe klocki mam od 80 tys. km i jeszcze mi zostało z 30%


Post Wysłano: 20 wrz 2011, 20:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5082
Samochód: orange i grafitowy

cudów nie ma.
albo dajesz okładziny dziadowskiej firmy albo masz ustawiony niewłaściwie rozkład sił hamowania - może to byc związane z ciśnieniem w poduszkach.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 wrz 2011, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Okładziny firmy Textar, więc raczej dobre, w znajomej firmie co prawda na naczepie po południowej europie robią 80 tys. na nich.
Niedawno zmieniałem zawór EBS w Manie, więc tu nie powinno być problemu. Poduszki, hmm muszę sprawdzić ale nie było z nimi problemu, auto równo stoi itp. Co do sił hamowania, jak pisałem na diagnostyce wyszło mi ok, tzn. tył lewe i prawe tak samo (mocniej), a przód który tak szybko się zużywa, lewy i prawy tak samo, tyle że hamował słabiej niż tył, więc nie mogło spalić okładzin.


Post Wysłano: 20 wrz 2011, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5082
Samochód: orange i grafitowy

sprawdź jeszcze ciśnienie powietrza jakie jest podawane na siłowniki w zależności od obciążenia i nie sugeruj sie tylko przyczepą może właśnie przyczyną jest samochód a konkretnie to że większa siłą idzie na przyczepę a samochód bardzo słabo hamuje.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 21 wrz 2011, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2011, 23:59
Posty: 4
GG: 0
Samochód: daf

Kolego ja zrobilem 350000km na klockach naczepa standart osie BPW na trasie D-E tyle ze mam raterder ale przewaznie lodowkami.Może ABS jest przeczyną. Pozdrawiam


Post Wysłano: 22 wrz 2011, 20:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 wrz 2006, 20:07
Posty: 162
GG: 958060
Lokalizacja: Żywiec

Żeby utrudnić mogę uaktualnić temat. Dziś popołudniu zrobiłem te hamulce, bębny przetoczone, okładziny 1 nadwymiar, wszystko ładnie pasowało, luźno, nic nie ocierało, grzechotki ustawiłem prawie na minimalną siłę hamowania. No ale niestety po przejechaniu na pusto jakiś 20-30 km po górkach, z hamulców poszedł dym. Oczywiście starałem się delikatnie hamować. Przy okazji okazało się, że tylne bębny są prawie zimne, podczas gdy jeszcze wczoraj były ciepłe, ale w normie.
Przed jutrzejszą trasą popuściłem przód już całkowicie i zobaczymy co się będzie działo podczas jazdy z ładunkiem.
Ale tak czy owak, będę wdzięczny za każdą podpowiedź i sugestie na co zwrócić uwagę.


Post Wysłano: 22 wrz 2011, 21:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

napisz jaki typ układu hamulcowego abs ?? ebs ?? na przedniej osi pojedynczy ciliner czy podwójny ??? czy robi coś podobnego z odpiętym kablem abs od ciągnika ??
za mało danych żeby ci pomoc

BPW nie robi układów hamulcowych tylko osie i niektóre elementy mechaniki np trzpienie walki czy rozpieraki !!!! układy hamulcowe robi knorr-bremse, wabco czy haldex !!!

pozdrowienia

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 23 wrz 2011, 0:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2011, 22:29
Posty: 133
GG: 0

Albo hamulce odpuszczają z opóźnieniem (sporym) albo któryś zawór od hamowania źle rozdziela .

_________________
Czasami sekundy decydują o naszym życiu .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: