Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 03 sty 2008, 20:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 gru 2006, 19:44
Posty: 168
GG: 7571940
Samochód: Mercedes Atego, Renault Premium
Lokalizacja: Bydgoszcz

Koledzy mam pytanko, czy wie ktoś z was, jaka jest dozowolona długośc zestawu w Polsce? Mam renault premium z sypialnia, firanka długość zabudowy 7,4 i mam oakzje kupić do niej przyczepe na tandemie 9,2, czy mzieści sie w normie?

_________________
-Renault Premium 440DXi Zdjęcia
Pomykam tandemem :P
GG:7571940


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2008, 20:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2007, 11:11
Posty: 301
GG: 0

Tak bo to nawet 18 m nie ma :lol:


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2008, 20:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

16,5m dla ciągnik + naczepa
18,75m dla solo + przyczepa.

_________________
Czerwone i bure


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2008, 21:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Tak bo to nawet 18 m nie ma :lol:
... pod warunkiem,ze auto nie będzie miało kabiny, a przyczepa dyszla.Ale to szczegół.

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2008, 22:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 gru 2006, 19:44
Posty: 168
GG: 7571940
Samochód: Mercedes Atego, Renault Premium
Lokalizacja: Bydgoszcz

no właśnie, dlatego sie zastanawiam, ale kolega Piotrekk chyba zapomniał o tych dwóch rzeczach :lol:

_________________
-Renault Premium 440DXi Zdjęcia
Pomykam tandemem :P
GG:7571940


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2008, 23:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
no właśnie, dlatego sie zastanawiam, ale kolega Piotrekk chyba zapomniał o tych dwóch rzeczach :lol:
Oj... Taka drobnostka.. A bardziej serio, to jeszcze jakiś czas temu było 18,35. Przedłużone zostało do 18,75 w ramach walki z "kurnikami".Wtedy dodano,że powierzchnie ładunkowe nie mogą przekraczać 7,80. To wszystko z dopiskiem CHYBA, bo nie interesowałem się tym, więc głowy nie daję. Przyzwyczaiłem się do niej zresztą dość mocno. Chociaż tandemem 9,20 to musiałoby sie ciekawie jeździć.. Z dyszlem skrętnym to może bym się odważył.. :)

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2008, 23:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Cytuj:
Chociaż tandemem 9,20 to musiałoby sie ciekawie jeździć..
Zazwyczaj widuje się takie z małymi autami typu atego, TGL, eurocargo itp. Raczej do przewozu lekkich ładunków przestrzennych, więc nie jest tak strasznie.

_________________
Czerwone i bure


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2008, 23:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Cytuj:
Chociaż tandemem 9,20 to musiałoby sie ciekawie jeździć..
Zazwyczaj widuje się takie z małymi autami typu atego, TGL, eurocargo itp. Raczej do przewozu lekkich ładunków przestrzennych, więc nie jest tak strasznie.
Tak, ale gdy to się planuje Premiumką ciagać, to pewnie i standardowe ładunki by w grę wchodzily. W takim razie ja wolałbym przyczepę z dyszlem skrętnym i na trzech osiach.

_________________
ego


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2008, 23:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Nie ma się co rozwodzić. Zakładając, że ta premiumka ma normalną kabinę sypialną, to przy skrzyni 7,4m przyczepa będzie o jakiś metr za długa.

_________________
Czerwone i bure


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 1:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 paź 2006, 20:52
Posty: 196
GG: 90800
Samochód: Romet V8 4.3 TDI
Lokalizacja: POS

Można brać przykład z VOSa. W ostrowie co jakiś czas stacjonuje na "parkingu" przed Dephi ich scania z krótką kabiną P z kurnikiem a odległość między zabudowami jest tak mała, że dwóch rąk włożyć nie idzie. na moje oko max 20-25cm. Zawsze mnie zastanawiało co się stanie jak będzie skręcać na polskim przejeździe kolejowym :P Albo jak tandem najedzie na próg zwalniający.

Sory za OT.

_________________
Tiry na tory, lokomotywy w pokrzywy
Jeśli nie chcesz wiedzieć jak rozpocząć inwestowanie w trakcie studiów i zapewnić sobie finanse na całe życie to nie klikaj....
Tutaj też nie klikaj :)


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 11:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Dobrze by było przyjrzeć się dyszlowi i zaczepowi.Bywa ,że jest tam system dźwigni, lub układ hydrauliczny, siłownik,który w takich sytuacjach utrzymuje bezpieczną odlległość.A w pozycji na wprost zachowuje dopuszczalną długość

_________________
ego


Post Wysłano: 01 lip 2009, 11:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Posty: 466
Lokalizacja: war-maz

koledzy czy solówka 3 osie + tandem 3 osie miesci sie w normie ?

_________________
Nie rabotajesz, to i nie kuszajesz:)


Post Wysłano: 02 lip 2009, 10:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 20:54
Posty: 213
Samochód: FSC Żuk A11B+Schmitz 1995r
Lokalizacja: Sobienie Jeziory WOT

A może tak wymiary?

_________________
Ale pompa już pękła!


Post Wysłano: 14 lip 2009, 17:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 30 kwietnia 2004 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia



§ 2. 1. Długość pojazdu nie może przekraczać w przypadku:

1) pojazdu samochodowego, z wyjątkiem autobusu – 12,00 m;

2) przyczepy, z wyjątkiem naczepy – 12,00 m;

3) pojazdu członowego – 16,50 m;

4) zespołu złożonego z pojazdu silnikowego i przyczepy – 18,75 m;

5) autobusu przegubowego – 18,75 m;

6) autobusu dwuosiowego – 13,50 m;

7) autobusu o liczbie osi większej niż dwie –15,00 m;

8 ) zespołu złożonego z autobusu i przyczepy – 18,75 m;

9) zespołu złożonego z trzech pojazdów, w którym pojazdem ciągnącym jest pojazd wolnobieżny lub ciągnik rolniczy – 22,00 m;

10) motocykla, motoroweru lub roweru, pojazdu czterokołowego oraz zespołu złożonego z motocykla, motoroweru, roweru lub pojazdu czterokołowego z przyczepą – 4,00 m.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 26 lip 2009, 17:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sie 2007, 19:19
Posty: 385
GG: 0
Samochód: midlum

spotkałem na trasie mobila który ciągnął amerykanem standartową firankę.Zapytałem na CB jak to się ma do przepisów. Jezdzi po polsce i wystarczy mu zezwolenie ze starostwa przy tym nie jest to gabaryt.nie gadaliśmy długo bo on pomykał od prawego do lewego a ja odwrotnie.


Post Wysłano: 26 lip 2009, 17:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

Cytuj:
koledzy czy solówka 3 osie + tandem 3 osie miesci sie w normie ?
ilość osi nie określa długości pojazdu,jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
Jedyna reguła to zmierzyć zestaw i zobaczyć czy mieści się w dozwolonych długościach określonych przez przepisy (które zresztą przytoczył już kolega Jaszkin)

Co do jazdy "amerykanem" z naczepą 13,6 to widziałem ost jak stała SCANIA serii T też ze standardową naczepą...i też się trochę zdziwiłem na jakich zasadach to śmiga.


Post Wysłano: 05 sty 2012, 1:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 paź 2011, 0:22
Posty: 56
GG: 8673885
Lokalizacja: Lublin

A, Pany a jak to jest z dopuszczalnymi szerokościami?? Jakie szerokości mogą mieć pojazdy, a od jakich się zaczyna ponadgabaryt? Pozdro.


Post Wysłano: 05 sty 2012, 2:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Biszczo,żeby wyczerpująco odpowiedzieć na Twoje pytanie,musimy prawidłowo nazwać "gabaryt".Pojazd Nienormatywny.Poczytaj wyżej Jaszkina.Wszystko co napisał to norma.Wszystko co powyżej NIE norma,czyli nienormatywny,potocznie mówiąc "gabaryt".Przy okazji dodam,że praca w transporcie nienormatywnym,jest szkodliwa dla zdrowia.Zryty beret i rozwalony zegar biologiczny.Jest przerwa świąteczna,siedzę w domu i kładę się spać o 4 rano.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 05 sty 2012, 15:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4061
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Przy okazji dodam,że praca w transporcie nienormatywnym,jest szkodliwa dla zdrowia.Zryty beret i rozwalony zegar biologiczny.Jest przerwa świąteczna,siedzę w domu i kładę się spać o 4 rano.
To nie od pracy, to SKS. :wink:Tez jeżdżę nocą i ze snem nie mam problemów, dlatego z chęcią przejdę na ponad-gabaryt :roll:
A beret ryją polskie drogi :P

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: