» Kontakt » Reklama » Pliki cookies
Dzisiaj jest 24 lip 2014, 3:43

Strefa czasowa UTC +1 godz. [letni]







Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 06 wrz 2011, 15:05 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 31 sie 2011, 7:07
GG: 0
Rozporządzenie 561/2006 (UE)

dzienny czas prowadzenia pojazdu –oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Dzienny czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 9 godzin.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Jednakże dzienny czas prowadzenia pojazdu może zostać przedłużony do nie więcej niż 10 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

tydzień - oznacza okres od godz. 00.00 w poniedziałek do godz. 24.00 w niedzielę,
tygodniowy czas prowadzenia pojazdu - oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu w ciągu tygodnia
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
łączny czas prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni nie może przekroczyć 90 godzin.

Należy pamiętać, że każdy tydzień zazębia się z kolejnym co przedstawia poniższy schemat.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Częstym błędem popełnianym przy wyliczaniu jazdy dwutygodniowej jest przekonanie, że odpoczynek tygodniowy odcina jazdę dwutygodniową. Jeśli tak jak w podanym przykładzie kierowca w piątek uzyskał 90 godzin jazdy dwutygodniowej to w sobotę i niedzielę nie może prowadzić już pojazdu.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 18 wrz 2011, 14:28 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
GG: 0
Samochód: midlum
i przy ostatnim schemacie jest haczyk ponieważ jeśli zrobimy 45 i chcemy wyjechac w niedzielę w nocy to należy pamiętac że tacho cyfrowe pracuje w czasie UTC i nawet jeśli ruszymy w minutę po północy w poniedziałek to czas zostaje doliczony do poprzednich 90h i mamy problem na 1 lub 2h przekroczenia w zależności od aktualnie obowiązującej strefy czasowej


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 18 wrz 2011, 14:34 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
GG: 0
Samochód: zielony i grafitowy
glaca pisze:
i przy ostatnim schemacie jest haczyk ponieważ jeśli zrobimy 45 i chcemy wyjechac w niedzielę w nocy to należy pamiętac że tacho cyfrowe pracuje w czasie UTC i nawet jeśli ruszymy w minutę po północy w poniedziałek to czas zostaje doliczony do poprzednich 90h i mamy problem na 1 lub 2h przekroczenia w zależności od aktualnie obowiązującej strefy czasowej

proponuję przeczytać tekst załączony do rysunku.

_________________
zjednoczeni wirtualnie silni realnie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 18 wrz 2011, 14:37 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
GG: 0
Samochód: midlum
proponuje najpierw mierc tacho cyfrowe a porem pouczac innych,ja tylko ostrzegam przed możliwym błędem i informacja ta przeznaczona jest dla użytkowników takiego sprzętu


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 18 wrz 2011, 14:56 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
GG: 0
Samochód: zielony i grafitowy
glaca pisze:
proponuje najpierw mierc tacho cyfrowe a porem pouczac innych,ja tylko ostrzegam przed możliwym błędem i informacja ta przeznaczona jest dla użytkowników takiego sprzętu


poczytaj tekst poniżej na temat czasu UTC.

UTC - Universal Time Coordinated (GMT Greenwich Mean Time) - format czasu wykorzystywany w systemie tachografów cyfrowych. Czas UTC nie uwzględnia lokalnych zmian np. czasu letniego/zimowego. Wszystkie tachografy stosowane w Unii Europejskiej rejestrują czynności, sporządzają wydruki w tym samym czasie UTC.

•w okresie letnim czas UTC = czas lokalny - 2 godz. np. jeżeli w Polsce jest godzina 14-ta wg czasu lokalnego to wg czasu UTC będzie to godzina 12-ta
•w okresie zimowym czas UTC = czas lokalny - 1 godz. np. jeżeli w Polsce jest godzina 14-ta wg czasu lokalnego to wg czasu UTC będzie to godzina 13-ta
Ustawianie czasu UTC przeprowadza tachnik warsztatu podczas kalibracji tachografu posługując się kartą warsztatową. W celu ograniczenia manipulacji kierowca ma możliwość przestawienia plus/minus 1 minutę na tydzień. Jeżeli różnica wynosi wiecej niż 20 minut tachograf powinien być przestawiony przez technika.

Tachografy cyfrowe mogą pokazywać czas lokalny, dla odróżnienia czas lokalny na wyświetlaczu może być oznaczony kropką. Kierowca ma możliwość dowolnego ustawienia czasu lokalnego w tachografie, nie musi jednak tego robić, gdyż nie ma to wpływu na dane rejestrowane w pamięci tachografu.

_________________
zjednoczeni wirtualnie silni realnie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 18 wrz 2011, 15:04 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
GG: 0
Samochód: midlum
człowieku tłumaczę jak chłopu na roli że właśnie z tego powodu jeśli ruszysz minutę północy to tacho jest jeszcze w poprzednim tygodniu i zaliczy ci czas prowadzenia powyżej 90h, na wydruku na samym dole gdzie sa drukowane zdarzenia bedzie to odnotowane jako przekroczenie czasu jazdy, jeśli tak jak na obrazku będzie to 36h to tam będzie napisane 38h, spróbuj kiedys


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 18 wrz 2011, 15:08 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
GG: 0
Samochód: zielony i grafitowy
nie bardzo cię rozumiem .
jeżeli stosujesz różne jednostki czasu to zawsze się pomylisz jeżeli zawsze będziesz stosował czas utc nie ma możliwości pomyłki tak samo jest w przypadku czasu zegarowego (takiego z normalnego zegarka) jeżeli będziesz się do niego stosował zawsze będzie dobrze, ale w przypadku cyfrówek lepiej stosować czas utc.

_________________
zjednoczeni wirtualnie silni realnie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 18 wrz 2011, 15:09 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
GG: 0
Samochód: midlum
pomużcieeeeeeeeeeeeeeeeee :>


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 18 wrz 2011, 18:12 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 24 lut 2010, 23:13
Lokalizacja: Bielsko Biała
GG: 0
Samochód: MIETEK MPIII 18.440
glaca pisze:
pomużcieeeeeeeeeeeeeeeeee :>

Spróbuje :wink:
Jeżeli zakończyłeś jazdę np.w piątek o godz.15,a czas jazdy z dwóch tygodni wynosi 90godz. To teoretycznie możesz jechać po pauzie 45 godz. Ale nie możesz ruszyć np. w niedziele o godz.20,bo to jest jeszcze stary tydzień do którego doliczą Ci się godz.jazdy. I tu kolega glaca słusznie zauważył,że jeżeli ruszysz w nowym tyg.w poniędziałek o godz.0:00 (czyli w niedziele o 24:00)czasu zegarowego(lokalnego w Polsce) to według tachografu (który zawsze liczy wg.czasu UTC) będzie jeszcze niedziela godz.22:00 i doliczy Ci 2godz.do poprzedniego tygodnia i w ten sposób przekroczysz czas jazdy w okresie dwutygodniowym.
Bardziej łopatologicznie nie umiem tego wyjaśnić. :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 18 wrz 2011, 18:41 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
GG: 0
Samochód: zielony i grafitowy
albertmor pisze:
glaca pisze:
pomużcieeeeeeeeeeeeeeeeee :>

Spróbuje :wink:
Jeżeli zakończyłeś jazdę np.w piątek o godz.15,a czas jazdy z dwóch tygodni wynosi 90godz. To teoretycznie możesz jechać po pauzie 45 godz. Ale nie możesz ruszyć np. w niedziele o godz.20,bo to jest jeszcze stary tydzień do którego doliczą Ci się godz.jazdy. I tu kolega glaca słusznie zauważył,że jeżeli ruszysz w nowym tyg.w poniędziałek o godz.0:00 (czyli w niedziele o 24:00)czasu zegarowego(lokalnego w Polsce) to według tachografu (który zawsze liczy wg.czasu UTC) będzie jeszcze niedziela godz.22:00 i doliczy Ci 2godz.do poprzedniego tygodnia i w ten sposób przekroczysz czas jazdy w okresie dwutygodniowym.
Bardziej łopatologicznie nie umiem tego wyjaśnić. :lol:

a ta godzina 15 to w/g jakiego czasu lokalnego czy UTC?
chodzi o to że wszystkie operacje powinienes mieś w/g jednej jednostki czasowej a nie mieszac czas UTC z tachografu ( z czasem lokalnym)- w tym podanym przykładzie zakończysz o 13 czasu UTC i bedzie to 15 czasu lokalnego i o tym trzeba pamiętać.

_________________
zjednoczeni wirtualnie silni realnie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 18 wrz 2011, 20:11 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 24 lut 2010, 23:13
Lokalizacja: Bielsko Biała
GG: 0
Samochód: MIETEK MPIII 18.440
zzx pisze:
chodzi o to że wszystkie operacje powinienes mieś w/g jednej jednostki czasowej a nie mieszac czas UTC z tachografu ( z czasem lokalnym)

Idąc Twoim tokiem rozumowania,to ktoś może się sugerować tylko i wyłącznie czasem lokalnym i będzie miał zonga podczas kontroli. Bo tak jakby patrzył tylko na czas lokalny to wg.Twojej teorii będzie mógł ruszyć w niedziele o 24:00 czasu lokalnego. I w takim przypadku przekroczy czas jazdy w okresie dwutygodniowym o 2 godz.
Nie można posługiwać się tylko takim,lub takim czasem. Np.wypisując urlopówkę posługujesz się czasem lokalnym,a w/w przykładzie musisz popatrzeć na czas UTC. :>


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 18 wrz 2011, 20:32 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
GG: 0
Samochód: zielony i grafitowy
popatrz na wyjaśnienie problemu tu:
http://www.sofiba.pl/tachografy-cyfrowe ... rowym.html
za www.sofiba.pl
może jeszcze cos takiego was przekona;
W tachografie musi być ustawiony czas lokalny. Na wydrukach masz zawsze UTC. Inspektorzy sami sobie odejmą/dodadzą odpowiednie godziny na podstawie kraju, w którym firma ma siedzibę.

_________________
zjednoczeni wirtualnie silni realnie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 18 wrz 2011, 21:10 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 24 lut 2010, 23:13
Lokalizacja: Bielsko Biała
GG: 0
Samochód: MIETEK MPIII 18.440
zzx ja to wiem,Ty też to wiesz,kolega glaca też to wie.
Rozchodziło się tylko o konkretny przykład podany przez glace,żeby "świeżak"(osoba która zaczyna jazdę na tachografie cyfrowym) miała na uwadze różnicę pomiędzy czasem UTC,a czasem lokalnym,bo w tym konkretnym przypadku można strzelić gafę,która będzie kosztowna podczas ewentualnej kontroli.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 18 wrz 2011, 21:36 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
GG: 0
Samochód: zielony i grafitowy
jest jeszcze jedno proste załatwienie problemu:
rozpoczynanie roboty np.o 7 rano wtedy żadne utc i lokalne nie imaja się kierowcy i kończenie pracy w tygodniu w piątek np.o 18. :D
problem z głowy.

_________________
zjednoczeni wirtualnie silni realnie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC +1 godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  


Forum oparte o phpBB3 © 2004-2014 Piotr Kardaś

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy