Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 maja 2008, 8:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
A co do centralnego + i - wystarczy to po co sa 2 pozostałe kurcze ja chce żeby było tak jak powinno być fabrycznie nie jakaś prowizorka bo ja tego nie lubie
Miałeś sprawdzić ile kabli dochodzi do centrala i czy niema czujnika cisnienia w układzie centralnego smarowania na szynie rozdzielającej.
Co do kontrolki to raczej jej niebędzie ale mogła by być w przypadku mana bo np w volvie fh12 wogle takiej kontrolki na tablicy niema i pozostaje tylko wizualne sprawdzanie ilości smaru. Czyli byś mógł w własnym zakresie pociagnąć kabelek do kontrolki zakładając na obu kabelkach dochodzących do kontrolki z obu centrali po diodzie prostowniczej tak aby prąd przez kontrolkę nie płynął z jednego centrala na drugi

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 26 maja 2008, 22:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Narazie sprawdziłem Gniazdo 7 pinowe i jest podłączone tak.
1 Gruby bolec u góry masa
2 Bolec po lewej swiatła przecw mogłowe
3 Bolec po prawej swiatła obrysowe
4 bolec srodkowy NIC
5 Bolec po lewej lewy kierunek
6 Bolec po prawej prawy kierunek
7 bolec na samym dole STOP
Brakuje tylko swiateł cofania ale w gnieździe wszystkie 7 pinów sa podłączone to nie wiem czego nie ma.
Natomiast w gnieździe "eurozłączka jest swiatło cofania :wink:
Juro bede potrzył central w przyczepie :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 27 maja 2008, 7:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
2 Bolec po lewej swiatła przecw mogłowe
Cytuj:
4 bolec srodkowy NIC
I tu lerzy u ciebie problem z tym gniazdem. Na bolcu 2 mają byc tesz swiatła obrysowe tak jak jest na 1 bolcu. W manie i nie tylko są stosowane dwa obwody elektryczne na swiatła postojowe z regóły podzielone na lewą i prawą strone samochodu czasami na krzyż tak aby w przypadku przepalenia się jednego bezpiecznika nie pozbyć się całego oswietlenia w pojezdzie.
Dlatego zobacz czy ktoś nie podłączył obu przewodów do bolca 1 lub czy nie wisi w środku nie podłączony. Pod środkowy bolec 4 powinny byc podłączone swiatła przeciwmgielne.
Na koniec ci jeszcze potpowiem jedną sprawę przy cysternach przeworzących ADR oswietlenie powinno byc podłanczane przez gniazdo 15 pinowe a nie przez 7 z wzgledów bepieczeństwa między innymi dlatego ze niema mozliwosci samoistnego rozłączenia gniazda z wtyczką które moze spowodować zaiskrzenie, oraz dlatego że jest bardziej szczelne gniazdo od zwykłego.
Nie będzie mnie do soboty jak byś o cos pytał

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 cze 2008, 21:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Więc tak ojciec dzis pojechał z przyczepą wyczyściłem WD wtyk od ABS-u podpiołem i zaświeciła się środkowa kątrolka (ABS) po przejechaniu troche po placu kątrolka nie zgasał przed chwila dzwonił ojciec, że kontrolka cały czas sie swieci i wypioł ABS bo go denerwowało to świecenie. Właśnie coś, jest zwalone po kiedys jak sie zapinało ABS to w przyczepie psykneło tak powietrze ateraz nic zapala się tylko kontrolka i tyle. Dlaczego nie gaśnie może czujnik któryś wysiadł, jeżeli tak to jak to sprawdzić, ile owy czujnik może kosztować :wink: z góry dzięki za pomoc :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 23 cze 2010, 22:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Jakiego koloru zapala się kontrolka od ABSu. Jeśli żółtego to ona sygnalizuje brak podłączonego przewodu od ABSu do przyczepy/naczepy. Gdy jest podłonczony przewód niema prawa się palić żółta kontrolka od ABSu.
Czerwona kontrolka od ABSu powinna się zapalić na chwilę po włonczeniu zapłonu i zgasnąć tak jest w nowych sterownikach ABSu w starszych modelach powinna zgasnąć po przekroczeniu około 20km/h. Jeśli u ciebie się pali nonstop kontrolka od ABSu lub zapala na dziurach sprawdziłbym czujnik od ABSu przy kole zwłascza tym co było luzne czy nie jest odsunięty czujnik od tarczy zębatej z której zbiera impulsy lub został mechanicznie uszkodzony i został starty. Czasami te czujniki padają z starości u siebie w manie jusz dwa czujniki wymieniłem z przodu. Tesz takie objawy miałem że ABS nirmalnie działał jak wjechałem w porządną dziurę zapalała się kontrolka od ABSu i przestawał on działać
moja jest z 98 typ rohr -i właśnie kontrolka(czerwona) się pali ,ale jak przekroczę owa predkość to gaśnie ,rozumię że tak ma być .


Post Wysłano: 24 cze 2010, 9:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Tak kolego jest ok powyżej 7 km/h kontrolka ma zgasnąć :wink:
Ja w swojej tez naprawiłem ABS przyczyn było wiele
-Lewy czujnik w przednim kole
-Brak przerwany kabel prowadzący ze sterownika do prawego przedniego modulatora
-Zapieczony tylni prawy modulator
-Brudne koła zębate
Teraz jest wszystko ok jednak kontrolka sporadycznie lubi się zapalić ale to już jest rzadkość ABS działa poprawnie :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 25 cze 2010, 20:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 cze 2010, 21:11
Posty: 171
GG: 0
Samochód: man

Cytuj:
Tak kolego jest ok powyżej 7 km/h kontrolka ma zgasnąć :wink:
Ja w swojej tez naprawiłem ABS przyczyn było wiele
-Lewy czujnik w przednim kole
-Brak przerwany kabel prowadzący ze sterownika do prawego przedniego modulatora
-Zapieczony tylni prawy modulator
-Brudne koła zębate
Teraz jest wszystko ok jednak kontrolka sporadycznie lubi się zapalić ale to już jest rzadkość ABS działa poprawnie :wink:
dzięki właśnie przy takiej szybkości gaśnie .,pozdro,narka.,?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: