Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 sie 2008, 8:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 kwie 2007, 14:51
Posty: 3
Lokalizacja: Szamotuły k. Poznania

przegladalem na stronie ministerstwa transportu dokumenty dotyczace szkolenia kierowcow ale nie udalo mi sie odnalezc informacji ile godzin jazd z 60 (D po B) ustawodawca przewidzial na placu a ile na miescie... Z gory dziekuje za informacje, szczegolnie interesuje mnie odnalezienie konkretnych zapisow prawnych... A jakie macie doswiadczenia ze szkol nauki jazdy? tzn czy bylo tak jak powinno byc?

pozdro


Post Wysłano: 20 sie 2008, 9:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2007, 14:14
Posty: 187
GG: 1
Samochód: volvo fm
Lokalizacja: Radom

nie ma czegoś takiego, że konkretnie masz powiedziane ile musisz mieć wyjeżdżonych godzin placu.... po prostu ćwiczysz plac dopóki będziesz wszystko umiał, możesz i 50 godzin na placu spędzić, co z tego że będziesz umiał jeździć na mieście jak z placu nie wyjedziesz ;)
powiem Ci jak u mnie było, tylko że ja przy kat C+E.... wszystkich godzin było 25 z czego 3/4 jeździłem po placu... po prostu nie widziałem sensu jeżdżenia po mieście skoro wiedziałem że na egzaminie nie przejdę placu... proste i logiczne

Pozdrawiam i powodzonka życzę :)

_________________
Volvo FM + Feldbinder
Przewóz pszczół luzem! :mrgreen:


Post Wysłano: 20 sie 2008, 11:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 kwie 2007, 14:51
Posty: 3
Lokalizacja: Szamotuły k. Poznania

dokladniej sprawa wyglada tak, ze moja szkola przewiduje 45 godzin na placu a 15 na miescie... Wydaje mi sie, ze to zbyt duzo na placu bo juz po dwudziestu kilku nie mam na nim problemow a obawiam sie, ze 15 miasta to bedzie malo... bo warunkow drogowych chyba nigdy za duzo...


Post Wysłano: 20 sie 2008, 12:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2007, 14:14
Posty: 187
GG: 1
Samochód: volvo fm
Lokalizacja: Radom

może przewidywać, a ile będzie to okaże sie w praniu... przecież jak instruktor zobaczy że dajesz sobie rade z placem to nie będzie Cie trzymał tam ;)

_________________
Volvo FM + Feldbinder
Przewóz pszczół luzem! :mrgreen:


Post Wysłano: 20 sie 2008, 15:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Ja dopiero zaczynam jazdy na D, ale wiem jak to wygląda przy C i CE oraz z obserwacji. Powiedzmy sobie szczerze: OSK wolą, jeśli kursant jeździ po placu, bo jest po prostu TANIEJ! Chodzi przede wszystkim o kasę! A po drugie, na placu instruktor ma wolne - może w tym czasie robić 100 innych rzeczy a w mieście musi uważać. :/

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Post Wysłano: 20 sie 2008, 15:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Cytuj:
Ja dopiero zaczynam jazdy na D, ale wiem jak to wygląda przy C i CE oraz z obserwacji. Powiedzmy sobie szczerze: OSK wolą, jeśli kursant jeździ po placu, bo jest po prostu TANIEJ! Chodzi przede wszystkim o kasę! A po drugie, na placu instruktor ma wolne - może w tym czasie robić 100 innych rzeczy a w mieście musi uważać. :/
Niestety, ale sprawa wygląda tak jak wyżej opisano :( Większość czasu na C+E spędziłem na placu, a przy dopominaniu się o swoje, instruktor tłumaczył się zakazami temperaturowymi (auto puste, a zakazy L'ek chyba i tak nie obowiązują). Po dość krótkim czasie miałem dość i poprosiłem o papiery. Nie wykorzystałem kilku godzin, ale jazdą po placu chciało mi się już rzygać, więc podarowałem sobie i poszedłem prosto na egzamin.

margrabia - jak nie będziesz próbował prosić/walczyć o jazdę po mieście to bankowo czeka Cię jeszcze kolejne 20 godzin na placu. :/

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 20 sie 2008, 15:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2007, 14:14
Posty: 187
GG: 1
Samochód: volvo fm
Lokalizacja: Radom

to ja Wam Panowie powiem że trafiliście na ch***** ośrodki, u mnie czegoś takiego nie było... ja płace, ja wymagam...

_________________
Volvo FM + Feldbinder
Przewóz pszczół luzem! :mrgreen:


Post Wysłano: 20 sie 2008, 15:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Dałem się złapać, bo w tym samym ośrodku robiłem "C" i byłem bardzo zadowolony. Instruktorem był właściciel i nie żałował ani siebie, ani paliwa ani auta. Jak robiłem C+E to wyjechał na urlop, a hołota urządziła sobie wolne spędzając czas przy kawce...
Po za tym takie rzeczy trudno sprawdzić. Nie wiadomo gdzie się zapytać co i jak. Gwarantem są małe-rodzinne firmy które dbają o renomę i każdego kursanta znają z imienia. Ale tam trzeba się kulać zazwyczaj starymi samochodami odbiegającymi od WORDowskich standardów :/

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 20 sie 2008, 16:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2007, 14:14
Posty: 187
GG: 1
Samochód: volvo fm
Lokalizacja: Radom

no to miałeś Kolego nie farta... ja osobiście nie mogę narzekać, a w ręcz polecam każdemu tą szkołę kto ma zamiar iść na prawko...

_________________
Volvo FM + Feldbinder
Przewóz pszczół luzem! :mrgreen:


Post Wysłano: 22 sie 2008, 14:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 mar 2008, 0:46
Posty: 17
GG: 0

to i ja dorzucę swoje trzy grosze :) Mnie instruktor zawsze pytał,czy chcę jechać na miasto czy na plac i tylko ode mnie zależało ile godzin spędziłem na placu


Post Wysłano: 22 sie 2008, 15:23

Cytuj:
to i ja dorzucę swoje trzy grosze :) Mnie instruktor zawsze pytał,czy chcę jechać na miasto czy na plac i tylko ode mnie zależało ile godzin spędziłem na placu
To masz git, bo ja pierwsze 12h jeździłem po placu, kiedy zacząłem się upominać o wyjazd na miasto, to stwierdził, że on wie kiedy ma ze mną jechać. Zostało mi 4h jazdy i z tego wszystkiego to 3/4 wyjeździłem po placu. Tak jak ktoś wspomniał wyżej dla szkoły jazdy jest taniej, a instruktor robi 10000 innych rzeczy w tym czasie.


Post Wysłano: 22 sie 2008, 16:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2007, 14:14
Posty: 187
GG: 1
Samochód: volvo fm
Lokalizacja: Radom

dlatego następnym razem trzeba popytać o opinie ośrodka... ja poszedłem bo miałem blisko i jedna z tańszych szkół u mnie w mieście... no i trafić lepiej nie mogłem ;) instruktor koło 30, miły można było z nim na luzie pogadać, nie wiedziałem czegoś na placu to stał i wszystko elegancko tłumaczył

L-OK Radom
Pozdrawiam Łukasza K. instruktora z którym miałem zaszczyt jeździć :)

_________________
Volvo FM + Feldbinder
Przewóz pszczół luzem! :mrgreen:


Post Wysłano: 22 sie 2008, 19:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lip 2008, 12:50
Posty: 437
GG: 0
Lokalizacja: Szzzztolyca

Cytuj:
.......sprawa wyglada tak, ze moja szkola przewiduje 45 godzin na placu a 15 na miescie... ...
Co "szkólka", to PRZEKRĘT :!:

Konkretne minimalne ilości godzin przeznaczonych na każde konkretne ZADANIE wg. indywidualnej Karty Szkolenie są spisane w programie szkolenia :!: :!: :!:

Każdy Kursant powinien mieć tą Kartę przy sobie.....
Po każdej "Praktyce" Instruktor i Kursant potwierdza podpissem wykonanie danego zadania......

Niestety ten system sprawdza się tylko w "szkółkach" , gdzie Kursant jeździ z kilkoma Instruktorami....
W większości OSK Kursant nawet nie widzi Swojej Karty Szkolenia :!:
(niby , że może zgubić ;-) )






Ja miałem to szczęście, że trafiłem na UCZCIWEGO Instruktora...
Wiedział, że mam podpisany "Cyrograf" przez U.P. z przeznaczeniem do Komunikacji Miejskiej......
....Tylko 1/5 czasu Szkolenia byliśmy na "placu" :!:

Stwierdził, że jak Ja mam sie męczyć z "piratami" na ulicach miasta, to jeździliśmy po najwęższych (dopuszczalnych) ulicach , aby przetrenowac róóóóóóżne sytuacje :!:

Później stwierdził, że nieźle mi idzie........ ,ale zapytał czy mam świadomość, że jak już będę pracował, to "przejażdżki" będą trawały do 10-ciu godzin dziennie :?:

Potwierdziłem , że TAK (kilka osób z rodziny jeździ/ło).

Z uwagi na to, że U.P. Żądał co/miesięcznego Raportu ze Szkolenia, to nikt nawet nie próbował "uciąć" godzin Jazdy.
........Instruktor w pewnym momencie podsumował Moje zasługi i wyliczył.... zostało jeszcze ~~~~godzin :!: ....
Aby się więcej ze mną nie męczyć po mieście i placu, to zrobiliśmy sobie kilka "wycieczek" D.K.Nr.7. :!:
Dwie godziny "na przód" i dwie "z powrotem" :!:

Z całego kursu odpuściłem TYLKO dwie godziny :!:

>>>> I To można nazwać SZKOLENIEM :roll: <<<<


ps.
Jazdy autobusem (Setra) rozpocząłem od ulic.....
Pierwszy raz na "plac" wjechałem po ~~15 godzinach.


.

_________________
B - B+E - C - C+E - D - D+E - CDL i kilka innych ..... :-)
Wg. Nikodema Dyzmy § 13 ¼
NIKT Ci tyle nie da, co Kierownik Ci OBIECA !
oraz --> S T O P parówkowym skrytożercom !!!


Post Wysłano: 09 paź 2008, 9:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2008, 11:25
Posty: 15
Samochód: Passat TDI
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.

Ja na kat "C" każdą jazde miałem po 2 godziny,z czego zawsze ok 20-30 min na placu i reszta na miescie. Instruktor w porządku,dzien przed egzaminem robilem każdy manewr ile razy chciałem a ja już dawno te manewry umiałem.

_________________
B 2006
C 2008
C+E 2009


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: