Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 27 maja 2010, 18:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2010, 18:48
Posty: 81
GG: 10159387
Lokalizacja: Paisley GB

Witam. Proszę o pomoc. Jak napisałem w temacie mam problem ze Scania a dokładniej ze świecącym EDC.
Problem jest tez taki ze nie pali na wszystkie cylindry. Wczoraj jak sprawdzałem paliły: 1,2 i 3 a 4,5 i 6 nie. Zamieniłem pompo wtryska z 6 na 3. Okazało się ze ten co był na 6 nie palił, działał na 3. A ten co był na 3 palił na 6. Jednak w dalszym ciągu 4 i 5 nie paliły.
Dzisiaj zamieniłem 3 (ten który był na 6 i nie palił a działał na 3) z 5. Okazało się ze ten na 5 działa a na 3 nie. Czyli tak jak poprzednio. Teraz natomiast 1,2,3 nie pala a 4,5,6 pala.
Odczytałem takie kody" 54,53,55,12,21,33,13.
Mogą to być pompo wtryski?


Post Wysłano: 27 maja 2010, 21:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Zresetuj błędy EDC bo wyświetla ci jakieś archaiczne, sprawdz po skasowaniu jeszcze raz. Ja bym stawial na wtrysk sterujący.


Post Wysłano: 27 maja 2010, 21:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2010, 18:48
Posty: 81
GG: 10159387
Lokalizacja: Paisley GB

jak wykasowac bledy?


Ostatnio zmieniony 28 maja 2010, 1:22 przez robson77, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 27 maja 2010, 22:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Sory nie doczytalem ze to jest na pompowtryskiwaczach. Problem napewno jest w tych wtryskach. Wykręć wszystkie i zawież do jakiegoś mechanika który sie tym zajmuje. Jezeli padły to musisz wymienić wszystkie koszt to grubo ponad 14tys. A żeby skasować błędy trzeba przytrzymać przycisk od ssczytywania błędów na wylączonym zapłonie przez 3 sek po czym włączyc zaplon (przycisk musi byc stale wcisniety) po okolo 5 sekundach na wlaczonym zaplonie puscic przycisk.


Post Wysłano: 27 maja 2010, 22:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
Jezeli padły to musisz wymienić wszystkie koszt to grubo ponad 14tys.
Proponuje na poczatek sprawdzic dokladnie ceny, a pozniej pisac. Za 14tys. to mozna kupic pompowtryskiwaczy na dwa samochody. Nawet w serwisie gdzie ceny nie sa niskie wychodzi ponizej tej kwoty:
http://live.pl.scania.com/Images/Pakiet ... 179042.pdf
10 strona dotyczy tego modelu.

Robson77 - podjedz na komputer i sprawdz jak zachowuja sie te pompowtryskiwacze.


Post Wysłano: 27 maja 2010, 22:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Do kolegi VeRay o czym ty mówisz , to scania na pompowtryskach . Może padł sterownik lub coś zwiera zasilanie pompowtrysków bo 123 mają jedno zasilanie a 456 drugie .


Post Wysłano: 27 maja 2010, 23:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2010, 18:48
Posty: 81
GG: 10159387
Lokalizacja: Paisley GB

Ale gdzie jest ten sterownik i jak go sprawdzic?


Post Wysłano: 27 maja 2010, 23:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Cytuj:
Ale gdzie jest ten sterownik i jak go sprawdzic?
Jezeli zagladajac pod kabine i wyciaganiu pompowtryskiwaczy nie zauwazyles jeszcze tego podzespolu intuicyjnie to moim zdaniem szkoda pisac o jakimkolwiek sprawdzaniu. Po prostu musisz dac zarobic osobie/instytucji, ktora ma o tym pojecie i doswadczenie.
Sterownik najprosciej mozna sprawdzic wkladajac go do innego pojazdu o takich samych parametrach lub wkladajac inny sterownik do tego samochodu z silnika o takich samych parametrach.


Post Wysłano: 28 maja 2010, 0:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2010, 18:48
Posty: 81
GG: 10159387
Lokalizacja: Paisley GB

Z wielkim szacunkiem RoBeRto ale nie uwazam sie za jakiegos mechanika. Staram sie czegos nauczyc. W ten sposob jaki opisales to nigdy tego nie zrobie. Ale dziekuje za pomoc.
Kazdy zaczyna od poczatku i takie forum ma raczej pomagac a nie odsylac od razu do instytucji.


Post Wysłano: 28 maja 2010, 0:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

Cytuj:
Z wielkim szacunkiem RoBeRto ale nie uwazam sie za jakiegos mechanika. Ale staram sie czegos nauczyc. W ten sposob jaki opisales to nigdy tego nie zrobie.
no tak, ale on ma rację, żeby zdiagnozować ten problem trzeba mieć solidne podstawy w tym jak to działa, a uszkodzić sterownik lub inny podzespół łatwo.

kolego ogólnie to moim zdaniem będzie uszkodzona przewód podający napięcie do pompo wtryskiwaczy 4,5,6,
bo one są na jednym przewodzie, a 1,2,3 są na drugim

na pompowtryski ze sterownika EDC wychodzi 8 przewodów, 6-sygnałowych osobnych do każdego PW, i 2 napięciowe, jeden na 3 pw i drugi na 3 pw

Najwyraźniej ten drugi będzie uszkodzony. Sterownik to takie pudełko z podłączonymi dwoma dużymi wtykami. Musisz prześwietlić przewód pomiędzy sterownikiem, a cewką pompowtrysku.

Musisz wyciągnąć wtyczkę A(ta górna), znaleść PIN A24(przez ten pin jest podawane napięcie na 4,5,6)

Opis wtyczki:
Obrazek

Moje rady to tylko sugestia, więc jeżeli nie czujesz się na siłach, nie dotykaj!


Post Wysłano: 28 maja 2010, 0:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Robson77 bez urazy ale chyba nie zamierzasz sie uczyc podstaw elektroniki na forum :roll:
Samo pytanie: "gdzie jest ten sterownik ? " , ktory nie jest jakos specjalnie ukryty, wydaje sie co najmniej nie na miejscu jezeli chodzi o Twoja dalsza diagnostyke tego ukladu.

PS. Ta ustrka - nie pracuja pompowtryskiwacze - wystepuje caly czas czy moze gdy silnik sie nagrzeje ?


Post Wysłano: 28 maja 2010, 1:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2010, 18:48
Posty: 81
GG: 10159387
Lokalizacja: Paisley GB

Ale od czegos nalezy zaczac. Wy zapewne pierwsze kroki macie juz za soba ,a ja dopiero je stawiam. Dziekuje za rade.
Na samym poczatku jest ok. Pozniej jak silnik sie zagrzeje to EDC sie swieci.
Wszystko sie zgadza co do mozliwosci uszkodzenia przewodu podajacego napiecie do pompowtryskow. Ale ja je zamienilem i teraz 4,5,6 pala a 1,2,3 nie.
Nierowna praca silnika jest od samogo poczatku jego uruchomienia.


Post Wysłano: 28 maja 2010, 12:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 mar 2010, 18:10
Posty: 390
Samochód: co się trafi
Lokalizacja: Ustka

Cytuj:
Wszystko sie zgadza co do mozliwosci uszkodzenia przewodu podajacego napiecie do pompowtryskow. Ale ja je zamienilem i teraz 4,5,6 pala a 1,2,3 nie.
zamieniłeś pompowtryski?


Post Wysłano: 28 maja 2010, 18:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2010, 18:48
Posty: 81
GG: 10159387
Lokalizacja: Paisley GB

Problem rozwiazany. Wymienilem pompowtryski i jest ok.
Dzieki za pomoc.


Post Wysłano: 28 maja 2010, 22:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2009, 19:49
Posty: 68
GG: 0

Witam kolego prawdopodobnie masz spaloną jedną cewkę od pompowtrysku z przebiciem do masy .Aby to sprawdzić musisz odłanczać po kolei pompowtrysk od przewodów elektrycznych izolując te przewody i odpalać auto jeżeli zaczną pracować pozostałe dwa pompowtryski to cewka odłączonego pompowtrysku jest do wymiany.Jak sprawdzisz to odspisz albo zadzwoń509080057.


Post Wysłano: 29 maja 2010, 1:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2010, 18:48
Posty: 81
GG: 10159387
Lokalizacja: Paisley GB

Dzisiaj wymienilem 3 pompowtryski na nowe i jest ok. Dzieki bardzo za pomoc.


Ostatnio zmieniony 29 maja 2010, 19:14 przez robson77, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 29 maja 2010, 8:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

Bardzo mało prawdopodobne żeby padły na raz 3 pompowtryski ale to tylko moje zdanie. 8)


Post Wysłano: 29 maja 2010, 9:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Kiedys mialem sytuacje gdy gosc mowil ze nie mozliwe zeby 6 pompowtryskiwaczy nagle padlo i nie mozna uruchomic silnika (tylko tutaj byly HPI) ... a jednak - paliwo czyni cuda :wink: Na poczatek niedowiarkowi wymieniony zostal jeden nowy na probe no i silnik zaczal zapalac na ten jeden cylinder.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: