Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2010, 9:46
Posty: 34
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

Witam
wszystko bylo dobrze do momentu gdy skończyły się okładziny hamulcowe i zblokowało ręczny , pojechaliśmy z mechanikiem i poluźnił siłowniki i auto mogło zjechać do warsztatu bez ręcznego ale z hamulcami nożnymi.
Na warsztacie wymieniono okładziny i pojawił się problem bo zniknął hamulec ręczny .
Wymieniłem więc na nowy osuszacz z całą podstawą na nowy sprawdzono manetkę ręcznego , zwór czterodrożny przy akumulatorach i wszysko jest tak jak powinno być a ręcznego nie ma,
Mechanicy twierdzą że po odkręceniu przewodów z siłowników po nacisnięciu pedału hamulca nożnego powietrze leci ze wszystkich przewodów a powinno lecieć tylko z dwóch od układu nożnego a po założeniu przewodów do siłowników hamulec ręczny blokuje koła.
Wołali swoich znajomych mechaników aby sobie dopomóc i nic nie moga wpaśc o co chodzi.
Proszę o pomoc
Z góry dzięki
mogę podac numer telefonu jak ktoś będzie chętny do pomocy.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Manetka od hamulca ręcznego steruje zaworem przekażnikowy który podaje dopiero powietrze na siłowniki hamulcowe
Możliwe że odwrotnie podłączyli przewody do siłowników
Nad mostem jest taki trójnik od przewodów hamulcowych z niego wychodzą dwa przewody na siłowniki
Zaciągnięty hamulec ręczny brak powietrza w tych przewodach hamulcowych, po zwolnieniu hamulca ręcznego dochodzi powietrze do siłowników w celu wciśnięcia tych sprężyn w siłowniku. Hamulec ręczny działa bez powietrza, to same sprężyny wypychają trzpień z siłownika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2010, 9:46
Posty: 34
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

Twierdzą że nie mogli podmienić przewodów bo nie ma takiej możliwości ... mówią że to może być zawór przy pedale hamulcowym czy pod nim ....
Jaki jest koszt tego zaworu?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Twierdzą że nie mogli podmienić przewodów bo nie ma takiej możliwości ...
Sam ostatnio wymieniałem siłownik z tyłu w volvie i były przewody odkręcone od siłownika i jest możliwość zamiany przewodu bo są te same gwinty na obu przewodach. jest możliwe że na jednym siłowniku ktoś obrócił przewody przez co na drugim po naciśnięciu hamulca pojawia się ciśnienie na dwóch przewodach. Zawór przekażnikowy powinien znajdować się koło tylnego mostu do tego zaworu przychodzi cienki przewód od tej manetki.
Idz po przewodach od siłownika poprzez ten trójnik nad mostem to znajdziesz ten zawór przekażnikowy
Sam ci nie powiem bo volvo sprzedałem i nie zobaczę u siebie gdzie ten zawór znajduje się :]

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Nie wiem jak mogl zniknac hamulec reczny , wystarczy ,ze zakrecili ( poluzowali sprezyny ) spowrotem i hamulec powinien sie zacisnac bez zadnego cisnienia , brak powietrza = hamulec zacisniety , jak go nie ma w tym stanie to musza zluzowac manetka hamulec reczny i podkrecic srube nastawna az do kontaktu okladzin z tarcza/ bebnem i troszke poluzowac .
Co do cisnienia we wszystkich przewodach.........
Niech odkreca wszystkie przewody do silownikow ,byc moze ,ze odkrecili tylko jeden silownik i stwierdzili ,ze powietrze leci z obu przewodow . Daze do tego ,ze byc moze przesadzili z odkrecaniem / luzowaniem mechanicznym cylindrow i uszkodzili membrane , wtedy po wcisnieciu pedalu hamulca , cisnienie wypelnia wszystkie komory cylindrow i suma sumarum hamulcow brak.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Może tak być jak kolega svavec pisze z tego powodu wymieniałem siłownik, ale u mnie pękła obudowa siłownika. Kierowca w trasie odkręcił przewody od siłownika i je zaślepił i tak przyjechał do domu :wink:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2010, 9:46
Posty: 34
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

Chłopaki dzięki za pomoc ale "mechanicy" oddali mi auto bez rozwiązania problemu czyli nadal brak ręcznego .
Dali mi za to kontakty do specjalistów od pneumatyki w ciężarowych i tyle .... Muszę się więc liczyć z dużym kosztem naprawy .
Oby więcej w Polsce takich "mechaników" - prawda nie wszyscy muszą się znac na wszystkim.
Tylko szkoda że do tej pory wydałem już 700zł


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To sam odkręć te przewody od siłowników i zobacz co się dzieje.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 wrz 2010, 9:46
Posty: 34
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

wszystko było dobrze z przewodami , okazalo się że jakiś sterownik niedaleko manetki od ręcznego nawalił coś z elektroniką tak mi powiedział mechanik


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: