mam do wymiany prawy sworzeń wahacza
może mnie ktos naprowadzić jaki kupić tz jakiej firmy i jaki to jest kosz razem z robocizną? Czy dużo trzeba rozbierać? Czy po wymianie trzeba ustawiać geometrie, zbieżność?
Czy sworznie wahacza wymienia sie parami czy wystarczy ze wymienie tylko prawy.
Mechanik zalecał wymianę, jednak czy jest to konieczne. Stuka mi zawieszenie przednie i to dosyć na dziurach jednak tak było od kupna auta. Opon mi nie ścina po ustawieniu zbieżności bo wcześniej ścieło mi przednie opony na zewnątrz tak że miałem łyse:D
Niedawno robił mi to mechanik, sam sworzeń bez problemu, tylko wahacz strzelił podczas wybijania sworznia i to już był większy koszt. Całe szczęście, że rozleciał się w warsztacie, a nie na drodze.
To, że tak było od kupna nie znaczy, że tak ma być. Zadzwoń do mechanika i zapytaj się ile chce za taką wymianę. Moim zdaniem nie trzeba ani wymieniać parami (to nie amortyzatory), ani robić geometrii, tylko po prostu wybić sworzeń i wbić nowy. Ale mogę się mylić, nie mam takiego doświadczenia warsztatowego.
Rejestracja:18 mar 2010, 17:45 Posty: 28
Samochód: T4
Lokalizacja: Szczecin
jesli chodzi o sworznie to tylko LEMFORDER
2 lata temu wymieniałem sworznie w swojej T4 i założyłem FEBI, wytrzymały 20kkm i znowu zaczeły pukać, wkur...ny wymieniłem rok temu na LEMFORDERA i jest spokój do dziś
Sworzeń wahacza to zwykła pierdoła i jak mechanik każe zmienić to nad czym sie tu zastanawiać? To są groszowe sprawy.
Sworzeń wahacza jest albo wbijany, albo przykręcany, albo wahacz jest odlany w całości (żeliwny) i nie ma możliwości wymiany sworznia, wymienia się cały wahacz.
U mnie w firmie handlujemy generalnie sworzniami Teknorota i RTSa, przy czym te RTSy są solidniejsze.
Teoretycznie nie ma po co wymieniać na obu stronach, a praktycznie pewnie niewiele później odezwie się druga strona.
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Zwroce tylko uwage forumowiczom ,ze "pytajek" to ten sam od "zakrecania kola" wiec ,jak domniemam,opisy musza byc bardzo szczegolowo wytlumaczone .
( a pozatym .... jest to chyba waga-ciezka a nie waga-lekka ,pytania do takiego typu pojazdow najlepiej zadawac na elektrodzie )
Ja jestem coraz bardziej przekonany, że autor to sprytna, inteligentna i wbrew pozorom siedząca w branży osoba, mająca wiedzę, tyle, że zabawia się naszym kosztem.
To nieprawdopodobny mix, od kurtki, przez wymianę kół, do polemiki nad sworzniem wahacza za 30 zł.
sorki za kłopot
wymienie 1 strone jednak niektórzy radzą parami
ale zbieżność to chyba sie obowiązkowo ustawia?
zbieżność czy geometrie? czym to się różni
jak kupilem auto to nie ustawialem nic i po jakims czasie tam mi zjechaly sie przednie opony na zewnątrz i na bocznych sciankach ze byly całe łyse! kazalem ustawic zbieżnośc na takich laserach i mi ustawiali mechanicy i wtedy tez mówili ze są minimalne luzy na tuleji czy na sworzniu ale po kupnie nowych opon na przód jest ok nie ścina
tylko ze stuka na dziurach i ściąga na prawo ale tylko na kocich łbach i dziurach
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Zbieznosc to "czesc" geometri zawieszenia,tak to mozna nazwac.
Sama zbieznosc swiadczy o tym jak kola sa skrecone wzgledem siebie,powinny byc zawsze proste lub ciut zbiezne ( charakterystyka producenta ) ,czyli skrecone do siebie.
Geometria to slowo bardziej ogolne i obejmuje zarowno zbieznosc jak i np. odchylki kola w pionie .
Jednak suma sumarum jak ktos mowi o zbieznosci i geometrii to ma na mysli to samo , polozenie kol.
czyli za 40zł co mi ustawiali na lasery to zbieżność czy geometrie?
wydaje mi sie ze ustawiali przednie kola lewo prawo względem tylnich
geometrie tez ustawiac?
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Geometrie w pionie mozna sprawdzic ,ale raczej sie tego nie robi,jak masz sluszne podejrzenia to mozna ,ale po sprawdzeniu wszystkich elementow laczonych ruchomo ,np.polaczenia kulowe,sworznie ,polaczenia na gumach mozna wykluczyc wadliwa geometrie pionowa .
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 5 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę