Michał
Spróbujmy jeszcze raz...
od początku
moze sie uda raz a dobrze
najpierw art. 2 - czyli definicje
50. przyczepa - pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem;
51. przyczepa lekka - przyczepę, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kg;
52. naczepa - przyczepę, której część spoczywa na pojeździe silnikowym i obciąża ten pojazd;
z tego wychodzi ze mamy dwie definicje 'przyczepa' oraz 'przyczepa lekka'
to ważne chocby z tego powodu że
"przyczepa" ma przeglądy raz do roku
a
"przyczepa lekka" ma przegląd techniczny raz dożywotnio
czyli są to
dwie rózne przyczepy z punktu widzenia przepisów, zgadzamy się ?
czy teraz art. 88 zyskuje dla Ciebie czytelność ??
najpierw mamy:
Art. 88 pkt. 2 ppkt. 3b
"pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,"
czyli odniesienie do naszych przyczep z punktu 50 z art. 2, tu widac wyraźnie, ograniczenie 3.5 tony DMC
a potem mamy jeszcze wspomniane o zupełnie innym typie przyczep:
art. 88 pkt. 3 ppkt 3
"kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 - uprawnia do kierowania pojazdem w nich wymienionym z przyczepą lekką;"
i tu już nie ma ograniczenia DMC bo z definicji przyczepa lekka nie ma wiecej niż 750kg, wiec nie ma siły, DMC zestawu moze byc maksymalnie 4250kg.
Teraz - jeśli masz inne zdanie, to spróbuj je choc raz uzasadnić, nie pisząc 'bo tak' i nie pisząc 'bo instruktorzy tak mówią'.