Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 wrz 2008, 15:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2008, 14:56
Posty: 1
GG: 0
Samochód: Volvo Fh12

-


Post Wysłano: 23 wrz 2008, 16:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Śmiało możesz dać już go na trójce w pozycję skrzyni górnej no i odwrotnie (4 bieg i w dół) :) A w chińczykach jest tak samo :)

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Post Wysłano: 23 wrz 2008, 16:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Pod warunkiem,że nie jest uszkodzony uklad zapobiegający włączeniu dolnej skrzyni przy zbyt dużej prędkości. A to wiadomo.. tylko elektronika.. I lepiej nie myśleć co by się stało przy przełączeniu na dolną skrzynię przy choćby 50km/godz.t6ak ze strony technicznej, jak i ruchu-praktycznie zablokowanie kół napedzających.

_________________
ego


Post Wysłano: 23 wrz 2008, 21:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Cytuj:
Pod warunkiem,że nie jest uszkodzony uklad zapobiegający włączeniu dolnej skrzyni przy zbyt dużej prędkości. A to wiadomo.. tylko elektronika.. I lepiej nie myśleć co by się stało przy przełączeniu na dolną skrzynię przy choćby 50km/godz.t6ak ze strony technicznej, jak i ruchu-praktycznie zablokowanie kół napedzających.
A w najlepszym przypadku tylko totalne zniszczenie skrzyni biegow :/

Moze to zgrzytniecie jest spowodowane tym ze sprzeglo sie juz zuzylo i do konca nie lapiei i gdy zmieniasz z skrzynie dol/gora i gora/dol daje o sobie znac

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Post Wysłano: 23 wrz 2008, 22:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

A może to nie tyle zgrzytnięcie, co odgłos zazębienia innej pary kół zębatych.Normalny odgłos.

_________________
ego


Post Wysłano: 24 wrz 2008, 9:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 lut 2008, 19:44
Posty: 57
GG: 0

jak najbardziej możesz a nawet powinno się tak robić ponieważ gdy masz włączony przełącznik podczas włączonego biegu to przechodząc na górną skrzynie czyli wyjmujesz 3 i wkładzasz masz w tym momencie równe ciśnienie w ukł pneum dlatego zmiana odbywa się szybko i bezp. Napewno nic się nie stanie ponieważ na skrzyni jest zaworek zabezp który puszcza powietrze na siłownik zakresu(górna dolna skrzynia) tylko wtedy gdy wyrzucisz lewarek na luz. Nie ma prawa się nic stać nawet jeśli zaworek padnie( będzie uciekać powietrze) to ewentualnie nie będzie można wogóle przerzucić zakresu. P.S w scanii jeżdzi się tylko w ten sposób


Post Wysłano: 24 wrz 2008, 10:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Dla bezpieczeństwa lepiej pamiętać, by łapać się za dźwignię zmiany biegów dopiero po wyhamowaniu.W zasadzie nie powinno się przy dużej prędkości przełączyć na dolnę skrzynię, ale jeśli przelączy ,to w najlepszym razie skrzynię można wyrzucić.W najlepszym, bo wiadomo co się może stać gdy zablokuje tylne koła.
Nie dzieje się tak często na szczęście, ale bywało..

_________________
ego


Post Wysłano: 24 wrz 2008, 10:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7203
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czasami skrzynia może wytrzymać ale silnik tego nie wytrzyma bo się wkręci za wysokie obroty gdyż koła się nie zablokują

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 24 wrz 2008, 11:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 kwie 2007, 11:39
Posty: 89
GG: 0
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Osterode am Harz

Z tego co pamietam to w instrukcji Mana F90 albo F2000 bylo wyraznie napisane ze przelacznie na mala skrzynie jest mozliwe przy predkosci max 30km/h.

_________________
Karta rybacka: jest
kurs obslugi wiertarki : jest
karta VISA: w trakcie
prawo jazdy na hulajnogi 1 kolowe: w planach :wink:


Post Wysłano: 24 wrz 2008, 21:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Z tego co pamietam to w instrukcji Mana F90 albo F2000 bylo wyraznie napisane ze przelacznie na mala skrzynie jest mozliwe przy predkosci max 30km/h.
Zamieniłbym to "możliwe" na "dozwolone", lub "dopuszczalne". Bo chociaż jest układ czuwający by powyżej owej prędkości ta funkcja nie zadziałała, to jeśli on się "zdrzemnie" to skutki mogą być-co by nie rzec-poważne.

_________________
ego


Post Wysłano: 27 wrz 2008, 17:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Na renault midlum 12.240 na nauce jazdy jeden z instruktorów darł sie że przechodze na górne skrzynie jeszcze na biegu, że moge w ten sposób zablokowac skrzynie... inni nic nie mówili, ja dla pewnosci na jazdach i na egzaminie przechodzilem najpierw na luz, niezaleznie czy schodzilem w dol czy w gore.

mimo to, tak na przyszłośc tez bym sie chetnie dowiedział, czy jest zasada odnosząca sie do wszystkich aut z przełącznikiem, czy w jednych jest tak w innych tak?

mozna smialo schodzić na piątce na dolną, po czym dopiero wrzucać czwórke? i vice versa, mozna jeszcze na czwórce dawać na gorna?

Oczywiście nawet jeśli już tak robie, że przełączam będąc na biegu to i tak musze już mieć wciśnięte sprzegło?

Sorry że tak pytam, no ale takie są kursy jakie są..


Post Wysłano: 27 wrz 2008, 17:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7203
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Niema znaczenia kiedy przełączysz przełącznik czy na luzie czy na czwartym biegu gdyż nastąpi przebicie na dużą skrzynie w momencie kiedy wyłączysz czwarty bieg a skrzynia będzie na luzie. Same sprzęgło jak wdusisz nie przerzuci na dużą skrzynie jak masz włączony bieg np czwarty i przełącznik ustawiony na górną skrzynie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: