Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 cze 2010, 12:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Witam wszystkich mam problem ze Scanią .Otóż przy hamowaniu w ostatniej " fazie " hamowania tuż przed zatrzymaniem auta zaczyna szarpać strasznie kierownicą . Co może być tego przyczyną ? Auto stoi na oponkach 385/65 . Dodam że problem pojawił się dopiero po wymianie opon ze starych na nowe .


Post Wysłano: 06 cze 2010, 13:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 gru 2005, 14:59
Posty: 317

Sprawdź czy są ferody na szczękach i czy nie są popuszczone. W volvie mieliśmy podobnie tylko że przy delikatnym naciśnięciu już szarpało. Okazało się że z tyłu nie było okładzin na jednym kole. Nabiliśmy tył założyliśmy nowe bębny i przeszło.

_________________
...::: VOLVO :::...
PL, CZ, SK, UA, D, F, LT, H, RO, SLO, I, RSM, A


Post Wysłano: 06 cze 2010, 14:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Opony są nowe, czy po jakiejś 'operaji' (np. nacinane) ?


Post Wysłano: 06 cze 2010, 14:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Jesli napisal ze wymienili na nowe, to jak myslisz, zalozyli nowe czy nie?


Post Wysłano: 06 cze 2010, 15:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Jesli napisal ze wymienili na nowe, to jak myslisz, zalozyli nowe czy nie?
Przeczytaj całe zdanie to może zauważysz jakiś sens.


Post Wysłano: 06 cze 2010, 15:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Czytam te posty i czlowiek pisze ze zalozyl nowe opony, a Ty w nastepnym poscie pytasz czy zalozyl nowe opony.

Wiec moze sam przeczytasz cale zdanie zanim bedziesz podbijal sobie licznik postow?

Tak wogule to jak tylko widze ze zabrales glos w jakims temacie to na 90% moge stwierdzic ze czekaja mnie wesole chwile podczas czytania twojego postu.


Nie zebym cos do Ciebie mial, ze glupoty wypisujesz czy cos...
Nie...


Post Wysłano: 06 cze 2010, 19:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Oponki są całkiem nowe i nic przy nich nie było kombinowane . Więc jeśli problem się pojawił pomyślałem że może coś z wyważeniem koła nie pasuje. Więc podjechałem do najbliższego serwisu ogumienia gdzie chłop mi sprawdził że koła są wyważone . Że to na pewno nie jest przyczyna opon czy ich wyważenia .


Post Wysłano: 06 cze 2010, 19:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Moze podaczas montazu ktos cos uzkodzil, np klocek hamulcowy sie ukruszyl, czy tarcza sie skrzywila (ale to bardzo malo prawdopodobne),.

Jesli samochod zwalnia bez hamowania tez tak sie dzieje?


Post Wysłano: 06 cze 2010, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Nie auto nie zwalnia bez hamowania.. nie ściąga na żadną stronę ani nie szarpie kierownicą podczas normalnej jazdy .


Post Wysłano: 06 cze 2010, 20:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

A przedtem też miałeś 385 czy może inne?


Post Wysłano: 07 cze 2010, 20:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Poprzednio też były 385.


Post Wysłano: 07 cze 2010, 22:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2010, 23:09
Posty: 353
Samochód: MAN TGA/Opel Vectra B
Lokalizacja: Góra Kalwaria

kolego może nie wywarzyli Ci tych kół


Post Wysłano: 07 cze 2010, 22:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Przeczytaj kilka postów wyżej .. Pisałem o tym że też przeszła mi taka myśl przez głowę . Więc podjechałem do wulkanizacji gdzie stwierdzili że koła są dobrze wyważone .


Post Wysłano: 08 cze 2010, 18:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

W tamtym pytaniu chodzilo mi o to czy kiedy samochod sam zwalnia tez tak szrpie?

Masz mozliwosc zalozyc inne kola na probe? CHyba pasuja od naczepy na tarczach...


Post Wysłano: 08 cze 2010, 20:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Z kołami były już najbardziej rozmaite kombinacje .. I były zakładane wąskie na próbę i dalej było to samo więc opony wykluczyliśmy. Bo nie ma takiej opcji żeby tyle kompletów było do Du***

A co do twojego pytania. To auto nie szarpie jeśli samo zwalnia. Zaczyna szarpać dopiero w momencie naciśnięcia hamulca. Klocki i tarcze są założone nowe jakieś dwa miesiące temu.


Post Wysłano: 08 cze 2010, 22:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 gru 2005, 14:59
Posty: 317

Cytuj:
Z kołami były już najbardziej rozmaite kombinacje .. I były zakładane wąskie na próbę i dalej było to samo więc opony wykluczyliśmy. Bo nie ma takiej opcji żeby tyle kompletów było do Du***

A co do twojego pytania. To auto nie szarpie jeśli samo zwalnia. Zaczyna szarpać dopiero w momencie naciśnięcia hamulca. Klocki i tarcze są założone nowe jakieś dwa miesiące temu.
Mówię Ci zerknij na tył. U nas w Volvie było podobnie bo blacha tarła o blache i tak przenosiło. Nabiliśmy tył plus nowy bęben ten który był 5 czy 6 mm starty i wszystko wróciło do normy.

_________________
...::: VOLVO :::...
PL, CZ, SK, UA, D, F, LT, H, RO, SLO, I, RSM, A


Post Wysłano: 09 cze 2010, 22:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Problem rozwiązany. Powodem był luz na zwrotnicy w lewym kole .


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: