Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 kwie 2011, 20:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2010, 12:11
Posty: 406
GG: 6451835
Samochód: Crafter
Lokalizacja: Strzegom/Jaroszów [DK5]

Nie wygląda to niestety najlepiej, moim zdaniem.. :roll:

_________________
ford transit/volvo fh.


Post Wysłano: 13 kwie 2011, 22:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 sty 2011, 23:01
Posty: 296
Samochód: Scania 94 260
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Witam Panowie.Jeździliśmy przez ponad pół roku bardzo podobnymi autami czyt.Mercedes Sprinter 515,518 CDI,.Komfort,dynamika,silniczek wszystko elegancko.Jednak największym problemem w tych samochodach tak jak koledzy wyżej pisali jest spalanie.Auta w zabudowach(spokojnie wchodziło 8 palet) z agregatami (odliczcie sobie 1 litr na agregat) paliły 15 litrów,czasem lepiej.Z drugiej strony głupotą było to że na autach były aż tak wysokie zabudowy no ale to już nie mój problem.Co do awaryjności w sumie nie było większy problemów a auta miały różne przebiegi.Jednak wracając do spalania to niezbyt dobry wynik.Przykładowo z tej samej firmy MAN 12-163 którym też jeździliśmy przy zabudowie 17 paletowej i ładowności blisko 6,5 tony palił przy spokojnej jeździe 18 litrów.Porównując gabaryty aut i możliwości przewozowe Craftery,Sprintery wychodzą nie korzystnie.Znajomy z firmy w której latamy obecnie ma Craftera w podobnej zabudowie z silnikiem 136 KM i spala mu gdzieś z 14 litrów.Podsumowując Craftery,Sprintery jak dla mnie bardzo dobre auta,tylko to spalanie.No cóż nie można mieć wszystkiego w jednym.Pozdrawiam

_________________
"And nothing else matters..."


Post Wysłano: 27 lip 2011, 18:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2011, 17:58
Posty: 4
GG: 0

A ja mam takie pytanie związane z Volkswagen Crafter. Mianowicie chodzi mi o to całe radio...dokładnie to jak to się robi aby podłączyć telefon komórkowy pod to radio bo próbowałem przez Bleutooth znaleźć urządzenie czyli radio z Craftera i nic...

Proszę o pomoc:)


Post Wysłano: 27 lip 2011, 18:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lip 2006, 14:51
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: DW

Cytuj:
A ja mam takie pytanie związane z Volkswagen Crafter. Mianowicie chodzi mi o to całe radio...dokładnie to jak to się robi aby podłączyć telefon komórkowy pod to radio bo próbowałem przez Bleutooth znaleźć urządzenie czyli radio z Craftera i nic...

Proszę o pomoc:)
Zalezy jakie to radio. W Crafterach fabrycznie montowane sa radia Mercedesa ze zmienionymi kolorem podswietlenia.


Post Wysłano: 28 lip 2011, 0:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2011, 17:58
Posty: 4
GG: 0

To radio jest fabrycznie zamontowane. Książki żadnej do radia nie znalazłem w samochodzie i nie wiem jak się posłużyć aby telefon podłączyć pod radio...


Post Wysłano: 29 lip 2011, 19:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lip 2006, 14:51
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: DW

Obrazek
Po lewej stronie masz przycisk SYS, nacisnij go. W ustawieniach uaktywnij Bluetooth. W telefonie
wyszukaj urzadzenia Bluetooth i polacz sie z radiem (w Mercedesach urzadzenie nazywa sie MB Bluetooth, przypuszczam ze w Crafterze bedzie podobnie). Ustalcie kod ktorym bedziesz potwierdzal, ze chcesz sie polaczyc glosowo z urzadzeniem. Jezeli wszystko pojdzie ok, to po lewej stronie masz przycisk TEL pod ktorym mozesz korzystac z telefnu, odbierac/odrzucac polaczenia z przyciskow na kierownicy itd. Gdy ktos do ciebie bedzie dzwonil, radio albo plyta cd sie wyciszy.
Pzdr.


Post Wysłano: 30 lip 2011, 17:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2011, 17:58
Posty: 4
GG: 0

http://www.speedyshare.com/files/29643973/DSC00509.JPG

mam takowe radio w Crafterze i niestety nie ma tam żadnego przycisku SYS :/ próbowałem coś innego tam zrobić ale nie mam pojęcia na prawdę jak to zrobić, żeby to działało.


Post Wysłano: 30 lip 2011, 18:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lip 2006, 14:51
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: DW

Nie wszystkie stare wersje Audio 20 (a takie radio posiadasz), posiadaly wbudowany Bluetooth. Jezeli przemaglowales cale menu (a w szczegolnosci wszystko co sie znajduje pod przyciskiem CDC) i nie da sie uaktywnic Bluetootha to zapewne go po prostu nie posiadasz ...


Post Wysłano: 08 sie 2011, 11:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lip 2011, 17:58
Posty: 4
GG: 0

To wiele wyjaśnia :) Dzięki wielkie za pomoc :)!!


Post Wysłano: 02 wrz 2011, 22:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 wrz 2011, 21:56
Posty: 1
GG: 0
Samochód: toyota

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy. Ale do rzeczy

Crafterem 136KM 2 lata temu przejechałem około 100k km. Po pierwsze wersja 136KM ma jak najbardziej 5 cylindrów ( w poprzednich posatch budziło to wątpliwość). Model którym jeździłem to zabudowa kontenerowa 4.15 długa, 2.10 szeroka. Moje wrażenia mogę porównać ze Sprinterem 2.2 150KM, również kontener jeszcze dłuższy i szerszy. Takim przejechałem około 300k

1. Wnętrze.
Wiadomo identyczne poza szczegółami, w Crafterze bardziej przemawiało do mnie czerwone podświetlenie zegarów, szczególnie wyświetlacz między zegarami no i klima. Po za tym wszystko tak samo. Fotele porażka dla mnie, w starych LT i Sprinterach praktycznie w każdym można było np pochylenie siedziska regulować (obniżenie tylnej części), tutaj siedzi się płasko.
Ogólnie wnętrza poza fotelami wspominam bardzo pozytywnie, dużo schowków, uchwyty na napoje, wszystko pod ręką, drążek biegów w bardzo dobrym miejscu

2. Silniki

136KM 2.5 Crafter - moim zdaniem gorzej jak w Sprinterze 2.2 150KM. Przy ładunkach rzędu 1.5t Crafter wyraźnie zostaje w tyle, gorsze przyspieszenie, elastyczność no i spalanie około 1l wyższe jak w Sprinterze. Z upływem czasu w firmie coraz mniej osób chciało jeździć Crafterem, a było ich kilka, Sprinterów również było kilka.
Co do trwałości, żaden nie przejechał 100k km bez poważniejszej awarii, zarówno Crafter i Sprinter, filtry DPD robią swoje, najwięcej problemów z utratą mocy.

3. Skrzynia biegów

Tutaj nie było żadnych problemów, Crafter i Sprinter 6-biegowe, biegi zawsze wchodziły pewnie i precyzyjnie, ze sprzęgłami też nie było kłopotów

4. Zawieszenie

Na naszych drogach nic nie jest wystarczająco dobre. Ale ogólnie obydwa modele podobnie

Takie moje spostrzeżenia, samochody obciążane było podobnie. 1-1.5t ładunku po całej Polsce.
Osobiście jestem za Sprinterem (bardziej dynamiczny i elastyczny silnik przy niższym spalaniu). Co do usterek podobnie przy 1 i 2 problemy z osprzętem silnika.

ps ale to wszytko nic przy Sprinterze V6 3.0, zrobiłem też trochę tys. i bajka...


Post Wysłano: 26 lis 2011, 22:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lis 2011, 16:35
Posty: 13
GG: 976869
Samochód: VW Crafter 35L, Ford C-max
Lokalizacja: POLSKA

Co do spalania Craftera, kupiłem ostatnio craftera 2008r. LONG 2.5 TDI 136KM przełożenie główne 4,36.
Spalanie na pusto , predkosc 95-110km wyszło 10 litrów, mysle ze pod obiazeniem dojdzie jakis litr.
Z tego co zauważyłem to wszystko zalezy z jaką prędkością się poruszamy i jak wciskamy gaz
Jak bym miał o dwa przełożenia szybszy most zmieścił bym sie w spalaniu ponizej 9,5l

Będe zdawał troszki relacji z spalania jak troche pojezdze


Post Wysłano: 26 lis 2011, 23:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2011, 20:37
Posty: 24
GG: 0
Samochód: Brak

