Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 maja 2008, 23:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2008, 23:29
Posty: 18
GG: 0

Witam! Mam pytanie do bardziej doświadczonych posiadaczy ciągników. Od pół roku posiadam Mana F2000 z 1998 roku. Niestety zauważyłem, że nieznacznie bierze olej ( na 1000 km ubywa na miarce jakieś 5 mm, zwłaszcza jak ciągnie większy tonaż). Spaliny z rury wydechowej nie są zabarwione, ani białe,a ni czarne. Co do mocy, to trudno mi ocenić, bo jeżdzę nim dopiero 6 miesiący a ma tylko 340 km, więc pod górki biegi trzeba zmieniać. Czy to początki końca silnika?, czy może być inna przyczyna ubytków oleju (wycieków nie ma). Może ktoś sie orientuje ile trzeba wywalić pieniążków na remont silnika w przypadku wyciochanych pierścieni i cylindrów? Dodam jeszcze, że ciśnienia oleju w silniku zegar prawidłowo nie pokazuje, bo ktoś go kiedyś zmostkował i pokazuje stałą wartość niezależnie od obrotów silnika.
Będę wdzięczny za wszelkie komentarze w tym temacie.
Paweł


Post Wysłano: 09 maja 2008, 10:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Ciśnienie oleju nie ma nic do rzeczy. Trzeba pomierzyć ciśnienie sprężania i będziesz wszystko o silniku wiedział. Czy to pierścienie i tłoki czy głowica. Olej może też brać przez turbo i to jest najczęstsza przyczyna.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 09 maja 2008, 15:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2007, 23:08
Posty: 183
Lokalizacja: śląskie

Proponuję wymienić odmę. Odpowietrzenie silnika i jego drożność również ma wpływ na zużycie oleju silnikowego. Rozumiem że nie ma żadnego wycieku oleju na zewnątrz


Post Wysłano: 11 maja 2008, 19:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2008, 23:29
Posty: 18
GG: 0

Dziękuje za dotychczasowe komentarze-porady. Póki co będę po prostu systematycznie uzupełniał olej, bo ubytki nie są duże. Jeśli zużycie wzrośnie, to pomierzę kompresję i zależnie od wyniku będę coś robił z silnikiem lub innymi podzespołami.
Pozdrawiam.
Paweł


Post Wysłano: 02 lip 2008, 19:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 mar 2007, 22:02
Posty: 42
GG: 7354021
Lokalizacja: Lubartów

Witam. nie bede zakladal nowego tematu tylko spytam tu: mam podobny problem w fh12. Zaczyna mi brac olej-co robic? Kolego artur pisales o wymianie odmy- co to wogole jest? Jak odpowietrzyc taki silnik i sprawdzic jego droznosc? Prosze o pomoc


Post Wysłano: 03 lip 2008, 10:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Odma to w skrócie przewód łączący miskę olejową z atmosferą lub pokrywą zaworów. Wiadomo że silnik w czasie pracy wytwarza w misce olejowej fale ciśnienia od poruszających się tłoków. Odma właśnie służy do ujścia tego ciśnienia. Zatkana odma zakłóca pracę silnika, w misce olejowej narasta ciśnienie, które nie ma gdzie uchodzić. To najprostsza sprawa. Gorzej jeśli silnik jest już zużyty i wymaga remontu (tłoki, pierścienie, cylindry). Olej może też brać przez zużytą turbosprężarkę, sprężarkę powietrza albo walniętą uszczelkę pod głowicą. Pomierz ciśnienie sprężania, popatrz czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma na powierzchni płynu plam oleju. Poza tym czy nie ma wycieków, czy równo chodzi, czy nie dymi na niebiesko.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 13 lip 2008, 22:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Jakie przebiegi robicie pomiędzy wymianami oleju, w starszych silnikach po 10-15 tysiącach mogą się zdążyć niewielkie ubytki oleju...


Post Wysłano: 11 wrz 2008, 19:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2006, 9:04
Posty: 58
Lokalizacja: KIETRZ

ja robie wymiane w F2000 co 30 tys na turdusie 15w/40 i co 60 tys na turdusie 10w/40


Post Wysłano: 15 wrz 2008, 9:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2008, 23:29
Posty: 18
GG: 0

Założyłem ten temat- Man brał mi olej, po wymianie turbo sprawa się uspokoiła, olej już nie znika a samochód jest pod górkę wyraźniej silniejszy. Nowe turbo do mana F2000 to wydatek ok. 2000 zł netto.


Post Wysłano: 15 wrz 2008, 12:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

A co z wskaźnikiem ciśnienia smarowania? Nadal zmostkowany? Osobiście bałbym się z podwórka wyjechać w takim stanie.Liczyć tylko na kontrolkę to ryzyko duże.A -teoretycznie- w każdej chwili może zniknąć olej z silnika. Choćby przez pęknięty lub odkręcony filtr.Owszem, sprawa rzadka, ale ryzyko dużo droższe niż wymiana czujnika.

_________________
ego


Post Wysłano: 15 wrz 2008, 21:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2008, 23:29
Posty: 18
GG: 0

Nie, był u elektryka i czujnik oleju wymieniony, wskazuje 2,5 atm. przy ciepłym silniku na biegu jałowym tak że tragicznie nie jest. Pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: