» Kontakt » Reklama » Pliki cookies
Dzisiaj jest 25 lip 2014, 3:33

Strefa czasowa UTC +1 godz. [letni]







Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 14 sty 2009, 2:32 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2006, 16:04
Lokalizacja: MIELEC
Jeżeli masz rotacyjną pompę to popuść przewody wtryskowe i zakręć rozrusznikiem żeby pokazało się paliwo.Co do świecy wygląda na to że jest w porządku,dlatego że działa sterownik tak jak powinien.Może być problem z zasileniem świecy w paliwo.Odkręć rurkę zasilającą przy świecy i po podgrzaniu zobacz czy podczas kręcenia będzie leciało paliwo,ztymże musisz mieć odpowietrzoną pompę wtryskową.Jeżeli nie będzie leciało to może być wina elektrozaworu. 8)

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 14 sty 2009, 20:31 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 13 sty 2009, 23:31
GG: 1307146
Samochód: MAN 12-163 '00
Dzisiaj działałem dalej. Świeca grzeje, robi sie gorąca (nie wykręcałem, macałem wkręconą).

Myślę, ze to może być wina letniego paliwa które jest w zbiorniku. Spuszczę ze zbiornika to co jest, naleje zimowego i spróbuję odpalić po uprzednim podgrzaniu ciepłym powietrzem układu paliwowego.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 26 sty 2009, 22:04 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 13 sty 2009, 23:31
GG: 1307146
Samochód: MAN 12-163 '00
Sprawa ma się tak. Od dobrego tygodnia temperatura na plusie. jeśli coś było zamarznięte, to musiało odmarznąć. Dwa dni kręciłem, i nie pali, jedynie gęsta mgła z wydechu. Grzałem kilkakrotnie, raz tylko chręknoł. Może to od tego że w czasie mrozów zaciągnął ze zbiornika tego białego g***a? Przy filtrze paliwa (przy silniku) na moment popuściłem śrubkę u dołu i leciał czysty ON. Świeca grzeje. nie wiem co dalej robić, żeby odpalić. Może natryskać mu samostartu gdzieś? Nie wiem jak on się ma do pojazdów tego typu, ale na "starsze" diesle działa...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 26 sty 2009, 22:25 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Lokalizacja: GDYNIA
GG: 12216892
Samochód: MAN TGA 18.480
Ja myślę że nie dochodzi paliwo do pompy wtryskowej. Odkręć przewód ten co dochodzi to pompy wtryskowej i zobacz czy leci czyste paliwo

_________________
MAN TGA 18.480 LOW DECK

Filmy z tras


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 29 sty 2009, 2:05 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2006, 16:04
Lokalizacja: MIELEC
Ja tu widzę jakiś inny problem,ten biały dym to może być mocno opóźniony zapłon.Co do paliwa to odkręć przewody przy wtryskiwaczach i pokręć trochę żeby odpowietrzyć pompę wtryskową.

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 05 mar 2009, 16:47 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 13 sty 2009, 23:31
GG: 1307146
Samochód: MAN 12-163 '00
Dobra, temperatura od dawna na plusie, manik odpalił:) Mam problem z załaczeniem blokady mostu, ale to w innym temacie dam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 15 lut 2010, 16:21 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 sty 2010, 18:28
GG: 1847761
Samochód: Actros
Witam podpisze się pod tym tematem bo mam podobny problem tyle że... Kontrolka świeci po 10-15 sekundach mryga a paliwa na świecy nie ma więc jak ma chodzić:) Prąd na świecy jest ale prądy na zaworku przy pompie nie ma i pompa paliwa nie daje. Auto to man 26.322 1992rok. Może jakiś pomysł ktoś ma


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 16 gru 2010, 14:26 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 04 sty 2009, 12:14
GG: 0
Samochód: MAN 12-224
Witam wszystkich map problem z manie 12-224 dokładnie chodzi o świece płomieniowa nie pali i myślałem ze to wina świecy i wymieniłem ją na nową kupiłem oryginał bosha i dalej nie pali!! i nie wiem co może być objawy są takie po przekręceniu kluczyka kontrolka mignie 2 razy i tyle . proszę o pomoc


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 16 gru 2010, 17:10 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Lokalizacja: RLA
GG: 0
Masz zepsuty czujnik temperatury płynu chłodzącego, sygnalizuje to właśnie miganie kontrolki świecy. Wtedy świeca nie nagrzewa się w sposób ciągły, lecz impulsowo- efekt nagrzania jest marny. Znajduje się on koło czujnika ciśnienia oleju, pod filtrem oleju (on jest chyba wkręcony w chłodniczkę). Koszt około 80 zł i od razu mówię że one często psują się, nie wiem dlaczego. W moim mańku działał "aż" 2 miesiące. Aby go wymienić musisz spuścić płyn. Do tego czujnika przychodzi jeden kabel. On jest chyba plusem, który podaje impuls do przekaźnika świecy, masę zaś ma z silnika.
Jeżeli czujnik jest dobry, wtedy kontrolka świecy płomieniowej nie miga, lecz świeci się. Za pomocą niego sterowana jest świeca to znaczy: jeżeli płyn chłodzący ma poniżej +10 stopni, świeca nagrzewa się.

Jak nie będziesz wiedział czegoś to pytaj śmiało, może coś pomogę :wink:

_________________
...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 16 gru 2010, 23:33 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 04 sty 2009, 12:14
GG: 0
Samochód: MAN 12-224
werdecznie dziekuje za pomoc sprawdze to i napisze czy udało sie :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 17 gru 2010, 3:19 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Lokalizacja: Reykjavik
GG: 0
Jak jestes szybki to nie spuszczaj wody ,spusc tylko cisnienie z systemu ( odkrec korek ) , i jazda :)
Duzo sie nie wyleje ,chyba ,ze masz dwie lewe ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 17 gru 2010, 23:36 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 21 gru 2009, 21:24
GG: 0
Samochód: Man F2000
Koledzy a ja tez mam pytanie:D jak u mnie w manie wlaczam zaplon i kontrolka od swiecy pali sie z 30sekund a potem zaczyna mrugac no i ja zapalam auto a ona mruga jeszcze z 5 minut. czy to jest normalne??


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 18 gru 2010, 10:30 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Lokalizacja: GDYNIA
GG: 12216892
Samochód: MAN TGA 18.480
Kociemba F2000 pisze:
Koledzy a ja tez mam pytanie:D jak u mnie w manie wlaczam zaplon i kontrolka od swiecy pali sie z 30sekund a potem zaczyna mrugac no i ja zapalam auto a ona mruga jeszcze z 5 minut. czy to jest normalne??

Tak właśnie działa świeca żarowa, gdy kontrolka zaczyna mrugać palisz silnik i potem przez około 5 minut zależnie od temperatury silnika dalej świeca grzeje

_________________
MAN TGA 18.480 LOW DECK

Filmy z tras


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 03 sty 2011, 16:16 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 04 sty 2009, 12:14
GG: 0
Samochód: MAN 12-224
Witam wszystkich pisałem wcześnie mam problem z świeca i mam nowa świece Boscha i wymieniłem ten czujnik, co jest do płynu chłodniczego, co kosztowała 90zl i dalej nic nie pali dalej ta świeca proszę o poradę, bo juz nie mam sil do tego auta


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 03 sty 2011, 16:51 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Lokalizacja: RLA
GG: 0
Kontrolka świecy miga czy święci?
Sprawdź elektromagnes ten ktory puszcza ropę na świecę czy działa.

_________________
...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 03 sty 2011, 21:45 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 04 sty 2009, 12:14
GG: 0
Samochód: MAN 12-224
Elektrozawór tak pstryka to chyba działa a kontrolka 2 razy mignie i tyle tak jakby silnik był ciepły


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 03 sty 2011, 23:07 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Lokalizacja: RLA
GG: 0
Świeca płomieniowa załączana jest wtedy gdy temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż +10*C. Także poczekaj aż silnik dobrze wystygnie i sprawdź. Gdy płyn ma więcej niż +10*C to po włączeniu zapłonu kontrolka świeci się około 1.5 sekundy i gaśnie.
Ewentualnie możesz sprawdzić czy świeca prawidłowo nagrzewa się. Wykręć ją z kolektora i połącz ją na zewnątrz. Wtedy będziesz widział czy w pełni jest rozgrzewana. Sprawdź jeszcze czy świeca dostaje ropę. Ja miałem taki przypadek że elektromagnes puszczał ropę ale rurka była zatkana :wink:, także możesz ją wyjąć i przedmuchać. Oprócz tego w świecy jest taki zaworek przez który ropa dostaje się na rozgrzany żarnik.

W razie czego pytaj :wink:

_________________
...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 03 lut 2012, 0:48 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 03 lut 2012, 0:31
GG: 0
Samochód: man 19.232
Witam Wszystkich userów
:D

proszę o pomoc - man mana 19.232 z 1989r. PROBLEM DOTYCZY zapalania rano pojazdu . im chłodniej tym ciężej . praktycznie bez użycia samostartera w spraju nie ruszy . Jak już zapale na samostarterze przez ok 10 min wydobywają się kłęby białego dymu . Po zgaszeniu ciepłgo silnika i ponownym uruchomieniu bez użycia już tego samostartera pali na strzał. Jeżeli chodzi o kontrolkę podgrzania świecy to tylko miga tak 5-6 razy i koniec - a nie powininna najpierw świecić ta kontrolka ciągłym światłem ? pompa jast po regeneracji , wtryski robione , a paliwo na pompie trzyma . Proszę o pilną pomoc i z góry bardzo dziękuję


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 03 lut 2012, 21:17 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2011, 21:37
GG: 0
Samochód: M 90
soryse pisze:
Witam Wszystkich userów
:D

proszę o pomoc - man mana 19.232 z 1989r. PROBLEM DOTYCZY zapalania rano pojazdu . im chłodniej tym ciężej . praktycznie bez użycia samostartera w spraju nie ruszy . Jak już zapale na samostarterze przez ok 10 min wydobywają się kłęby białego dymu . Po zgaszeniu ciepłgo silnika i ponownym uruchomieniu bez użycia już tego samostartera pali na strzał. Jeżeli chodzi o kontrolkę podgrzania świecy to tylko miga tak 5-6 razy i koniec - a nie powininna najpierw świecić ta kontrolka ciągłym światłem ? pompa jast po regeneracji , wtryski robione , a paliwo na pompie trzyma . Proszę o pilną pomoc i z góry bardzo dziękuję


A sprawdzałeś akumulator?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 04 lut 2012, 0:16 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
GG: 0
a co ma akumulator do palenia?? Przeciez pisze o tym ze auto nie pali a nie ze nie kreci :roll:

Kontrolka najpierw powinna swiecic a pozniej mrugac


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC +1 godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  


Forum oparte o phpBB3 © 2004-2014 Piotr Kardaś

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy