Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 sty 2009, 20:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2008, 17:54
Posty: 21
GG: 3228432
Samochód: mam
Lokalizacja: Sieraków

Witam wszystkich serdecznie na forum

Mam takie pytanie, w naszej flocie pracują cztery Scanie z silnikami Euro 5, dwie z nich są z 2007 roku z nimi nie ma problemu z ad blue działa czy nie, moc jest ciągle jednakowa. Natomiast pozostałe z 2008 roku ciągle się pierd... :x ,chodzi mi o ad blue. Mam pytanie :?: , czy da się jakoś ominąć ten szajs, chodzi mi tu o to aby nie odcinało mocy silnika.

Proszę o pomoc, wskazówki co z tym zrobić, gdzie się z tym udać?


Post Wysłano: 30 sty 2009, 20:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lis 2008, 1:44
Posty: 57
GG: 7640146
Samochód: SCANIA 164C 480V8@580;-), VOLVO FL6

nalac AD BLUE... ewentualnie tego nie polecam, ale slyszalem ze leja tez wode zamiast tego i tez dziala. No i jest jeszcze jedno rozwiazanie na ktore SCANIA daje gwarancje. czyli kupic Scanie EURO 5 EGR (system recyrkulacji spalin-zamiast ad blue)

_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=ip9xMdCPQj4
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Post Wysłano: 31 sty 2009, 1:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

Raczej tego nie obejdziesz :/

Mozna by co prawda poprobowac wgrac oprogramowanie ze starszego modelu, jednak musial by to byc naprawde "blizniak" samochod - najlepiej z podobnego okresu produkcji, ale jeszcze przed wprowadzeniem tych ograniczen na moc.
Program taki mozna skopiowac z innego wozu np komputerem serwisowym i wgrac do Twojego. Oczywiscie przed tym zabiegiem trzeba by skopiowac oprogramowanie z Twojego wozu - w razie niepowodzenia bedzie do czego powrocic. Jest tylko pewien klopot - wszystkie dane przejda najprawdopodobniej na ten samochod w tym takze nr vin i przebieg. Nie wiem jak tam sprawa bedzie wygladac z immobilizerem ? Jesli masz te karteczki z kodami z kluczykow to moga byc potrzebne.

Mozna tez probowac z drugiej strony: sprobowac stworzyc "sztuczne" warunki pracy tego ukladu SCR tzn w jakis sposob symulowac czujnik NOx w kacie - ze niby wszystko ze spalinami jest OK, jest tam jeszcze czujnik temp spalin. Pompka niestety musialaby chodzic caly czas - jednak mozna by stworzyc ukladzik ktory nie bedzie pompowal czynnika do kata, tylko AdBlue bedzie powracac z powrotem do zbiornika.

Z tego co wiem to chyba jeszcze uklad SCR nie wlacza sie przy bardzo niskich temperaturach - w zbiorniku do ktorego nalewasz AdBlue jest wsadzony smok, ktory m.in. mierzy temp czynnika. Nie testowalem tego, ale ciekawe co by bylo jakby ta "niska" temperatura utrzymywala sie caly czas ? Wyskoczy jakis blad czy nie ? Ma to jakies powiazanie z innymi czujnikami temperatury :>
Jak widzisz oszukanie ustrojstwa w nowych modelach tak zeby mocy nie odcinalo jest ciezkie.
PS. Z ta woda to bujda ... co najwyzej mozna lekko rozcienczyc AdBlue.


Post Wysłano: 31 sty 2009, 10:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

To nie jest problem z AdBlue, tylko z właścicielem pojazdu.
Jeżeli nie chcesz mieć AdBlue to sprzedaj ten samochód i kup sobie samochód z emisją spalin
Euro 3. To zabezpieczenie jest właśnie przeciwko takim ludziom co by chcieli jeździć za darmo.


Post Wysłano: 31 sty 2009, 12:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2008, 17:54
Posty: 21
GG: 3228432
Samochód: mam
Lokalizacja: Sieraków

Cytuj:
To nie jest problem z AdBlue, tylko z właścicielem pojazdu.
Jeżeli nie chcesz mieć AdBlue to sprzedaj ten samochód i kup sobie samochód z emisją spalin
Euro 3. To zabezpieczenie jest właśnie przeciwko takim ludziom co by chcieli jeździć za darmo.
Problem może jest z tobą kolego, ale to już twoja sprawa.

Ciekawe co byś zrobił gdybyś tankował na stacji to Ad blue, i w serwisie powiedzieli by ci, że mieszasz to z ropą, i musisz zapłacić 11 tysięcy za nową pompę która po 3 dniach znowu się psuje.

_________________
SCANIA KING


Post Wysłano: 31 sty 2009, 13:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 lis 2008, 1:44
Posty: 57
GG: 7640146
Samochód: SCANIA 164C 480V8@580;-), VOLVO FL6

Cytuj:
Cytuj:
To nie jest problem z AdBlue, tylko z właścicielem pojazdu.
Jeżeli nie chcesz mieć AdBlue to sprzedaj ten samochód i kup sobie samochód z emisją spalin
Euro 3. To zabezpieczenie jest właśnie przeciwko takim ludziom co by chcieli jeździć za darmo.
Problem może jest z tobą kolego, ale to już twoja sprawa.

Ciekawe co byś zrobił gdybyś tankował na stacji to Ad blue, i w serwisie powiedzieli by ci, że mieszasz to z ropą, i musisz zapłacić 11 tysięcy za nową pompę która po 3 dniach znowu się psuje.
ja bym poszedl na policje. skoro lejesz na stacji, to masz faktury. wiec za dupcie ich i do odpowiedzialnosci pociagnac.

_________________
http://pl.youtube.com/watch?v=ip9xMdCPQj4
http://www.transportdrewna.fora.pl/


Post Wysłano: 31 sty 2009, 13:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

ON w zbiorniku AdBlue niestety zabija wszelkie uszczelnienia ktore nie sa na niego odporne. Pompa jest razem z jednostka sterujaca i dlatego cena jest taka wysoka. Do tego dosc czesto siada dozownik. Poza tym czeste problemy z zapchana dysza i zakamienionym katem. Co do samej dyszy to niestety trzeba chwile odczekac po wylaczeniu zaplonu bo wtedy uklad przedmuchuje m.in. dysze - w przeciwnym przypadku AdBlue skrystalizuje.
Czy po wymianie pompy wszystko dokladnie zostalo umyte ? Jezeli tak i montowali Ci to na serwisie to co sie martwisz ? Masz przeciez na to ROK gwarancji :!:


Post Wysłano: 31 sty 2009, 13:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

To wtedy bym się zastanowił skąd się wzięła ropa w moczniku.


Post Wysłano: 31 sty 2009, 14:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1275
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Jak wiadomo AdBlue poniżej jakiejś temp. zamarza. Co się wtedy dzieje przy np. -20 :?: Czy zaleca się jakieś przeciwdziałania, i co należy zrobić w razie takiego wypadku :?:


Post Wysłano: 31 sty 2009, 15:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 cze 2008, 17:54
Posty: 21
GG: 3228432
Samochód: mam
Lokalizacja: Sieraków

Cytuj:
Raczej tego nie obejdziesz :/

Mozna by co prawda poprobowac wgrac oprogramowanie ze starszego modelu, jednak musial by to byc naprawde "blizniak" samochod - najlepiej z podobnego okresu produkcji, ale jeszcze przed wprowadzeniem tych ograniczen na moc.
Program taki mozna skopiowac z innego wozu np komputerem serwisowym i wgrac do Twojego. Oczywiscie przed tym zabiegiem trzeba by skopiowac oprogramowanie z Twojego wozu - w razie niepowodzenia bedzie do czego powrocic. Jest tylko pewien klopot - wszystkie dane przejda najprawdopodobniej na ten samochod w tym takze nr vin i przebieg. Nie wiem jak tam sprawa bedzie wygladac z immobilizerem ? Jesli masz te karteczki z kodami z kluczykow to moga byc potrzebne.

Mozna tez probowac z drugiej strony: sprobowac stworzyc "sztuczne" warunki pracy tego ukladu SCR tzn w jakis sposob symulowac czujnik NOx w kacie - ze niby wszystko ze spalinami jest OK, jest tam jeszcze czujnik temp spalin. Pompka niestety musialaby chodzic caly czas - jednak mozna by stworzyc ukladzik ktory nie bedzie pompowal czynnika do kata, tylko AdBlue bedzie powracac z powrotem do zbiornika.

Z tego co wiem to chyba jeszcze uklad SCR nie wlacza sie przy bardzo niskich temperaturach - w zbiorniku do ktorego nalewasz AdBlue jest wsadzony smok, ktory m.in. mierzy temp czynnika. Nie testowalem tego, ale ciekawe co by bylo jakby ta "niska" temperatura utrzymywala sie caly czas ? Wyskoczy jakis blad czy nie ? Ma to jakies powiazanie z innymi czujnikami temperatury :>
Jak widzisz oszukanie ustrojstwa w nowych modelach tak zeby mocy nie odcinalo jest ciezkie.
PS. Z ta woda to bujda ... co najwyzej mozna lekko rozcienczyc AdBlue.


Czy możesz trochę rozwinąć temat o niskiej temp. w zbiorniku od ad blue

_________________
SCANIA KING


Post Wysłano: 31 sty 2009, 18:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 20:34
Posty: 119
GG: 0
Lokalizacja: podlasie

Post Wysłano: 31 sty 2009, 21:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 paź 2008, 20:08
Posty: 86
GG: 31115452
Samochód: SCANIA R420

Witam :)
Ja też coś słyszałem że zamiast ad blue można wlać wodę destylowaną :D


Post Wysłano: 31 sty 2009, 23:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2007, 22:31
Posty: 411
Lokalizacja: Kielce/Ipswich

jezeli do tego jest przeznaczona substancja, producent ja zaleca to po co kombinowac. mozna bylo kupic inny model. jezeli by tam mozna bylo lac barszcz czerwony i miał by takie same efekty to podejrzewam ze producent by o tym fakcie poinformowal. Scania na adblue nie zarabia. ten płyn ma zadanie do wykonania.
PS.wlanie płynu który nie spełni zadania, spowoduje ze pojazd bedzie spelniał inna norme emisji spalin niz podana - poswiadczenie nieprawdy. wiaze sie to np z innymi stawkami za przejazd auta. a wlewajac płyn inny niz zalecany przez producenta jestesmy swiadomi czynu.


Post Wysłano: 01 lut 2009, 0:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2008, 20:46
Posty: 43
GG: 0

Woda zamiast AdBlue nie zaszkodzi katalizatorowi (chyba, że zamarznie) ani też nie pomoże, znam osoby traktujące ją jako tańszy zamiennik AdBlue. Pozostaje tylko problem, który opisał kselu

_________________
A ja wolę... Magnum


Post Wysłano: 01 lut 2009, 8:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sie 2005, 18:35
Posty: 453

Nie zaszkodzi...
Ciekawe dlaczego na komputerze wyświetla się wtedy komunikat: "Błąd układu wydechowego"?
Czyli mam przez to rozumieć, że jak będę lał wodę do zbiornika, i układ zostanie uszkodzony, oddam auto do serwisu, oni znajdą w nim wodę, to kto zapłaci za naprawę? Ja, bo gwarancja tego nie obejmie.


Post Wysłano: 01 lut 2009, 12:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2008, 20:46
Posty: 43
GG: 0

Nie mówię, że można lać wodę zamiast AdBlue bez żadnych konsekwencji, nie mniej jednak znam ludzi którzy to praktykują. Osobiście nie poperam takiego postępowania bo skoro producent przewidział konieczność używania mocznika to nie powinno się stosować tego typu sztuczek. Co do błędów wyświetlanych przez komputer to myśle, że to tak jak ze "sposobami" na cyfrowe tacho, po prostu komputera nie da się do końca oszukać.

_________________
A ja wolę... Magnum


Post Wysłano: 08 lut 2009, 23:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lut 2009, 23:25
Posty: 10
GG: 0

witam,wiec jesli auto jest na gwarancji lac tylko ad blue serwis JUZ jest w stanie sprawdzic jakosc mocznika bedzie lipa jesli z ad blue cos nie tak,w scanii ad blue jesli juz zamarznie to podczas pracy silnika płyn chlodzacy ogrzeje mocznik,układ scr nie podaje od samego poczatku ad blue,musza byc spełnione pewne warunki temp,ppm,itd...,jesli auto po gwarancji to lejcie co chcecie,jesli oczywiscie jednostka pozostawi moc,jest takze mozliwosc naprawy dozownika reduktora,mozna tez naprawiac tą nieszczesna pompe scr-wiem bo to robie,problem tylko w tym ze nie wystarczy potem wykasowac błedy ............


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: