Cytuj:
Witam.
Jeśli nie jest za późno to podpowiem Ci kolego żebyś nie podłączał powietrza do poduszek z zawieszenia kabiny, bo będziesz czuł jak Ci się kabina przechyla w czasie trąbienia. Ja podłączyłem sygnały w miejscu oryginalnego sygnału elektrycznego, stamtąd wziąłem zasilanie i jak trąbię to czuję jak się kabina pochyla ( powietrze wzięte z tylnych poduszek kabiny ), a i po jakimś czasie zaczyna brakować powietrza i jest wielkie g...o.
Na serwisie mi mówili że podobno jest oryginalnie doprowadzone powietrze w okolicach górnego łóżka pod tapicerką, ale tego nie sprawdzałem, bo z pociągnięciem elektryki byłby problem ( tak mi się wydaje ).
A jeszcze dodam że nie wiem czy można wziąć powietrze z tej kostki przy zbiorniczku sprzęgła tak jak pisał kolega MAN, ale jest wyjście z tej sytuacji, a mianowicie masz podobną kostkę przy zbiornikach z powietrzem z lewej strony i na pewno przy którymś zaworze jest stałe ciśnienie ( u mnie 12 atm ), musisz tylko podłączyć przez taką końcówkę jak masz wąż do pompowania kół. Z tego co pamiętam pod atrapą nie ma przewodów 10-12 mm. Jak już zamontujesz te sygnały to napisz jak to zrobiłeś, ewentualnie wrzuć jakieś foty.
Pozdrawiam
Witam
odnosze wrazenie ze rady niektorych forumowiczow sa nieco niefachowe a wrecz NIEBEZPIECZNE podlaczanie pneumatyki w ciezarowce to nie na chybil trafil trzeba niestety conieco wiedziec o systemach jakie sa
po 1 sprawdz jakie mozesz podpiac max cisnienie do trabki ( zawieszenie w ciezrownce ma 12 bar a dla niektorych - wiekszosci trabek to za duzo wiec podlaczenie bezposrednio do zbiornika powietrznego nr 3 raczej odpada
uklad hamulcowy to 8.5 - 10.5 bar ze zbiornikow 1 i 2 ( w nich tez jest 12 bar ale na wyjsciu jest zamontowany zawor limitujacy ) ale NIE NALEZY PODLACZAC NICZEGO DO UKLADU HAMULCOWEGO zarowno na zbiornikach jak i obwodach cylindrow czy zasilania pedalu hamulca roboczego ( mam wrazenie ze jest to jedyny przewod grubszy pod grillem -- zdecydowanie NIE NALEZY W NIEGO SIE WPINAC !!!
pozostala pneumatyka pod grillem to zasilanie 8.5 - 10.5 bar ze zbiornika nr 3 przez zawor czworodrozny i zawor limitujacy cisnienie m in zasilanie sprzegla i fotela oraz poduszek kabiny fabrycze zasilanie trabek jest wlasnie to podlaczane i to bym zalecal najlepiej znalezc gdzie jest aluminiowy blok rozdzielajscy powietrze na pewno znajduja sie tam wolne miejsca do wykorzystania
co do elektryki to polecalbym zastosowanie przynajmniej 1 przekaznika z dodatkowym bezpiecznikiem np 3A na sygnale z kierownicy i ok 10A na zasilaniu z przekaznika to ochroni reszte przed uszkodzeniami na wypadek zwarcia a co do montazu to ile glow tyle pomyslow
pozdrowienia