Witam też jestem tutaj nowy, pochodziłem po salonach z zamiarem kupna dostawczaka do 5 ton najbardziej przypadł mi do gustu Crafter lub Sprinter oba w wewnątrz prawie takie same z zewnątrz trochę się różnią, szkoda że VW nie montuje 190 konnego silnika taki jak w Mercu, i dlatego wybór padł na Sprintera 519 do zabudowy, najmocniejsza wersja Craftera to 164 KM to trochę za mało mając na pace 4 tony i 3.5 tony przyczepy, no i Merc ma bogatsze wyposażenie opcjonalne z którego skorzystałem, ale z drugiej strony bardziej podoba mi się Crafter, gdyby tylko dodali ten silnik 3.0 V6 190, bez wahania bym go brał, trochę dziwie polityce VW, że silniki 2.5 litrowe pomniejszyli do 2.0 litrów przy zachowaniu tej samej mocy, nie wiadomo jak takie coś będzie wpływało na żywotność silnika, sprzedawca salonu zapewniał mi że problemów nie będzie, ale jakoś mnie nie przekonał


Post Wysłano: 26 lis 2011, 23:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Sprzedawca z salonu zawsze cię zapewni że wszystko będzie bardzo dobre, byle sprzedać samochód. Mam kolegę który był szefem serwisu MB. Powiedział mi jedno. VW Ctafter to są popłuczyny po Sprinterze.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 26 lis 2011, 23:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2011, 20:37
Posty: 24
GG: 0
Samochód: Brak

Coś w tym musi być skoro na trasie widzę tylko Sprintery a rzadko VW


Post Wysłano: 26 lis 2011, 23:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 cze 2007, 14:11
Posty: 639
GG: 2158946
Samochód: Fiat CC 700 31PS
Lokalizacja: DK1 SPS

VW był zawsze w cieniu Mercedesa, starszy LT-niby prawie to samo co Sprinter a jakoś mało tego jeździ...

_________________
B-8.12.2010
C-6.02.2013
C+E-23.07.2013
KW-11.03.2013


Post Wysłano: 27 lis 2011, 18:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 kwie 2011, 18:20
Posty: 10
GG: 5210655
Lokalizacja: OŚWIĘCIM

witam,
jestem tu nowy.
Od kilku dni pracuje w transporcie na crafterze. I w związku z tym mam pytanie, w samochodzie jest fabryczne radio na CD, chciałbym wiedziec czy odtwarza mp3, szukałem w internecie i nie znalazlem na ten temat informacji.

I jeszcze jedno pytanie, nie w tym temacie ale może ktoś będzie znał odpowiedź.
A wiec nie tak dawno na punkcie podczas rozładunku chciałem zmienić tacho na odpoczynek i przez pomyłkę dałem na wysunięcie karty. Ale po wyjściu karty zaraz ja włożyłem z powrotem do tacho, jednak wszystko musiałem ustawiać tak jakbym zaczynał dzień a już to było po 2 godzinach jazdy tego dnia. Czy inspekcja może się do tego doczepić?

dziękuje za odpowiedź :)


Post Wysłano: 27 lis 2011, 21:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lis 2011, 16:35
Posty: 13
GG: 976869
Samochód: VW Crafter 35L, Ford C-max
Lokalizacja: POLSKA

Potrzebuje pomocy

W nowo zakupionym crafterku mam zamontowane poduszki pneumatyczne ale bez zegarów które mogły by mi wskazywać ciśnienie. Może ktoś pomorze jakie sobie cisnienie ustawić pod ładunek 2t, bo czytałem ze po napompowaniu np: 2atmosfery i w czasi e ładowania samochodu ciśnienie podobno wzrasta ??


Post Wysłano: 27 lis 2011, 21:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Ciśnienie nie powinno być mniejsze niż 2 atm podobno, chociaż gdzieś tu ostatnio czytałem, że mniej jeszcze. Napompuj 3-4 i będzie dobrze.
Tak, po wrzuceniu towaru ciśnienie wzrasta.


Post Wysłano: 27 lis 2011, 23:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lis 2011, 16:35
Posty: 13
GG: 976869
Samochód: VW Crafter 35L, Ford C-max
Lokalizacja: POLSKA

Cytuj:
Sprzedawca z salonu zawsze cię zapewni że wszystko będzie bardzo dobre, byle sprzedać samochód. Mam kolegę który był szefem serwisu MB. Powiedział mi jedno. VW Ctafter to są popłuczyny po Sprinterze.
Troche tu kolego kraz przesadziłeś że crafter to popłuczyny po sprinterze. Czy ty wiesz czym róznią sie te samochody ??? Tylko silnikami bo każdy wkłada swoje, przodem i znaczkami na częsciach.
Wiec jak wspomniałeś każdy sprzedawca zapewni cię o wyższości swojej marki nad konkuręcją by szła lepsza opinia.


Post Wysłano: 28 lis 2011, 13:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Powtarzam co mówił mi kolega który był szefem serwisu i naprawiał te samochody. Wiem że różnią się silnikami i właśnie silniki VW wyglądają gorzej pod względem awaryjności.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: