Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2007, 17:23
Posty: 18
Lokalizacja: Zgierz

Witam
Mam taki problem posiadam scanie 113h 380km z 95r i nagle przy hamowaniu zaczyna świecić kontrolka od smarowania przy takim dłuższym hamowaniu , na wolnych obrotach nie świeci się ogolnie tez nie tylko przy takim hamowaniu nie wiem co jest grane
dzwoniłem do mechanika stwierdził ze to nie możliwe ze gdyby smok juz cienko łapał to na wolnych by sie paliła jest możliwe ze w jakiś sposób olej w misce przy hamowaniu sie przechyla i smok nie ma co łapać?


prosze o pomoc ! i odrazu dziekuje


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 kwie 2009, 18:56
Posty: 13
GG: 0
Samochód: midliner

A sprawdzałeś poziom oleju?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 paź 2006, 16:04
Posty: 123
Lokalizacja: MIELEC

Dziwna sprawa,jedynym powodem takiej sytuacji jest niski poziom oleju,natomiast jeśli na bagnecie poziom jest ok. to znaczy że jest inny bagnet niż powinien być 8)

_________________
Boże chroń nas przed diabłami,oznaczonymi zielonymi mundurami!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Może to być również poprostu wadliwy czujnik Ciśnienia oleju . Z tego co wiem to kontrolka powinna zapalać się jeśli ciśnienie spanie poniżej 1,25. Jakie masz kolego ciśnienie podczas jazdy i jak auto chodzi na wolnych obrotach ?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

wykręć czujnik i w jego miejsce wkręć sztucer i podciągnij zwykły zegar do kabiny wtedy zaobserwujesz jakie masz rzeczywiści ciśnienie w czasie jazdy i na wolnych obrotach. Sprawdź wiązkę elektryczną która wychodzi z kabiny z prawej strony do dołu blisko stabilizatora zawieszenia tam często przecierają się kable.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2007, 17:23
Posty: 18
Lokalizacja: Zgierz

no bez przesady wiadomo , olej to była pierwsza rzecz , która się sprawdziło po zapaleniu takiej kontrolki .
tak zrobiłem podłączyłem osobny wskaźnik cisnienie było 1 bar , zdieliśmy miskę olejowa ,smok był troche luźny wyczyściliśmy go dokrecilismy.

No ale niestety już nie chciała palić pompa paliwowa odmówiła posłuszeństwa .
Zawiozłem ja myślałem ze nie ma cisnienia na jednej sekcji a sie okazalo , że jednak wszystkie do remontu :]
Co najlepsze ze rok temu była remontowana full co mnie z 8 tys wyniosło :] , a więc coś tu jest nie tak

i nadal nie wiem czy już przestanie się święcić ta kontrolka ! ;/


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

z ta pompa jedno jest pewne: albo samochod jezdzi na jakims gownie, albo ktos Cie robi w balona :!:
Poza tym proponuje popytac na serwisie o ceny czesci do trojek bo sa one w promocji z 50% rabatem i moze sie okazac ze taka pompe lepiej oplaci sie kupic fabrycznie nowa.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Poza tym proponuje popytac na serwisie o ceny czesci do trojek bo sa one w promocji z 50% rabatem i moze sie okazac ze taka pompe lepiej oplaci sie kupic fabrycznie nowa.
Oj chyba nie, pompa w serwisie będzie kosztowała tyle co jest warta ta scania lub przekroczy cena jej wartość :/

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

tak, a te 8000zl wydane na regeneracje to pikuś :roll:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

pytałem o pompę do scanii 143 420 w 2008r była już wtedy ta promocja 50% wychodziło coś ok 20 000 netto czyli 10 000 netto po rabacie plus robocizna czyli montaż bo musisz zakładać w serwisie żeby dostać rabat.
Po drugie nie koniecznie jest to nowa pompa tylko po fabrycznej regeneracji ale już dokładnie nie pamiętam.
Co do kontrolki prawdopodobnie problem był w poluzowanej pompie olejowej, 1 atmosfera to na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku trochę mało. Pamiętam w 113 zdarzało się że pompa się luzowała, koledze w taki sposób zatarła się scania, podczas załadunku pod rampą w Danii.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

No a tu mamy silnik 6-ke - czyli pompa powinna byc tansza.
Osobiscie jezeli mialbym dawac pompe do regeneracji (cokolwiek to slowo moze oznaczac) za tak koszmarna kase to wolalbym wziac ta z serwisu i byc pewny ze wszystko jest OK.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

No właśnie coś drogo kolego od Ciebie chcą za tą regeneracje tej pompy . Ja za regeneracje swojej do Scanii 143 płaciłem w czerwcu tego roku ok 2 tys złotych brutto. Więc może poszukaj innego fachowca ..


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: